Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 06:57

Gefeliciteerd SV, leuk die slingers, zo blijf je jong! *\o/*

Suliko, beterschap met je enkel, goed dat je rustig aan doet.
Jou loopje komt nog wel.
Jammer dat ik je morgen niet zie, maar we komen elkaar vast nog wel eens tegen!

Samantha, Leonie,en Tiggs, loop ze dit weekend!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:21

Wéér 40, doe je goed +:)+
Van harte!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:44

Forever young :D Gefeliciteerd Sv!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:49

Gefeliciteerd SV met je alweer 40ste verjaardag! *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:53

Samantha_ schreef:
Welke tijd heb je opgegeven?
Ik heb geen idee, vriendin heeft ons samen ingeschreven en die geeft altijd een snellere tijd dan ze loopt. Maar zij is geblesseerd dus ik loop alleen.

1:30, dat is de tijd die m’n collega’s (waar ik mee loop) verwachten te rennen.

Feli SV!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:55

Gefeliciteerd SV! Haha leuk die slingers!

Ik heb net 10 km gelopen, 6:45 de deur uit. Opdracht was 10 binnen een uur, is 58:25 geworden. Lekker temperatuurtje buiten nu!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:00

Samantha_ schreef:
Gefeliciteerd SV! Haha leuk die slingers!

Ik heb net 10 km gelopen, 6:45 de deur uit. Opdracht was 10 binnen een uur, is 58:25 geworden. Lekker temperatuurtje buiten nu!

Goed begin van de vrijdag!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:04

Het is zeker lekker weer, ik liep net even naar m'n container in de achtertuin en dacht, heerlijk.
Maar helaas, eerst werken, evt. pas vanavond lopen. Maar dan zou ik 4 keer achter elkaar lopen en dat wordt wat veel denk ik. Wel een mooie tijd Samantha.

Garmin vindt overigens dat ik 'overbelast' ben, mijn hrv is laag. Doen jullie het dan rustiger aan of gaan jullie gewoon door? Ik voel niets bijzonders namelijk. Ja, mijn prestatieconditie is dan tijdens een training iets van -2 tot -5, maar de -10 heb ik al heel lang niet meer gehad.
Overigens is de hrv bij mij 'opgelopen', ook best bijzonder. In mei was 39 gewoon groen en goed, nu is dat laag, en zelfs niet meer 'ongebalanceerd'. Ik heb sowieso gemiddeld 1 tot 1.5 week per maand dat het 'laag' of 'ongebalanceerd' is. Nu wat meer, want ik had het in Schotland ook, vanaf het moment van vertrek. Maar dat komt door slechter slapen en ander bed. Daarna was het weer een dag of 5 'groen', en nu daalt het al weer, maar nu zonder een verklaring.
Maar goed, ik leef nog, dus het zal wel zo zijn.

En gefeliciteerd SV. Voor de 15e keer 25.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:04

Gefeliciteerd SV!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:14

Ik kom ook weer binnenvallen. Ik heb echt een hele drukke tij gehad. Maar heb wel meegelezen.

Gefeliciteerd SV!
Wow wat vroeg Samantha! Goed bezig!
Veel plezier allemaal bij de van dam tot dam loop!

—-

Ik was dus mega druk met verhuizen. Ben nu verhuisd, woon weer alleen dus ik kan lekker weer mijn eigen tijd indelen. Dus ik kan ook weer vaker hardlopen. EN in een nieuwe omgeving wat altijd super leuk is. Woon nu veel rustiger (van Apeldoorn naar een klein dorp). Loop hier zo tussen de weilanden. En woon nog steeds op de Veluwe dus bos genoeg ook.

Heb me direct ingeschreven bij een run hier in het dorp half oktober. Kijken of ik dan 5km kan rennen zonder te sterven. En daarna in november een “serieuze” 5km run. Daar kan ik echt voor trainen qua tijd.

Dit was mijn laatste loopje: dus ik ben er nog lang niet. Oppasteckel ging wel mee en die vond het een bijna doodervaring. Ik ga straks weer rennen en dan mag hij weer intern huilen.
Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:44

'Intern huilen' _O- _O- _O- _O-

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:01

Hahaaha wat schrijf je het leuk :D

Leuk in een nieuwe omgeving lopen, je zou bijna elke paar jaar moeten verhuizen hè :')

Ja was vroeg vanochtend, maar moet ook op tijd op m’n werk zijn, dus 10 km in ochtend is dan wel een uitdaging.

Germie, geen idee, ik kijk daar nooit zo naar eerlijk gezegd.
Ik vertrouw op m’n gevoel, voel ik me fit dan ben ik dat ook.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:22

Gefeliciteerd SV met opnieuw je 40ste verjaardag *\o/*
Hahahaha Marlinde, arme teckel _O-
Lekker bezig Samantha!

Thanks trouwens allemaal voor de tips mbt kleding! Ik ga wat van die goedkope poncho’s aanschaffen en lekker in korte broek lopen.

Ik had vanochtend iets engs (Ofja, zo voelde het voor mij). Ik loop dus altijd heel vroeg ivm werk en kinderen. (Rond 06:20 de deur uit). Er is 1 stukje tussen het hoge mais waar ik me niet fijn bij voel, maar normaal zijn er rond die tijd altijd wel al wat mensen onderweg. Vandaag dus niet. En net op dat stukje moest ik gaan wandelen, ik kon ook echt niet meer. Ik was net voorbij het hoge maïs stukje, duikt er ineens een man op achter me. Hij deed verder niks, maar hij kwam dus wel uit het mais gedoken. Daarvoor was er in de hele wijde omtrek niemand te zien, maar ineens liep ‘ie vrij dicht achter me. Ben snel verder gaan rennen en ondertussen m’n vriend geappt. Hij had ook geen hond bij of iets..
Ik ga er van uit dat het echt helemaal toeval was en zonder kwade bedoelingen, maar fijn was het niet. Wel een snelheidsrecord te pakken op dat stukje _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:57

Goedemorgen! Ik ben weer thuis na 12 dagen Egypte! Ik heb 1x gelopen daar, omdat het te warm was en de gym geen airco had :+

Ik zag ook over het "hitteprotocol" van de DtD loop en dacht echt; serieus? Het word 23°C... Dat is toch niet veel te warm??? Ik vind het echt overdreven en baal ook wel. Mijn start was 14.15u, nu 14.55u... enige voordeel wat ik daarvan zie is dat er iets meer spreiding in het aantal lopers is waardoor ik zelf wat meer de ruimte krijg, maar verder baal ik alleen maar... Hoe later ze iedereen laten starten hoe meer last van de warmte juist :?

Anyway, ik ga vanaf nu weer proberen wat actiever mee te lezen en te praten, want daar heb ik nu als het goed is wat meer tijd voor!
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 20-09-24 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:59

Dat kan ik me ergens ook wel voorstellen. Dan denk je echt wat doet die vent daar?
Ik heb het wel eens als ik in het donker in het bos loop en dan hoor ik geritsel. Ik weet dat het gewoon een dier is, maar toch ga je ineens wat sneller lopen. Laatst schrok ik van een overstekende egel in het donker, haha.
Maar ik neem aan dat die man niet aan het hardlopen was?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 12:18

Bedankt voor de felicitaties!

Saintelette wat eng zeg, zou ik ook hard van wegrennen.

Klinkt goed Marlinde, lekker zelf bepalen wat je doet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:41

Welkom bij de club van 40! *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:44

Haha dank jullie wel, grappig schrijven over Jozi is niet moeilijk. Hij is echt heel grappig.
@Samantha, Nou ik verhuisde 2 jaar geleden ook al, vond dit snel genoeg. Maar voel me hier helemaal thuis en ben zo gelukkig hier nu al.

@ Saintelette, gadverdamme wat eng zeg. Ik zou dan echt een PR zetten op snelheid denk ik. :brr:

@Irisje, lekker zeg Egypte!

—-

Net weer hardgelopen met de Snackel. Aan het begin dacht hij wat fantastisch leuk dit. Ging hij voor me uit rennen en blij doen. Maar toen ik 7 minuten achter elkaar moest rennen zag ik hem zijn leven al overdenken. Daarna moest ik 11 minuten rennen en toen zag hij zijn leven voor zijn ogen voorbijflitsen denk ik. :j

Maar na die tijd hijgde hij bijna niet en rende hij nog fit mee met het uitwandelen. Dus het valt allemaal mee. Maar hij doet graag dramatisch. De hele route was 4,8 km denk ik. En we hebben dus 4 daarvan “getraind”. Waaronder 5 minuten in wandelen en 5 minuten uitwandelen.

Voor mij was de training ZWAAR. Eergisteren ging zo vreselijk makkelijk dat ik een stapje overgeslagen heb. Ik moest nu dus 11 minuten rennen ipv 9. Maar het was heel erg heuvelig voor mijn doen. Ik was bij het Zandbos in Nunspeet. En ik kreeg dus op 4 minuten van de 11 al enorme steek. Dus heb het als een slokje afgerend. Maar heb niet tussendoor extra gelopen!!! :D Echt trots.

Ben ook 12 kilo afgevallen en gestopt met roken, dat merk ik echt met rennen. Ik bouw veel sneller conditie op en het gaat veel makkelijker.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:58

Misschien heeft hij dan gewoon staan plassen tussen het maïs Saintelette, maar snap dat het niet prettig was. Ik zou ook geschrokken zijn.
Ik had gisteren een malloot die ineens 10 meter voor mij (we liepen over over een bruggetje) zijn leuter uit zijn broek haalde en ging staan plassen. Hij vond het heel vreemd dat ik daar een opmerking over maakte.

Wat fijn dat je zoveel afgevallen bent MR, dat zal zeker schelen.
Misschien toch het stapje niet over moeten slaan dan?
Ik heb een Jackel (kruising teckel jack russel) maar die wordt nu te oud om mee te rennen,
klein rondje van 3 km met koel weer red hij nog net.
Onze ridgeback vond het ook altijd heerlijk om mee te gaan rennen, die was niet meer van mijn lijf te slaan zodra ik mijn hardloopschoenen pakte, die liep vlot 20 km mee. Helaas hebben we die in januari (door ouderdom) in moeten laten slapen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:01

Ja denk dat het overslaan geen probleem was aangezien ik na een paar minuten al steek kreeg. Denk een combinatie van dat mijn medicatie net begon te werken, te kort erop gegeten en de heuvels. :j

En wat leuk een jack Russel teckel kruising! <3 Deze is helaas niet van mij dus die breng ik vanavond weer terug. Misschien maar een hond in het dorp vinden die ik mee mag nemen met hardlopen haha. :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:03

SV, van harte! *\o/* forever 40! Heb je leuke dingen gepland staan vandaag of dit weekend?

Marlinde, die teckel :') Goed bezig! Gestopt met roken, afgevallen, verhuisd en dan ook nog een oppashond én hardlopen. Wow! _/-\o_
Die schema’s zijn vaak niet bedacht op onverharde paden en heuvels dus dan mag je best een stukje makker lopen. Zo’n steek komt meestal goed als je even tempo terug neemt. Jij komt er wel!

Busymissy, dat heb ik ook eens gehad en ik vond dat ook heel onprettig. Wacht even tot ik voorbij ben joh.

Saintelette, ik zou daar ook van gaan sprinten ja :=

Ik zag het van de Dam tot Dam loop. Voor echte lopers is dat natuurlijk onzin maar ik denk dat ze wat bang zijn voor de onervaren lopers die geen idee hebben hoe ze naar hun lijf moeten luisteren. Ik spreek te vaak mensen die denken dat ze na 3x stukjes hardlopen zichzelf de 10 km door kunnen duwen. Kan ook vaak, maar heel lekker gaat dat niet :+

Volgende week wordt het perfect voor mijn halve marathon. 15 graden en regen! Wel hoogwater op het strand maar ik heb zo vaak mul gelopen dat ik daar niet bang voor ben.

Straks nog even 1,5 uur rennen. Ik moet eigenlijk mijn dochter meenemen in de wandelwagen maar ik heb daar echt geen zin in dus hopelijk kan ik haar zo nog ergens droppen :Y)

Afgelopen woensdag een korte loop gedaan. Iemand van onze loopgroep was plots overleden en we hebben gedenkstenen neergelegd en de loop aan haar opgedragen. Was toch wel erg emotioneel. En wat mooi dat het hardlopen zo verbindt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:15

Gefeliciteerd SV. *\o/*

Het weerbericht voor zondag is nu 22 graden en wat bewolkt... Dus of het nou echt allemaal nodig is betwijfel ik maar ik denk inderdaad dat het echt is om ongetrainde lopers die meelopen voor de sfeer, te beschermen.

Ik kijk meestal pas 1/2 dagen vooraf naar het weerbericht, het kan nog zoveel veranderen. Maar 15 graden is wel echt perfect. Alleen irritant tijdens het wachten in het startvak :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 15:31

Lous schreef:
Welkom bij de club van 40! *\o/*

Ik ben al 44 geworden, maar mijn vriend had de slinger van 40 opgehangen :D

Lisitano morgen bbq met mijn ouders en zusje en verder niks. Lekker rustig.

De kinderen hadden wel wat moois voor me gemaakt.

Afbeelding

Ik heb vandaag verteld over de airborne freedom run aan groep 7/8, terwijl de hele dag al de dakota's hier over de school vliegen om parachutisten te droppen in de buurt.
De kinderen waren heel stil en vonden het heel leuk om te horen. Voor hen heel herkenbaar omdat het hier in de buurt is.
Juf, hoe ver was het? En is het dan de bedoeling dat je de hele afstand rent? Was je de snelste?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:03

Risico schijnt er ook wel echt voor ervaren lopers te zijn. Omdat die beter zijn in zichzelf “door” te pushen. En als je dan net te weinig hebt gedronken bijvoorbeeld, kan je ook met een goede conditie en ervaring een hitteberoerte krijgen.

Volgens mij is het minder benauwd dan vorig jaar, dus ik heb er wel vertrouwen in (zweet sowieso als een gek dus vul m’n vocht altijd goed aan)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:15

Wat lief van de kinderen SV.

Ik denk dat de ervaren lopers wel al wat kilometers op de warmere dagen hebben gemaakt. Maar goed, het is altijd oppassen natuurlijk.
Ik heb ooit helaas een overleden persoon gezien, die was ook goed getraind en was al op kilometer 6 bezweken. Het was toen 17 graden…