Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 22:05

Zal je zo even PBtje sturen. :)

Vandaag naar de emigratie beurs geweest. Mensen waren enorm enthousiast en zelfs met de directeur van een ziekenhuis gesproken. Heel goed gevoel over, nu snel eens die kant op gaan en verder bespreken. In Zweden kunnen we straks gewoon kiezen waar we willen werken hihi.

Was wel een zware dag, maar heb t redelijk vol gehouden. T was enorm druk en mijn hersenen filteren geen prikkels meer. Alles komt dus even hard binnen en gesprek volgen was erg moeilijk, zeker in t Engels/Zweeds met heel veel achtergrond geluid. Maargoed, ze vonden dat ik al aardig woordje Zweeds sprak (mezelf aangeleerd... Haha), dus dat was wel even een opstekertje. :)

Nu wel helemaal doodop, een leeg hoofd en daardoor ook erg ziek (misselijk, braken en gewoon beroerd voelen). Behoorlijk veel pijn en ook wat koortsig, dus wel even tijd nodig om weer bij te komen ben ik bang.

Heb ook veel pijn in m'n buikspieren, daar waar ze de buik open gemaakt hebben laatste keer. Heel laag, voelt alsof t gescheurd is, is vast niet maar zo voelt t. En je gebruikt die spieren werkelijk overal voor zeg, haha. Denk dat vandaag wat dat betreft net teveel geweest is... Mja trekt vanzelf wel weer weg. Hoop ik tenminste hihi.

Dadelijk lekker op tijd slapen, morgen weer naar t paardje even knuffelen en appeltje geven en verder helemaal niets doen behalve op bed/bank liggen en bij komen. :=
Bizar he, dat je zo weinig nog kunt...

Dott

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:45

Mou, ik vind dat nog best heftig hoor. Ikzelf vind zo'n beurs al pittig, laat staan met alle bijkomendr dingen die jij hebt en ervaart. Petje af

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:40

Heb de aflevering! In herhaling is hij wel opgenomen.
Bij haar werkte lumbale pucties goed. Mochten deze niet meer werken hadden ze het over een shunt inderdaad via de ruggengraat naar de buik dit was echter de laatste optie..
Punctie heeft ze gehad, vervolgens is ze 10 kg afgevallen en heeft ze nergens meer last van gehad.
Ik heb hem even bewaard, als je wilt kan ik de relevante stukken even filmen voor je en doorsturen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:45

Het Alice... hoe ist nu? :(:) btje bijgekomen van de beurs??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 11:04

Ik ben wel benieuwd naar de aflevering. :)

Van de beurs wel weer redelijk bekomen, maar t gaat allemaal maar moeizaam. Heb continue veel pijn en voel me ziek/beroerd met regelmatig koorts.

Afbeelding
Lekker genieten in t zonnetje. <3

Heb trouwens een vreselijk lui paard, haha. Hadden haar van de week voor de eerste keer in de stapmolen gezet (kende ze niet), gewoon stil. Gisteren dus aangezet en deed ze heel braaf. Eerste keer schrok ze van t hek tegen haar kont, 5 minuten later liep ze met t hek op haar kont. :=
Dus hadden we t stroom maar aangezet (nu stond ze alleen, maar als er andere paarden bij staan moet ze niet onder t hek door gaan, zeker niet als er (dek)hengsten bij staan := ). Eerste keer toen het hek tegen der kont aan kwam schrok ze dus weer en sprong 1 pas naar voren. Daarna wist ze precies hoeveel cm ze voor t hek moest blijven en dat waren er zeker niet meer dan 5. Fanatiekeling. :')

Nog 3 maanden tot haar veulentje! Ze is (vooralsnog) de eerste dit jaar op stal. Andere schimmel waarmee ze samen gaat is tien dagen na haar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:04

Is dat lui of slim? Geweldig, haar reactie op de stapmolen :D
Vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat... :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:04

wahaha dat paard is gewoon slim Quir ! _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:02

Quir had je mijn PB ontvangen?
Das idd. een slim paard,geen lui paard.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:15

Hehe slimme merrie! Ze blijft een plaatje!
Ik ga de stukken filmen voor je dan zet ik ze op youtube, vanavond of morgen zet ik het hier neer voor je!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:38

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 08:53

Dankjewel! Ik ga ze straks eens bekijken.

Gohya, ja had m ontvangen maar nog geen tijd gehad! Moet dit weekend in ieder geval wel even lukken. :)

Slim in plaats van lui, zo kan je t ook zien. :D
Maar het is duidelijk niet haar favoriet, ga haar er dan ook niet vaak in zetten. Het is alleen wel handig dat ze het kent.

Gisteren weer naar school geweest, waardeloos. Zelfs practica lukt me niet en dan zit je in een groep van maximaal 15... Na 2 minuten was ik t al helemaal kwijt, terwijl ik t onderwerp wel goed begrijp. Dus dat moet ik ook echt anders gaan doen. Hoe nog even geen idee... Theorie lukt me thuis zelf wel, maar practica is toch wel wat anders. Maar moet dit jaar wel gewoon alles (gaan) halen!

Hoofd ging gisteren dan ook wel echt bagger, heel erg lage druk en enorme hoofdpijn. Zal vast niet mee helpen. Vervloek die drain echt, geeft alleen maar meer ellende dan er was voor ie er in zit. Kan niet overeind zijn (dat ik t wel doe is wat anders := ), zenuwpijn in m'n rug en rechter been en pijn in m'n buik van liquor en fysiek van de drain als ie weer eens klem zit. Doe een moord om m eruit te krijgen en dan komt er nooit, nooit meer een in. Waardeloze rot dingen zijn t.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 10:29

Net even gekeken. Fijn dat zij er met gewicht verliezen vanaf gekomen is, maar helaas is dat maar in weinig gevallen zo. Er is een groot vermoeden dat pseudotumor cerebri een hormonale oorzaak heeft bij ongeveer de helft, wanneer er veel vet weefsel is maak je veel (ik dacht) oestrogeen aan. Dus als t daadwerkelijk bij die personen hormonaal is kan afvallen inderdaad helpen. Ongeveer 40% met ptc heeft ook pcos, wat ook hormonaal is. Verder wordt vermoed dat vernauwde hersen vaten een oorzaak zijn en bloedstollingsstoornissen (anders gezegd, het percentage mensen die een bloedstollingsstoornis hebben is bij ptc patiënten significant hoger dan bij niet ptc patiënten), dan helpt gewicht verliezen helaas niet.

En verder weten ze gewoon nog bizar weinig, haha. Maar eerste wat elke neuroloog/neurochirurg roept is afvallen... Zelfs als je geen overgewicht hebt. Bij 25/30% helpt t inderdaad ook, maar dit zijn vaak mensen die ook duidelijk (veel) overgewicht hebben/hadden.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ze zeiden shunt te plaatsen de dag erop, maar dat ze dat niet gedaan hebben? Vraag me dan ook wel af wat de openingsdruk was.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:05

He wat een domper van school gisteren Alice!

Van de filmpjes dacht ik inderdaad dat er niks nieuws zat, vooral omdat jij immers al een drain hebt.
Nee de shunt was als ik het goed begreep als laatste optie pas? Geen idee, misschien snap ik het verkeerd hihi.
Haal ze nu weer offline want heb al meerdere mails over auteursrechten gehad, voor ik in de problemen kom hihi

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 16:01

Hihi dat is goed. :)

Drain is inderdaad meestal de laatste optie, maar ze moest blijven zodat ze de dag daarna een drain zou krijgen? Misschien begreep ik t ook wel verkeerd hoor haha.

Drain wordt hier ook als laatste optie gedaan, maar wordt er wel veel sneller ingegrepen wanneer t zicht bedreigd wordt en de druk heel hoog is. Twee drains is dan wel weer zeldzaam. :+

Morgen worden m'n haren afgeknipt, vind t tien keer niks door die drain in/op m'n hoofd haha. Litteken voor op m'n hoofd is nog altijd pijnlijk, maar t moet echt gebeuren. := M'n haren zijn zo extreem lang (kan m'n kont er mee afvegen als t moest :') ), mag vast wel een meter af. De plekken die kaal geschoren waren zijn ook alweer 10cm, hoezo groeit t hard... Zo'n 20 cm per jaar dus, wow. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:36

Wauw wat groeit jou haar dan idd. hard zeg.Bij mij groeit het tot een bepaalde lengte en dan stopt het gewoon.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 02:24

Mooie foto van je meisje in het zonnetje <3

Jeetje, wat groeit je haar snel. Wees daar maar blij mee! Ken iemand die de helft van haar hoofd moest scheren vanwege een operatie, maar haar haren groeien heel langzaam.. Dus nu maanden later is het 2cm gegroeid en staat het recht overeind, ze lijkt net voor de helft een stekelvarkentje :P Wel een schattig stekelvarkentje en ze vind het niet erg om ze genoemd te worden haha. Maar goed, dan heb jij in ieder geval na dit alles weer een snelle mooie bos haren met gelijke stukken, als het zo snel groeit. Lijkt me wel lastig, om stukjes te hebben die korter zijn, omdat het afgeschoren was. Hoe draag je nu meestal je haar dan?

Hoe gaat het nu verder? Met school? En ben je nog vaak moe door alle keren narcose die je hebt gehad, of gaat dat nu eindelijk wat weg?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 11:14

Ben inderdaad heel blij mee dat t zo snel groeit! Chirurg heeft t ook enorm netjes gedaan en niet meer weg geschoren dan strikt noodzakelijk. Zelfs t snijden heeft ie heel beschaafd gehouden! Als ik soms naar andere kijk die dezelfde operatie gehad hebben, die zijn gewoon half kaal en hebben ook grote wonden...

Oh dat overeind staan, dat doen die plukken van mij nog steeds. Heel irritant vind ik dat, haha. Ik heb 9 kale plekken gehad, waarvan 1 recht achter op mijn hoofd. Die staat vaak nog (deels) overeind en dan is t net Alfalfa. :+

Meestal heb ik m'n haren in een vlecht of knot en dan tig speldjes om geen uit stekende plukken te hebben. Zo zie je ze vrijwel niet, alleen voor op mijn hoofd. Het litteken is ook heel raar. Zit een grote deuk van het gat in de schedel en dan een bult van de drain die t gat in gaat. Zit ook precies op de haargrens, dus denk dat je dat altijd zult blijven zien... Haren staan daar door ook alle kanten op.

In t begin vond ik t heel moeilijk, omdat het zo zichtbaar is. Nu in de winter is t makkelijk, gewoon een muts op en niemand ziet t. Alleen juli is die operatie toen geweest en, ondanks dat ik t wel gewoon deed, is t dan raar om een muts op te zetten. Ook nu binnen op school bijvoorbeeld is t raar een muts op te zetten... Nu vind ik t niet zo moeilijk meer, net als de littekens. "Vreemde" hoeven niet te zien dat ik ziek ben, mensen die ik ken weten t.

Er is nu een flink stuk af, knippen viel uiteindelijk enorm mee. Maar t duurt nog wel even voor de korte plukken weer bij de rest zijn, dat is t nadeel van zo'n lang haar haha.

School gaat heel moeizaam, alles gaat heel moeizaam. Heb geen energie en het kost enorm veel energie om telkens door de pijn heen te zetten. En alles doet altijd veel pijn, enige wat redelijk gaat is liggen en dan ook alleen plat. :+
Maar goed, daar schieten we niets mee op en dus gewoon doorgaan en proberen, maar nog meer pijnstillers wil ik niet. Ik moet er ook ooit nog eens vanaf komen, hoop ik in ieder geval.

School en de paarden geeft, hoe moeilijk t ook gaat en hoeveel pijn t ook doet, een heel goed (positief) gevoel. Alsof t even weer "gewoon" is, even weer met de rest van de mensen mee kan. Ook al is dat absoluut niet zo, voor mij voelt dat nu wel zo en dat voelt heel goed. :=

Moe ben ik wel heel snel. Slaap ook minimaal 12 uur, omdat ik anders helemaal niets kan. S avonds kan ik m'n ogen vaak niet eens meer open houden. Dat zal vast ook door de narcose nog komen. Van 1 operatie kan je daar al tot een jaar erna last van hebben. Operaties stapelen op, dus nog wel zoet voor de komende tien jaar. :+
Laatste OK is ook pas vorige maand geweest. Dat vergeet ik nog regelmatig, hihi.

Gisteren heeft meisje op stal mijn knappe dame nog even gereden, minuut of 15. Ze is zo onwijs leuk. <3
En ze is gigantisch fanatiek in t werk, lijkt t ook echt leuk te vinden, kijk maar naar haar oren haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet alleen even kijken of ik een andere singel voor haar kan vinden. Banaan singel of anatomische singel of iets. Deze singel trekt nu het zadel iets naar voren door haar veulen buik.

En misschien dat ik haar toch spring schoenen om moet doen, zie nu op de foto's hoe dicht bij haar achterbeen komt haha.

Veulen kon je gisteren voelen, zo magisch. :D
Ze begint ook echt een dikke buik te krijgen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:20

Springschoenen lijken idd geen overbodige luxe :P Blijft een plaatje, zelfs met veulenbuik.

Kan je geen bandana/sjaaltje of leuk hoedje/pet uitzoeken voor de lente en zomer ipv een muts? Vooral een hoedje en pet nemen ook fel zonlicht weg, scheelt een hoop voor je ogen. Met een stijlvolle zonnebril erbij kan je zo flaneren alsof je in Parijs rondloopt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:53

Ow ja,dat kan je goed zien,het zadel word echt flink naar voren getrokken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:55

Merrie danst. :) Echt mooi paard.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 12:38

Ja ze komt echt dichtbij haar voorbenen met t achterbeen. Heb haar nog nooit aan horen tikken, maar op de foto's is wel goed te zien dat ze echt dichtbij komt. Ze heeft ook zo'n fanatiek achterbeen! Ze danst inderdaad. <3

Even kijken of ik ergens tweedehands banaan singel of anatomische singel kan vinden. Kijken of die het zadel niet naar voren trekt. Zadel zelf ligt er wel netjes op. Singel plek ligt alleen nu best ver naar voren en gisteren leek haar buik ook nog dikker haha.

Dat is misschien nog wel een idee Varekaj! Eens naar kijken. :)
Zonnebril is ook geen overbodige luxe, kan niet zoveel (zon)licht hebben haha.

Afbeelding
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

Nog een leesverslaafde zo te zien :D

Ik kan sinds de laseroperatie van mijn ogen ook minder goed tegen fel (zon)licht. Wanneer ik een pet of hoedje op heb kan ik mijn zonnebril iets langer weglaten. Scheelt een hoop in vermoeidheid!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:38

Ooh ik zie dat de boeken er goed doorheen gaan. Wel jammer dat het op school nog niet goed gaat, door je gezondheid. Ik zal binnen kort weer al mijn aantekeningen uploaden. Ook van mijn practica. Hopelijk heb je daar wat aan

Wat is het toch een leuke merrie!!!! En loopt ook mooi zeg

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:43

lezen, echt zo'n prettig tijdverdrijf. Voor jou ook zo te zien. Wat is dit voor een app/programma?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 22:00

Lezen gaat nu wel goed inderdaad! Wel fijn, iets wat ik gewoon kan. :+
Al begin ik wel weer slechter te zien, wazig en moeite met focussen. Het kan zeker niet komen door een te hoge hersendruk... Balen is t wel.

Staat op de e-reader, leesstatistieken. Wel grappig! 1.8 pagina's per minuut, lees ik nog best snel. :')

Dat is onwijs fijn Madeleine! :D
Ga je keer mee naar schimpie? Ze staat kwartiertje van school, hihi.