[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:08

Oh ik zal die googlen :P
Die modellen trainen ook een half jaar van tevoren iedere dag, een paar dagen van tevoren eten ze niets meer en de laatste twaalf uur voor de show drinken ze ook niets meer. :( Had ik op een blog gelezen.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:09

53 kg? heb je je al opgegeven voor de show?? haha
Net Quinoa gekookt met kaneel, lijkt idd best op rijst.
woow dat is heftig zeg! Lijkt me helemaal niets!

Ymke_Z

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:10

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:08

Heb alles bijgelezen, maar t gaat hier niet zo goed dus heb even geen energie om op iedereen te reageren... Sorry! Wel, voor iedereen die goed bezig is: TOPPERS!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:27

Even voor de mensen die wel slank zijn, ga flink buikspier training doen, met gewichten en veel 'core' oefeningen (even googlen) en wat kan helpen voor een platte buik is je brood een tijdje vervangen door bruine rijst en vaker op een dag rauwe groenten tussendoor eten.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:29

Hoi allemaal!
Ik heb een onverwacht probleempje na onze vakantie...
Vanwege een dikke vette jetlag is mijn eetpatroon totaal in de war geschopt (denk aan: 's ochtends het gevoel hebben dat het 's avonds is, met bijbehorende trek, midden in de nacht wakker worden etc.)...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil vandaag heel graag iets aan beweging doen omdat ik me dus zo vol voel, nog even kijken waar ik de energie ervoor vandaan ga halen :-P

(De vakantie was wel geweldig ;-)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:10

Samiyah schreef:
Groente voor de caafjes kan je toch gewoon eten? :) rauwe groentes zijn heerlijk, en goed voor je :9 hier ook 5 caafjes en als ik groente voor ze klaarmaak neem ik zelf ook altijd een stukje

Jazeker! :D Ik hou helemaal niet van gekookte groentes, dus eet het liefst rauwe groentes. Maar mag nu even niet, aangezien ik Cambridge doe. Straks in mijn tussenweek (24 december - 31 december) mag ik lekker salades knabbelen, yay! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:16

ajockeydream schreef:
victoria secret show kijken is niet goed voor je zelf beeld :')

Van dat soort programma's krijg ik juist inspiratie en motivatie om door te gaan :') Heel gek, maar dat weerhield mij er vaak van om een stuk chocola of drogeworst te pakken, hihi. Hetzelfde heb ik met films of series _O-

Priscilla_90 schreef:
weet iemand waar je ook alle weightwatchers punten kan vinden ? kwa voeding

Op de site van weightwatchers en ze hebben ook een app. Je moet dan wel lid zijn geloof ik.

Ik merk nu aan mezelf dat eten steeds minder een obsessie wordt, echt een heerlijk gevoel! Kan gewoon lekker aan andere dingen denken en niet telkens aan de hoeveelheid calorieën die ik ga binnenkrijgen en hoef niet steeds iedere maaltijd in detail uit te denken. Wat dat betreft doet Cambridge nu ook geestelijk een belangrijk knopje omgaan bij mij. Heb gisteren bij de Hema een boekje gekocht en daar schrijf ik nu allerlei gezonde recepten in. Deze duid ik aan met ontbijt, bijgerecht, lunch, hoofdmaaltijd etc. Zo heb ik na het Cambridgen een aantal gezonde recepten voor mezelf. Ik ga morgen koken voor de rest van de familie omdat ik koken ontzettend leuk vind. Ben benieuwd wat ze er van vinden!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:40

Gister begonnen met hardlopen met de hond. Iemand ervaring hoe je de hond motiveert om mee te lopen? haha :+
Vrijdag ga ik op de weegschaal staan en hoop ik weer wat kwijt te zijn

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:41

Ik deed het ook wel eens met ons hondje! Dat is sowieso een doorloper, hij rent meestal harder dan mij :+ Ik ga daar weer mee beginnen als ik klaar ben met Cambridge. Ik doe ook behendigheid met ons hondje, en met mijn stem kan ik hem qua tempo vrij goed sturen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:49

Hardlopen met de hond lijkt me geweldig! Ik deed het wel eens alleen, maar dat voelt zo suf :P

Mensen die niet automatisch zo dun zijn kunnen beter geen model worden vind ik, dat lijkt me ronduit ongezond. Neem dan een paar vollere modellen, niets mis mee! Dat staat ook nog best leuk in de bikini's, als je daar echt botten zien vind ik dat niet mooi. Daarom draag ik zelf ook niet graag bikini's :P

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:51

... of hardlopen met je paardje! Ook verschrikkelijk leuk :-)

Niemand ervaring met jetlag-vreetbuien?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:16

swartbeessie schreef:
Hoi allemaal!
Ik heb een onverwacht probleempje na onze vakantie...
Vanwege een dikke vette jetlag is mijn eetpatroon totaal in de war geschopt (denk aan: 's ochtends het gevoel hebben dat het 's avonds is, met bijbehorende trek, midden in de nacht wakker worden etc.)...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil vandaag heel graag iets aan beweging doen omdat ik me dus zo vol voel, nog even kijken waar ik de energie ervoor vandaan ga halen :-P

(De vakantie was wel geweldig ;-)

toen ik naar Argentinië ging had ik er erg last van.
vooral omdat ik 's avonds niets meer naar binnen kreeg. vervolgens werd ik midden in de nacht wakker van de honger. wat je het beste kan doen is gewoon doorbijten en alleen eten pakken op de normale tijden, dan went je lichaam vanzelf weer. als je echt niet anders kan, pak je gewoon een schaal yoghurt ofzo. of een lekker koekie

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:29

Thnx PocoGaucha! (Komt daar je naam ook vandaan?)
Ik ga inderdaad proberen weer mijn ritme te vinden :-) Wat het lastig maakt is dat ik op het moment geen baan o.i.d. heb, dus veel thuis zitten enzo. Maar ja, ook van vacatures zoeken op internet kan ik wel een gewone dagtaak maken. Het is even zoeken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:30

swartbeessie schreef:
... of hardlopen met je paardje! Ook verschrikkelijk leuk :-)

Niemand ervaring met jetlag-vreetbuien?

Moet je wel een paard hebben :+ Maar lijkt me ook erg leuk inderdaad!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:37

Ik hoef even geen buikspieroefeningen te doen. Hoest mezelf helemaal verrot hier. Buikspieren zijn al aardig pijnlijk :(

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:47

help!! ik moet ook afvallen ik heb zo'n dikke spekbuik walg gewoon van mezelf, toen zei iemand doe je bmi bereken dus ik op zo'n site, en heb een gezond gewicht volgens voedingcentrum site nou zo dik als ik kan echt niet gezond zijn

ik ben afgelopen maand 2 kilo aangekomen (sins ik dus niet meer dagelijks doe traine met mn paard)
had ook supergoede conditie eerst maar toen ik stopte met trainen ben ik ook gestopt met hardlopen mezelf gister gedwongen om te gaan rennen en me complete conditie is weg. jaa dit de hele dag met me luie kont op de bank mp sh en boktmarkt af te speuren met eten (ongezond eten) erbij en heb ook de hele tijd eetbuien

heeft iemad de gouden tip om van mn vet af te komen en weer conditie te krijgen?

ik ben trouwens 15 jaar (bijna 16) 1,66 lang en tussen de 62 en 63 kilo verschilt een beetje

maar ik gaa dus gezellig met jullie mee afvallen!!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:40

Hoi laura,
lijkt me helemaal geen ongezond gewicht voor jouw leeftijd en lengte - denk juist niet zo'n goed idee om op jouw leeftijd streng te gaan dieten. Je geeft de oplossing eigenlijk al in je post: Gewoon meer bewegen (hier zit er ook zo eentje, hoor)...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:39

@Litilaura: je bent 15.. ga alsjeblieft nu nu al beginnen met dieten.. Je bent nog in de groei, gewoon voldoende blijven eten hoor. :) Spekbuik zal ook wel meevallen, je hebt een prima gewicht voor je lengte.. Wat gezonder eten kan natuurlijk nooit kwaad (minder snoepen) maar dieten moet je niet nu al aan gaan beginnen.
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 18-12-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:02

Als je van nature niet heel erg dun gebouwd bent, kan je nooit worden zoals de victoria's secret modellen. Alessandra Ambrosio bijvoorbeeld is 1.78 en maar 51 kilo - en toch zie je geen botten en uitstekende heupen.. een vriendin van mij is 10 kilo zwaarder, ook heel erg dun en net zo lang - als zij 51 kg zou wegen zou je echt alle botten in haar lichaam zien. Gewoon omdat ze wat breder is. :=

Wellll erg mooi streven om naar zo'n lichaam te streven, maar als je breed gebouwd bent, word je nooit zo :n

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:02

Ik heb een boterham met jonge kaas, komkommer en ketchup op. Hmm. :Y)
Me moeder heeft pasta gemaakt... Daar heb ik zó geen zin in he, ze maakt ook altijd van die vette sauzen erbij. :') Ik heb al subtiel duidelijk gemaakt dat ik liever wat voor mezelf maak (vis! :D) maar dat mag niet, of zo.

Hu, een 'spekbuik' hebben bij een BMI van 22,5? Dan zou je mij wel echt een dikkerd hebben gevonden vorig jaar. Aan de andere kant, hoeveel wil je afvallen? Een kilo of 3 voor de mooi?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:05

Ik ben allang blij als mijn BMI onder de 25 zou uitkomen..
Nog een lange weg te gaan maar ik ben iig al trots op wat ik nu kwijt ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:07

Als je een appel-bouw hebt, kan je met een bmi van 22.5 zeker een spekbuikje hebben.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:08

Rebeccaa schreef:
Als je een appel-bouw hebt, kan je met een bmi van 22.5 zeker een spekbuikje hebben.

als je tenger gebouwd bent, en je komt maar een klein beetje aan gaat dit al snel op de buik zitten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:09

Roosch schreef:
Ik ben allang blij als mijn BMI onder de 25 zou uitkomen..
Nog een lange weg te gaan maar ik ben iig al trots op wat ik nu kwijt ben.

+:)+ Aan de foto's in je profiel te zien ben je ook een mooie vrouw. :)