Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:55

Resistance schreef:
And so it begins....

[ [url=m/qpzrnz.png]Afbeelding[/url] ]

Ja uh.

Citaat:
Een van de kinderen heeft de mazelen vermoedelijk in het buitenland opgelopen en eenmaal terug in Nederland de anderen besmet. Geen van de kinderen was tegen de ziekte ingeënt, maar dat komt ook doordat niet alle besmette kindjes al ouder waren dan veertien maanden. Dat is de leeftijd waarop kinderen de bmr-vaccinatie krijgen toegediend, die beschermt tegen mazelen.

secricible

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:58

het reizen naar landen waar mazelen veel voorkomt kan in dit geval het "startschot" zijn. Als dat eerste kindje er eentje was onder de 14mnd kan enten daar geen oplossing voor bieden natuurlijk.
Maar het feit dat de vaccinatiegraad is gedaald kan er wel voor zorgen dat de mazelen zich kunnen gaan verspreiden, niet alleen onder kinderen van onder de 14mnd, maar ook ouderen (niet ingeënte) kinderen.

Ik stuurde het artikel vanochtend door aan mijn man en dat ik zo blij ben niet meer in Den Haag te wonen met ons gupje van 5mnd. Daarnaast weet ik weer waarom ik gekozen heb voor een kleinschalige GO ipv een kinderopvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:58

Dat is niet mijn punt. Waar ik op doel dat ik benieuwd ben hoe lang het duurt voor de eerste kindjes van antivax ouders worden besmet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:01

secricible schreef:
het reizen naar landen waar mazelen veel voorkomt kan in dit geval het "startschot" zijn. Als dat eerste kindje er eentje was onder de 14mnd kan enten daar geen oplossing voor bieden natuurlijk.
Maar het feit dat de vaccinatiegraad is gedaald kan er wel voor zorgen dat de mazelen zich kunnen gaan verspreiden, niet alleen onder kinderen van onder de 14mnd, maar ook ouderen (niet ingeënte) kinderen.

Ik stuurde het artikel vanochtend door aan mijn man en dat ik zo blij ben niet meer in Den Haag te wonen met ons gupje van 5mnd. Daarnaast weet ik weer waarom ik gekozen heb voor een kleinschalige GO ipv een kinderopvang.

Helemaal mee eens.

quera

secricible schreef:

Ook bij een Gastouder kunnen ongevaccineerde kinderen zitten.
En alle mensen die 15 jaar+- na hun laatste bmr niet meer gevaccineerd zijn kunnen de ziekte overbrengen. Dus ren dan alvast maar gillend weg want bijna niemand haalt die herhaling

Urbanus

Resistance schreef:
Dat is niet mijn punt. Waar ik op doel dat ik benieuwd ben hoe lang het duurt voor de eerste kindjes van antivax ouders worden besmet.

Dan moet je daar duidelijk in zijn. 'And so it begins' alsof het een spannend filmpje betreft vind ik niet zo chique.

secricible schreef:

Je kind kan ook in de supermarkt besmet worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:02

Resistance schreef:

En dan? Wat is dat kindje anders dan een ander kindje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:10

@quera: klopt, maar mijn zoon is wel het enige kind onder de 14mnd dus op dat punt is risico op besmetting klein. Verder zitten er meestal maar 2 of 3 andere (oudere) kinderen en is het klimaat hier redelijk pro-inenting. Voor mijn idee is daarmee het risico een stuk meer ingeperkt dan bij een kdv waar veel kinderen bij elkaar zitten, vaak ook veel kleintjes bij elkaar.

@marcoborsato: alles kan, maar het risico in een supermarkt is toch een stuk kleiner als in een kdv. Wereld is wat mij betreft niet zwart wit, en een kdv met een bups ongeënte kinderen (los van of dat vanwege leeftijd is of vanwege opvatting) die knus op een hoopje spelen, hetzelfde speelgoed in hun mond steken is naar mijn idee toch een groter risico dan een supermarkt waar in principe niemand iets met mijn kind van doen heeft. Maar ja, het risico blijft. Des te belangrijker om besmettingshaarden direct in te perken.

EDIT: en daarbij aangevuld krijgt mijn kind de beste bescherming doordat borstvoeding ook tegen de mazelen zou beschermen. Dat is volgens mij ook de reden dat de enting pas zo laat wordt gegeven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:19

secricible schreef:
@quera: klopt, maar mijn zoon is wel het enige kind onder de 14mnd dus op dat punt is risico op besmetting klein. Verder zitten er meestal maar 2 of 3 andere (oudere) kinderen en is het klimaat hier redelijk pro-inenting. Voor mijn idee is daarmee het risico een stuk meer ingeperkt dan bij een kdv waar veel kinderen bij elkaar zitten, vaak ook veel kleintjes bij elkaar.

@marcoborsato: alles kan, maar het risico in een supermarkt is toch een stuk kleiner als in een kdv. Wereld is wat mij betreft niet zwart wit, en een kdv met een bups ongeënte kinderen (los van of dat vanwege leeftijd is of vanwege opvatting) die knus op een hoopje spelen, hetzelfde speelgoed in hun mond steken is naar mijn idee toch een groter risico dan een supermarkt waar in principe niemand iets met mijn kind van doen heeft. Maar ja, het risico blijft. Des te belangrijker om besmettingshaarden direct in te perken.

EDIT: en daarbij aangevuld krijgt mijn kind de beste bescherming doordat borstvoeding ook tegen de mazelen zou beschermen. Dat is volgens mij ook de reden dat de enting pas zo laat wordt gegeven.

De bmr wordt dan pas gegeven omdat dit te maken heeft met de rijping van het afweersysteem en maternale afweerstoffen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:34

Bmr geeft in 95% van de gevallen levenslang bescherming tegen mazelen.

Wat ik heb begrepen was dat eerste besmette kind ouder was dan 14 maanden en bewust niet gevaccineerd. (Wonen er vlakbij)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:13

Hé jakkes jongens..
Laten we hopen dat er niet veel nare gevolgen zullen ontstaan door deze uitbraak...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:52

secricible schreef:

Want alleen in Den Haag kan je kleintje mazelen oplopen? En je hopelijk weet je precies wie er 24/7 bij je gastouder over de vloer komen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:57

CharleyT schreef:
secricible schreef:

Want alleen in Den Haag kan je kleintje mazelen oplopen? En je hopelijk weet je precies wie er 24/7 bij je gastouder over de vloer komen?

nee, ben nu gewoon blij daar niet meer te wonen, omdat daar nu die uitbraak is. Heb niet de illusie dat die hier niet kan ontstaan, hoewel ik denk dat die kans hier kleiner is dan in een grote stad inderdaad.
En de rest heb ik net al over verantwoord, 100% garantie heb je nergens. Ook niet met een dekkingsgraad van 100% overigens. Het is altijd afwegen. Zoals je zelf al zei, het is 50 shades of grey. En ik denk dat mijn gastouder in een klein dorp met hoge vaccinatiegraad lichter grijs is dan een kdv in Den Haag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:43

En Den Haag staat bekend om zn hele lage vaccinatiegraad. Is een redelijk grote groep antroposofen die niet enten daar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:57

secricible schreef:

Volgens mij kan je ook voor een jonger kind een booster vaccin krijgen als je naar een risico gebied gaat of als je jongere kind in aanraking met besmette mensen is geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:33

Brr, en toch he, hoe lief, leuk, goedbedoeld, vriendelijk en weldoordacht mensen ook zijn die niet enten.. Ik zou nog amused zijn moest mijn mup van bijna 4 maand ziek worden doordat iemand bewust niet ent en daardoor mijn mup besmet..

Dan zou ik het zo iemand vreselijk kwalijk nemen zelfs. Want op dat moment had die ouder daar dus wel iets aan kunnen doen.

Ik wou mup voor sociaal contact vanaf een bepaalde periode 2 halve dagen naar de kdv doen, maar door dit soort berichten ga ik toch weer steigeren. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 01:48

_lautje_ schreef:

Wat ik heb begrepen was dat eerste besmette kind ouder was dan 14 maanden en bewust niet gevaccineerd. (Wonen er vlakbij)

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... -haag.html

Begin vorige week werd bekend dat drie crèchekinderen onder de 4 jaar de ziekte onder de leden hebben. Van het vierde kind was dit nog niet zeker. De baby's waren niet ingeënt omdat ze daar nog te jong voor waren. De eerste inenting is met 14 maanden.

Een van de patiëntjes heeft het virus waarschijnlijk in het buitenland opgelopen. Om welk kinderdagverblijf het gaat, wil de GGD niet tegen Omroep West zeggen.

Volgens de berichtgeving zit je fout met je beschuldiging.

Misschien toch maar beter afgeven op mensen die met jonge baby's naar buitenland gaan en allerlei viezigheid mee terug slepen ipv de zondebok steeds weer te zoeken bij gezonde kinderen die er niets mee te maken hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 02:04

Anoniem schreef:
_lautje_ schreef:

Begin vorige week werd bekend dat drie crèchekinderen onder de 4 jaar de ziekte onder de leden hebben. Van het vierde kind was dit nog niet zeker. De baby's waren niet ingeënt omdat ze daar nog te jong voor waren. De eerste inenting is met 14 maanden.

Een van de patiëntjes heeft het virus waarschijnlijk in het buitenland opgelopen. Om welk kinderdagverblijf het gaat, wil de GGD niet tegen Omroep West zeggen.

Misschien toch maar beter afgeven op mensen die met jonge baby's naar buitenland gaan en allerlei viezigheid mee terug slepen ipv de zondebok steeds weer te zoeken bij gezonde kinderen die er niets mee te maken hebben.

Hmmm

https://nos.nl/l/2278653 1 van de patiëntjes was bewust niet ingeënt. Misschien toch maar beter even doorlezen.

Overigens doet het er allemaal niet toe. Er zijn kinderen ziek, dat is vreselijk, laten we hopen dat de schade beperkt blijft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:28

Repelsteel in jou beticht staat niks wat je bewering staaft. Enkel dat ze onder de 4 jaar waren. Niet dat ze allemaal onder de 14 maanden waren.

Wat ik heb begrepen van mensen die de situatie kennen is dat 2 kindjes boven de 14 maanden waren en 2 echt daaronder. En het kindje wat in het buitenland ziek was bewust niet werd gevaccineerd. Dit is volgens mij ook door de instanties naar buiten gebracht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:15

Bovendien sluit het een het ander niet uit. Vaccineren en nadenken over naar het buitenland gaan met kleintjes zijn beide methodes om ziektes als de mazelen tegen te gaan. Bij voorkeur zou men beide moeten opvolgen maae beide maatregelen versterken elkaar. Niet of of, maar en en.

Overigens vraag ik me wel af hoe anti-vaxxers de toenemende ziektegevallen en ook sterftegevallen verklaren in landen als Frankrijk. De hygiëne (die vaak als veroorzaker v de afname v ziektes wordt gezien ipv vaccinaties) is daar niet achteruit gegaan lijkt me. De grote variabele is de vaccinatiegraad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:53

MarcoBorsato schreef:
[naam] schreef:
[

Hmmm

https://nos.nl/l/2278653 1 van de patiëntjes was bewust niet ingeënt. Misschien toch maar beter even doorlezen.

Overigens doet het er allemaal niet toe. Er zijn kinderen ziek, dat is vreselijk, laten we hopen dat de schade beperkt blijft.

Afbeelding

tja, roddels...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:55

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:00

Citaat:
Een van de kinderen heeft de mazelen vermoedelijk opgelopen op vakantie. De zieke kinderen zijn niet ingeënt. Bij zeker een van de kinderen had dat eigenlijk al wel moeten gebeuren. De andere zijn jonger dan veertien maanden, de leeftijd waarop kinderen een BMR-vaccinatie krijgen.

Er staat hier dat er 1 wel de leeftijd had. Maar niet dat dit het kind was dat het heeft opgepikt in het buitenland.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:16

Ik woon er vlakbij in de buurt. En heb van verschillende bronnen begrepen dat dat het kind is wat het mee heeft genomen. Kennis heeft een vriendin met kind op dat kdv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:25

Aangezien in het meest recente bericht staat dat de baby's de leeftijd nog niet hadden, zonder extra vermelding van één kind die in het eerste bericht wel expliciet wordt genoemd, mag je er toch van uit gaan dat de meest recente update de correcte informatie bevat.
Daarbij is het wel erg vreemd dat, met de wet op privacy, de medische gegevens van 1 kind in het eerste bericht openbaar worden verspreid. Dat mag niet.

_lautje_ schreef:
Ik woon er vlakbij in de buurt. En heb van verschillende bronnen begrepen dat dat het kind is wat het mee heeft genomen. Kennis heeft een vriendin met kind op dat kdv.

Bij jou in de buurt is not the place to be hè. Hersenvliesontsteking met doofheid, mazelen...
Jij hebt wel steeds de jackpot daar hoor.