Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:34

Fijn dat je een gesprek gehad hebt maanlicht! Veel plezier straks!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:35

Super dat je het gesprek bent aangegaan, Maanlicht! Ben ook blij om te horen dat je vriend daar ook goed op reageerde.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:26

purny schreef:
Ik heb een 3 potige kat. Jackie.
Zit altijd naast me en wil altijd geaaid worden.
Vanavond ff naar stal geweest en paardje gepoetst. Kwam aardig wat haar vanaf maar ze glom weer als een spiegeltje

Heb je een foto van jackie?
En redt hij zich goed?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:36

Knert schreef:
purny schreef:
Ik heb een 3 potige kat. Jackie.
Zit altijd naast me en wil altijd geaaid worden.
Vanavond ff naar stal geweest en paardje gepoetst. Kwam aardig wat haar vanaf maar ze glom weer als een spiegeltje

Heb je een foto van jackie?
En redt hij zich goed?

Afbeelding

Afbeelding

Ze red zich uitstekend. Sjeest af en toe door het huis :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:37

Een tijdje terug (inmiddels bijna 1,5 jaar geleden) heb ik me hier helaas ook moeten melden. Vooral heb ik meegelezen en wat heb ik ontzettend veel aan dit topic gehad.

De reden dat ik hier nogmaals een berichtje plaats is om toch even te laten zien dat er licht aan het einde van de tunnel is. Ontzettend goede therapie gehad, cognitief en EMDR en vooral de EMDR heeft me zo onwijs goed gedaan.

Onderliggend trauma was zon groot onderdeel van al mijn problemen en inmiddels ben ik weer lekker aan het werk (besloten het lekker bij parttime te houden aangezien ik met uwv uitkering ook makkelijk rondkwam). En oprecht: ik voel me zo gelukkig nu. Heb mezelf weer teruggevonden en dacht nooit dat dit weer mogelijk was. Ik zit oprecht zo goed in mezelf en ben hier zeker sterker uitgekomen. Ik zeg gemakkelijker nee en heb veel meer scheit aan alles en iedereen. :D wat voelt dit goed!

Dus lieve mensen, ik dacht dat een opbeurend berichtje hier ook wel passend was :) hoe slecht het ook voelt op dat moment, laat het gaan, gun jezelf de rust en vooral de tijd. Jij voelt het zelf het beste aan!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:30

Fijn om te weten!!!
Dank voor je bericht! Misschien zijn wij idd teveel bezig met wat de rest wil.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 05:00

Fijn om te horen Linge.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:29

Wat een fijn en opbeurend bericht Linge!
Ik lees ook voornamelijk mee, reageer af en toe. Soms kan ik het niet aan om het te lezen.
Hoop op een betere toekomst is zo belangrijk maar ook zo moeilijk. Ik ben vaak toch radeloos of moedeloos. Ik weet dat ik teveel en te snel wil maar ik heb al veel geleerd.
Ik ben deze week maandag begonnen met 2 uurtjes op mijn werk aanwezig zijn. 1 x 2 uur arbeidstherapie. Ik ben dialyseverpleegkundige dus ik kan mijn eigen werk niet direct oppakken, ik doe licht administratief werk wel op mijn eigen afdeling. Ik was zo gespannen vantevoren. Op het werk eerst even gehuild,de eerste die vroeg hoe het ging was de klos. Daarna bij mijn leidinggevende op de kamer mijn mailbox opgeschoond ed. Het voelde wel goed er weer te zijn, ik heb lieve collega's en een super leidinggevende. Ik zag ook stiekem dat er een doos cadeautjes klaar stond van iedereen in een doos met daarop de dialyse denkt aan Caroline. Echt zo lief.
Na die 2 uur was ik doodmoe en vol met emoties,het vloog alle kanten op in mijn hoofd. Het was ook een enorme realitycheck, ik heb nog een hele weg te gaan. Mijn man was thuis toen ik terugkwam, ik heb even flink gehuild bij hem en toen zijn we een stukje gaan wandelen.
Gisteren een evaluatie gehad bij de psycholoog met haar leidinggevende erbij, die is ook mijn hoofdbehandelaar en heeft destijds de intake gedaan. De cognitieve therapie heb ik nu doorlopen maar er is nog meer nodig want ik kan het nog niet zelf. We gaan nu verder met metacognitieve therapie. Ik heb het, vind ik, erg getroffen met mijn behandelaars, ik vind ze kundig en erg betrokken.
De lorazepam afbouwen is ook een dingetje, geeft werkelijk bij elke kwart eraf reactie in mijn lichaam.
De dagen zijn wisselend maar dat zullen jullie wel herkennen. Vanochtend weer moeizaam uit bed, heb alweer gehuild. Ik slaap wel maar word onrustig wakker. Ik vind het zwaar en taai. En ik vecht nog steeds teveel.
Ik hoop dat we er met zijn allen uit gaan komen en beter worden!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:30

Wat een super fijn bericht Iinge_! Ik moet zeggen dat ik soms niet alles lees hier omdat het nogal zwaar kan zijn, daarom zijn deze berichten zo fijn! Door jouw bericht heb ik ook weer wat meer vertrouwen in de toekomst.

Dat klinkt goed Caroline! Je word in ieder geval goed opgevangen. Het is heftig zo'n dag voor je natuurlijk, daardoor slaap je slecht en onrustig, dat is heel herkenbaar. Het lijkt mij echt heel zwaar om weer aan de slag te gaan, maar ik ben daar ook nog lang niet klaar voor. Je lijkt wel echt op de goede weg zo!

We hebben gister een nieuwe tv gekocht, ben er heel erg blij mee. Dus daar ga ik vanmiddag lekker voor hangen. Rustig dagje vandaag. Zo eerst even een uurtje paardrijden, boodschapjes en daarna thuis lekker even in bad en een uurtje slapen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:14

Ik heb vandaag mijn eerste zeg maar tussengesprek gehad bij de POH...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:50

En hoe ging het?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:13

Ik heb een goede tip voor mensen met slaapproblemen die 's nachts liggen te piekeren!

Ik zelf ben ontzettend actief in m'n hoofd/gedachten en kan dit moeilijk uit zetten. Ik hou mezelf letterlijk wakker doordat ik zo veel aan het denken = piekeren ben. Mijn psycholoog gaf me de tip om wel m'n brein uit de dagen, maar uiteraard niet te moeilijk.

Als ik ga slapen, ga ik in mijn hoofd het alfabet af. Bij elke letter bedenk ik een dier met die letter. Na een paar nachten werd dit te makkelijk, dus dan bedenk je twee dieren. Nadat dat te makkelijk werd, ging ik bij elke letter een make-up merk bedenken. De eerste paar keren dat ik dit deed kwam ik niet verder dan de letter L! Wonderbaarlijk aangezien het eerder zo minimaal 1 uur duurde voor ik sliep.

*kruipt weer onder meelees-steen*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:14

Wauw, thanks! Dat ga ik proberen :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:21

Ben benieuwd hoe het gaat :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:23

Morgen voor mij weer een aparte dag. Ga sinds november max 2 uur per week naar school en morgen heb ik een verplicht dagje van 9-5. En daarnaast ben ik morgen jarig en ik haat zulke dagen altijd. Sla liefst mijn verjaardag helemaal over. En dan ook nog eens die hele lange dag op school..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:45

soloro schreef:
Morgen voor mij weer een aparte dag. Ga sinds november max 2 uur per week naar school en morgen heb ik een verplicht dagje van 9-5. En daarnaast ben ik morgen jarig en ik haat zulke dagen altijd. Sla liefst mijn verjaardag helemaal over. En dan ook nog eens die hele lange dag op school..

stille meelezer; waarom sla je je verjaardag niet over dan? Hier vier ik 'm al jaren niet meer omdat ik gewoon niet tegen de drukte van bezoek kan. De enige uitzondering die ik maak is de verjaardag van m'n zoontje - wel zo leuk voor 'm haha. Maar manlief en ik vieren 'm al jaren niet meer. Ook niet als in ouders die toch nog even snel willen langskomen ofzo. Heb ik gewoon duidelijk gemaakt dat het me teveel is en daar is bij mij in ieder geval aan beide kanten van de familie begrip voor getoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:50

Ja idd, niet iets doen wat je niet wil, of dat het van je wordt verwacht. Jammer dan.

Wat goed om positieve berichten te horen. Hier gaat het ook heel goed!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:14

Hee dames... lijkt het alsof we ons Iets beter voelen?

Fijn dat er mensen zijn die tips geven.
Dat met die letters en slapen ga ik eens proberen!

Ik houd van geluiden. Zo luister ik graag naar het jongvee in de stallen of de vroege werkzaamheden op de boerderij. Dan denk ik verder nergens aan.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:19

Ik kan de app Headspace ook van harte aanraden! Mindfulness helpt ook erg goed bij depressie.
Hoef maar te denken aan de stem van die man (Headspace) en ik word al rustig/slaperig.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:20

Ik vier het inderdaad niet, al tijdje niet meer. Maar het is gewoon de dag zelf, voel me altijd extra rot op die dag. Heb gisteren wel kunnen genieten van het onweer. Had de gordijnen open en vanuit bed gekeken naar het onweer, kon toch niet slapen. Heerlijk die harde knallen *\o/*

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:20

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd of ook maar iets heb laten weten. Ik heb stilletjes meegelezen.

Met mij gaat het redelijk, ik heb flinke terugvallen gehad mbt het eten, maar heb nu wel een beetje een goede balans. Ik merk aan mezelf dat ik wel wat fijner in mijn vel zit, ik verbrand aardig wat vet, sport minder (maar wel wat intensiever). Mijn buik lijkt ook wat platter, behalve in het midden (waar je abs normaal gesproken zitten), mijn abs zijn namelijk nog 'in hiding' maar rondom gaat het overtollige vet weg (niet dat ik veel had/heb, maar in mijn hoofd was/is dat dus heel anders en heb ik een vertekend beeld van mezelf).

Met mijn depressie gaat het opzich ook wel aardig, aluwe ik soms echt wel weer wat paniekaanvallen heb en ik weet nog steeds niet hoe dat komt, wat heel erg frustrerend is. Maar we gaan gewoon verder. Denk ik.

Zolang het met het eten goed blijft gaan, dus ik wel een strakker figuur krijg en wat (gezond) afval, dan voel ik mij wel oke. Ik eet ook geen dierlijk product meer, dus ben eigenlijk veganist geworden (alleen dan met eten, ik draag nog wel leer etc. Klinkt misschien hypocriet).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:21

Headspace heb ik ook een abonnement op (had een aanbieding voor 40 euro voor een jaar). Moet zeggen dat ik al enigszins rustig moet zijn in mijn hoofd, anders kan ik het niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:23

Nog 3 weken en dan eindelijk de intake.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:34

Buddifhy is ook een fijne meditatie app, kost ook maar een paar euro.

Hier gaat het ook al een tijdje best goed. Wel soms opeens een dip qua spanning en/of stemming, maar dat duurt meestal niet al te lang. Mijn depressie heeft ook echt wel positief dingen in het leven veranderd! Ik durf bijvoorbeeld veel duidelijker grenzen te stellen bij m'n werk en ben zelfverzekerder.

De volgende stap is het afbouwen van de AD...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:28

Ik voel me ook veel stabieler zodra het weer zachter wordt. En nu mijn ritme een stuk vaster is scheelt dat ook! (Helaas wel de relatie voor moeten uitmaken)