Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 19:47

Azmay schreef:
Vandaag harde buiken en meer klachten dus de hele medische molen al gehad. Uiteindelijk waren die klachten alsnog een blaasontsteking die bij de huisarts niet gezien was. Nemo meteen opgemeten en bekeken en was nu geloof ik p15 dus veel beter. Over 2 weken kijken of ze de curve volgt maar geen paniek nodig gelukkig.

Ben nu echt kapot, zal goed slapen vannacht :=

Jeetje wat een verschil dan in die meeting.. Hebben ze ook uitgelegd hoe dat kan. Dikke stress voor zoals het nu lijkt, gelukkig niks dus. Sterkte met je blaasontsteking!

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:01

Phoej gelukkig maar Azmay. Je mocht vandaag al naar de gynacoloog toe dus? Wel vervelend van de blaasontsteking, beterschap daarmee.

Gnome, is het nog goed gekomen met de stroom?
Ook wel balen dat dat er ineens af is en je niks meer kan. :=

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:06

Azmay schreef:
Vandaag harde buiken en meer klachten dus de hele medische molen al gehad. Uiteindelijk waren die klachten alsnog een blaasontsteking die bij de huisarts niet gezien was. Nemo meteen opgemeten en bekeken en was nu geloof ik p15 dus veel beter. Over 2 weken kijken of ze de curve volgt maar geen paniek nodig gelukkig.

Pff dat ze dat niet hebben gezien bij de huisarts…dat zou veel stress hebben gescheeld. Gelukkig voor nu lijkt het oké. Snap wel dat je er moe van bent! Nu lekker uitrusten

Ik ben er achter gekomen dat ik waarschijnlijk een magnesium tekort heb. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en die zei dat ik magnesium mag gaan slikken, vandaag besteld en hopelijk morgen in huis. Ik had vandaag weer mega veel spierpijn, niet normaal voor mijn doen. Ik wilde nog de nieuwe keuken schuren (de muren), maar ben na een half uurtje huilend in elkaar gezakt. Ik kon echt niet meer…Ik heb me nu goed ingelezen en misschien heb ik dit al veel langer, maar komt het nu door de zwangerschap aan het licht.
Mijn man snapte er niet zoveel van toen hij thuis kwam, maar vanavond gaan we maar even niet meer klussen. Morgen weer een nieuwe dag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 20:14

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:44

Ballard wat naar. :( Goed dat je vanavond even rust neemt.
Hopelijk gaat de magnesium je helpen.

Gnome wat een tof filmpje! Inderdaad net de beweging van een slang onder het zand :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:59

Azmay schreef:

Fijn dat je voor nu gerustgesteld bent.

Gnome schreef:
Ik heb de kleine slang gefilmd haha. Hij doet het erg vaak.

https://files.fm/u/vvxjpxbae
Wat een leuk filmpje! Onze kleine man beweegt vooral fanatiek als ik rustig lig of in bad met de lamp uit maar dan kan ik niet filmen :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 21:01

Ballard_L schreef:
Azmay schreef:

Pff dat ze dat niet hebben gezien bij de huisarts…dat zou veel stress hebben gescheeld. Gelukkig voor nu lijkt het oké. Snap wel dat je er moe van bent! Nu lekker uitrusten

Ik ben er achter gekomen dat ik waarschijnlijk een magnesium tekort heb. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en die zei dat ik magnesium mag gaan slikken, vandaag besteld en hopelijk morgen in huis. Ik had vandaag weer mega veel spierpijn, niet normaal voor mijn doen. Ik wilde nog de nieuwe keuken schuren (de muren), maar ben na een half uurtje huilend in elkaar gezakt. Ik kon echt niet meer…Ik heb me nu goed ingelezen en misschien heb ik dit al veel langer, maar komt het nu door de zwangerschap aan het licht.
Mijn man snapte er niet zoveel van toen hij thuis kwam, maar vanavond gaan we maar even niet meer klussen. Morgen weer een nieuwe dag.

Sterkte! Doet echt pijn indd. Hopelijk slaat het snel aan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:02

Wat fijn dat het zo snel nog kan Azmay! Wel een verschil kwa meeting!

Gnome, haha wat een bewegingen. Hier precies het zelfde. De eerste x dat mijn man dit zag was ie echt verbaasd hoe heftig het was haha.

Ballard, pff wat naar zeg! Hopelijk beginnen ze gauw te werken!
En logisch dat je dan zo reageerd. Luisteren naar je lichaam hoor! Morgen weer een nieuwe dag.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:41

Ik word er een beetje naar van als Nemo haar hoofd door mijn buik probeert te steken, wel een grappig filmpje zo :=

Magnesiumtekort is echt niet fijn Ballard, maar volgens mij kan je dat redelijk snel weer op pijl hebben dus ik hoop dat je je ook snel weer goed voelt.

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Jeetje wat een verschil dan in die meeting.. Hebben ze ook uitgelegd hoe dat kan. Dikke stress voor zoals het nu lijkt, gelukkig niks dus. Sterkte met je blaasontsteking!

De huisartsassistente zei al dat het niet 100% betrouwbaar was zo midden op de dag. Blijkt dus inderdaad..

Huisarts, verloskundige en ziekenhuis gehad en alle non-invasieve metingen op me los gelaten. Ben bijna 3 uur onder de panne geweest :+
Maar wat een pak van mijn hart dat die kleine alleen maar "gewoon" klein is zeg.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:05

Gnome schreef:
Neemt trouwens niet weg dat ik ook even heb zitten twijfelen hoor. Las ook vrouwen die daarna hun kindje hebben verloren tijdens de zwangerschap enzo. Ging wel even tussen m'n oren zitten maar toch voor gegaan en gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan.

Ik werk thuis en nu hebben ze blijkbaar in de hele wijk de stroom eraf gehaald ivm een storing. Kan helemaal niets nu.. En dus ook niet tv kijken ofzo ter ontspanning. Ze verwachten het rond 4 uur op te lossen dus dit wordt een heeeele lange dag.

Oh bah, als het dan nog in de zomer is kan je nog lekker in de tuin of balkon zitten ofzo maar met dit weer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:30

Azmay schreef:

Gelukkig dus niet zoals gedacht werd zo achterstand

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:32

Gnome schreef:
Ja de stroom deed het rond 12 weer.

Ik heb de kleine slang gefilmd haha. Hij doet het erg vaak.

https://files.fm/u/vvxjpxbae

Lekker bewegelijk.

Hier nog niks voelbaar en zichtbaar. Haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:34

Hier intake met kraamzorg gehad via beeldbellen. Want hun konden live alleen op mijn werkdagen.

En aangegeven dat ik drie uur per dag genoeg vind, dus alleen de controles.
Vind het sneu als de hond acht uur op een dag alleen in de tuin zit. Want die is bang voor vreemde en niet lief.

Hele dag zo iemand om me heen lijkt me toch niks.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:21

Kraamzorg inhakt heb ik eind deze maand met één van m’n beste vriendinnen. Zij kent ons goed dus hopelijk weet zij ook wat eventueel ‘past’.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 23:26

Ik heb nog helemaal geen gesprek met de kraamzorg gehad over uren ofzo. Even in paniek de mail erbij gepakt maar ze nemen over een paar weken contact op voor de intake. Poehhh.

Ze hebben nu trouwens bij kruidvat een hele mooie luier aanbieding en ook billendoekjes, zwitsal etc. Ga morgen even wat inslaan.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 08:34

Volgens mij is dat bij de meeste ook de standaard Gnome, rond de dertig weken contact. Dan heb je evt ook iets meer info over de baby qua formaat/groei, en problemen/uitdagingen voor jezelf. Wij hebben haar ook alleen nog maar staan als contact, verder nog geen intake gehad.

Ik ben druk bezig met wasbare luiers en billendoekjes, dat is ook nog een hele worsteling (hoeveel, welke...). Succes met inslaan!

@marlis; dat zou wel sneu zijn voor de hond inderdaad... Fijn dat ze zo flexibel zijn dat ze 3 uur ook evt prima vinden!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 09:03

Goedemorgen mama's, hier beginnen de gebroken nachten voor mijn gevoel. Lig zo vaak wakker en dan hier en daar last van m'n buik of maagzuur. Maandag start officieel mijn laatste trimester. Nog meer die hier last van hebben?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:20

Jep, vooral dat maagzuur is erg herkenbaar! Afgelopen nacht daardoor veel op mijn rug gelegen, dan is het te doen. Zodra ik op mij zij draaide was ik misselijk. Om een uur of 5 kon dat wel, heb het wel een paar keer geprobeerd tussendoor omdat ik het op mijn rug liggen zat was.
Niet veel aan te doen denk ik…. :?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:40

Blegh dat is wel naar…maagzuur is echt niks aan.

Hier heeft de baby weer wat goed gemaakt. Heb hem gisterenavond voor het eerst gevoeld. Wel vanaf de buitenkant, dacht dat dat nog niet kon, maar het waren absoluut niet mijn darmen :P dus voelde het echt met mijn hand

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:44

Gnome schreef:
Goedemorgen mama's, hier beginnen de gebroken nachten voor mijn gevoel. Lig zo vaak wakker en dan hier en daar last van m'n buik of maagzuur. Maandag start officieel mijn laatste trimester. Nog meer die hier last van hebben?
Slaap? Wat is slaap? := Ik ben bijna 30 weken nu. Moet wel zeggen dat het slapen op en af gaat.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:35

Marlis, hele dag iemand om je heen lijkt mij ook niet fijn hoor. Schoonmoeder had ook aangeboden om hier te zijn als de kraamzorg weg is.

Gnome ik krijg pas met 30 weken een gesprek ook.

wat vervelend zeg je nachten zo! Terwijl je nu nog zo graag je nachtrust wilt hebben :(

Maagzuur heb ik ook snel last van. Heb maar standaard rennies naast mijn bed. Die helpen een klein beetje op dat moment.

Ballard, wat leuk dat je hem gevoeld heb!! Dat verschil herken je wel! Lekker van genieten.

Wij hebben vanmorgen in Zutphen bii baby Max onze kinderwagen gekocht *\o/* hele mooie deal kunnen krijgen! Had ze gevonden via mp ivm een maxi Cosi die ze hadden.

Het is een Joolz day+ marvellous green geworden. Meteen mee naar huis want Hii was op voorraad. Maar hij moet nog even op zolder want vanmiddag beginnen we (mijn man en vrienden vooral) met slopen en dan weer bouwen.

Ik baal er zo van dat ik zo snel pijn krijg dat ik gewoon niet meer kan doen. Maar het is niet anders…

Fijn weekend alvast iedereen <3

Afbeelding

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 16:24

Even flink bijlezen. :D

Ik zag een aantal mooie buiken voorbij komen. Wat gaat het hard hè. *\o/*

Charlotte446 wat naar dat je je zo beroerd voelt, denken ze dat dit de rest van je zwangerschap zo is? -O-

Sky_As wat bizar slecht die klantenservice... Wij hebben onze kinderwagen uitgeprobeerd bij Babyland en besteld bij Babypark. Die had ik 2 dagen later al binnen. Had ik echt niet verwacht. De reviews van Babyland zijn zelf heel slecht en daar heb ik alleen gekocht wat ik gelijk mee kon nemen. :)

Wij beginnen trouwens met een co-sleeper. Aan de ene kant zeg ik tegen iedereen uit praktische overwegingen vanwege nachtvoeding, maar eigenlijk ben ik gewoon een softie en wil ik 'm gewoon dichtbij hebben tot hij wat groter is. :')

De kwaliteit van echo's verschilt echt heel erg. Soms zie ik haarscherpe echo's voorbij komen. Echt jaloersmakend. :)) Eén keer per maand zou mij ook fijn lijken, maar ik begrijp wel dat echo's niet per definitie heel goed zijn, dus ik ben huiverig voor extra echo's. Nu weet ik niet precies bij hoeveel echo's dat zo is.

_Marjon_ dat kinderfeestje klinkt al horror zonder koorts. Wat een ellende, maar inderdaad lastig om er dan op het eind wat van te zeggen.

Melanie_D ik ga niet naar de 9-maandenbeurs, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel leuk is om lekker rond te snuffelen.

Marlis vaag dat ze zo moeilijk doen over waar die prik gezet wordt, maar wel fijn opgelost. :)

Gnome haha wat bizar dat omdraaien. Mijn nachten zijn ook vaak niet meer heel tof. Voor m'n gevoel draai ik me elk half uur om en het maagzuur is erger dan ooit.

mriek1990 in het begin had ik vrij extreme cravings en ook echt rare dingen. Nu is het gelukkig weer wat rustiger. Ik vermijd wel echt een aantal dingen die ik lekker vind vanwege vrij extreem maagzuur af en toe. Wel makkelijk op te lossen, maar ik vind het midden in de nacht wakker worden wat minder tof. :')

Azmay wat een schrik... Fijn dat de paniek snel weggenomen kan worden en hopelijk heb je vandaag weer wat nieuwe energie. :)

Ballard_L wat leuk dat je de baby hebt gevoeld! Bijzonder is dat hè? Ik ben er inmiddels een beetje verslaafd aan. Als hij een even wat rustiger is maak ik me zorgen, wat een beetje suf is want ik voel 'm nog maar een paar weken dus het is logisch dat het niet de hele dag door is en tot nu toe gaat hij een paar uur later elke keer weer voetballen. :)) En mijn partner werd emotioneel toen hij voor de eerste keer de baby kon voelen. :knuffel:

Freekieee goed geshopt! *\%/* Wel balen dat je zo snel pijn krijgt, maar ik denk dat niemand het je kwalijk neemt dat je wat minder kan doen.

Charlotte446 schreef:
Knuffel voor jou Hancox :(:) Probeer er over te praten met je vriend en die vriend. Erover praten is voor nabestaanden (vaak) heel erg fijn, ook al stel je voor jouw gevoel domme vragen. Mensen vragen vaak een paar weken hoe het met je gaat en daarna niet meer, terwijl jouw leven echt stil staat.

mriek1990 schreef:
[***], hoe gaat het met jou? En met je vriend?

Thanks!

We hebben op dit moment veel contact en het is soms een beetje peilen wat fijn is. Toen we een paar weken geleden op ziekenbezoek waren hadden we het er al een beetje over, want de afgelopen 2 jaar waren ook heel zwaar. Hij heeft superlief iedereen qua vrienden en familie op de hoogte gehouden van alles wat er gebeurde en dat betekent ook dat héel veel mensen het liefst een uur lang met hem willen bellen en dat is deze week niet bepaald minder geworden. Lief bedoeld, maar ook wel intens. Hij vroeg dus of we afleiding konden verzorgen op een avond nadat hij wat dingen geregeld had en dat hebben we gedaan in de vorm van spelletjesavond. Werd erg gewaardeerd. :knuffel:

Met mij en mijn partner gaat het wel oké. We zijn vooral 'blij' dat ze geen pijn meer heeft, want pijnbestrijding was de afgelopen 2 jaar echt heel lastig en pas op het einde kreeg ze genoeg om echt pijnvrij te zijn (de kanker begon als tumor in haar ruggengraat en was echt heel pijnlijk). We maken ons wel zorgen om onze vriend natuurlijk, maar zijn blij dat hij wel durft aan te geven waar hij behoefte aan heeft en als dat verandert gaan wij dat uit hem sleuren.

Uiteindelijk gaan de anderen straks natuurlijk weer door met hun leven, terwijl het rouwen voor hem dan pas echt kan beginnen. Hij wordt nu echt geleefd door anderen en dingen regelen. Logisch, maar wel zwaar. Zijn werk is gelukkig begripvol, maar hij snakt ook weer een beetje naar regelmaat. Hij wilde een paar weken geleden afspreken hoe hij werk en ziekenhuis kon combineren. Toen werd hij vriendelijk verzocht lekker bij z'n vrouw te blijven. Op dat moment uiteraard de juiste uitspraak en hij heeft natuurlijk iets meegemaakt wat je op die leeftijd echt niet mee hoort te maken, dus wij gaan kijken hoe we er op lange termijn het beste voor hem kunnen zijn. Wordt vast een beetje puzzelen maar dat is prima.

Er wordt uiteraard veel gehuild, maar dat hoort erbij. Ik bedoel, ik huil de afgelopen maanden al als m'n favo broodbeleg op is (fijn die hormonen :') ). Dit is ontelbaar veel erger en zakdoekjes gaan er doorheen alsof het niets is. Ik probeer mezelf dus maar op te vrolijken met wat online shoppen voor de bloemkool :') . Straks wordt een luiertas bezorgd van NanaBeebi.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:30

Azmay allemaal onderzoeken gehad dus. Maar fijn dat de uitslag positief was! Krijg je nu binnenkort weer een echo o.i.d.? En mag je wel terug naar de verloskundige?

Marlis ik hoop dat jij ook snel iets gaat voelen. Is zo bijzonder. Jij hebt je placenta ook voor liggen toch? Vroeg al de intake van de kraamzorg. Wel een fijn gevoel bij ze?
Is inderdaad sneu als de hond zo lang buiten zit, fijn dat je die uren gewoon aan kan geven.

Kiwipitje, fijn dat je vriendin erbij wil zijn.

Gnome, zoals anderen ook al zeiden is rond 30 weken normaal. :) Had ik toen ook. Maar snap dat je even dacht van, wanneer is de mijne? Wij konden wel al van te voren onze woonsituatie en wensen invullen in een digitaal dossier.
Goeie tip van de kruidvat! Ik ga ook even inslaan dit weekend, scheelt toch weer. ;)
Vervelend van het wakker liggen. Herken het helaas wel. Word standaart rond half 4 wakker en heb dan meestal tot een uur of 5 plafond dienst. Qua maagzuur helpt het vaak om je bovenlijf wat hoger te hebben of op je linkerzij te slapen. Vanwege de vorm van je maag. En anders rennies / gaviscon naast je bed?

Sting lekker aan het inslaan! Ik heb ook iedere keer die twijfel hoeveel je nou overal van moet hebben haha.
Vervelend dat je in de nacht misselijk wordt.

Ballard wat een mooi gevoel he? <3 Fijn dat je 'm hebt gevoeld voor het eerst. Hopelijk laat de kleine nu vaak van zich horen.

Freekieee goed geslaagd dus! Wat fijn dat je 'm ook meteen mee kreeg. :D Snap dat je baalt van de pijn, zeker zo middenin de verbouwing. Hoop dat het snel minder wordt en anders gewoon aan toegeven. (Makkelijker gezegt dan gedaan, ik weet het...)

[***] ik krijg echt kippenvel van je verhaal. Zo oneerlijk dat een jong iemand aan die rot ziekte moet overlijden! :( Wel heel fijn dat jullie er kunnen zijn voor jullie vriend. Kan me zijn gevoel wel voorstellen, dat hij graag weer wat regelmaat wil. Maar jeetje wat zal het nog lastig voor hem én jullie worden.
Lekker huilen als dat moet.
Nogmaals veel sterkte en dikke knuffel! Y;(
Heb je een foto van je luiertas?

Hier een druk dagje gehad en dat merk ik dan weer meteen aan de harde buiken. Die volgen elkaar dan in rap tempo op.
Hele drukke dag op werk gehad en moest na het werk nog even langs de Action voor de bingo van maandag met de klas. Echt pókke druk in die winkel! Maar ja, de andere optie was morgen heen en zaterdag + Action is vaak een nóg slechter idee...
Thuis maar meteen onder een dekentje gekropen en hebben lekker een pizza in de oven geschoven. ;) Gewoon even chill haha.
Ik had trouwens nog een bizarre droom vannacht. Droomde dat Ted zó hard tegen mijn buik aan drukte dat hij zichtbaar werd. En dan niet alleen zijn afdruk, maar mijn buik werd doorzichtig. Was weer zo'n levensechte droom, echt raar haha.

Iedereen fijn weekend! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 22:17

Nu lekker de pootjes omhoog inderdaad! Ik heb vanmiddag 3 pakjes maat 1 en 2 pakjes maat 2 gekocht. Meer was er niet van maat 2. Net online dit er nog bij gegooid.. Echt enorme korting en kunnen nu denk ik de eerste maandjes vooruit dus dat is wel lekker. Zwitsal moet ik nog wel maar dat is denk ik elders nog wel goedkoper te krijgen dan 2 voor 10 euro.
Afbeelding

Morgen aan de verf met de kinderstoelen en verder lekker niks.

Jullie nog plannen?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:49

Van mij even geen uitgebreid bijleesverslagje sorry, voel me niet zo best laatste paar dagen..

Wij doen eerst ook een cosleeper naast bed en een ledikantje op de kamer, ook omdat ik wil proberen borstvoeding te gaan geven.

Kraamzorg komt hier volgende week voor intake, dat is dan dus al best wel vroeg (23wk dan)