Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:06

Goeiemorgen ochtend sporters! :wave:
Eerst even Bokt checken en dan zo dag 2 van level 2 doen.

Aranel schreef:
Raponsje schreef:
Voor de walking push up:

Het is de bedoeling om je voeten op dezelfde positie te houden en de "walk" zo lang mogelijk te maken.
Dus flink naar beneden strekken en dan weg "lopen" naar een push up.

Op die manier zet je extra inpact op je core spieren.

Dus jezelf zo lang mogelijk maken en ook je voeten 'uitrekken' zeg maar? Dat doe ik nu steeds maar ik wist niet of dat wel de manier was..
Dat probeer ik ook. Maar pfoei, die is pittig zeg! Ik ga zometeen dag 12 doen met mn vriend erbij. Hij heeft veel verstand van Core Stability oefeningen. Waarschijnlijk ga ik -naast level 2- nog andere stabiliteitsoefeningen doen.

Dorus schreef:
Schaatsen heb ik ook geen enkel probleem mee. Abs twist, nja, ik doe maar wat :+ Ik merk alleen wel dat mijn rug thv de sluiting van mijn bh erg gevoelig is nu. Bij level 1 was dat juist mijn onderrug.
Heb precies hetzelfde! Schaatsen is geen probleem. En Abs twist is bij mij een wiebelbende. De spierpijn zit nu ook echt in mn bovenrug!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:07

Judith_ schreef:
Amaryllis schreef:
Ik deed het op blote voeten maar heb nu mn enkel naar de .*%&(%*.. Nu toch maar mijn hardloopschoenen aan zodat ik toch wat rechter op de pootjes sta want anders moet ik echt stoppen met shredden ben ik bang..

Zijn je voeten dan wel 'flexibel' genoeg met schoenen aan? Of kun je alle oefeningen nog prima uit voeren? :)

Ja, gaat prima. Ik heb mijn hardloopschoenen aan die zijn aangepast aan mijn scheve voeten dus ik kwam gister tot de conclusie dat ik dat beter eerder had kunnen doen :')
Met de planks vind ik het vooral fijner, maar ook met cardio.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:10

Hey Karin, jij ook hier, wat leuk!! Ga je het combineren met het hardlopen? Of is dat even op een laag pitje nu met het weer?

Ik doe blote voeten maar spring wel op m'n matje voor een beetje demping :j. Vanmorgen met schoenen geprobeerd maar glij te veel weg.... Wellicht dat zo'n sportschool vloer in het filmpje stroever is? Maar ik heb wel een klein beetje last van buitenkant knieën (jumping jacks?) en als ik in m'n achilles knijp is dat ook erg pijnlijk, maar bij 'normaal gebruik' geen last van :+

Sabini

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:16

Remember: Bedoel je de achilles pees of iets daarboven? Als het om je achilles pees gaat, is het lichte irritatie. Met ijsklontjes kun je de irritatie verlichten. Deze irritatie kan komen van het 'touwtje springen' omdat je kuiten dan de achilles pees aantrekken.
Raar dat je buitenste kniebanden irriteren. Ik zou zo niet kunnen bedenken hoe dat komt. (Ik heb -vanwege de voetbal en veel bezoekjes aan de fysio- redelijk verstand van blessures ;) ).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:16

Haha Sabini, dat is toevallig :+ Mijn beste vriendin studeert voor fysiotherapeute en zij had het ook over core stability.
Wil daar ook mee aan de slag, ook voor het paardrijden :j Ik heb de fitnessbal dus maar eens opgedoken en ben er gisteren mee aan de slag te gaan. Valt nog heel wat te behalen daarmee, ik heb een balans van niks ben ik al achter _O-

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:18

Aranel haha inderdaad toevallig :D En qua balans zitten wij waarschijnlijk op hetzelfde niveau :') Ik val de hele tijd om of tril als een rietje. Fitnessbal heb ik ook :j Daar kun je inderdaad veel mee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:18

Ja, het hardlopen blijf ik gewoon doen Mirjam. :j
Maar dat gaat pas weer als de wegen wat schoner zijn en ik kijk ook even hoe het gaat met de spierpijn, als ik veel spierpijn heb dan lijkt het me geen goed idee om ook nog eens een uur te gaan hardlopen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:23

Sabini schreef:
Aranel haha inderdaad toevallig :D En qua balans zitten wij waarschijnlijk op hetzelfde niveau :') Ik val de hele tijd om of tril als een rietje. Fitnessbal heb ik ook :j Daar kun je inderdaad veel mee.

Haha ja ik dacht oh dat doe ik wel even met die bal. NOT :+ Heb nu blauwe knieën van het vallen :')

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:26

Na dag 3 ben je over de ergste spierpijn heen :j, ik voel m'n lijf nog wel maar het is nu 'lekker'.

Sabini, het is echt de pees zelf en met name het lage gedeelte. Ik denk dat ik de JJ's niet helemaal goed doe, dat is als het ware 'doorklap' in de zijwaartse beweging bij het opvangen en dat de banden dan even een tikkie krijgen. Ga er eens beter op letten :j

Ik zit al sinds vorige week op mn werk op een bal ipv stoel, dat is ook aardig werken voor mn rug! Wil er thuis ook oefeningen mee gaan doen maar moet die bal nop oppompen.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:35

Lees best veel over blessures hier, sterkte voor diegene! Ik ben blij dat ik veel oefeningen ken van de body pump! Weet ze daardoor goed uit te voeren.. Dat scheelt Hopenlijk, heb echt geen zin in blessures..

Vanavond na het werk, voor het
avonds eten ga ik shredden dag drie :-) Na het eten bodypumpen en dan heb ik mijn portie beweging wel gehad voor vandaag!

De spierpijn is gelukkig al minder vandaag..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:39

Ik lees helemaal niet veel over blessures hier.. :o Maargoed, balen als je toch last krijgt. Bedenk wel; je lichaam wordt sterker! Dus dat gaat soms samen met wat pijntjes hier en daar.

Ik moet de hele dag verslagen typen.. maar dat vind mn bovenrug nog niet zo goed :n

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:41

zoo dag 16 zit er ook weer op. ook net even gemeten omdat ik dat op dag 2 ook had gedaan, en dit is mn lijstje nu
- Nek: 34- 32 (-2)
- Borsten met :87 -86.5 (-0,5)
borsten zonder: 73 -73 (0)
- boven Armen
los rechts 25 -24 (-1)
los links 25.5 25 (-0,5)
aangespannen rechts 26 26.5 (+0,5)
aangespannen links 26.5 -26.5 (0)
- Taille 73 71.5 (-1.5)
- Navel omvang 78 - 82 (+4) (komt waarschijnlijk omdat ik nu vlak voor mn menstruatie zit..)
- Heupen 90 – 87 (-3)
- Billen 95 -94.5 (-0,5)
- Benen
links 49 - 47 (-2)
rechts 50 - 47.5 (-2.5)
- Kuiten
links 38 - 36.5 (-1.5)
rechts 37 – 36 (-1)
dus in totaal - 16 cm :D (mn buik en rechterarm niet meegeteld)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:42

Ik zie het inderdaad als wat pijntjes en niet als blessure, daar is het echt te mild voor :j. En spieren kun je sneller trainen/belastbaarder maken dan banden en pezen, dus dat duurt gewoon wat langer.

Mooi lijstje Xhiske!!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:46

Mooie resultaten al Xhiske!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:47

Mijn lichaam was helaas het hele weekend wat van slag, hele tijd misselijk en niet lekker. Shredden is er dus ook niet van gekomen. Achja vanmiddag dan maar weer verder met dag 4.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:57

Even offtopic: Ik heb eindelijk mijn propedeuse gehaalt! Met een 8 nog wel!

On-topic: Ik ga ook weer met schoenen aan doen. Pijn is overgeslagen naar beide enkels.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:58

Iemand enig idee waar je nog meer de Jillian dvds kunt kopen?

Amazon lukt mij helaas niet, heb geen credit card :\

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:59

Jullie hebben gelijk :+ Het staat er wat dramatisch haha! Zal wel komen doordat ik vorige week zelf een spiertje heb verrekt waardoor ik niet kon sporten en het dus erg leeft bij mij! Heb het wel/geen schoenen wat verkeert gelinkt in mijn hoofd :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:59

Kijk eens in de OP :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:00

Gefeliciteerd Sannx94. Welke opleiding doe je?

Altijd met schoenen aan shredden! Dat is beter voor je voeten, voor je enkels én voor je knieën! Dit omdat de oefeningen veel stabiliteit vragen vanuit je voeten en benen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:00

Ik heb ook zo'n bal maar ik weet niet wat ik ermee moet :')

Het lijkt me vooral heel goed om je balans voor het paardrijden te oefenen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:01

Marjoow schreef:
Kijk eens in de OP :P

Ik zie het idd!

Maar wel 3 x zo duur als op amazon :oo

Ik ga eens kijken of ik bij iemand cc kan lenen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:02

Zo weer even shredden :) ik shred ook op blote voeten. Zou ook niet weten op welke schoenen ik het zou moeten doen m'n All Stars komen nog het meest in de buurt bij sportschoenen :')

ilske

Wow wat goed Xhiske! -16 is echt veel!!

Sannx gefeliciteerd met je 8!!

Oyeru

Sabini schreef:
Gefeliciteerd Sannx94. Welke opleiding doe je?

Altijd met schoenen aan shredden! Dat is beter voor je voeten, voor je enkels én voor je knieën! Dit omdat de oefeningen veel stabiliteit vragen vanuit je voeten en benen.

Dankjewel! Deed nu fysiotherapie maar ik stap over op verpleegkunde :j