Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:45

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Geloof je daarin? Plaatselijke vetverbranding met name op de buik en dijen?

Niet in plaatselijke verbranding. Maar daar zit het bij mij wel :')
Daar is het het laatste bijgekomen dus zal het ook wel het eerste weer weg gaan. :P

:') Ik snap je punt
Ging het daar maar als eerste weg bij mij :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:47

gribaldi schreef:
:') Ik snap je punt
Ging het daar maar als eerste weg bij mij :Y)

Oei... waar gaat het dan wel als eerste weg?
En waar kwam het er als eerste weer aan?

Bij mij gaat het gelukkig als eerste bij buik en billen weg, normaal gesproken :P

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:48

Er is echt niks over te zeggen waar het als eerste weggaat, ongeacht waar het als laatste aan is gekomen. Is gewoon afwachten, behalve je best doen met eten en sporten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:49

Ik verlies altijd als 1 van de eerste dingen een cupmaat :')

En mn gezicht is ook smaller hoorde ik van mn schoonmoeder. Dat vind ik dan totaal geen probleem want ik begon een bolle kop te krijgen inclusief onderkin

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:49

Bij mij kont en benen het eerst aan de beurt :)) Buik als aller laatst :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:50

Precies wat Dilan93 zegt :+
Verder moet ik zeggen dat ik er niet heel erg op let maar hoor niemand klagen verder :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:51

Ik gebruik whey, op dagen dat ik niet voldoende eiwitten binnen krijg met voeding en standaard na het sporten omdat ik nog een stuk naar huis moet en dan geen trek meer heb. Even een shake wegklokken in de auto lukt me wel dus ja, luiïgheid :o
Daarnaast slik ik een multivitamine voor bepaalde verhoogde behoeftes en nog extra jodium omdat ik vrijwel geen brood meer eet en daardoor risico loop op een jodiumtekort.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:56

Dilan93 schreef:
Ik verlies altijd als 1 van de eerste dingen een cupmaat :')

En mn gezicht is ook smaller hoorde ik van mn schoonmoeder. Dat vind ik dan totaal geen probleem want ik begon een bolle kop te krijgen inclusief onderkin

:(:)

Das rottig!!!
Gezicht gaat bij mij als laatste. Maar daar komt het ook als laatste aan, want ondanks dat ik bijna alle kilo's er weer aan heb, heb ik nog steeds een relatief bonkig gezicht. Met uitzondering van m'n onderkin :+ Vind het wel altijd erg mooi als m'n gezicht begint in te vallen.

secricible schreef:
Ik gebruik whey, op dagen dat ik niet voldoende eiwitten binnen krijg met voeding en standaard na het sporten omdat ik nog een stuk naar huis moet en dan geen trek meer heb. Even een shake wegklokken in de auto lukt me wel dus ja, luiïgheid :o
Daarnaast slik ik een multivitamine voor bepaalde verhoogde behoeftes en nog extra jodium omdat ik vrijwel geen brood meer eet en daardoor risico loop op een jodiumtekort.

Jij let heel strikt op wat er in je eten zit? Verdeling kh/eiwit/vet etc? En met welk doel is dat?
Sorry, ben heel nieuwsgierig. En jij hebt toch dietitiek gestudeerd? Meen ik me te herinneren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:00

ja, ik track alles. Nu een periode niet, even pauze voor mezelf (sport niet door een blessure), maar over het algemeen wel.
Ik merk dat het me helpt om een gezonder eetpatroon vol te houden. Als ik niet track is ieder dingetje dat niet "gezond" is voor mij "slecht" en een "cheat" dus daarmee frustreer ik mezelf en heb ik goede en slechte dagen.
Nu kan ik ze gewoon inpassen en dat helpt me om minder zwart/wit te denken :)
Wil graag spiermassa aankomen op dit moment (en daarna vet verliezen zonder spieren te verliezen) dus dan is de juiste verdeling van kh/prot/vet belangrijk. Sommige mensen kunnen dat op gevoel, voor mij werkt dat gewoon niet. Dus dan zo.
Heb inderdaad opleiding tot dietist gedaan, maar in mijn werkgebied doe ik weinig met afvallen en sporten (werk binnen de ouderenzorg als dietist)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:02

secricible schreef:
ja, ik track alles. Nu een periode niet, even pauze voor mezelf (sport niet door een blessure), maar over het algemeen wel.
Ik merk dat het me helpt om een gezonder eetpatroon vol te houden. Als ik niet track is ieder dingetje dat niet "gezond" is voor mij "slecht" en een "cheat" dus daarmee frustreer ik mezelf en heb ik goede en slechte dagen.
Nu kan ik ze gewoon inpassen en dat helpt me om minder zwart/wit te denken :)
Wil graag spiermassa aankomen op dit moment (en daarna vet verliezen zonder spieren te verliezen) dus dan is de juiste verdeling van kh/prot/vet belangrijk. Sommige mensen kunnen dat op gevoel, voor mij werkt dat gewoon niet. Dus dan zo.
Heb inderdaad opleiding tot dietist gedaan, maar in mijn werkgebied doe ik weinig met afvallen en sporten (werk binnen de ouderenzorg als dietist)

Bedankt voor je reactie!

Grappig he, jij trackt alles, ik wil me weer elke dag wegen. Dingen waarvan heel vaak wordt gezegd dat het slecht voor je is en blablabla. Dat je het niet meer los kan laten. Terwijl het ons juist heel erg helpt. Zo zie je maar weer dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen.

Nouja, je werkt er niet mee, maar hebt er meer kaas van gegeten dan ik.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:08

Mij is altijd wijsgemaakt dat je het eerst afvalt in je gezicht en op je botsten! Ik ben inmiddels van een d naar een b gegaan :') balen haha!
Mijn buik ging ook mee maar mijn benen zijn nogsteeds aan het staken.. Ze zijn zeker dunner als eerst hoor! Maar er is wel het minst van af voor mijn idee!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:09

linoleum schreef:
Elena, jij doet toch voornamelijk cardio en geen krachtsport? Dan is het niet nodig om extra eiwitten in te nemen door middel van repen of whey. Je haalt genoeg uit je voeding.

Als je fanatieker met krachtsport bezig gaat kan het een aanvulling zijn voor je spierherstel.

Ik ben een duursporter in aanleg..
en ik doe er krachtsport bij (ik geloof zelf in dat een combinatie het beste is om blijvend gewicht kwijt te raken en je lichaam te onderhouden)

de krachtsport reken ik niet mee voor wat betreft de eiwitten (daarvoor zit ik ook nog te laag in intensiteit om daar rekening mee te houden).

ik hoef ook niet veelvuldig aan de eiwitshakes te zitten gelukkig. en ik zit er ook niet heel ver af..
Maar ik wil er wel naar streven om te zorgen dat er voldoende eiwitten binnenkomen..

het zou dus gaan om een paar gram extra via kwark of joghurt, of een paar gram bij het beslagje van een ei/banaan pannenkoekje.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 15-02-16 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:11

Elke dag wegen of alles bijhouden is niet per definitie slecht hoor. Verschilt per persoon. Voor mij is het heel slecht om elke dag te wegen, maar bijhouden werkt juist weer goed :)

Als ik op gevoel doe, eet ik of veel te veel of te weinig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:12

Dilan93 schreef:
Elke dag wegen of alles bijhouden is niet per definitie slecht hoor. Verschilt per persoon. Voor mij is het heel slecht om elke dag te wegen, maar bijhouden werkt juist weer goed :)

Als ik op gevoel doe, eet ik of veel te veel of te weinig :')

Ik bedoel meer dat 'men' altijd roept dat dit of dat altijd slecht is.
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:13

Britt_Sisi schreef:
Mij is altijd wijsgemaakt dat je het eerst afvalt in je gezicht en op je botsten! Ik ben inmiddels van een d naar een b gegaan :') balen haha!
Mijn buik ging ook mee maar mijn benen zijn nogsteeds aan het staken.. Ze zijn zeker dunner als eerst hoor! Maar er is wel het minst van af voor mijn idee!

Ik heb helaas al meerdere keren een poging gedaan. Maar mijn D/E is nog nooit kleiner geworden... Thank god... Want ik ben 1.86m en een B zou echt niet lijken vrees ik...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:18

Ik had de laatste keer bij het meten een D. Hoop toch dat dit terug gaat naar een C, of nog beter een B. Vind die dingen zo niet-praktisch tijdens het sporten of paardrijden, ook niet met sportbeha.

En de leuke beha's zijn er voornamelijk in kleine cupmaten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:19

Het aanbod in D valt toch wel mee? Ik slaag altijd goed bij de Hunk.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:19

Ik begon met F en heb nu E + een kleinere omvangmaat.. dus eigenlijk 2 cups naar beneden :)) Maar vind het helemaal prima want ze waren echt te groot naar mn zin :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:23

Ik zit nog steeds op E/F en zou willen dat er daar wat af ging %) Min gezicht is het eerste wat je ziet en dan met name mn onderkin. Daaraan zie ik dus ook altijd of ik weer aangekomen ben :')

Voel me een beetje slapjes vandaag, ben ook ongesteld dus zal daar ook mee te maken hebben. Kwartier buikspieren getraind maar verder blijf ik op de bank..

Laat ontbijt: 2 beschuit 2 crackers met kipfilet en rosbief
L: home made kippensoep + home made scone
T: banaan
A: groenten met aardappelen en slavink

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:24

Janine1990 schreef:

Zijn wel leuke, maar die vind ik dat weer niet genoeg steun bieden (ik ben een pietlut met beha's ):+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:26

Ik ben naar de run2day gegaan. Heb zelf ook D maar heb nu een super fijne!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:30

Dilan93 schreef:
Janine1990 schreef:

Zijn wel leuke, maar die vind ik dat weer niet genoeg steun bieden (ik ben een pietlut met beha's ):+

Oh echt? Ik vind de Hunk daarin wel echt een van de betere. Blijven ook stevig. Maar je moet wel het juiste model hebben vind ik zelf. Kan enorm verschillen per model. Heb een hele mooie van Sylvie, maar die is niet geschikt voor een dagje rennen vliegen vallen opstaan en weer doorgaan :n

Sport-bh heb ik inmiddels ook van de Hunk, wat een fijn ding!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:34

Ik heb mn beha's op t moment allemaal van de hunkemoller. Heb er toen van de hema gehad. Hele leuke, maar voor sporten totaal geen steun

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:11

Tyrcanol schreef:
Dilan en julia. Eten jullie savonds niet veel te weinig ?

Vanavond misschien wel, maar dit doe ik alleen omdat ik zaterdag en zondag onwijs veel heb gegeten. Dit is dus niet een lijstje wat ik zelf mooi vind hoor!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:32

Nog even over supplementen! Ik slik carnitine bij vloeibare. Vooral voor het sporten is het erg fijn.. weet niet of het helpt maar mn spieren verzuren wel minder snel.