[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:27

Dan nog had hij het niet zo mee mogen geven :n er moet altijd een bijsluiter bijzitten. Ik krijg medicatie echt niet mee zonder bijsluiter; zit er geen bijsluiter bij wordt hij nog geprint voor me.

Voor hetzelfde geld heeft hij je een placebo meegegeven omdat je toch nog niet sexueel actief bent. Om te kijken of het tussen je oren zit :n

Cocodox

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:21

Als je de pil in de avond slikt, voordatje gaat slapen ofzo, moet dat dan stipt rond bijvoorbeeld 10 uur zijn iedere keer?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:49

Suzz14 schreef:
Als je de pil in de avond slikt, voordatje gaat slapen ofzo, moet dat dan stipt rond bijvoorbeeld 10 uur zijn iedere keer?

ligt er aan welke je hebt,
ik neem hem ook 's avonds en dat zijn gewoon heel verschillende tijden, soms half 10, soms ga ik uit en neem ik hem pas om 2 uur of 4 uur 's nachts :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:00

xZiva_ schreef:
Suzz14 schreef:

ligt er aan welke je hebt,
ik neem hem ook 's avonds en dat zijn gewoon heel verschillende tijden, soms half 10, soms ga ik uit en neem ik hem pas om 2 uur of 4 uur 's nachts :D

Weuw. Ja euh ik heb de meest gebruikte pil, de normale zegmaar :p. Ik weet nu niet echt of dat echt veel uitmaakt qua betrouwbaarheid?
Ik bedoel dus zegmaar als ik hem nu half 9 inneem en morgen 12 uur ... is dat gewoon prima?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:07

Dat kan gewoon hoor :j

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:23

Oh beter! :D thanks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:31

Ik neem hem ook niet altijd op dezelfde dag in, zo lang je geen minipil hebt gaat het prima zo lang er maar niet meer dan 36 uur tussen twee pillen zit.

Ik neem de mijne ook wisselend in; als ik moe ben gaattie om 9 uur mijn maag in, ben ik niet moe wil het ook wel eens 12 uur a 1 uur worden :+

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:56

ik heb ook even een vraag,

Ik heb denk ik 3 jaar de pil geslikt en ben toen zeker dik een jaar gestopt en ondertussen weer begonnen. Ik slik de yasmin. Ik ben zelf super gevoelig voor hormonena (ga me er niet zo happy van voelen en word er ziek van) , en heb in de drie jaar verschillende pillen geslikt waar ik niet tegen kon. De yasmin ging het beste dus daar ben ik toen op blijven hangen en dat ging altijd redelijk goed.

Nu ben ik dus net weer begonnen met de pil en eigenlijk al sinds dag 2 ben ik er ziek van, heel erg misselijk, steeds het gevoel van overgeven en naar de wc moeten rennen omdat mijn darmen het niet meer trekken. Na wk 1 heb ik de dokter gebeld, assistente zei, ja kan gebeuren, de pil is nu niet veilig kijk het maar een maandje aan, zal vanzelf wel beter worden.

Ik zit nu in mijn laatste week. Zaterdag laatste x pil slikken dan stop week en ik word alleen maar zieker. Afgelopen zondag zo ziek steken in mijn buik, constant naar de wc enz, gister ging het weer redelijk, wel veel naar de wc. Maar nu vandaag ook weer kotsmisselijk opgestaan, steeds het gevoel dat ik moet spugen en durf ook nu niet te ver bij de wc vandaan te gaan.

Is dit herkenbaar voor iemand? en gaat het nog weg?
Wachten tot ik mijn maand door ben of gewoon nu weer de dokter bellen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:44

Als je zo gevoelig bent voor hormonen, waarom ga je dan aan de pil? Welke alternatieven zijn met je besproken/heb je geprobeerd?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:55

Ik ben aan de pil omdat condoom geen optie is (reden ga ik niet openbaar zetten) en dat een actief sexleven als je een vaste vriend hebt toch wel leuk is en ik liever (voorlopig)niet zwanger wil worden.

eigenlijk zijn alles opties besproken en de dokter vond de pil het beste voor mij omdat deze pil zeer lichte afgift heeft van hormonen en omdat het in het verleden met deze pil altijd redelijk goed is gegaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:36

Maar een nuvaring, implanon of spiraal heeft altijd nog minder hormonen. Wat waren de bezwaren van de HA daartegen dan?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:49

Geen bezwaren vanuit de HA, maar omdat ik eerder bijna geen problemen had met deze pil is het me voorgeschreven.

Ik zelf wil in ieder niks wat ingebracht moet worden, ik lijk veel op mijn moeder betreft medicijnen en reacties op dingen en spiraaltje ging bij haar ook niet goed, daarnaast heb ik een super strak getrainde bodembekkenspier dus heb moeite die te ontspannen en zie met op tegen de pijn die het met zich mee brengt om een spiraal in te brengen.

Maar ik wil gewoon graag weten of mensen hier ook ervaringen mee hebben zo ziek zijn van de pil. Las op internet dat je het min. 3 maanden moet aan kijken maar ik heb eigenlijk geen zin om nog 3 mnd ziek te zijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:51

Hai bokkers,
Ik kom ff binnenvallen.

Na zo'n 8 jaar aan de pil gezeten te hebben, ben ik daarmee gestopt.
Dit om twee redenen; als eerste omdat ik niet zoveel hormonen meer in mijn lichaam wil hebben, en als tweede omdat ik sinds ik aan de Yasmin pil zat een soort van opvliegers kreeg; ik kreeg het op de meest onverwachte momenten bloedheet en werd knalrood.

Ik ben nu bijna twee maanden gestopt en merk fijne, maar ook niet zo fijne veranderingen.
De "opvliegers" zijn volledig verdwenen *\o/* en een fijne bijkomstigheid is dat ik nauwelijks nog afscheiding heb. Maar het grote nadeel is dat ik echt een mega vette huid heb gekregen! Ook met bijbehorende puistjes -O- zelfs op mijn borst en rug, waar ik het nog nooit gehad heb.

Hebben jullie tips? Kan ik hiermee naar de huisarts? Herkennen jullie dit?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:10

Kady1 schreef:
Geen bezwaren vanuit de HA, maar omdat ik eerder bijna geen problemen had met deze pil is het me voorgeschreven.

Ik zelf wil in ieder niks wat ingebracht moet worden, ik lijk veel op mijn moeder betreft medicijnen en reacties op dingen en spiraaltje ging bij haar ook niet goed, daarnaast heb ik een super strak getrainde bodembekkenspier dus heb moeite die te ontspannen en zie met op tegen de pijn die het met zich mee brengt om een spiraal in te brengen.

Maar ik wil gewoon graag weten of mensen hier ook ervaringen mee hebben zo ziek zijn van de pil. Las op internet dat je het min. 3 maanden moet aan kijken maar ik heb eigenlijk geen zin om nog 3 mnd ziek te zijn.

Om even hierop te reageren.
T lijkt me niet normaal dat je zo ziek bent van de pil. In de afgelopen 3 maanden: merk je wel iets van verbetering of helemaal niet ?

En mbt bekkenbodemspieren : ik ken t probleem. Mijne zijn net betonblokken. Mijn gyn's eerste vraag was ongeveer: hmmmm wat voor sport doe je? Paardrijden? Ah.. Dat verklaard al een hoop.
En toen ze even voelde hoe de spanning was : jeetje, ik voel plaatsvervangende pijn als ik er aan denk om met zulke strak gespannen spieren seks te moeten hebben. Ik kan dus ook echt niet ontspannen.
Maar.. Sinds 3 maanden heb ik een spiraal, en het zetten viel ECHT mee.
Nee het was niet iets leuks wat je voor je lol wilt doen elke week. Maar even je kiezen op elkaar en t is voorbij. :) dus daar zou ik het echt niet om laten :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:29

Mijn bekkenbodemspieren zijn ook goed getraind. Mischien heeft dat er ook iets mee te maken dat ik amper ruimte heb daar beneden (wanneer ze ontspannen zijn). Maar gelukkig heb ik er 100% controle over.

Kan je niet oefeningen doen om ze te leren ontspannen Zwitsal? Of is het niet nodig? Ik moet me constant concentreren om mijn bekkenbodemspieren te ontspannen, anders lukt een tampon in doen ook niet. Lijkt me niet fijn als je ze niet goed kan ontspannen!

Vandaag is mijn derde dag in mijn eerste stopweek sinds ik de Yasmin slik. Tot nu toe enkel negatieve gevolgen. Hele erge buikpuin, puistjes, candida infectie. Maar ik kijk het denk ik de drie strippen aan..

Is het normaal om de eerste stopweek niet ongesteld te worden? En de tweede en derde ook niet? Een test zal ik elke keer doen als mijn menstruatie uitblijft in ieder geval.

Maar ik verwacht dat ik niet ongesteld word.. Gezien mijn verleden (maandenlang niet ongesteld worden enz. heel onregelmatig). Mijn hormonen waren al een zooitje en ik ben altijd erg bang dat ik niet genoeg oestrogeen binnen krijg om een ovulatie te voorkomen? Zou dat kunnen?

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:34

Hallo,

Even een vraagje. Ik ben nu inmiddels aan mijn 2e week van de strip van de pil, maar ben de hele week al licht ongesteld, normaal heb ik dit nooit, alleen tijdens stopweek. Ik ben 2 weken terug nog ongesteld geweest en las altijd na de strip een stopweek in, wie weet hoe dit kan en wat ik er evt aan kan/moet doen. Hoop niet dat het kwaad kan ofzo, maar baal er wel van. Ik slik de goedkopere versie van de microgynon 30, iets van leverorgestel esthi... Nogwat.

Groetjes Michelle

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:33

Oh jongens jongens het is weer raak.. Gisteravond begonnen met menstruatie, weer voor het eerst sinds tijden geen hormonale anticonceptie gebruikt afgelopen maand maar het is echt ondraaglijk.

Vanmorgen huilend op handen en knieƫn gezeten van de pijn. Hartkloppingen, zweet brak me uit, m'n hele lichaam trilde, kon niet meer op m'n benen staan. 2 ibu 400mg en 1 paracetamol 500mg. Toen trok de pijn bij tot stadium 'draaglijk' en ben ik naar werk gegaan. Om 2u weer een ibu en een para om m'n bloedspiegel aan verdovende middelen op pijl te houden. Ben nu weer over naar het stadium 'bijna ondraaglijk', mag geen pijnstillers meer maar ben in staat om een heel pakje ibuprofen weg te spoelen met een fles whiskey. :')

Iemand nog tips?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:38

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:42

Veerledec, wat een eng bericht zeg, jakkes!

Koperspiraal zou je menstruatie nog heftiger van worden. Mij niet gezien. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:45

Wat heb je gebruikt Nelleke? De pil of iets anders?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:48

Afgelopen maand niks. Daarvoor o.a. verschillende soorten pil & nuvaring.

Je had me al eerder spiraaltje aangeraden maar ik durf het niet aan vanwege het feit dat je het niet 'even' kan proberen en ik eigenlijk op elke hormonale anticonceptie slecht reageer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:59

Ah ik las het even verkeerd, ik dacht dat je door de hormonale ac een heftige reactie had gekregen, maar je hebt dus een hele nare menstruatie. Lastig hoor, zeker omdat de keuze qua niet-hormonale AC zo beperkt is. Dan is het echt koperspiraal of condooms ben ik bang.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:42

@veerle: sinds een week is dit een hot-item op mijn werk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:21

Geryon schreef:
Mijn bekkenbodemspieren zijn ook goed getraind. Mischien heeft dat er ook iets mee te maken dat ik amper ruimte heb daar beneden (wanneer ze ontspannen zijn). Maar gelukkig heb ik er 100% controle over.

Kan je niet oefeningen doen om ze te leren ontspannen Zwitsal? Of is het niet nodig? Ik moet me constant concentreren om mijn bekkenbodemspieren te ontspannen, anders lukt een tampon in doen ook niet. Lijkt me niet fijn als je ze niet goed kan ontspannen!

Vandaag is mijn derde dag in mijn eerste stopweek sinds ik de Yasmin slik. Tot nu toe enkel negatieve gevolgen. Hele erge buikpuin, puistjes, candida infectie. Maar ik kijk het denk ik de drie strippen aan..

Is het normaal om de eerste stopweek niet ongesteld te worden? En de tweede en derde ook niet? Een test zal ik elke keer doen als mijn menstruatie uitblijft in ieder geval.

Maar ik verwacht dat ik niet ongesteld word.. Gezien mijn verleden (maandenlang niet ongesteld worden enz. heel onregelmatig). Mijn hormonen waren al een zooitje en ik ben altijd erg bang dat ik niet genoeg oestrogeen binnen krijg om een ovulatie te voorkomen? Zou dat kunnen?

geeen idee of dat normaal is, misschien een belletje naar je huisarts?

en ontspanningsoefeningen, heb er wel een paar maar t werkt eigenlijk niet echt. volgens mij heeft mijn lichaam die knop gewoon niet gebouwd. ik kan iig niet bewust ontspannen (wel nog harder aanspannen). nouja ach, ik maak me er al niet meer druk om, so be it. het tampon dilemma is volgens mij ook opgelost, spiraaltje heeft mn menstruatie de afgelopen 2 keer geschrapt (heb m nu 3 maanden) dus ik gok dat ie gewoon weg blijft.

dus dan is mn bekkenbodem alleen nog een issue met 'sporten', maar ik heb op dit moment geen vriend of scharrel oid dus eigenlijk heb ik nu nergens last van :P . t is wel hoe vaker ik 'sport' (moet er niet te lang tussen zitten) hoe makkelijker t gaat, net alsof mn spieren dan uitgelubberd raken ofzo. alleen de eerst keer na een lange(re) periode is niet zo grappig. maar ach, ook niet t einde van de wereld

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:25

ik meld mij ook even met de vraag,ik heb zo n staafje in de arm laten plaatsen,nu las ik dat veel vrouwen niet meer menstuerde op dit staafje,ik heb hem eind dec laten plaatsen ik ben in januari 17 dagen ongesteld geweest en en in febr nu al 9 dagen is dit normaal?