In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:26

Ja ze zeggen van wel.
50 mg is ook niet veel maar ik ben klein en heel tenger en altijd snel last van bijwerkingen.
In principe hoor je met 25 mg te beginnen tot je gewend ben en dan na een week kan je naar 50 mg is mij net verteld.

Ik hoop het ook Aria! Thnx!

*edit* wesco zie dat je berichtje nu is aangepast haha ik drukte een beetje laat op versturen, dus nu staat mijn tekst er een beetje raar te staan. hahaha

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:30

Mag ik mij hier aansluiten, meelezen enzo :)?

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:41

SwitchShadow schreef:
dat blijkt... ik heb het idee dat wat ik net heb gedaan dat het een vage droom is ofzo. Ik ben enorm afwezig, weet hele stukken van het gesprek niet meer.
Zie er eigenlijk wel tegenop om dan -ook al is het maar een halve- weer een pilletje te nemen.

Kan ook samen gaan met de-realisatie, voor zover ik begrepen heb.
Dat is dat je jezelf afsluit om je te beschermen. Lijkt of je dan buiten de realiteit staat, soort van vage droomtoestand.

Er is maar één manier om er door te komen, en dat is eenzaam maar dapper je eigen pad te gaan.
En dat ga je ook :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:46

Ik vond het onaardig dus bericht aan gepast.

Mroes dat mag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:55

Misschien verbeterd het nog? Die droogtoestandgevoel.
Aangezien je nog niet lang gebruikt, dat het in het begin zo is.

Welkom Mroes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:13

Dank :) ga eerst even mee lezen en als het lukt even terug lezen. Dan weet ik een beetje wie jullie zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:19

Ik heb alle sinds dit weekend (dat geweest was) paniekaanval/crisis gehad na het op café gaan, was ik echt niet blij mee maar was niets aan te doen. Heb niet zoveel zin om dit donderdag aan de therapeute te vertellen, maar zal wel moeten omdat het toch een groot probleem is. Heb er me 2dagen zinloos door gevoelt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:18

Welkom mroes

Lastig die paniekaanvallen. Ik heb er ook veel op t moment. Lijkt me zeker wel belangrijk om het je therapeut te vertellen.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:20

SwitchShadow schreef:
ja dat hebben ze me verteld inderdaad.
ben er wel een beetje huiverig voor, ik ben altijd de pineut met dat soort dingen.

Maar het is toch wel raar als je niet meer ongesteld wordt?

Je overleefd het wel hoor! Ik ben er nog :+ Maar het is idd vooral in het begin. Nu nergens last van alleen een beetje haaruitval en nog steeds niet ongesteld...

Vandaag gesprek gehad. En als ik over een maand nog niet ongesteld ben gaan ze kijken of ze er wat tegen kunnen doen.

Dat is wel heel vervelend! Hoop dat je vannacht wel lekker kunt slapen!

Vervelend, ik wil ook niets vertellen aan mijn therapeut. Maar het moet wel. Dan kunnen ze je helpen!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:56

Dankje! Ik heb t vannacht ook overleefd. Werd zelfde tijd wakker met misselijkheid, maar hoefde niet over te geven. Ben nu alleen moe en wat dronken en dat is goed te doen. :)

Goed dat ze dat wel serieus nemen sophia.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:09

vanacht weer zo raar gedroomd :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:37

Wat voor dromen heb je dan? En wat doe je ermee ?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:03

dromen over mn moeder en dat ze een relatie met mn opa heeft maar voorral dat ik dingen kapot maak ruzie maak en boos ben. afgelopen nacht dat ik een het voor iemand opnam en dus in een gevecht deelnam. laatst dat ik weg was gelopen van huis. ik heb de laatste 2 dromen opgeschreven in een boekje waar ik ook 's avonds in schrijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:06

Oh jeetje bizar!
Wat kan helpen is om na het opschrijven er naar te kijken als een onderzoeker. Welke dingen waren echt belangrijk, achterliggende gedachte enzo.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:13

wat ook veel bij me naar boven kwam dat ik in de dromen me veel jaloers voelde, en dat herkende ik wel dus ik onthoud het en zal het er ook nog met mijn therapeut over hebben:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:43

Welkom Mroes.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:54

Wel goed van je om de dromen op te schrijven en met je therapeute te bespreken.
Je zou ook bij droominfo.nl kunnen kijken wat je droom eventueel zou kunnen betekenen.

Hier gaat het steeds beter. Voel me opgeruimd van binnen. Wel baal ik er nog steeds van dat het maar niet wil lukken om de gezamenlijke afspraak te maken.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:03

ik zal even kijken wat het betekend haha

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:31

Ik droomde heel vaak dat ik mijn psychologe wilde bellen omdat ik bijv.te laat was. Maar het lukte maar niet om het goede nummer in te toetsen. Heb daar over gesproken met mijn
psychologe en die adviseerde mij om zodra ik wakker werd het nummer te draaien of het verhaal zoals ik zou willen af te maken door het op te schrijven.
Heb dit dus later ook echt meegemaakt, of dat mijn droom een teken was. Er vond een verhuizing plaats naar het nieuwe ziekenhuis en het ging helemaal niet lekker met me. Ik kon bellen wat ik wilde maar er werd niet opgenomen. Heb toen een mail gestuurd naar het 'spoed' adres en werd gelijk gebeld.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:50

Ik heb een afspraak gemaakt met de bedrijfsmaatschappelijk werker op mijn werk. Hier kan ik zowel prive en op werk gebied mijn verhaal doen. Ook gesprek gehad met vertrouwenspersoon.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:04

Slapen jullie ook zoveel? Sinds mijn EMDR lijkt het wel alsof ik heel veel slaap of lig te rusten. In het weekend bijv. kom ik 's ochtends uit bed om verder te rusten op de zetel! :o Doet me wel goed hoor, daar niet van... Maar ik blijf toch zo moe. En dat terwijl ik wel vast en goed slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:07

Shanelle schreef:
Slapen jullie ook zoveel? Sinds mijn EMDR lijkt het wel alsof ik heel veel slaap of lig te rusten. In het weekend bijv. kom ik 's ochtends uit bed om verder te rusten op de zetel! :o Doet me wel goed hoor, daar niet van... Maar ik blijf toch zo moe. En dat terwijl ik wel vast en goed slaap.

Emoties zijn, vooral wanneer je ze niet uit, heel vermoeiend dus dat kan best dat je altijd moe bent. Ik ben 10 jaar lang moe geweest. Ben nog niet steeds niet superfit maar ik hoef nu niet 3 dagen te herstellen van een avondje uit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:31

Zou het daarmee te maken hebben? Ik heb het namelijk ook dat na uit gaan ik echt niet gemakkelijk terug de energie heb, ook al ben ik niet lang weggeweest. En ik ben al een aantal jaar moe, kan wel veel doen, maar ben enthousiasme kwijt (behalve voor paard, meestal dan). Gebeurd zelden dat ik echt uitgeslapen ben. Heb nooit gedacht dat er een link zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:46

Aria_zz schreef:
Zou het daarmee te maken hebben? Ik heb het namelijk ook dat na uit gaan ik echt niet gemakkelijk terug de energie heb, ook al ben ik niet lang weggeweest. En ik ben al een aantal jaar moe, kan wel veel doen, maar ben enthousiasme kwijt (behalve voor paard, meestal dan). Gebeurd zelden dat ik echt uitgeslapen ben. Heb nooit gedacht dat er een link zou kunnen zijn.

Meid, ik heb 10 jaar lang de deur plat gelopen bij de huisarts, die vermoeidheid, dufheid, nooit eens fit voelen, nooit eens goed wakker worden. Vaak ziek of me iig ziek voelen, mijn lichaam deed gewoon alsof ik griep had als ik gespannen was of niet lekker in mijn vel zat... echt te bizar voor woorden.
Nu weet ik dat dit allemaal weg komt uit het hoofd, als je altijd destructieve gedachtes heb wat eigenlijk helemaal niet goed is voor jou zelf, gaat je lichaam in protest. Bij mij was het ook heel plots, ineens stortte ik helemaal in. Niemand had er een verklaring voor. Tijdens de therapie ben ik er heel langzaam uit gekrabbeld, tot dat mijn psychiater er weer over begon, toen realiseerde ik me dat het lichamelijk heel goed met mij ging, psychisch dus ook :P
Nu heb ik weer veel spanningen, ik ben mijn leven nogal aan het omgooien, pak dingen anders aan en dat merk ik weer aan mijn lijf. Mijn hoofd heeft daar moeite mee, en dat maakt me ziek. Zodra ik me niet goed voel ga ik meteen zoeken waar het vandaan komt, en als ik de emotie of reden gevonden heb en daarmee aan de slag gaat trekt het zieke gevoel meteen weg :)
Dus ja, je lichaam en geest staan volledig met elkaar in verbinding :j :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:07

Had er echt zo ver nog niet over nagedacht en er me eigenlijk al bij neergelegd dat ik gewoon moe zou blijven, ben ook een slechte slaper. Herinner mij wel dat het vrij plots was, dat ik besefte: he, waarom ben ik niet meer zo opgewekt en energiek als vroeger?
Dus het was niet geleidelijk. Ik dacht het zal wel de puberteit zijn. Maar die ben ik al gepasseerd :+ fijn om te weten dat ook dat voorbij kan gaan!
Zat in het najaar met een soort burn out achtig iets, en toen was het enorm, nu wel beter maar toch, nooit echt de energie die je van een 20jarige verwacht.
Hoop echt dat het kan helpen, zou enorm blij zijn mijn energie terug te hebben!