Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wel 2 poezen maar verder dan de tuin en de parkeerplaats (aan het tuigje) komen ze nog niet. 
_Lois_ schreef:Welkom Rienn!
Balen dat je moet pauzeren met sporten Bente... Hopelijk gauw verbetering met je knie!
Ik heb vaak genoeg even geen zin, maar inmiddels heb ik wel zodanig vaste momenten/routines ingebouwd in de week dat ik dan toch ga.
Ik houd de lat wel laag als ik geen zin heb of niet fit ben, dan neem ik me alleen voor om mijn warming up/mobiliteits oefeningen te doen. Als het daarna niet gaat ga ik naar huis.
In de praktijk ga ik vrijwel altijd gewoon verder daarna![]()
Mijn tip zou vooral zijn om dus de lat laag te houden zodat je er niet als een berg tegenop ziet. Vaak is beginnen het meest lastig
Ik sport trouwens altijd alleen, wil gewoon mijn ding kunnen doen![]()
Hebben jullie niet dat je teveel gaat kletsen of er langer over doet als je samen gaat?
Afgelopen week was ik ongesteld en soms heb ik dan bij lage inspanning al een meeeeega hoge hartslag, erg vervelend.
Dus toen minder gewicht gepakt en minder setjes gedaan, extra rustig aan. Daarna toch een voldaan gevoel, want je hebt wel even iets gedaan, maar niet teveel dat je er naar van bent.
Ik ben ook hardlopen weer aan het oppakken, gaat erg goed! Ik doe dan een kortere krachttraining en even gericht oefeningen voor mn heupen en enkels om op te warmen, en dan 15-20 min op de loopband.
Ik merk wel dat krachttraining zin heeft. Heb jaren geleden wel fanatieker gelopen maar kreeg altijd erg snel last van mijn schenen en andere pijntjes. Nu ik full body train en ook veel mobiliteit en kleine spieren meeneem zoals hip flexors heb ik gewoon geen pijnklachten tijdens het rennen, zo fijn
Bellatrix schreef:Ik heb gisteren een half uur op de loopband gelopen en ik had mijn smartwatch meegestrikt met mijn veters om te kijken hoeveel stappen ik zou maken. Ik liep niet zo hard, 2.5/3 km per uur. Ik kwam uit op ongeveer 1500 stappen.Is nog niet heel veel.
. 

Gemiddeld kom ik sowieso altijd per week wel aan de 10-12k stappen per dag, maar meestal is het dan sommige dagen 6-8k en andere dagen weer 14-16k. Ik heb een kantoorbaan maar ook een hond, ga lopend naar de sportschool en loop vaak een rondje tijdens de lunch of na mijn training. En 2x per week nu hardlopen, dat helpt ook.

Bellatrix schreef:Ik heb vandaag mijn gewichten binnen gekregen, kan ik mooi gaan werken aan gespierde armen.
Net 2 rondjes e-gym gedaan en 25 min op de loopband.
Benthe, red je dat dan wel lichamelijk?

Loopband en steps staan beneden en aan de kant. Gewichten hou ik ook beneden want ik leef in de woonkamer. Ga gewoon op de bank zitten en armspieren trainen.
Esmee_RS schreef:Ik heb geen interesse in een homegym. Als ik kijk wat ik gebruik aan materialen in de sportschool zou het voor mij niet zo'n interessante investering zijn, het zou me veel te veel geld kosten en ik kan daarvoor toch wel een heeeeeeel aantal jaren naar de gym.