[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:21

Met 2 maanden is een navelpiercing bij lange na nog niet genezen, hij is gewoon pissed off nu. Ik zou een keer of 2 per dag ff een zeezout badje geven.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:34

Idd wat marlies zegt, ik heb mijn navelpiercing pas gewisseld na een jaar. En tot een jaar heb ik hem ook altijd onder de douche schoongemaakt met spul (uricuna? weet even niet meer precies hoe het heette). Als hij aan de buitenkant lijkt te zijn genezen moet hij nog aan de binnenkant, en dat kan heel lang duren, zeker nu je hem al hebt gewisseld. Heeft je piercer daar niks over gezegd?

mona & monique (?), Mama had het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat dat niet kon, waarom weet ik ook niet meer precies. Het is in ieder geval verzet dus heb hem nu nog gelukkig... Iedereen zegt ook dat een piercing niet zo snel dichtgroeit, maar bij mij wel blijkbaar :') Een keer ging ik hem wisselen maar kreeg balletje niet los van de andere piercing, duurde zo'n dertig seconden en toen moest ik hem al doorprikken, het begon zelfs een beetje te bloeden en het deed ook pijn. Dus als ik hem na de scan weer moet doorprikken spaar ik wel voor een nieuwe, daar voelde ik niks van *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:27

Je hebt je piercing veeeeeeels te vroeg verwisseld. Er staat namelijk niet voor niets 9-11 maanden voor, voordat hij helemaal genezen is en dus verwisseld kan worden. Buiten is hij wel genezen, maar binnen dus zeker nog niet. Vandaar die reactie van je lichaam.
Dus je oude piercing er weer indoen, en dan niks. Niet aanzitten, geen smeersels erop niks. En dan geduld hebben tot het moment dat je hem wel kunt verwisselen.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:51

Guys, kan iemand mij vertellen hoeveel tijd tussen piercen moet zitten?
Ik heb 6 weken terug m'n oorlel laten doen en wil eigenlijk een derde (en vierde) erbij in m'n oorlel.
Hoe lang moet ik nog wachten? :):) *\%/* :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:26

Ik wil voor mijn 16e verjaardag vragen of ik een forward helix mag zetten, ik vind die echt mooi vooral een triple forward helix.
Ik ben al bang dat het wel heel zeer doet, dus daarom wil ik eigenlijk eerst gewoon 1 zetten, en dan over een jaar kijken of ik er nog 1 of 2 bij wil laten zetten.
Ik heb alleen nog nooit een piercing laten zetten, dus ik ben wel heel benieuwd.
Alleen weet iemand een goede shop in Gelderland ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:49

[***] schreef:
Ik wil voor mijn 16e verjaardag vragen of ik een forward helix mag zetten, ik vind die echt mooi vooral een triple forward helix.
Ik ben al bang dat het wel heel zeer doet, dus daarom wil ik eigenlijk eerst gewoon 1 zetten, en dan over een jaar kijken of ik er nog 1 of 2 bij wil laten zetten.
Ik heb alleen nog nooit een piercing laten zetten, dus ik ben wel heel benieuwd.

Ik weet er wel een in het centrum van Utrecht. Geweldige shop. Piercer neemt overal de tijd voor, hygiënisch, legt alles uit.. Ik heb er mijn Helix laten zetten, en laat er daar binnenkort nog twee bij zetten door hem. :j
http://www.magicpiercing.nl/

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:50

Kom hier weer even binnen vallen.
Had een vraag, ik heb iets meer dan een jaar geleden een Tragus laten zetten nu wil ik graag nog een piercing.
Ik zit te twijfelen tussen een forward helix en een conch (geloof ik)
Zijn die 2 qua pijn en genezing te vergelijken met een tragus of duurt de genezing veel langer?

Alvast bedankt :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:51

Genezing en beleving is hetzelfde denk ik,blijft allemaal kraakbeen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:55

Kraakbeen is gewoon een pijnlijke plek. Bij mijn helixpiercing ben ik bijna flauw gevallen van de pijn, en bij mijn traguspiercing heb ik heel London bij elkaar gegild. :+

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:00

Haha oke bedankt!
Gelukkig heb ik niet ző veel pijn gehad als jou sassii haha

Vraag het meer omdat mijn lichaam heel slecht geneest en slechte weerstand heeft.
Maar als het gewoon vergelijkbaar is met een tragus heb ik het er wel voor over, is na een jaar helemaal genezen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:02

Bijna flauw gevallen en London bij elkaar gegild?
En ik dacht dat ik een lage pijngrens had.. 't Enige wat ik zei bij m'n Helix was "Oh, was dat alles? Heb ik me daar zo druk om lopen maken?" Ik moest en zou namelijk de hand van m'n vriendin vast houden. _O-
Volgende week ga ik er nog twee bij zetten. *\o/*
Al zit ik nog wel te twijfelen tussen 3 helix in totaal, of bij 1 helix laten en 3 forward helixen erbij...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:14

Haha ik heb echt een hele lage pijngrens helaas....
Bij mijn navelpiercing was ik super zenuwachtig en ik begon eerst half te janken, maar toen die naald er eenmaal doorheen was, begon ik keihard te lachen en zei : 'Hahaha serieus, was dit het joh?'
En bij mijn MD in m'n sleutelbeen was ik best wel bang en mijn stiefmoeder ging met me mee. Dus ik zei tegen haar : 'Oke, ik ga in je hand knijpen. En jij gaat me afleiden, oke?' Zegt ze : 'Ja is wel goed, let jij maar eens op!' Begon ze opeens het sexalfabet te zingen _O- Die piercer zei : 'Jullie zijn echt raar... Ik heb nog nooit zulke rare mensen mee gemaakt.'
En bij mijn traguspiercing die ik 2 week geleden in London heb laten zetten mocht ik niemand meenemen naar waar ik werd gepiercet en ik vind het wel fijn om in iemands hand te knijpen, maar dat kon dus niet... En het deed zo ongelooflijk veel pijn... Die vrouw zat steeds : 'YOU LITTLE BABY.' En na afloop kreeg ik een lolly +:)+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:19

Ik had gelukkig ijsspray bij mijn navelpiercing, voelde dus niks :Y) Daarna toen ik de auto in moest stappen en moest bukken voelde ik hem.. Ben in het begin ook op school paar keer achter de tafel blijven hangen en bij bukken deed die de eerste week of zo ook pijn. Ik had voor het zetten trouwens niets gegeten, wat niet slim was want ik viel bijna flauw :P Kreeg net op tijd fanta en een lolly :Y)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:45

_Ekenna schreef:
[***] schreef:

Ik weet er wel een in het centrum van Utrecht. Geweldige shop. Piercer neemt overal de tijd voor, hygiënisch, legt alles uit.. Ik heb er mijn Helix laten zetten, en laat er daar binnenkort nog twee bij zetten door hem. :j

Ik ben meer te spreken van Skin Art op de Amsterdamsestraatweg

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:00

_Ekenna schreef:
[***] schreef:

Ik heb hier mijn helix en tongpiercing ook laten zetten. Heel tevreden over! Ze doen alles heel netjes, maar wel snel (niet gehaast). Wil binnenkort nog een tragus laten zetten en dan ga ik er zeker weer heen. Kan het iedereen aanraden.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:32

Met Skin Art heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet over praten. :)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 00:02

Ik heb mijn piercings ook bij magic tattoo laten zetten , zeker een aanrader! Echt netjes en precies en nemen als het nodig is de tijd voor je :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 00:07

Skin art is ook wel goed, Want me tongpiercing had ik eerst bij Magic gezet die ging ontsteken en nu heb ik hem weer bijna een jaar nadat ik hem gezet had bij Skin Art en geen problemen mee gehad. Net zoals me Tattoos die bij Skin Art door Jasper zijn gezet

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 00:14

Maar dat betekent niet dat skin art beter is of magic tattoo slechter.. Kan ook pech of eigen verzorging zijn geweest.
Mijn neuspiercing is gewoon goed gegaan, maar mijn navelpiercing is nooit gaan genezen en eruit gegroeit( heb een slechte huid en slechte wond genezing). Nu heb ik mijn tragus en die gaat weer super :)
Betekend niet dat omdat mijn navel niet goed ging, de shop niet goed is, want ze werken ontzettend hygienisch.
Wel fijn dat het uiteindelijk bij skin art wel gelukt is met je tongpiercing :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:54

Yelizaveta schreef:
Ik heb 2 maand geleden m'n navelpiercing laten zetten en ik heb er vorige week voor het eerst een nieuwe ingestoken (zonder probleem), maar nu ziet hij heel rood en een beetje gezwollen aan het bovenste bolletje. Het doet ook een beetje pijn als ik het daar aanraak.. het is me deze morgen pas opgevallen mss heb ik er vannacht perongeluk aan getrokken ofzo? :o Ik heb er al savlon op gedaan (soort van ontsmettingscreme)

2 maanden? Vind ik niet zo vreemd, je hebt geluk als een navelpiercing binnen 6 maanden genezen is.. :=

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:57

Wat betreft piercingshops in Gelderland zou ik naar Paradigm in Arnhem gaan. Die staat samen met twee shops in Amsterdam bekend als de beste in Nederland, en niet voor niets. Zelf heb ik daar ook alleen maar fijne ervaringen mee. :)

Magic staat daarna heel goed bekend, maar dat vond ik vies tegenvallen. Ze hebben bij mij al verschillende dingen scheef en slordig gezet.. :=
Skinart ben ik nooit geweest, maar staat ook niet goed bekend.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:41

Zowel magic als skin art zijn zeer goede shops (althans 2 jaar terug dan) Magic wilde bij mij geen tongpiercing zetten want dat zou niet kunnen, een jaar later had ik er 2, was voldoende ruimte en geen aderen in de weg.

Ray (skin) kan best "eng" overkomen, hij neemt je mee naar een kelder waar keiharde rock muziek op staat maar hij is een zeer vakkundige piercer maar dit geldt ook voor Tom (magic)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:44

Ik heb afgelopen vrijdag mijn traguspiercing en Dermal laten zetten bij Royalink in Goes. :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:13

In gelderland zou ik voor Anja gaan, Jinx tattoo's. Héél hygienisch, kan lekker praatje maken maar ook heel goed in wat ze doet. Ze zet ook tattoo's en daarvoor komen mensen uit Groenland hier heen dus is zeker een aanrader. Heb er ook nog nooit wat slechts over gehoord of gelezen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:37

@Samsie Oh, hoe is het gegaan? En waar zit je MD? :)