[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:05

Wat een leuk aanbod! Ik heb helaas al extensions :')

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:21

Ik weet hoe vervelend het is om als polleke piekhaar door het leven te gaan, dus gun ik een ander dat haar van harte :D

(had eigenlijk een pb explosie verwacht maar tot op heden nog niets := )

Judass

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:23

Hmm, is 't ook in 'n bepaalde kleur?

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:27

De kleur word daar bepaalt lijkt me... :?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:28

Achja, je weet 't niet :))

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:30

Nee idd, beetje banketstaaf als het blond is en je hebt zwart haar :Y)

Kan me wel iets heugen dat de kleur vooraf word bepaalt -O-

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:45

Ik gok dat de kleur daar wordt bepaald hoor, zelfs als je blond haar hebt en de veiling voor blond haar is kan het nog de verkeerde kleur zijn.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:19

_Marinke_ schreef:
Mag ik vragen wat jullie eigenlijk tegen statisch haar doen? Vooral nu in die wintermaanden kamp ik echt met haar dat continu statisch is. Erg irritant!

Als ik 's ochtends onder de douche vandaan kom en ik maak het met de handdoek zo droog mogelijk, kam het door en laat het gewoon opdrogen en kam het pas weer door wanneer het helemaal droog is valt mijn haar het mooist. Heb enorm steil haar en op deze manier valt het net wat 'voller' maar nog wel 'steil' (heb het op 1 lengte en wil juist de laagjes eruit laten groeien zodat de onderkant ook weer voller word). Ben er nu tevreden over maar nu met dit weer word het op deze manier hoe dan ook erg statisch. Wat dan wel helpt is om er bv. mousse in te doen en dan juist niet gaan föhnen maar gewoon op laten drogen. Keer door kammen en klaar, alleen dan valt het direct niet meer voller. Gebruik nu geen conditioner (is dat nou zo'n beetje het zelfde als crèmespoeling?). Eerder had ik dus ook crèmespoeling en daar werd m'n haar best snel vet van (deed ik verder nog helemaal niks). Gebruik die dus niet meer en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter!

Heb nu alleen Andrelon shampoo (steil haar) en dat is alles, ja soms (op dagen wanneer het echt statisch is) wil ik er nog wel eens mousse in doen maar liever dus eigenlijk ook niet. Alleen nu mijn vraag wat doen jullie tegen het statische? Er moet toch een andere oplossing zijn waar mijn haar lekker los en vol van blijft, niet vet word, maar niet te duur is? De mousse staat hier in de badkamer dus is handig en makkelijk om te gebruiken dan haha.. _O-

En dan heb ik direct nog een vraag, heb nu al een aantal weken, maanden? Mijn haar zo laten knippen dat alles achter op 1 lijn komt (laat de laagjes ook uit groeien), een pony en dan langs het gezicht wat speelser laten vallen. Nu heb ik altijd mijn haar los hangen, ook omdat opsteken voor op kantoor niet handig werkt omdat ik op de scooter moet (helm op dus), maar ook omdat ik niet zou weten wat ik kan doen met mijn kapsel? Heb bij de paarden wel een staart in, maar dit is meer vanuit het gemak dan dat ik het écht leuk vind. En staart vind ik ook al zo snel erg saai worden. :\

Iemand ideeën wat leuk is om te doen? Simpele dingen? Leuke dingen met uitgaan bv?
Let wel, krullen e.d. hoef ik niet te proberen dat is er binnen no time weer uit. Heb wel 'lichter' haar maar wel weer erg glad. :+

Geloof dat ik hier ergens in het topic wel een foto heb gepost van toen ik mijn pony net heb laten knippen, ondertussen valt die al een stukje voller ( :D ) net als de rest van mijn haar nu ook voller oogt. Moet je even op dat "Geplaats" links boven dit bericht zien zie je de foto denk ik wel verschijnen.....

Je haar alleen borstelen als het nat is.
Ik borstel mn haar nooooooit als t droog is. Dan wordt t pluizig en statisch.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:28

Sem_ schreef:
Word het ook vet in de lengte? Mijn haar word eigenlijk alleen vet (dicht) op mijn hoofdhuid. Als je
conditioner óp je hoofd gaat smeren dan word het wel snel vet ja! :D Als je haar in de lengte ook
vet word zou ik zoeken naar een hele basic conditioner die mild verzorgend is, als een
haarproduct té verzorgend is kan je haar namelijk sneller vet worden. Ik zou er zo geen weten..
Ik gebruik zelf ofwel de conditioner van Dr. Organic met arganolie of Dove Nourishing Oil Care
conditioner maar die zijn beide eerder geschikt voor droog haar denk ik. Misschien kun je van de
Guhl lijn "Luchtig & fris" proberen, die lijn is geschikt voor normaal tot vet haar. :) Ik weet niet
of het echt werkt, maar wie weet!

Jup al v.a. jongs af aan word het snel vet (slierterig e.d.).
Heel jong werd het alleen nog gewassen met van die goedkope shampoo. Maar moest ik echt wel even paar dagen wachten (max 2/3 keer in de week douchen) voor ik weer onder de douche mocht van mijn ouders; "Zo vaak douchen is helemaal niet nodig!" Hebben ze ook wel gelijk in maar dat je vervolgens gepest word op school doordat je er gewoon snel onverzorgd uit ziet met vet haar is niet prettig.. Ook vriendinnen zeiden laatst dat ze mij 'vroeger' er toch wel soms onverzorgd bij vonden lopen.... Niet leuk om te horen.

Nu kwam dat ook dat ik al vrij vroeg best fanatiek reed (cap op, zweet e.d.). Pas toen ik een jaar of 16/17 was ben ik flink tegen mijn ouders in gegaan en gewoon gaan douchen wanneer ik dat nodig achtte. :P

Douche nu ongeveer om de dag en soms pas eind van dag 3, maar dan heb ik op dag 3 wel 's ochtends even mijn kop onder de kraan gehad. Heb echt een trauma gekregen aan 'vet' haar. Alleen merk wel dat als ik zowel mijn scooterhelm op heb gehad en ik heb gereden ik de volgende dag echt wel even moet wassen want anders is het gewoon vet die dag. Ik hou er dus eigenlijk helemaal niet van om veel in mijn haar te smeren... en merk nu dat ik alleen shampoo gebruik (en soms dan alleen even uitspoel) en er verder niks aan doe mijn haar toch het mooist is en het langst mooi blijft. Alleen het statische nu is erg irritant! :o

Michelle993; Tnx voor de tip!! Ik borstel het nu na het douchen (wanneer het dus nog nat is / handdoek droog) altijd even door en laat het dan gewoon opdragen. Vaak zit het dan ook wel goed maar haal er dan altijd toch nog wel een kam of borstel even door.. Morgen maar is niet doen kijken wat het dan gaat doen. :)

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 05:08

De waardebon is vergeven :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:07

Hoihoi!

Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen, ik wil eigenlijk naar de kapper een nieuw model laten knippen maar ik weet niet zo goed wat voor kapsel ik moet nemen!

- Ik heb vrij dun/weinig (Een van de twee, haha) haar
- Donker haar (donkerbruin, beetje richting pure chocoladekleur, ietsje lichter wss)
- Heb vrijwel nooit dode punten *klopt even af*. (Maar ik stijl/krul dan ook vrijwel nooit)
- Wil wel de lengte erin houden (wil vriendlief graag, heb het bovendien vorig jaar feb. al kort gehad (als in bob vlak onder m'n oor) dus wil het nu even wat langer houden. Hier was het wel al weer een stukkie langer: klikkert)
- Laagjes heb ik altijd gehad, voordat ik mn haar heb afgeknipt vorig jaar:
http://7.media.hyves-static.net/1106445 ... 45822.jpeg
- Een vriendin van me heeft ombre haar, maar weet niet of me dat staat [ivm stijl haar]
Klik en klik
- Ben ook wat tegen gekomen over een permanent, heeft iemand hier ervaring mee?

Zo is het stijl (hier was het wel wat korter, is ong een halfjaar terug)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6266_n.jpg

Dit is het nu, gekruld (waar ik momenteel wel fan van ben. Krul het wel alleen bij foto's maken, verder eigenlijk niet)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1953_n.jpg

Dus ik vroeg me af of hier iemand suggesties had, haha :)!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:34

IMANDRA; Jemig wat groeit jouw haar snel!! Niet normaal! Ben jaloers haha.
Zoals je het nu hebt vind ik het heel leuk staan, maar denk dat een klein stukje er af zoals de een na laatste foto je ook erg leuk staat als je het bv bot en recht af laat knippen. Dan lijkt het ook meteen wat voller vind ik altijd :j

Permanent heb ik geen ervaring mee, op de havo zat er een meisje in mijn klas die permanent had maar ze leek een beetje op een geëlektrocuteerde poedel :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:09

Haha dank je :P. Vind 't zo wel meevallen eigenlijk, maar als je zo die foto's bekijkt dan snap ik hoe je erbij komt XD.
Je zou het haar van mijn 2 zusjes eens moeten zien.. :P Superdik en mooi haar, echt gemeen XD.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0019_n.jpg
(meisje op t hoofd van de schildpad)

Ja een vriendin van me raadde permanent ook al af, een kennis had het schijnbaar laten doen en t zag niet uit, en schijnbaar beschadigd het je haar ook heel erg

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:45

Wow ja die heeft helemaal mooi haar! Ik heb echt drie haren op mn hoofd :+

Permanent is niet al te best voor je haar nee :=

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:38

Willen jullie wat haren lenen? :+ Mijne is echt heel dik. Ondanks dat het kort is droogt het heel langzaam.. (dat wordt wat later, want ik wil het lang laten groeien :o )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:51

Haha gimme gimme AngelSpirit :P. Maar herken t wel hoor, daar hebben mn zusjes ook last van. Als die 's avonds hun haren wassen is het de volgende ochtend ook nog niet droog :P

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:25

Ik heb helaas ook dun haar.. geef mij maar wat hoor angel spirit :Y)
Maar ik denk dat er voor iedereen wel wat te zeuren is, de een heeft te dik en de ander te dun haar.
Mijn haar is echt plat als ik het s'ochtends was, alleen als ik het s'avonds voor het slapen gaan was, en het dan omhoog leg, dus dat het omhoog ligt op mijn kussen zit er wel volume in.
verder werken al die volume sprays echt niet bij mij, mijn haar wordt er alleen maar heel snel vet van :(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:39

Had ik ook last van, heb even in je profiel gespiekt, je hebt gewoon stijl haar toch? Op een lengte?

Wat bij mij heel erg werkte was een lange laag van achter, dus het liep wel mooi over (het was niet te zien) maar het creëerde wel veel volume :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:51

ja het is een soort van stijl met slag :+ Dat wil zeggen, de ene dag echt stijl, en dan weer slag en dan weer licht krullend.
Het is in het midden iets langer, de plukken aan de zijkant dus wat korter, met 2 nog wat kortere plukken.
Toen ik 13 werd heb ik het boven mijn schouders laten knippen, sindsdien is het wel dikker geworden.
Toen het zo kort was zat er ook aardig wat slag in, maar met lang haar niet.
Mijn haar is nu tot mijn beha bandje qua lengte

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:51

Heb je er slagen in? :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:14

jasz schreef:
Ik heb helaas ook dun haar.. geef mij maar wat hoor angel spirit :Y)
Maar ik denk dat er voor iedereen wel wat te zeuren is, de een heeft te dik en de ander te dun haar.
Mijn haar is echt plat als ik het s'ochtends was, alleen als ik het s'avonds voor het slapen gaan was, en het dan omhoog leg, dus dat het omhoog ligt op mijn kussen zit er wel volume in.
verder werken al die volume sprays echt niet bij mij, mijn haar wordt er alleen maar heel snel vet van :(

Bij mij ook.. Als ik het ondersteboven fohn of het krul, dan zit het goed voor ongeveer een uurtje (of 2 met ontzettend veel hairspray, zonder al te veel te doen en met geluk) en dan hangt het weer plat over mn kop.. Volumesprays zijn echt zonde van je geld heb ik al gemerkt :P.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:14

judith370 schreef:
Heb je er slagen in? :)

Slagen? :')
Ik bedoel natuurlijk lagen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:24

Ik heb ook van dat dikke haar. Als ik het gewassen heb, is het na een halve dag nog steeds klam.
Dus ik fohn na een uur altijd even, anders lijkt het echt een eeuwigheid voordat het droog is. Is ook wel tot half op m'n rug, dus wel lang.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:30

I need some advice!

Ik heb vandaag haarverf van Manic Panic besteld (roze en paars) voor een dip-dye. Helemaal blij natuurlijk! :) Maar wat ik me afvroeg; Als ik een permanentje laat zetten, dus met permanentvloeistof, kan ik het dan nog verven? Of gaat dit helemaal verkeerd uitpakken? :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:45

Ik liet eerst wel altijd lagen knippen :j
maar sinds een jaar niet meer, dus het zit misschien helemaal aan de onderkant nog een beetje.
IMANDRA: Ja echt stom... maar bij mij werkt ermee slapen dus het beste :') zelfs föhnen werkt idd niet, dan is het na 2 uur weer plat, en ook nog is te stijl (vind ik niet mooi) en het is ook slecht voor je haar, na al dat ge-verf verdient mijn haar nu een föhn-lozen periode :+