Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:20

wollie2004 schreef:
Volgens mij is koude spieren stretchen ook niet echt bevorderlijk voor je spieren, ik heb altijd geleerd dat dat niet mag, als het echt koud weer is doe ik wat beenoefeningen, high knees, butkicks ed, zoals gisteren loop ik alleen een stukje voorafgaand. Als cooling down wandel ik rustig uit en stretch ik mn kuiten... (niet heel erg uitgebreid dus)

succes Chanelle, fijn dat het de vorige x zo lekker ging!

dat deden we ook met de warming up door nike :j was al moe na alleen de warming up _O-

sazsie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:28

Ik ga me klaar maken voor les 5, heb nog wel wat spierpijn in mijn kuiten van de vorige les.
Ik wandel voor mijn warming up ook even een poosje goed in en warm mijn schouders armen op door met mijn armen rondjes te draaien.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:27

Ik heb de 4,4 km hardgelopen, de 5 komt in zicht! :D

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:39

Netjes, mijn route is nu 3.7 km, echter loop ik dus nog lang niet aan een stuk hard.....maar dat komt vanzelf....nog een stuk of 21 lessen te gaan. 8-)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:25

Ik loop ook graag in het donker (dan lijkt de weg niet zo lang :)). Draag dan een reflecterend hesje en de hond heeft een knipperlampje aan zijn halsband. Ik warm op met 3 minuten heel rustig joggen en armzwaaien, dan een minuut huppelen, dan weer 3 minuten joggen. Als ik me dan nog niet warm voel doe ik de highknees en butkicks erbij (niet altijd) en daarna stretchen. Dan begin ik aan mijn looprondje. Hierna loop ik zo'n 5 minuten op laag jogtempo uit en dan ga ik heel bewust alles stretchen waar ik iets straks in voel. Sindsdien heb ik na het rennen geen of bijna geen spierpijn meer.

Ik ben denk ik ook meer een duurloper dan een sprinter, begin pas na een kilometer of 3 lekker te lopen. Denk dan eerst dat het helemaal niks gaat worden die dag en daarna gaat het juist heel lekker.
Beetje een dieseltje denk ik.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:42

oja dat heb ik ook, de eerste 3km loop ik niet lekker, daarna wel. dan komt de runners high inkicken :))

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:37

Zo, dit gaat hard hier, even een paar pagina's bijgelezen. Eline, flink tempo, daar droom ik nog van :+ .
Wollie, Issy, Lente ook weer getraind. Goed bezig :j ! Je had er vanmorgen aardig het tempo in Lente, haha
Warbling al bijna lekker vakantie!
Welkom voor de nieuwe onder ons :wave: .
Karin: hoe is het nu met je knie, wat zei de fysio
Chanelle, hoe ging het vanmorgen bij jou?
Cchanny: weer rustig opbouwen

Zelf loop ik alleen bij daglicht, vind dit veiliger en fijner. Gisteravond bij vriendinnen van mijn oude stal geweest, had de hardloop kleding al aan om daar aansluitend een training te doen maar jeempie, wat was het buiten in de wind koud. Daardoor zo verkrampt waardoor mijn rug en schouders zo pijnlijk waren dat ik naar huis ben gegaan en op de bank ben geploft.
Maar net heb ik dit dubbel en dwars goed gemaakt: gestart in de regen met les 22, (nieuw blok van 3 lessen) en totaal 40 minuten getraind waarvan gerend 11-11-8- en geëindigd met 2 minuten op een hartslag van 180. Heerlijk voldaan :j ! Gestart met volle wind tegen maar dat was op de terugweg dus wel fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:41

Lekker Caro! Ik loop ook alleen bij daglicht trouwens. Loop op een plek waar je weinig mensen tegenkomt en wil graag heel blijven :=

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:49

Herkenbaar Lente, hier ook polderstukken waar weinig tot geen mensen komen, om een waterplas is het met mooi weer druk maar net geen mens gezien. Dan zou een hond die mee kan, ideaal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:50

Conclusie; ik moet een hond kopen! :D

Nee maar goed... hier door de wijk is de andere optie en dat vind ik echt een beetje lame :')

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:52

Keileuk hoor lopen met hond! De mijne zorgt dat ik mijn tempo vast hou. Alleen groeit zijn conditie iets sneller dan die van mij :(

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:58

BM: loop je altijd met hond?
Vroeger liep(wandelen) ik dagelijks met minimaal 5 Duitse Herders, ook rustig in het donker in het bos. Super gezellig maar helaas geen hond voor ons, te veel weg en dat vinden we sneu voor het dier.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:01

Ja loop altijd met hem, ook voor de veiligheid omdat ik regelmatig 's avonds ga. Hij vindt het fantastisch, zodra ik mijn schoenen pak is hij niet meer bij me weg te slaan en ik vind het zelf ook gezellig. Hij zeurt nooit, kan altijd mijn tempo bijhouden (ik het zijne niet) en is altijd blij!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:05

Ik ben al de hele ochtend bezig met een tekening en ik zat er zo lekker in dat ik de tijd helemaal vergeten ben! Dat betekend dat ik nu heeeel snel mezelf om moet gaan kleden zodat ik nog even een lesje kan gaan lopen voordat ik moet werken. Gaat ie dan! :D

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:06

Leuk BM, goede stimulans.
Have fun Chanelle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:12

Veel plezier Chanelle!

Ik loop heel soms met de hond van mijn moeder, maar da's zo'n type dat uitgebreid gaat snuffelen en mij dan niet meer in de gaten houdt :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:22

Mijn hond is in Januari ingeslapen, maar heb het wel eens geprobeerd met hond. Nooit echt een succes haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:38

Ik baal er een beetje van dat mijn week in tweeën is geknipt. Ik loop altijd ma-wo-vr maar heb vandaag les 17 gelopen. Wil eigenlijk na de 3 dagen twee rustdagen maar ik loop dus 'verkeerd'.

Vraag me nu af... zal ik les 18 overslaan (die is hetzelfde als 16 en 17) of zou dat niet gaan? Ik kan het zo moeilijk inschatten...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:43

Denk dat wanneer je les 16 en 17 makkelijk kon lopen dat het dan niet zoveel uitmaakt dat je een lesje overslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:45

16 was pittig maar toen liep ik boven mijn tempo. Vandaag ging het eigenlijk wel lekker. Het is wel zo dat ik nu dus twee keer 5-7-7-5 heb gelopen en les 19 is 8-10-8. Dat voelt wel als een enorme overgang :=

Maar goed, dat voelde het van 4-5-5-4 naar 5-7-7-5 ook...

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:47

Zelf heb ik eerder een les herhaald dan overgeslagen :D . Als je laatste 2 lessen goed gingen zonder teveel moeite, lijkt het mij geen probleem. Luister naar je lijf. Maar vond de overgang naar week 6 naar 7 zelf wel pittig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:48

Ik geloof dat ik er maar even een weekendje over ga nadenken. :')

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:53

Zo ik ben weer terug van les 5! Ik moet op de een of andere manier in het begin heel erg doorbijten en op het einde heb ik juist weer het gevoeld dat ik nog wel een paar minuten langer door kan lopen..
Maarja, volgende keer les 6! :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:56

Lopen jullie met de hond los? Ik durf dat niet, bang dat hij zo een keer de weg overvliegt (onbenul :') ), maar aangelijnd lijkt me eigenlijk ook niet fijn. Ik heb ook geen uitrollijn. Het gaat over een boxer, dan snappen jullie het type hond een beetje. :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:57

Ik ben al ruim een half uur bezig mijn Calados runner app te connecten met mijn runkeeper account. Begin toch echt te geloven dat mijn nokia niet goed is, om in te loggen op mijn runkeeper account moet ik per letter die ik typ wel 20 tot 30 sec wachten tot die letter eindelijk zichtbaar is (leuk als je een onzichtbaar password moet invoeren!). Dat is toch niet normaal zo traag als dat is? Of heeft iedereen dat?

In mijn vakantie toch mooi 3 x hardgelopen, waarvan 1 x 10,5 km (maar niet alles achter elkaar hardgelopen hoor). Ik heb er weer zin in, heb net een nieuwe sportschool waar ze ook een lopersclubje hebben, dus helemaal leuk!

Nu alleen die app nog aan de praat krijgen ..... of toch maar een andere foon ...