secricible schreef:@quera: klopt, maar mijn zoon is wel het enige kind onder de 14mnd dus op dat punt is risico op besmetting klein. Verder zitten er meestal maar 2 of 3 andere (oudere) kinderen en is het klimaat hier redelijk pro-inenting. Voor mijn idee is daarmee het risico een stuk meer ingeperkt dan bij een kdv waar veel kinderen bij elkaar zitten, vaak ook veel kleintjes bij elkaar.
@marcoborsato: alles kan, maar het risico in een supermarkt is toch een stuk kleiner als in een kdv. Wereld is wat mij betreft niet zwart wit, en een kdv met een bups ongeënte kinderen (los van of dat vanwege leeftijd is of vanwege opvatting) die knus op een hoopje spelen, hetzelfde speelgoed in hun mond steken is naar mijn idee toch een groter risico dan een supermarkt waar in principe niemand iets met mijn kind van doen heeft. Maar ja, het risico blijft. Des te belangrijker om besmettingshaarden direct in te perken.
EDIT: en daarbij aangevuld krijgt mijn kind de beste bescherming doordat borstvoeding ook tegen de mazelen zou beschermen. Dat is volgens mij ook de reden dat de enting pas zo laat wordt gegeven.
De bmr wordt dan pas gegeven omdat dit te maken heeft met de rijping van het afweersysteem en maternale afweerstoffen.