Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:01

Bij mij wordt het daar vaak ook losser van, maar gewoon naar je lichaam luisteren :j

Ik heb zo tentamen, dus ga maar richting de uni ;(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 10:07

Tentamen op zaterdag 8)7

Succes :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 10:56

Mijn ontbijtje:
2 knäckebröd volkoren 1 met ham, half ei en bieslook en 1 met pindakaas en een los gekookt ei en een glas melk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:59

Mijn ontbijt vandaag is een Whey Delicious shake, aangemaakt met 250 ml magere melk en 250 ml water. Want.... ik ga vanmiddag gezellig lunchen met vriendinnetjes :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:38

Lang hier niet geweest, ook een paar mindere weken qua eten gehad, maar toch mijn afval gewicht kunnen behouden, wel fijn want hier was ik echt bang voor!

Hopelijk nu weer goed aan de gang :-)

Iedereen lekker bezig geweest hier! top hoor :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:48

Ik heb vanmorgen mee gedaan met bootcamp. Ik denk dat ik morgen niet meer kan lopen :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 11:49

N0a schreef:
Ik heb vanmorgen mee gedaan met bootcamp. Ik denk dat ik morgen niet meer kan lopen :')

Troost je, ik kan het ook nog :)
Morgen dag 2 van de bikini body guide en vandaag maar even een stuk lopen! Vanmiddag dag 2 van de 30 day ab challenge

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:54

Ik heb officieel m'n weegmoment gemist omdat ik op werkweek was met school (was heel leuk, heb ook heel veel gelopen per dag). Dus ik verschuif het even naar volgende keer. Moet nu ook m'n slechte knie even wat rust geven, maar kan misschien wel met m'n core aan de slag.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:09

Huilen hier, 1.5 kilo aangekomen :oo
Dat werkt dus niet motiverend (net als het prachtige weer van vandaag)

Wat doen jullie ongeveer bij zo een bootcamp? Kom altijd op fb foto's tegen maar heb nooit een indruk van de gehele inhoud

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:39

Ik heb mezelf maandag gewogen en vandaag (ja stout weet het), maar heb wel echt het idee dat mn buik al platter wordt (of iig minder opgeblazen), maar weegschaal geeft nog steeds hetzelfde aan.
Zit alleen wel meteen weer lekkerder in mn vel, veel meer energie! En ja soms nog wel zin op te snoepen (vooral nu ik zit te studeren), maar helaas al mn snoepmomenten van deze week al op (moet je ook niet de eerste 2 dagen doen :+ )

Eet lijstje van vandaag:
O: Yoghurt + 2 kiwi's
T: 3 mandarijen
L: 2 waldkornbollen met kaas (+ mosterd)
T: Worteltjes
A: Dunno, wat de pot schaft
T: handje pinda's

D: Water, ranja en groene thee
B: half uurtje met de hond gewandeld, fietsen + misschien nog rondje hardlopen vanavond (min 10 km)

Yasmine: moet je bijna ongesteld worden? Dan houd ik altijd massive veel vocht vast _O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:21

Goeiemiddag! Heb me weer te lang niet gemeld hier... Druk met werk, sporten, zonnebank en van alles meer. Gewicht heeft een tijdje stil gestaan maar ben afgelopen week weer een kilo kwijt :) Komt wel deels ook door stress. Heb totaal geen eetlust.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:32

_Yasmine_ schreef:
Huilen hier, 1.5 kilo aangekomen :oo
Dat werkt dus niet motiverend (net als het prachtige weer van vandaag)

Wat doen jullie ongeveer bij zo een bootcamp? Kom altijd op fb foto's tegen maar heb nooit een indruk van de gehele inhoud

Balen zo'n tegenslag, maar ga er gewoon weer vol tegen aan! You can do it!

Met bootcamp moesten we vandaag heuvels op rennen, door banden heen rennen, band rollen/tillen en touwen heen en weer swirlen + push ups onder balken door klimmen etc -O- Ik voel mn benen nu nog branden :Y)

Vanmorgen stiekem op de weegschaal, zit nu op 73 exact. Tik bijna de 72 aan *\o/* *\o/*

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:39

Bootcamp is best heftig idd := Heb dat 2 keer gedaan geloof ik maar was niet zo mijn ding. Zat ook met een groep met hele sportieve mensen waardoor ik 't niet echt bij hield ook.

Ik post ook alleen weer over mezelf ipv even op de rest te reageren :P

Yasmine, gewoon doorgaan! Laat je niet gek maken door de weegschaal.

Barbabientje, foei 2 dagen achter elkaar op de weegschaal! :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:58

Tara: Vandaag en afgelopen maandag ;) Wel 2x in een week!
Maar ik moet ook oppassen dat ik niet teveel en te snel afval, heb ik nl snel last van :j

Bootcamp ga ik niet aan beginnen _O-

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:49

Lollywood je had wel je e-mailadres gepbt hoor! Het was een hele lange met moeilijke namen en lange streepjes. Misschien heb ik een foutje gemaakt :Y) heb je hem niet gekregen?

Welkom alle nieuwe en een kilootje kan ook door vocht komen inderdaad. Niet te lang op doodstaren, gewoon weer verder *\o/*

Ik ben gisteren dus heerlijk uiteten geweest. Heb als voorgerecht vijf gefrituurde kipkluifjes op, als hoofdgerecht een biefstuk met champignon-ui saus en frietjes en als nagerecht een Oreo taart ohmygod :') en ik heb een aantal rode wijntjes op :7 . Het was wel echt heerlijk, gelukkig heb ik me gisteren staan uitsloven in de sportschool.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Twee volkorencrackers, 1 met jonge 30+ kaas en 1 met smeerbrie en een glas melk
L: Twee volkorencrackers, allebei met smeerbrie
T: Nog bedenken
D: Witlofschotel <3

En ik drink alleen maar groene thee en water :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:54

Ja ik heb af en toe iets zoets nodig :') Dus het wordt dan een keuze tussen ranja of cola zero O:)

Pfff ik zit nu in de bieb te studeren, maar heb het stervens zwaar.. Moet altijd eten als ik zit te studeren!
Dus mocht net van mezelf een kopje verse muntthee met honing halen :j Zelfs het koekje teruggegeven *\o/*

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:06

Yaaay *\o/* ben trots op je :D ik moet nu ook even aan m'n afstudeeronderzoek gromm.. Geen zin!

Ja ik heb dat ook wel is nodig. Dan mag ik 1 slokje cola van mezelf :Y). Vooral als ik de hele avond gewerkt heb en kom om half 11 thuis dan neem ik een slokje cola haha.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:37

Nou ik ben al geminderd naar max 1 glaasje (dus echt zo'n waterglaasje) per dag :j En ik kom van 1 liter _O- Dus ben echt aan t afkicken :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:02

Ik ben echt coldturkey gestopt. Was wel heel effectief moet ik zeggen, heb eigenlijk nooit meer zin in cola. Drink alleen nog water en thee. Vorige week een glaasje sinaasappelsap :=

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:31

Hallo,

Ben Nathasja 29 jaar en 3 jaar terug succesvol 18 kilo kwijt geraakt met het Cambridge dieet. Echter door verkeerde begeleiding aan het einde weer mega aangekomen sinds een jaar. Ik ben gisteren dan weer gestart... Met een andere consulent. Het is de bedoeling dat ik rond de 25 kilo afgevallen. Het drinken van de shakes is niet het probleem bij mij maar daarna... Eetgewoontes zijn echt moeilijk. Hoe doen jullie dat om weer op te bouwen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:50

Mehh ik heb deze week echt een inzakmoment :( echt balen.. ik vreet me helemaal vol :S snap er ook niks van. ik denk steeds, ach fiets it..

Maar ook met koningsdag en de 2 dagen erna in het verschiet vrees ik dat ik donderdag wel aangekomen ben :(

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:36

Ladybird zo zonde als je echt terug zou aankomen, je moet er weer zoveel moeite voor doen om het er weer af te krijgen. Probeer de motivatie vast te houden.
Nathas ik volg bewust nooit dieeten maar probeer me een eetpatroon aan te meten die ik in principe mijn hele leven vast kan houden. Dus in ie zin hoef ik mijn eetgewoontes nooit echt aan te passen. Het feit dat ik er nu een paar kilo af wil hebben geeft aan dat mijn systeem niet waterdicht is. Op een gegeven moment gun ik mezelf toch weer dat ene taartje bij een verjaardag en eet toch weer te veel van die zo gezonde noten. Maar ik grijp dan zo tijdig in dat het slechts over een paar kilo gaat. Hoewel die laatste kilo's als je geen overgewicht hebt wel het moeilijkste zijn.
En ik ben nu 51 dus misschien moet ik me er op een gegeven moment bij neerleggen dat ander de 50kilo (ik ben maar 1.57) blijven niet meer reëel is. Maar nog niet voor nu hoor, dan maar wat meer moeite doen.
Maar vanaf dat ik dinsdag bij de fysio op de weegschaal heb gestaan is het dus goed gegaan met het wat strakkere regiem. Morgen wordt moeilijker want dan is man jarig en er is natuurlijk van alles in huis gehaald. Dat manen kinderen iedere avond zitten te snoepen van chocomel tot chips en chocolade maakt het ook niet echt gemakkelijk. Aan de andere kant ben ik gewend die dingen gewoon te negeren alleen moet ik nu de verleiding weerstaan een gezond alternatief te nemen.
Probeer dat op te lossen door mijn toetje (yoghurt met muesli) en fruitmoment tot 's avonds te bewaren. Dat lijkt wel te werken.
Had me voorgenomen niet op de weegschaal te gaan staan. Maar bij de fysio stond ik met sportschoenen en kleding op de weegschaal en wilde toch weten wat mijn weegschaal zonder kleding aangaf. Gelukkig viel de schade nog mee want die paar dagen zullen het verschil nog niet maken.
Alleen nu moet ik me niet laten verleiden door toch regelmatig op die weegschaal te gaan staan maar gewoon pas over een aantal weken balans opmaken.
Geen resultaat zien werkt zo demotiverend terwijl het niet eten van dingen waarvan ik eigenlijk wel wist dat het te veel of overbodig was me nu al een mentaal goed gevoel geven.
Feit blijft dat afvallen op zich veel gemakkelijker is dan goed op gewicht blijven. Als je dan van een dieet komt wat je niet door kunt zetten en dus dan nog moet beginnen met een goed eetpatroon aanmeten dan lijkt me dat extra moeilijk. Goede begeleiding is dan denk ik extra belangrijk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:40

Goede begeleiding is heel belangrijk Greetje. Mijn trainster zorgt er voor dat mijn motivatie terug komt als ik totaal gedemotiveerd ben. Ze houdt mij ook scherp in het snotje, als ik een week niet op de sportschool ben geweest, word ik meteen op het matje geroepen. Helpt wel enorm!

Ik had vandaag een vrij mager dagje zodat ik vanavond nog wat kan snoepen :=

O: 2x rijstewafel met pindakaas en kokosolie + kipfilet
T:/
B: bootcamp
L: 2 pompoenpitboterhammen met grillham +kaas +tomaat en komkommer & 150gr kwark
T: 1 blokje 70% chocolade
A: Tartaar met 300gr broccoli & 1 theelepel ketchup
T: Bakje doritos nacho cheese met dipsaus :o

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:04

Jeetje Bootcamp zou ik pas aan beginnen als ik al voldoende conditie/kracht heb :j
Durf het ander niet eens..

Uiteraard ga ik door, maar voelde wel als een domper.

Ik heb vandaag toch sportieve mensen gezien, ik had een high tea op scheveningen. Het was al heel druk in de buurt... BLIJKT men of steel run te zijn vandaag. 7 of 14 km. hardlopen door mul zand met obstakels :o het zag er al extreem uit vanaf de zijkant.. Zat ik met mijn lekkere hapjes :j
Vandaag dus even minder braaf, maar kon moeilijk nee zeggen tegen zo een leuk afscheid kadootje

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:47

Afbeelding
Haha. De reclame onder aan de pagina!