Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:18

Tenzij je voor die tijd kinderen een verschrikking vond :+ dan snap ik het weer!

Ik duim mee

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:22

Natuurlijk duimen we mee. Heel spannend.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:29

Sizzle schreef:
Een soort pedaal emmer klepje die je kunt bedienen met je ifoon.

Pffwahahaha die is grappig :')

Hier ook bewust kinderloos. Ik ben boven de 30, getrouwd, huisje boompje beestje, en hoe meer mensen in onze directe omgeving kinderen krijgen hoe meer we er van overtuigd zijn dat we ons leven zoals het nu is écht niet willen opgeven, ipv dat de eierstokken gaan rammelen. Ook bij onze toekomstplannen past het niet en heeft het voor zover ik me kan herinneren ook nooit gepast. Ik kan me geen moment in mijn leven bedenken waarop ik heb gedacht dat ooit aan kinderen beginnen een goed idee was. En aangezien ik ook nog eens niet goed tegen anticonceptie met hormonen kan en koperspiraal geen optie is heb ik vorig jaar besloten om het dan maar permanenter op te lossen. Tot nu toe ben ik er heel erg blij mee. Geen zorgen meer, veel minder stemmingswisselingen etc., hoera!!

Anyway, het lijkt me leuk hier mee te kletsen want bij tijden erger ik me echt enorm aan hoe de hele wereld altijd maar rekening moet houden de blagen van een ander :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:34

Een serieuze vraag, "blaag" is iets wat ik hier vaak lees maar ik ken het niet, is dat ergens van af geleid eigenlijk?
Ik begrijp wat het is natuurlijk. :P Iets a la etter veronderstel ik. Maar van etter weet ik van waar het komt. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:38

Ik duim Ayasha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:41

Ayasha schreef:
Een serieuze vraag, "blaag" is iets wat ik hier vaak lees maar ik ken het niet, is dat ergens van af geleid eigenlijk?
Ik begrijp wat het is natuurlijk. :P Iets a la etter veronderstel ik. Maar van etter weet ik van waar het komt. :P

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/blaag

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:41

Amaris schreef:
Ik moest gisteren nog aan dit topic denken... een tante van mij had van oude buren een hele vuilniszak vol meisjes-baby-kleertjes gekregen voor hun as kleinkind. Nu wordt kleinkind een jongetje dus mocht ik ze op komen halen voor mijn beste vriendinnetje, zij krijgt in augustus een dochtertje.

Dus thuis eens zitten nieuwsgierigen wat er allemaal in zat, en het was me toch een partij allemaal schattig! hahahahaha! Het een nog cuter dan het andere en toen moest ik wel even hieraan denken.

Je zit in het Nee-kamp en dat je de kleding schattig vindt brengt je in verwarring? *\o/* Of
Je laat ons nog even weten hoe vreemd het is geen kinderwens te hebben want het is zo schattig? -O-

Ayasha schreef:

Blaag
Jong iemand die zich gezien zijn leeftijd of zijn positie brutaler gedraagt dan wordt verwacht; deugniet; kwajongen; snotneus

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:42

stout... lastig... ellende.... kansloos :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:42

Ayasha schreef:

Dat is een brutaal kind/kind met veel praatjes. Maar waar blaag vanaf geleid is?!

Ik duim zeker ook mee voor je nichtje!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:43

Kentaro schreef:
Dat is een brutaal kind/kind met veel praatjes. Maar waar blaag vanaf geleid is?!

In de link van Qimm staat dat het van (op)blazen komt

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:48

Qimm je was me voor.

Wel lief dat iedereen toch ook nog even de betekenis opschrijft ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:50

Ik duim ook mee Ayasha :j

Ik moest juist door een bezoekje van mijn zus met haar 2 kinderen aan dit topic denken :') Mijn zus zei ook al "soms is het echt wel leuk hoor, maar nu even niet" :+
Ze zijn gelukkig snel weer vertrokken, want tante Wendy moet werken :j Mijn zus is lief, haar kids even niet :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:59

Forumster: optie 1 hahahaha!!

Ik wil geen kinderen om 100 redenen, maar als ik dan die ieniemienie kleertjes zie, in het roze natuurlijk, want meisje, dan vind ik dat toch wel ERG schattig. Beetje penny maar dan kind-penny haha!

Vriendin zei al: je mag haar best een paar keer aankleden hoor, en dat vind ik leuk want ik heb niets tegen kinderen. Ben er vrij goed mee zelfs.
Alleen wil ik ze niet.

Ik wil alleen babydieren, dus ik zag net op de camera dat er twee kuikentjes zijn, DAT IS PAS LEUK. :') En over paar maanden komt er puppie DAT IS OOK PAS LEUK!!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:01

Ik duim voor je nichtje ayasha!

Ook een reden om niet aan kinderen te beginnen: de constante angst. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze sinds ik er ben eigenlijk sowieso de eerste 20 jaar ontzettend slecht sliep. Continu zorgen, angsten (mijn moeder was is sowieso heel angstig en ik was een lastige puber) en slapeloosheid. Heb ook al eens van andere moeders gehoord dat je slaap sowieso nooit weer hetzelfde wordt.

M'n moeder zag ook wel echt beren op de weg trouwens hoor, niet voor iedereen is dat zo natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:09

Nee ook roze baby kleertjes vind ik niet schattig. :n
Roze halstertje voor mijn veulentje vond ik dan wel weer helemaal penny leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:10

Om het slaaptekort alleen al wil ik ze zeker weten niet.

Een vriendin van mij heeft best een schattig dochtertje ... maar fatsoenlijk doorslapen 's nachts? Ho maar! Jankbuien tot en met ... als ze een nacht 4 uur achter elkaar kan slapen zelf is het veel. Ik zou er compleet gestoord van worden... kom niet aan mijn uren slaap :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:11

Ik ben een slechte slaper, dus ik geloof dat ik dat niet eens zou merken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:13

Ik word wel een beetje week van die inimini gympies :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:20

Blaag is eigenlijk helemaal niet zo "ernstig" kwa betekenis als ik dacht gebaseerd op hoe sommigen er op reageren. Etter is dan eigenlijk een veel erger "scheldwoord" (weet even niet hoe het anders neer te zetten.)

Mijn moeder heeft ook wel eens gezegd dat vanaf dat je kinderen hebt, je altijd met 1 oog open slaapt. :-) Ik kan me voorstellen dat mijn ouders sinds een paar jaar geen echt gerust moment meer hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:22

Ja ik vind etter ook een stapje erger.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:45

Duim voor je stoere nichtje Ayasha +:)+

Was vanmorgen in een winkel, waar ze dus snoep voor de kassa hebben liggen. Kindje wilde dat natuurlijk hebben, moeder moest echt haar best doen om kindje mee te krijgen. Weg van het snoep.

Heb dan wel echt medelijden met ouders, die winkeliers zijn secreten! Ze wéten gewoon dat kinderen gaan zeuren om snoep als het ze bijna door de strot wordt geduwd en dat ouders dan maar toegeven aan een jankend kind.
Aan de andere kant een mooie oefening om kind te leren dat het ook eens "nee' moet accepteren. Dat lukte bij dit kind uiteindelijk wél.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:55

Amaris schreef:
Ik wil geen kinderen om 100 redenen, maar als ik dan die ieniemienie kleertjes zie, in het roze natuurlijk, want meisje, dan vind ik dat toch wel ERG schattig. Beetje penny maar dan kind-penny haha!

Vriendin zei al: je mag haar best een paar keer aankleden hoor, en dat vind ik leuk want ik heb niets tegen kinderen. Ben er vrij goed mee zelfs.
Alleen wil ik ze niet.

Ik wil alleen babydieren, dus ik zag net op de camera dat er twee kuikentjes zijn, DAT IS PAS LEUK. :') En over paar maanden komt er puppie DAT IS OOK PAS LEUK!!

Ik wil me ook graag melden als het mag :o
(Heb heel lang terug volgens mij al eens gereageerd)

Waar jij hier schrijft klopt voor mij ook erg. Ik vind kinderen best leuk, maar ik wil ze zelf ook niet hebben.
Mijn man heeft een dochter, die is meestal leuk. Nu ff wat minder want puber enzo }> maar kinderen van mezelf, nee bedankt. ..

Ik heb voorheen in het onderwijs gewerkt en altijd gezegd dat ik sowieso geen kinderen wilde zolang ik voor de klas stond. De hele dag kinderen om je heen en als je thuis komt weer -O-
Ik ben gelukkig gezegend met een man die ook geen kinderen meer wil, dus daar godzijdank geen discussies over hoeven voeren.

Geen hekel aan kinderen dus, maar ben exemplaren tegen gekomen in de loop der jaren die echt een wandelende anticonceptiereclame waren.

Doe mij maar babybeestjes <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:57

Qimm schreef:
Ik word wel een beetje week van die inimini gympies :+

Die vind ik ook best cute. En beertjestruien met oortjes op de capuchon of zo :')

Net even wezen onderbroekshoppen, dat kon natuurlijk niet zonder gillende kinderen die onder de rekken door kruipen, door de winkel rennen, vervolgens vol op hun muil gaan en dan lekker hard janken. :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:35

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:50

Ja ja, eerst heeft de baby 'm meegenomen, en later staat dat het spiraaltje volgde met de placenta.
Hoe laat ik een foto viraal spiraal gaan :+