Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daniella74 schreef:Kebie, wat heb jij aan je schouder?
daniella74 schreef:Ja, nogal.....
Echt, kan al zo van dat vooruitzicht genieten alleen jammer dat je een vent niet zo heel snel raakt.
IlsjePilsje schreef:@CindyBijl: kjk anders eens op de calorienchecker van het voedingscentrum. Dan kun je zelf kijken wat je mag eten.
En verder is gezond verstand belangrijk. Je kunt door vreselijk veel chips op een dag te eten ook aan de 2000 komen..... maar iedereen weet dat boterhammen veel beter zijn.
Ik zelf vind het vreselijk om boodschappen te doen nav een dieet. Dus ik kijk gewoon wat ik in huis heb, wat ik lekker vind en dan kijken wat ik mag eten. Vaak gewoon achteraf kijk ik op de checker. Soms is het teveel en dan weet ik dat ik wat minder moet eten etc.
Het is meer het besef wat je krijgt door erachter te komen wat je eet en zo te zien wat slecht is en wat niet. Zo krijg je zelf na een tijdje goed het idee wat je per dag mag eten.
@Loesss: door die 1500Kcal te eten, pleeg je in minder mate roofbouw. Weer het concept wat ik aangaf. Let wel 2000 is wat een volwassen vrouw ongeveer nodig heeft. 1500 is al 1/4 minder. Dat is best veel.
En als je dan toch wilt minderen, zou ik persoonlijk kiezen om bijvoorbeeld de lightdranken te laten staan en thee (groene of rooibos) te drinken.
Je lichaam moet ook gaan wennen aan minder suikers en door lightdranken te drinken geef je het een substitute voor suiker, waardoor die gewenning er veel minder is.
Door thee te drinken (zonder suiker) went je lichaam daar wel aan en heb je veel minder "trek" in zoetigheid.
Je noemt bijvoorbeeld smeerkaas, maar daar zitten gigantisch veel smeltzouten in. Ook niet heel gezond. Kies dan bijvoorbeeld gewoon een wat minder vette kaas.
Als ik dit zo lees, snap ik niet dat ik zelf nog een paar kilo te zwaar ben
Geintje.... ik weet van mezelf dat ik gewoon een emo-eter ben.....
_Evelyn schreef:IlsjePilsje, zou jij hier dan eens een eetschema van jezelf willen neerzetten?
Ben wel benieuwd wat jij dan eet op een dag.
Als ik m'n eetschema op valtaf.nl invul dan kom ik telkens rond de 1400 kaloriën uit.. Ben benieuwd wat ik dan nog extra moet eten, want vind m'n eigen schema nog niet zo verkeerd.
Ik heb ook helemaal geen hongergevoel ofzo.
Loesss schreef:Inderdaad ja! Ik ook!
Hoewel het momenteel niet erg lekker gaat. Pfoe balen dat die hormonen zoveel invloed hebben op mijn volhouden!
maargoed vandaag nog netjes!
Cosa, ik schrik eigenlijk echt van hoe weinig jij eet! Ik vrees dat dat niet goed gaat! Hoe komt het dat je zo weinig kan eten?
cindybijl schreef:ik zit nu ff lekker aan een bakje japanse mix gemengd met een paar lays baked chipjes en rozijntjes, niet heel erg toch?
lizzle: ik zou het er niet op kunnen doen, ik zou smorgens 2 broodjes met lighy beleg, tussendoor fruit of eierkoek of 1 liga everhreen/sultana, smiddags 3 broodjes met light beleg, tussendoor weer iets van fruit of koek, savonds veantwoord groente aardappels en vlees. evt tussendoor nog fruit oid.