Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:34

Telano raad ik ook af! Die waren bij mij altijd vals positief, zie hieronder... :(:)

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:44

Jolien87 schreef:
Bellex schreef:
De app, gaat dat de hele dag door of is het wel een beetje oké kwa hoeveelheid nieuwe berichten? :o
Jammer inderdaad om te zeggen mee te lezen en dan zo binnen te vallen, dikke knuffel voor de dames die deze nu kunnen gebruiken!

Dieseltje, ik zie je over de CB ovulatietesten en kosten schrijven, vind je die zelf het fijnste? Mocht je een alternatief zoeken kan ik zelf die van sensitest aanraden, dat vind ik ontzettend fijne testen. Ook die zwangerschapstesten vind ik prettig.
Telano raadt ik overigens sterk af vanuit mijn ervaring.

Het wisselt per dag. Vandaag gaat het weer wat harder maar ik vind het wel goed te doen.

Zou ik in dat geval ook toegevoegd kunnen worden? :)

@Primavera: Hier zelf veel mensen gehoord waar hij zelfs in week 6 zwanger nog spierwit bleef, bij mij inderdaad juist ook vals positief

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:44

Bellex schreef:
De app, gaat dat de hele dag door of is het wel een beetje oké kwa hoeveelheid nieuwe berichten? :o
Jammer inderdaad om te zeggen mee te lezen en dan zo binnen te vallen, dikke knuffel voor de dames die deze nu kunnen gebruiken!

Dieseltje, ik zie je over de CB ovulatietesten en kosten schrijven, vind je die zelf het fijnste? Mocht je een alternatief zoeken kan ik zelf die van sensitest aanraden, dat vind ik ontzettend fijne testen. Ook die zwangerschapstesten vind ik prettig.

Het wisselt soms gaat het heel hard andere momenten wordt er niks gezegd :D

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:46

Hoi dames,

Ik kom ook graag weer mee kletsen. Ben 32 jaar en wij proberen sinds januari 2020 om zwanger te raken.

Zoals het nu lijkt heb ik vrijdag 3 maart een HSG en aan de hand daarvan wordt beslist of we starten met IUI of direct IVF.

Zoals de meesten hier vind ik het enorm lastig dat iedereen zwanger lijkt te raken van de wind terwijl ik al het mogelijke er aan doe om gezond te leven, geef honderden euro’s uit aan vitamines, acupunctuur en fertiliteitsmassages, laat mijn favoriete wijntje al jaren staan(af en toe sjoemel ik wel een beetje) en toch lukt het niet. Wat kun je jezelf daarin verliezen zeg.

Het lijkt mij ook wel fijn om mee te kunnen kletsen op de app, zou dat mogen?

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:48

Voor iedereen die in de app wil stuur mij even een pb :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:56

Jeetje Maaike wat een poos al zeg! Spannende afspraak 3 maart, hebben jullie hier zelf een voorkeur in?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:03

M_aaike schreef:
Hoi dames,

Ik kom ook graag weer mee kletsen. Ben 32 jaar en wij proberen sinds januari 2020 om zwanger te raken.

Zoals het nu lijkt heb ik vrijdag 3 maart een HSG en aan de hand daarvan wordt beslist of we starten met IUI of direct IVF.

Zoals de meesten hier vind ik het enorm lastig dat iedereen zwanger lijkt te raken van de wind terwijl ik al het mogelijke er aan doe om gezond te leven, geef honderden euro’s uit aan vitamines, acupunctuur en fertiliteitsmassages, laat mijn favoriete wijntje al jaren staan(af en toe sjoemel ik wel een beetje) en toch lukt het niet. Wat kun je jezelf daarin verliezen zeg.

Het lijkt mij ook wel fijn om mee te kunnen kletsen op de app, zou dat mogen?

Spannend hoor! Ik hoop voor je dat ze iui een kans geven dat is minder belastend voor je lichaam. En je krijgt meer kansen vergoed.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:09

Welkom (terug) Maaike, wat een rit hebben jullie al gehad zeg. Hopelijk goed nieuws in maart!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:21

Farjen: neee, wat een prutser! Nou wie weet dat de gezellige avonden nog iets hebben uitgehaald.

Welkom Maaike. Pfoe jullie zijn al best even bezig. Fijn dat je 3 Maart een afspraak hebt. Weer een stap in het proces.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:33

Bellex schreef:
Jeetje Maaike wat een poos al zeg! Spannende afspraak 3 maart, hebben jullie hier zelf een voorkeur in?

Ligt een beetje aan de uitkomst van de HSG. Als blijkt dat mijn eileiders dicht zitten, dan wordt het sowieso IVF. In januari zou ik geopereerd worden om tussenschot/septum weg te halen uit mijn baarmoeder, echter toen ik uit de narcose wakker werd, kwam de arts bij me om te vertellen dat de andere ziekenhuizen het verkeerd hadden gezien. Ik had helemaal geen septum maar 2 compleet aparte helften van een baarmoeder die beide gewoon goed functioneren. Dat was echt wel ff schrikken.

Ik zou zelf het liefst starten met IUI gezien inderdaad meer kansen en IVF voelt direct als een eindstation.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:36

Over vitamines gesproken. Wat slikken jullie?
Ik slik viridian pregnancy en Solgar visolie (Super Cod Liver Oil Complex met vitamine D).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:52

M_aaike schreef:
Bellex schreef:

Ligt een beetje aan de uitkomst van de HSG. Als blijkt dat mijn eileiders dicht zitten, dan wordt het sowieso IVF. In januari zou ik geopereerd worden om tussenschot/septum weg te halen uit mijn baarmoeder, echter toen ik uit de narcose wakker werd, kwam de arts bij me om te vertellen dat de andere ziekenhuizen het verkeerd hadden gezien. Ik had helemaal geen septum maar 2 compleet aparte helften van een baarmoeder die beide gewoon goed functioneren. Dat was echt wel ff schrikken.

Ik zou zelf het liefst starten met IUI gezien inderdaad meer kansen en IVF voelt direct als een eindstation.

Dat heb ik ook met icsi… ondanks dat het traject goed verloopt voelt dit als een einde als het niet lukt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:54

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:58

Spannend Maaike, hopelijk kan je starten met IUI!

Lau, ik hoop zo voor jullie dat de eerste terugplaatsing gelijk raak is! :+:

Farjen, wat erg! Kan je nu aangeven dat je niet meer bij deze gynaecoloog wil?

Bij mij werden de testen van Telano niet duidelijk, pas na een hele tijd.. Maar wellicht zat er toen al iets niet goed?
De ovulatietesten werken bij mij wel, maar ik denk dat ik de volgende keer Sensitest bestel.

Ik slik Laveen Vegan Multi Mama, daarin zit actief folaat ipv synthetisch foliumzuur en dat schijnt beter te zijn.. Geen idee of dat echt zo is, maar je probeert alles hé :+

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:58

Bellex schreef:

Dieseltje, ik zie je over de CB ovulatietesten en kosten schrijven, vind je die zelf het fijnste? Mocht je een alternatief zoeken kan ik zelf die van sensitest aanraden, dat vind ik ontzettend fijne testen. Ook die zwangerschapstesten :') :j vind ik prettig.

Ja ik vind het gebrek aan verwarring cq de mogelijk eigen foutieve interpretatie met die CB erg fijn. Ik heb ook easy@home testen hier liggen en die werken ook wel hoor. Maar het gemak, geen smiley, knipperende smiley of een vaste is gewoon zo verdomde makkelijk :+

Maar ja die CB is wel €30 voor 10 van die testjes :') dus ga volgende maand de laatste testen opmaken en daarna lekker over op die dipsticks. Dan maar wat lastiger aflezen :j

@jasia, het is iets beter opneembaar, maar foliumzuur is vooral voor de afwijkingen van het embryo en de dosering is zo hoog dat je echt wel overschot creëert. En daar is de folaat eigenlijk net zo goed voor :=

@maaike spannend! Hopelijk kan je snel starten!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:30

annepaardoes schreef:
Ik slik viridian pregnancy en Solgar visolie (Super Cod Liver Oil Complex met vitamine D).

Op dit moment:
Multi Prema Fem van Orthica (o.a foliumzuur en vele andere vitamines zitten hier in - op advies van acupuncturist
Omega 3 vis olie
Magnesium
B12 pillen
D3 pillen
Monnikspeper tot aan eisprong
Ashwaganda
Shatavari

Voor volgende cyclus maca poeder in huis gehaald.

Daarnaast in voorgaande cycli tarwekiem, teunisbloem, Chinese kruiden en vast nog veel meer geprobeerd haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:07

annepaardoes schreef:

Een multi vitamine
Vitamine D
En dan foliumzuur

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:08

Ik hebbdie van davitamon met folium zuur en visolie. Zijn rode capsules.

Hier brak het gisteren avond toch door. Best een beetje de balen er van, je gaat er per uur toch meer aan denken van zou t?

Helaas maar door naar ronde 5 :(

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:37

Jammer Linn, vol goede moed naar de volgende ronde :knuffel:

Ik slik hier nu de Kruidvat zwanger vitamine. Voorheen de Omnibionta pronatal zwangerschapswens (en tijdens de zwangerschap van Liam de grosesse) maar die werd me na 1,5 jaar een beetje duur :P

Als ik zwanger blijk stap ik wel weer over naar een iets duurdere/kwaliteitsvollere multivitamine.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:45

Jammer Linn :knuffel:

Ik slik foliumzuur van Kruidvat met vitamine D en visolie.
Heb net mama dag en nacht van vitakruid besteld, hier wil ik op verder gaan met losse visolie capsules.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:23

Kiwi_ schreef:
Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten, dus kan daar niets over zeggen.

Spannend Lau, hopelijk verloopt het voorspoedig en met het zo gewenste resultaat!

Hier inmiddels mijn menstruatie, zit weer goed ik m’n cyclus gelukkig. Ik worstel wel wat met het besluit over of we nou een serieuze poging moeten gaan doen deze ronde en die daarna of niet. Stel dat het lukt, dan zit je zo in de feestdagen en dat lijkt me niet leuk voor een kind, je verjaardag dan hebben. Meer mensen die daar over denken?

Toen we voor onze dochter begonnen hebben we daar wel rekening mee gehouden.
Maar na een jaar en een korte cyclus zouden we 2 pogingen achter elkaar in december uitkomen dus vonden we het niet meer waard om voor over te slaan.

En uiteraard jaar later was mijn vrouw eindelijk zwanger van jawel een december kind.

Ze is van 29 december dus behoorlijk irritant wel ja.
1e 2 verjaardagen zaten we in lockdown dus was ook weer anders.
Dit jaar hebben we bewust haar verjaardag pas op 7 januari gevierd en dat was prima.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:27

Ik heb al een beetje vanalles geslikt :') Maar momenteel al een tijdje Barinutrics prenatal (is ook folaat ipv foliumzuur). En af en toe nog eens extra vit D en C.

Jammer LinsxDot :(:)

Ik gebruik de ovulatie sticks van Mom Med, die zijn 15 euro voor 60 testen.

M_aaike, phoe wat een lange tijd al :( Bij mij gaan ze eerst 2x een IUI proberen (als de dokter het niet verprutst :roll: ) en dan gaan ze een HSG doen. Is toch gek hoe ze dat overal anders doen. 3 Maart is gelukkig niet meer zo ver weg, ik duim alvast!
Dus je hebt eigenlijk 2 baarmoeders dan en elke eileider heeft zijn eigen stuk baarmoeder? Of moet ik het mij meer voorstellen als een U-vorm?

Linn, jammer! Het is een beetje een mindfuck de hele tijd, maar ik duim voor de volgende ronde :(:)

Bedankt iedereen voor de steun trouwens! Ik wil inderdaad als de volgende rond er is, niet meer bij die vervang-gyn. Dus hopelijk komt het qua timing wat uit en is die gynaecoloog niet weer van wacht dan.. Maar ik ga het wel bespreken met mijn eigen gynaecoloog, de enorm botte manier van communicatie en gebrek aan kundigheid :n

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:52

x_Anne_x schreef:
Kiwi_ schreef:
Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten, dus kan daar niets over zeggen.

Spannend Lau, hopelijk verloopt het voorspoedig en met het zo gewenste resultaat!

Hier inmiddels mijn menstruatie, zit weer goed ik m’n cyclus gelukkig. Ik worstel wel wat met het besluit over of we nou een serieuze poging moeten gaan doen deze ronde en die daarna of niet. Stel dat het lukt, dan zit je zo in de feestdagen en dat lijkt me niet leuk voor een kind, je verjaardag dan hebben. Meer mensen die daar over denken?

Toen we voor onze dochter begonnen hebben we daar wel rekening mee gehouden.
Maar na een jaar en een korte cyclus zouden we 2 pogingen achter elkaar in december uitkomen dus vonden we het niet meer waard om voor over te slaan.

En uiteraard jaar later was mijn vrouw eindelijk zwanger van jawel een december kind.

Ze is van 29 december dus behoorlijk irritant wel ja.
1e 2 verjaardagen zaten we in lockdown dus was ook weer anders.
Dit jaar hebben we bewust haar verjaardag pas op 7 januari gevierd en dat was prima.

Ik kan er dus meer beter geen rekening mee te houden om het niet te jinxen :')
Op een andere dag vieren is natuurlijk ook altijd een optie.

Spannend Maaike, hopelijk voor jullie de oplossing. Kun je in theorie ook 2 zwangerschappen hebben of werkt het niet zo?

Wat jammer Linn! Hopelijk in ronde 5 dan echt. :(:)

Ik slikte al voordat een zwangerschap een ding werd magnesium en vitamine b en d, nu ook foliumzuur en visolie capsules. Ik denk nog over zink, omdat dat de vruchtbaarheid zou verhogen maar laat het eerst even.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:03

Zink, ik/wij slikken t ook. Maar bereid je voor. T stinkt :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:02

Wat balen Linn! Op naar de volgende ronde!

Farjen goed dat je gaat aangeven dat je deze vervangend gyn niet prettig vindt, hopelijk zal je ook niet meer met deze te maken hebben!

De zink van kruidvat stinkt trouwens niet, nadeel is dat je 2 per dag in moet nemen maar zelfs mijn partner die moeite met tabletten heeft kan ze wel wegslikken