Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:33

Goedemorgen!

Kylan, wat balen dat het lopen niet lekker ging. Goed op jezelf passen, hoor!

Fijn dat je trainingen zo lekker gingen, Dilan!

Mooie post over interval, Imay. :j +:)+
Gaaf dat je in Rotterdam gaat lopen! Tijd moet lukken toch?

Gefeliciteerd met je doctoraat, Dr. Lien! *|o/*
Qua mooie sportbh kan ook ik je niet helpen, hier ook Shockabsorber. De tijd dat ik er zo bij kon lopen ligt al lang achter me. :))
Kun je niet voor je reguliere sportbh gaan, met daar overheen een mooie top? Stronger heeft ook wel mooie tops.

Goed dat je er weer bent, BB80!

Een mooi begin van de dag, gaucho. Wat heerlijke foto's!

Mooie schoenen, Musli! Ik overweeg ook trailschoenen van de Decathlon omdat ik niet zo vaak trail maar ik heb te weinig aan mijn gewone schoenen.
Wat een rare tijd om te starten met de Zandvoort Circuit Run.

Alvast heel veel plezier in Leersum toegewenst, gaucho en SV!

Gisteren een leuke heuveltraining gehad met de collega's. Wat was het heerlijk weer! Daar krijg je gewoon energie van.
Dinsdag ook wel aardig gelopen maar ik merk wel dat ik m'n tempo in de gaten moet houden, wil ik geen last krijgen. Zondag weer lopen, nu al zin in.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:43

gaucho wat een prachtige foto's met die zonsopkomst <3

Mooie schoenen Musli, veel fijne kilometers ermee gewenst!

Hopelijk voel je je snel weer goed Kylan. Rustig de tijd nemen om te herstellen, anders ben je alleen maar verder van huis :(:)

Succes met de zenuwen supervixen. Het komt vast helemaal goed, maar ik snap wel dat het spannend is :j

Dilan, fijn dat je training lekker ging. Hopelijk zal je voorbereiding ook goed gaan :)

Kiwi, zo'n programma zal fijn zijn denk ik, hopelijk kun je meedoen!

Puera wat leuk met collega's lopen! Heerlijk weer he, met de lente in de aantocht. En ja goed idee, ik ga maar op jacht naar een mooie korte top :)

Gisteren heb ik eerst zelf gelopen in de middag, en in de avond nog 3km met mijn vriend. Hij had al heel lang niet gelopen, maar wil nu naar een 5k opbouwen. Hopelijk houden we het vol, hij klaagde al over spierpijn :+ vanmiddag ga ik als ik zin heb om te lopen op rustig tempo naar het observatorium, en dan met OV naar huis of naar klimmen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:53

Kiwi, eerder schreef je dat je met oefeningen bezig was tegen je ‘duckfeet’. Hebben die niet voor je pijn gezorgd?
Goed nieuws dat je in aanmerking komt voor dat programma!

Passadena

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:54

Ik wil graag weer beginnen met het hardlopen echter zit ik met een oude knie blessure en ben zo overbelast. De weg is te hard, dan heb ik na ongeveer 1 km al last en achteraf nog niet over te spreken :p De berm is ook niet echt een optie aangezien er gaten in zitten. Bos is er niet in de buurt.
Eenmaal er spieren zijn trekt dit weg.
Ik heb bij de fysio mee gelopen voor spier opbouw, maar door school lukt dit niet op het moment.
Ook loop ik bij de atletiekbaan, dus een zachtere ondergrond, dit wil ik weer gaan oppakken.

Hoe zouden jullie beginnen of hoe zijn jullie begonnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:13

Ik duik ook weer even binnen! Volgende week zaterdag afspraak ingepland bij Runner's Lab, we gaan een keer bekijken wat zij kunnen betekenen qua loopschoen en dan weer de draad oppikken. Zin in :D
Ben van plan om mijn minipaardje aan de hand mee te nemen. Die gaat dit weekend weer de weide op en wordt snel te dik. Door hem mee te nemen hoop ik om hem alsnog voldoende actief in beweging te houden en ook op een gezonder gewicht.
Plus dat de locatie veel leuker is -> meer veldwegen, rustigere routes qua verkeer en ik kan er echt eindeloos veel verschillende rondes maken in verschillende afstanden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 15:38

Puera, heuveltraining is altijd wel leuk, ondanks dat ze best pittig zijn :j

Lien, gaat je vriend vast lukken. Lekker rustig opbouwen en dan is 5 km echt goed te doen.

Passadena, als ik vanaf 0 moet beginnen (na een pauzd of blessure oid), dan begin ik met bvb 10x 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen. De minuten hardlopen bouw ik dan steeds verder uit, met minder wandelen er tussen. Dus bvb 8x 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen. Daarna 6x 4 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen. :)

Varekaj, leuk om met je paard te lopen :j
Ik zou het graag doen, maar moet hier elke 100 meter dan uitwijken voor een auto, dat schiet niet op :n

Net 2 paarden gereden.
Morgen nog rustig een uurtje boulderen en dan zondag eens zien hoe de Vestingloop gaat. :)
Zal wel los lopen, is maar 5 km

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:53

Ohhhh, dit weertje jongens. Kan niet wachten totdat ik straks lekker weer naar buiten mag om te lopen. Heb voor vandaag zelf weer wat bedacht, 6x 5:00 hardlopen en dan 1:00 versnellen. Totaal 36 minuten. Ben benieuwd :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:02

Ik ga denk ik zo maar eens een uurtje eerder stoppen met werken en in het zonnetje mijn rondje hardlopen. Heb intervalletjes op de planning staan. 10 minuten easy pace opwarmen - 8 x 3 min hard, 1 min dribbelen - 10 min easy pace cool down

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:35

Ik was vanmorgen om half 9 in het bos om te wandelen, maar kon het niet laten om af en toe een stukje te rennen :+ . Het was ook zó lekker! Ik gunde mezelf maximaal een minuut hardlopen.

Dus dan krijg je dit.

Afbeelding

Passadena volgens mij kun je de afstand op de atletiekbaan mooi gebruiken om op te bouwen.
Half rondje hardlopen, half rondje wandelen, dit een aantal keren. En dan bijvoorbeeld een heel rondje hardlopen en een half rondje wandelen. Dat uitbouwen.

Varekaj leuk dat je met je paardje gaat lopen! Hopelijk trekt ie je niet te hard vooruit op de weg terug.

Succes musli, leuke training!

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:11

Dilan93 - Bedankt voor je berichtje. 1 minuut is misschien wel een verstandig idee. Ik doe al snel te veel dan heb ik een punt tot waar ik moet en dan pauze. Dat ga ik proberen :)

Supervixen- Baan is inderdaad een prima optie en die wil ik ook weer oppakken, echter is dat 1x per week en dat bouwt niet heel snel spier/ conditie op. Denk dat ik dan heel lang bezig ben voordat ik eindelijk op het punt ben waar ik wil zijn. Daarom wil ik wat Dilan93 zei uitproberen, 1 of 2x per week en dan 1 dag op de baan.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:17

Zo, plan een beetje aangepast. Ik voelde bij het eerste interval al dat wat ik voor ogen had niet zou gaan lukken. Heb het veranderd naar 10 minuten warm-up, 6 x 3 min hard, 1 min wandelen, 30 seconden dribbelen en daarna cooldown jog tot 45 minuten en een kwartiertje naar huis lopen. Het ging niet verkeerd en mijn plan was ambitieus voor de 1e interval training na mijn pauze. tempo op de intervallen was 5:35-5:40. Behalve de laatste, die was 5:50, ook aan die tijd goed te zien dat 6 keer 3 vandaag de max was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:21

Imay het kan niet altijd feest zijn. Goed dat je het hebt aangepast.

Passadena ik noemde de baan, omdat je zei dat je niet op de weg kunt lopen vanwege je blessure. Hoe ga je dat dan aanpakken? Toch op de weg trainen?
Dan is het plan van dilan wel een goed idee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 19:32

Imay, toch fijn gelopen :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:34

Goed dat je je training aangepast hebt @Imay, naar je lichaam luisteren is heel erg belangrijk om jezelf heel te houden en er plezier in te houden :D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:34

Wat een heerlijke loopjes komen hier weer voorbij, ik vind dit zo'n leuk positief topic :)

Gaucho en SV, veel plezier en succes dit weekend!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:00

Ik liep vanmorgen 10 km en dacht bij de sleutel in mijn voordeur: Gaucho doet hetzelfde rondje nog een keer...SV zelfs nog 4 keer _/-\o_ #mij.niet.bellen

Have fun ladies - zaterdag en zondag! Ik ben fan en doe het jullie niet na! Doen jullie verslag na afloop? Zou het leuk vinden om te weten hoe zo’n evenement verloopt nadat de auto geparkeerd is...

Welkom nieuwe volgers!!

Afbeelding

Het was zelfs vanmorgen om 8.00 uur al mooi buiten, wel koud en de grond wat ijzig maar genoten onderweg.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:35

Heerlijk al die loopjes en foto's. Helemaal eens met @Kylan, echt een fijn respectvol en motiverend topic!

Hier net terug van mijn bedachte training. Ging lekker. Totaal bijna 7km gelopen. Fijne versnellingen en vooral ook niet te gek :) zondag lekker het duin in. Hopelijk met dan ook knap weer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:37

Weer ziet er echt goed uit voor het weekend {:}

Ik ga sowieso genieten :j verste wat ik tot nu toe gelopen heb is 18 :') maar met rustig aan beginnen moet 20 dan ook lukken :D ik loop sowieso lekker de laatste paar weken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 21:42

Als 18 km lukt, dan lukt 20 ook :j
Zeker op evenementen gaat het vaak net iets makkelijker dan tijdens eem training.
Tenminste, dat is bij mij zo :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:42

Ja bij mij ook, ik doe het goed op wat extra adrenaline.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:22

Kun jij gaucho!

Bb80 toch ook heerlijk 10 km!

Bedankt Kylan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:34

Ik hou van dit soort mooie grafiekjes <3

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:24

Mooi grafiekje inderdaad Musli!

BB80 ook weer een prachtig plaatje in de ochtendzon. Wat genieten hè deze weersomstandigheden!

Omdat mijn loopje donderdag nog geen succes was heb ik vandaag eens wat anders geprobeerd. Even mijn racefiets rijklaar gemaakt en een rondje mee naar buiten genomen. Rustig aan drie kwartier door de polder gepeddeld en dat ging wel lekker :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:02

Ik ben gefinisht, 50km genoten. Wat een prachtige trail.
Later zal ik een verslagje maken.
Ik heb echt lekker gelopen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:23

Super knap, SV! Ben heel benieuwd naar je verslag.

Nadat ik woensdag voor t laatst gelopen had ging ik vandaag weer.
Ik merk dat ik maandag, woensdag en zaterdag altijd loop. Bevalt me goed. Als ik zondags ook tijd heb zal ik die er bij pakken.

Vandaag dus weer geweest. Les 2 voor de 2e keer en die ging ook goed. Ondanks m'n verkeerde schoenen xD

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al, al 9 keer gelopen. Echt trots op mezelf.