Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:41

Haha, maakt niks uit vind het juist fijn om over dit allemaal te praten!

Ik wil er indd mee gaan starten! Het ruintje heb ik pas vanaf 13 februari :D Heeft pas nog z gelopen en hebben wij echt gekocht als leerpaard voor mij, geweldig dier. Onze merrie is 6, en is helaas in de bak niet meer te berijden...

Van die knobbels in mijn nek heb ik indd ook, erg vervelend en heel pijnlijk! Al is het bij mij nog geen hindernisparcour :D haha.
Ik heb er wel nachten niet meer door kunnen slapen, omdat ik zowel op mijn rechter als linker schouder niet meer kon liggen. Kreeg het advies om een u-vormige kersenpit kussen te halen? Kun je warmen in een magnetron en dan in je nek leggen. Amitriptyline durfde ik niet mee te beginnen, kreeg het voorgeschreven, maar ik las alle bijwerkingen, ik durfde het gewoon niet... En heb ik vandaag een nieuw medicijn voorgeschreven gekregen, moet ik ff de naam opzoeken. Ik heb de Amitriptyline hoofdzakelijk voor best ernstige spanningshoofdpijnen gekregen en voor mijn gemoedstoestand indd.

Oei wat vervelend van je moeder! Gaat het nu weer wat beter?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:19

met mijn moeder gaat het goed!!!!!

en hoeveel mg moest je slikken van die amitriptyline?? bijwerkingen vallen reuze mee hoor!! lees van elk medicijn de bijwerkingen maar eens, nou dan durf je niet eens paracetamol meer te nemen!...
en als je slecht slaapt, slaap je met die amitriptyline waarschijnlijk een heel stuk beter, en overdag ben je gewoon fit hoor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:20

Super dat het goed gaat met je moeder +:)+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:21

ja zijn we ook heel blij om! nu in 2 week tijd 2 rottige medicijnen afbouwen, en ze is nu al heel stuk helderder dan met die medicijnen!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:41

Oh wat goed zeg! Altijd fijn, goed nieuws. :)

Ik zelf ben echt enorm moe. Wel gewoon boodschappen gedaan, en meegeweest naar Intratuin e.d. maar ik kan nauwelijks de ene stap voor de ander zetten... Mijn zus, zwager en nichtje van 1,5e maand oud zijn er. Kwamen vanmiddag, we hadden 's avonds oppasdienst want zus en zwager gingen uit eten (ik zou eigenlijk naar hun toe gaan om op te passen, maar in plaats daarvan zijn ze dus bij ons en uit eten gegaan bij ons in de buurt), en nu liggen ze allemaal lekker te slapen. Rond half 3 komt mijn nichtje weer om te drinken is de verwachting. Willen zus en zwager lekker laten liggen dus eens zien of ze me wakker krijgt (en anders mijn ouders) ;) Eens zien hoe bagger ik morgen ben _O-

O ja, we stonden bij de juwelier vanmiddag en voor een seconde wekte mijn moeder de indruk dat ze de trouwring die ik van mijn overleden vader heb wilde laten omsmelten samen met andere ringen :oo En dan zie je hoe labiel ik ben. Stond daar bijna te janken in de winkel, heb moeite moeten doen om de tranen weg te duwen omdat ik niet graag in het openbaar huil als het even niet hoeft.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:40

Bombomelo, ik heb dat recept weggegooid :o omdat ik het niet af hoefde te halen, dus moet eerlijk zeggen dat ik er geen idee van heb.

Gelukkig en fijn van je moeder!! :)

Ik heb vanacht voor het eerst de bijwerkingen ervaring van mijn nieuwe tabletten, jeetje... %)
Onwijs misselijk, duizelig, overal trillingen in mijn spieren en gevoel alsof ik de griep had.
Vanochtend dacht ik echt dat ik moest overgeven, gelukkig zakte dat weer.
Mijn bijwerkingen staan op de bijsluiter al veel voorkomend, dus hopen dat het niet te lang zal aanhouden. Klachten konden in het begin ook even erger worden, dus ik had vanochtend ook al mooi weer een paniekaanval ^)

Polivy, maar als ik het goed begrijp, heb jij de trouwring gekregen van jouw vader?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:08

Pff moet even stoom afblazen hoor... was net mijn paard aan het longeren in de regen, simpel aan een halstertje.. Opeens schrikt ze en komt naar me toe rennen, dus ik haal de longeerlijn binnen omdat ik bang was dat ze er anders in zou stappen en zou vallen... En ineens ligt ze languit gestrekt! Is ze met dr achterbenen uitgegleden en die kwamen achter dr lichaam te liggen... Ze kon niet direct omhoog komen, dus ze sleepte zich nog een meter of 10 zo voort... Daarna kwam ze overeind, en op het eerste oog zag ik er niks aan...
Maar pfff... ik ben zo geschrokken en ben nu bang voor schade die je niet op het eerste oog ziet... Getsie... heb echt een half uur alleen maar kunnen huilen en shacken...
Ben sowieso al een angstige trut als het om de gezondheid van mijn paard gaat, maar merk toch dat ik nog weinig kan hebben... ben helemaal van mijn pad af...
Wel maar even dierenarts gebeld en verwacht geen gescheurde kniebanden oid, dan had ze namelijk niet rat kunnen lopen daarna, maar ze moet wel even goed in de gaten gehouden worden de komende tijd...
Ze staat gelukkig in een uitloopstal met 300 vierkante meter uitloop, dus het is wel gunstig dat ze blijft bewegen...

Pff zit weer aardig te ratelen, maar ben echt geschrokken...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:31

@bruintje: Ja, mijn vader is in 2003 overleden.

@Jarrah, snap dat je geschrokken bent! Dat zou iedereen hebben. Hoop dat ze er niets aan overhoudt.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:59

Polivy, maar als jij de ring heb gekregen toen, is hij toch van jou en mag jij toch erover beslissen? Of zie ik dat verkeerd?

Jarrah, oei dat is schrikken he! Op zo een moment staat je wereld even stil, dat je soms wel eens denkt en dit ook nog erbij! Liep ze erna wel weer helemaal goed? Heb je de mogelijkheid om vanavond nog even te gaan kijken? Duim voor je dat het goed is!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:15

Sjee, dan schrik je je indd wel even rot!
En zowel voor de ring als een gevallen paard, ja dan merk je dat je gewoon nog best wankel bent!
Heb ik ook, gister even stress, eigenlijks niet om mij maar was aanwezig bij een stress-situatie zeg maar, en dan sta ik ook te shaken en met een traan!(krijsend 2 jarig kind van me zus die niet wou slapen!!!)
En ja dan merk je dat je op zich wel vooruit gaat, maar ja, je bent er nog lang niet!!!

Maar goed dat je de DA even gebeld hebt, stelt je vast wel even een beetje gerust! en vanavond gewoon even weer gaan kijken!!
paarden kunnen op zich heel wat hebben hoor!, maar wel gewoon even in de gaten houden! wij duimen voor je paard!

en wat betreft de ring, nou als jij hem gekregen hebt, dan is ie toch van jou???? en als jij hem wilt dragen zoals je hem gekregen hebt, dan moet je dat niet laten afpakken hoor!!!!

En voor Bruintje, ja je kan best even rare dingen ervaren als je net begint met medicatie, komt vaak ook doordat ze je gelijk op best "hoge"dosis laten instromen....
Ik ben vorig jaar begonnen met die amitriptyline, toen had ik ook echt wel dingen die je merkte, maar na 3 kwart jaar ermee gestopt, en nu weer begonnen, maar nu veel langzamer en rustiger opgebouwd, en nauwelijks rare dingen gemerkt! Dus je moet je geen zorgen maken, maar even onthouden dat het er indd bij hoort!!!! en je er niet van de wijs laten brengen!!! komt goed!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:18

Klopt, de ring is er dus ook gewoon nog, maar of het was een misverstand of mijn moeder had niet door wat voor waarde ik er toch wel aan hecht (relatie met mijn vader was ehm.. tja.. iets moeizaam :D). (ik draag 'm nu ook niet, want ben ook veel te bang 'm te verliezen, maar ik zie mezelf niet trouwen bijvoorbeeld (misschien heel stom) zonder dat stukje van mijn vader er bij zeg maar)
Is ook allemaal goed nu, maar al is het maar voor een seconde dat ik dat denk: de watervallen komen alweer omhoog, terwijl ik dus echt niet zo'n jankerd ben normaal gesproken. En dan merk ik wel dat het echt niet zo lekker gaat.

Of vannacht, mijn zus, zwager en bijna 2 maanden oude nichtje kwamen logeren. Mijn zus had in eerste instantie aan mij gevraagd of ik bij hun thuis op mijn nichtje wilde passen en daar keek ik enorm naar uit. Ben zo gek op dat meisje. Maar goed, in overleg werden de plannen iets veranderd en kwamen ze dus bij ons. Maar ik zag het nog wel als mijn oppasavond. En mijn moeder zag het natuurlijk als heerlijk haar kleindochter voor het eerst logeren. Dus dan heb je twee verschillende verwachtingen en dan sta ik om 3 uur op omdat ze honger heeft en wil haar de fles geven, is mijn moeder ook wakker en neemt mijn nichtje over om te verschonen en geeft dan meteen maar de fles etc. En dan baal ik zo. Terwijl het echt heel stom is, want mijn moeder heeft daar net zoveel recht op als ik. Maar ik merk dat ik die quality time-momenten met mijn nichtje echt nodig heb. Ze geeft me energie en houdt me in zekere zin ook wel een spiegel voor. Dus toen ik maar afgedropen was naar bed even flink liggen janken. Ook weer echt niets voor mij. (heb mijn quality-momentjes wel gehad hoor vandaag met vanmorgen de fles geven en zelfs douchen samen, maar op dat moment wordt mijn dip op één of andere manier extra diep. Ben ook totaaaal niet flexibel meer. Heb daar zoveel moeite mee als dingen nu anders lopen dan ik in mijn hoofd heb)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:30

Gewoon lekker proberen of je wat vaker bij je zus langs kan gaan?? zodat je daar es lekker de luier en de fles kan doen! (vind je zus vast ook wel fijn!!).
En ja, logisch, eerste keer kleinkind in huis dus oma is er ook als de kippen bij, maar snap jouw gevoel wel, het was jouw oppasavondje in eerste instantie, dus volgende keer lekker met je mams overleggen wie er snachts uitgaat! of gewoon zeggen dat jij het dan graag wilt doen als ze er de volgende keer is!
of lekker bij je zus slapen sweekends, en de nacht voeding doen! kunnen je zus en zwager ook es lekker doorslapen! vinden ze vast niet erg(Als ik naar mijn zus kijk......die doet een moord voor een nacht doorslapen!!)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:39

Komt ook wel goed hoor :) Had vannacht alleen een baal-moment. Nu allang voorbij. Maar dan zie je wel hoe ik schommel in emoties.
En mijn zus en zwager hebben inderdaad wel genoten van hun nachtje doorpitten. Ben er ook kind aan huis (of eigenlijk: onderdeel van het meubilair) alleen altijd wel jammer dat je echt even tijd moet vinden om er heen te gaan. Maar gebeurt nog vaak zat, ze is nog niet eens 2 maanden oud :D Als ze groter is komen de logeerpartijen bij haar tante pas echt :D (ik kijk er nu al naar uit _O- )

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:52

Oke dan! Dat is altijd fijn dat je benoemd met tot het meubilair hihi, ben je er in elk geval goed thuis!
En ook goed van je dat je wel inziet dat je nog schommelt! dat is toch ook een hele stap! en ontdekking hihi!
En dat nichtje boft maar met zo'n tante!!!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:06

Zal ik jullie even laten smelten? :) (beetje vrolijkheid kan nooit kwaad)
Ik ben namelijk vanmorgen met mijn nichtje gaan douchen. Ik wilde heel lief zijn en haar gezicht een beetje onder de stralen weg houden, maar nee hoor, madame gooide gewoon haar koppie omhoog om lekker met d'r hele hoofd onder de douche te komen :D En wat is er dan lekkerder om met je tong de druppels op te vangen: http://i3.photobucket.com/albums/y83/Lo ... 6e7392.jpg
Heb zo gelachen :D :')

Dank je trouwens Bobomelo, en ook de rest. Heb veel steun aan jullie berichtjes. En het is ook zo fijn om het gewoon allemaal ergens kwijt te kunnen.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:57

Haha Polivy, geweldig die foto!!
Zo te horen heeft de ring echt een speciale waarde voor je, houden zo! En hem lekker bij je houden.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:22

whaha, ja die foto is echt geweldig!!!!!!!!
ik ben op mijn werk, niet echt goed geslapen vannacht, dus moe hihi
maar verder gaat ie aardig geloof ik!

en polivy, we zijn er toch om elkaar te helpen!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:00

Zooo, kom net van de bank gerold!
vanmorgen 4uur gewerkt en toen naar huis, anderhalf uur op de bank liggen soezen, maar dan wel zo lekker dat je gewoon geeen zin hebt om er vanaf te komen en dat je ogen niet open willen, dat is heel raar!
en had wat koppijn maar voel op mijn rechterschouder/nek ook een "au-bultje", maar wou weer es proberen om minder paracetamol te slikken....
Toch raar dat je zo kan inkakken na een ochtendtje werken en dat je zo moe kan zijn!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:04

Bobomelo ik moet ook slapen na werk ben dan total loss...
Straks zwemmen heb er wel zin in.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:58

Heerlijk vind ik dat ook, zo lekker uitrusten op de bank, meestal met wat geluid van de tv op de achtergrond :z

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:01

gek he, dat zijn toch dingen die dan allemaal op ons van toepassing zijn, burnout, overspannen depressie, angststoornis-----> we zijn allemaal moe!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:04

Inderdaad. En dat kleine dingen al zoveel energie kunnen vreten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:09

ja indd! gewoon toch veel overeenkomsten!(nja, en daarom snappen we ook veel van mekaar!)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:32

Ik sta nog vermoeiender op dan dat ik vaak naar bed ga.

En heb inderdaad ook bij kleine dingen al, dat ik echt onwijs moe ben. Vaak ook erg vervelend!

Ik kreeg laatste de vraag, of ik nog vaker op stap ging of leuke dingen ging doen?
Nou, dat is zeker een jaar geleden dat ik dat gedaan heb :o
Laatste keren met op stap gaan, ging ik al dood moe en na een uurtje kiepte ik gewoon om en moest ik echt naar huis. Erna heeft me deze vermoeidheid ook wel een beetje tegen gehouden om leuke dingen te gaan doen, omdat ik vaak wist dat ik zoiets gewoon niet goed aan kon.

Hebben jullie dat ook?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:15

ja, op stap gaan doe ik eigenlijks nooit, alleen met de feestweek, dat is in september, en toen ben ik 2 nachten op stap geweest in 1 week tijd!(en dat was voormij ook alweer jaren geleden dat ik dat toen gedaan had!)
Dus ja.....als ik nu op stap zou gaan....pff whaha, nou dat wordt niet veel denkt ik! Maar goed, ben nu ook 33, en dan heb je sowieso het alle weekenden op stap gaan wel gehad! (en ik ben nooit een echte stapper geweest hoor) Maar snap wel wat je bedoelt, nee ik hou dat ook niet meer vol!

zal naar me werk!