Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:40

tja, ik heb een kantoorbaan, dus stilzitten is helaas wel iets dat ik de hele dag doe. Ik rij ongeveer 3/4 keer in de week, maar niet heel intensief.
's avonds sporten heb ik eigenlijk nooit zin in.. ben blij als de kinders eindelijk in bed liggen, dan ga ik ook gestrekt op de bank..

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:42

juval schreef:
wat ilsjepilsje zegt klopt vast wel.. ben je dietiste?

uhhhmmm nee, maar wel mijn hele halve leven bezit met "eten" en lees er heel veel over (soms te veel denk ik zelf)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:44

IlsjePilsje schreef:
juval schreef:
wat ilsjepilsje zegt klopt vast wel.. ben je dietiste?

uhhhmmm nee, maar wel mijn hele halve leven bezit met "eten" en lees er heel veel over (soms te veel denk ik zelf)

Same here! Ook een wandelend dietiek boek :P!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:45

daniella74 schreef:
Kebie, wat heb jij aan je schouder?

Ik ben half november van een trapje gegleden en heb geprobeerd me met 1 hand aan de leuning staande te houden. Wat dus niet lukte :+ en resulteerde in een heel pijnlijke schouder. Dat gaat steeds over met rust, maar telkens als ik teveel doe en draai (zoals vorige week in de moestuin) speelt het weer op. En ik begin dat zo langzamerhand wel zat te worden.
Omdat het wel verbeterde met de tijd, en ik alle bewegingen gewoon kan maken heb ik er niet eerder iemand naar laten kijken :+
Dus nu maar eens naar de osteopaat.

Ik hoop voor je dat alle behandelingen doen wat ze moeten doen, maar bedenk wel dat je schoonheid ook moet uitstralen :(:)

Ik zit ook 4 dagen per week gekluisterd aan een PC, ik heb een poets voor het huis en rijd 3x per week paard. En s'avonds ben ik blij dat de werkdag met kids op bed er weer op zit. Dus ik ben bepaald geen sportschool addict.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:48

daniella74 schreef:
Ja, nogal.....
Echt, kan al zo van dat vooruitzicht genieten alleen jammer dat je een vent niet zo heel snel raakt.

Je zal een vent idd niet zo snel raken als een vrouw..... :n Maar mijn ervaring is ook dat een man het niet snel laat merken als je hem wel raakt! |o Ik heb zo'n exemplaar thuis op de bank zitten :D , soms VEELS te nuchter!
Geniet van je vooruitzicht daniella, ik wens je heel veel sterkte toe! +:)+

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:49

Ok, schouder is dus niet cosmetisch maar pijnlijk en hinderlijk.

Uitstraling heb ik niet bepaald. Als het goed is sta ik op de achtergrond op een paar fotos van onze eigen Sjoert. Zal vanavond eens kijken of ik er een paar kan vinden op zijn site, dan hebben jullie een beeld. Weet alleen niet of hij ze al online heeft, hijhad ook best zwaar weekend denk ik :D.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:50

Ja Danielle! Wil graag een foto zien :)!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:52

Kennen jullie die crackers, met heel veel van die sesamzaad erop?
Die kun je bij een bakker halen, zijn wel duur.
Weet iemand of deze gezond/ ongezond zijn?
Om als avondeten/ middag eten te vervangen met iets erop?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:56

daniella: de mdb behandeling zal zeker wel iets verbeteren, en daardoor zal jij ook meer uitstralen. ff naar de kapper, nieuwe kleren en mooie nagels doen ook vaak wonderen!!
maar ben het helemaal eens met war hiervoor gezegd wordt, het gaat er niet om wat anderen vinden, het gaat om jou.

ik ben absoluut geen calorien teller, kan iemand (ilsjepilsje??)mij een schema geven van een dag met 2000 calorien?
want als ik daarmee ook kan afvallen en dat beter is, weet nl niet of mijn schema's goed of niet zijn...?

VD: bedoel je die grote ronde zoete?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:58

Geeeen idee VD wat dat is!

Ik vind 2000 wel heel erg veel om af te vallen eerlijk gezegd! Ik hou rond de 1500 aan om af te vallen! 2000 is normaal voor vrouwen en niet echt om af te vallen!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:58

en wat eet je dan allemaal als je 1500 per dag mag??

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:08

Uhhh mijn eetlijstje is over het algemeen zo, wijk er natuurlijk weleens vanaf hoor!

O: 2 bruine bammen met mager beleg (meestal kipfilet) + glaasje optimel
T: 1 koek evergreen
L: 3 bruine bammen mager beleg (of 2 pistoletjes mager beleg, denk aan: gekookt ei, kipfilet, smeerkaas met rauwkost etc)
T: Appel
A: Meestal gewoon wat de pot schaft, maar let wel op extra sausjes enzo en niet te vet
T: Peer / Appel etc

En daarnaast veeeeel water en 2 glazen lightfrisdrank meestal!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:47

@CindyBijl: kjk anders eens op de calorienchecker van het voedingscentrum. Dan kun je zelf kijken wat je mag eten.
En verder is gezond verstand belangrijk. Je kunt door vreselijk veel chips op een dag te eten ook aan de 2000 komen..... maar iedereen weet dat boterhammen veel beter zijn.

Ik zelf vind het vreselijk om boodschappen te doen nav een dieet. Dus ik kijk gewoon wat ik in huis heb, wat ik lekker vind en dan kijken wat ik mag eten. Vaak gewoon achteraf kijk ik op de checker. Soms is het teveel en dan weet ik dat ik wat minder moet eten etc.

Het is meer het besef wat je krijgt door erachter te komen wat je eet en zo te zien wat slecht is en wat niet. Zo krijg je zelf na een tijdje goed het idee wat je per dag mag eten.

@Loesss: door die 1500Kcal te eten, pleeg je in minder mate roofbouw. Weer het concept wat ik aangaf. Let wel 2000 is wat een volwassen vrouw ongeveer nodig heeft. 1500 is al 1/4 minder. Dat is best veel.

En als je dan toch wilt minderen, zou ik persoonlijk kiezen om bijvoorbeeld de lightdranken te laten staan en thee (groene of rooibos) te drinken.

Je lichaam moet ook gaan wennen aan minder suikers en door lightdranken te drinken geef je het een substitute voor suiker, waardoor die gewenning er veel minder is.
Door thee te drinken (zonder suiker) went je lichaam daar wel aan en heb je veel minder "trek" in zoetigheid.

Je noemt bijvoorbeeld smeerkaas, maar daar zitten gigantisch veel smeltzouten in. Ook niet heel gezond. Kies dan bijvoorbeeld gewoon een wat minder vette kaas.

Als ik dit zo lees, snap ik niet dat ik zelf nog een paar kilo te zwaar ben ;-)
Geintje.... ik weet van mezelf dat ik gewoon een emo-eter ben.....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:51

Iedereen goed bezig hier, ga door !!!!
Overdag hou ik mee keurig aan mijn voedingsschema, maar als ik s'avonds dus zit te nietsen, wil ik van alles en nog wat eten....
Gelukkig is er niet zo veel in huis :D alhoewel de C1000 is verleidelijk dichtbij..... Lichamelijk voel ik me te slecht om iets thuis te doen, te gaan fietsen of wandelen :(

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:58

IlsjePilsje, zou jij hier dan eens een eetschema van jezelf willen neerzetten?
Ben wel benieuwd wat jij dan eet op een dag.

Als ik m'n eetschema op valtaf.nl invul dan kom ik telkens rond de 1400 kaloriën uit.. Ben benieuwd wat ik dan nog extra moet eten, want vind m'n eigen schema nog niet zo verkeerd.
Ik heb ook helemaal geen hongergevoel ofzo. :n

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:58

IlsjePilsje schreef:
@CindyBijl: kjk anders eens op de calorienchecker van het voedingscentrum. Dan kun je zelf kijken wat je mag eten.
En verder is gezond verstand belangrijk. Je kunt door vreselijk veel chips op een dag te eten ook aan de 2000 komen..... maar iedereen weet dat boterhammen veel beter zijn.

Ik zelf vind het vreselijk om boodschappen te doen nav een dieet. Dus ik kijk gewoon wat ik in huis heb, wat ik lekker vind en dan kijken wat ik mag eten. Vaak gewoon achteraf kijk ik op de checker. Soms is het teveel en dan weet ik dat ik wat minder moet eten etc.

Het is meer het besef wat je krijgt door erachter te komen wat je eet en zo te zien wat slecht is en wat niet. Zo krijg je zelf na een tijdje goed het idee wat je per dag mag eten.

@Loesss: door die 1500Kcal te eten, pleeg je in minder mate roofbouw. Weer het concept wat ik aangaf. Let wel 2000 is wat een volwassen vrouw ongeveer nodig heeft. 1500 is al 1/4 minder. Dat is best veel.

En als je dan toch wilt minderen, zou ik persoonlijk kiezen om bijvoorbeeld de lightdranken te laten staan en thee (groene of rooibos) te drinken.

Je lichaam moet ook gaan wennen aan minder suikers en door lightdranken te drinken geef je het een substitute voor suiker, waardoor die gewenning er veel minder is.
Door thee te drinken (zonder suiker) went je lichaam daar wel aan en heb je veel minder "trek" in zoetigheid.

Je noemt bijvoorbeeld smeerkaas, maar daar zitten gigantisch veel smeltzouten in. Ook niet heel gezond. Kies dan bijvoorbeeld gewoon een wat minder vette kaas.

Als ik dit zo lees, snap ik niet dat ik zelf nog een paar kilo te zwaar ben ;-)
Geintje.... ik weet van mezelf dat ik gewoon een emo-eter ben.....

Ik weet het allemaal Ilsjepilsje! Ook dat aspartaam ervoor kan zorgen dat je juist zin krijgt in bepaalde stoffen en trek kunt krijgen! Helaas kan ik echt niet zondert mijn colaatje light per dag :)! Ook weet ik dat smeerkaas niet super gezond is, maar helaas wel betaalbaar (wat milnerkaas bijvoorbeeld niet is voor een student).

Zelf sta ik wel achter die 1500 kcal. Op dat moment crash je nog niet echt, maar ben je wel heel bewust bezig met wat calorieeen minder tot je te nemen. Wanneer ik 2000 kcal per dag zou nemen zou ik zeer zeker niet afvallen. Roofbouw pleeg je imo en ook in de ogen van mijn collega pas bij 1200 kcal. Maar de meningen zijn daar erg over verdeeld. Bovendien ben ik maar 1.64 meter, dus tja.... dan is 2000 kcal echt wel erg veel als ik wat kilootjes kwijt wil! Ilsjepilsje waar baseer jij de 2000 op :)? (niet banketstaaf bedoeld hoor :P, ik ga voor die 1500 kcal af op mijn sportleraar/collega en mijn vorige dietiste en op de boeken die ik erover gelezen heb :))!

Ik ben persoonlijk heel erg van mening dat je natuurlijk ik kan denken dat je helemaal geen frisdrank meer moet drinken etc. Maar ook een beetje blijven genieten moet kunnen om het vol te houden en niet te grijpen naar chocorepen etc!

ZOoo heel relaas :P!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:59

_Evelyn schreef:
IlsjePilsje, zou jij hier dan eens een eetschema van jezelf willen neerzetten?
Ben wel benieuwd wat jij dan eet op een dag.

Als ik m'n eetschema op valtaf.nl invul dan kom ik telkens rond de 1400 kaloriën uit.. Ben benieuwd wat ik dan nog extra moet eten, want vind m'n eigen schema nog niet zo verkeerd.
Ik heb ook helemaal geen hongergevoel ofzo. :n

Wat is jouw eetschema dan?

Wat ik trouwens wel erg mis in de schemas hier is zuivel, maar die vergeet ik zelf ook altijd :P ! Straks maar een lekkere jus met yoghurt maken op mijn werk :)!

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:54

Loesss schreef:
Inderdaad ja! Ik ook!
Hoewel het momenteel niet erg lekker gaat. Pfoe balen dat die hormonen zoveel invloed hebben op mijn volhouden :P!
maargoed vandaag nog netjes!

Cosa, ik schrik eigenlijk echt van hoe weinig jij eet! Ik vrees dat dat niet goed gaat! Hoe komt het dat je zo weinig kan eten?

Heb gewoon geen trek. Voel me ook absoluut niet slap ofzo. Zal eens proberen om langzaam aan toch wat meer naar binnen te werken.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:05

ik zou graag willen weten wat jullie van mijn eet schema van vandaag vinden.
deze richting blijven houden, of moet het drastisch anders, of zijn er toevoegingen?

Sochtends : (Ik ontbeet pas laat)
2 geroosterde bruine boterhammen, één met kaas één met filet american
een klein bakje cruesli met halfvolle melk.

Tussendoor een stuk komkommer

Lunch
twee cracottes met Philadelphia tuinkruiden en komkommer plakjes, en een Peer.

Tussendoor wat kleine stukjes wortel

Savonds lag de stroom er uit bij ons in de stad.. dus geen eten kunnen halen, dus moeten eten wat er in huis was.
1 bakje noodles groente
2 bruine broodjes met tonijn.

en wellicht zometeen nog een stuk fruit.

Tussendoor veel (water)limonade gedronken.

ook heb ik een 3 kwartier hard gelopen en de stallen uitgemest.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:48

ik zit nu ff lekker aan een bakje japanse mix gemengd met een paar lays baked chipjes en rozijntjes, niet heel erg toch?

lizzle: ik zou het er niet op kunnen doen, ik zou smorgens 2 broodjes met lighy beleg, tussendoor fruit of eierkoek of 1 liga everhreen/sultana, smiddags 3 broodjes met light beleg, tussendoor weer iets van fruit of koek, savonds veantwoord groente aardappels en vlees. evt tussendoor nog fruit oid.
Laatst bijgewerkt door cindybijl op 25-03-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:50

ben je zelf baas in toch :D
ik heb net een appel achter de kiezen hihi
ne is het gebeurt voor vandaag :o

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:56

cindybijl schreef:
ik zit nu ff lekker aan een bakje japanse mix gemengd met een paar lays baked chipjes en rozijntjes, niet heel erg toch?

lizzle: ik zou het er niet op kunnen doen, ik zou smorgens 2 broodjes met lighy beleg, tussendoor fruit of eierkoek of 1 liga everhreen/sultana, smiddags 3 broodjes met light beleg, tussendoor weer iets van fruit of koek, savonds veantwoord groente aardappels en vlees. evt tussendoor nog fruit oid.

ik ben niet zon grote eter.. eet altijd maar kleine porties :)
tevens eet ik tussendoor ook fruit, en normaal is het savonds ook gewoon aardappels/vlees/groente.. maar dat zat er niet in vandaag.

maar de vraag is niet of jullie t er mee zouden kunnen doen, maar of het verantwoord is om op deze manier te eten..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:57

cindybijl schreef:

Je wilt niet weten wat ik ingeslagen heb :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:59

je zegt dat je geen grote eter bent, maar vind je ontbijt aan de behoorlijke kant..
geen idee verder of dit verantwoord is, maar vind het een apart schema, dus voor mij zou dit niet verantwoord zijn

miep: haha! jawel, vertel! is het erger dan mijn bakje?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:03

Handig, van die wandelende dieetboeken :D

Thnx voor alle info Ilsjepilsje +:)+