Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:19

Dinopino schreef:
Vraag die boeren is hoe die het vinden dat gezonde dieren worden geruimd. En vertel me wanneer je een vogel met vogelgriep gevonden hebt?

Maar jullie hebben veel grotere problemen. Het klima, de dreigende oorlog met Rusland, de voedselknapheid en af en toe komt er nog een aanslag. En wie weet nog een variant waar miljoenen mensen aan sterven. Dat jullie nog slapen kunnen. Oh ja de overbevolking vergeten en CO2, verschrikkelijk.

Heb ik ongelijk, geloven jullie hier niet in?

Gevonden:
https://nos.nl/l/2412962

Ik maak me wel zorgen om de klimaatverandering ja. Niet eens zozeer voor mijzelf en mijn mede Nederlanders, maar wel voor voor al die mensen en dieren in Afrika en elders die op een paar drupjes regen zitten te wachten. Maar dat zullen wel aanstellers en angsthazen zijn volgens jou.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:25

Dinopino schreef:
Stemmen doe ik ook niet:-) Het leuke vind ik dat IK waanideeën heb. Wie lopen er dan met een maskertje op hun gezicht? Wie denkt dat het gevaar door 1,5 meter er niet meer is. Enz. enz. Wat moet de wereld vreselijk zijn wat jullie allemaal geloven. Topic kan beter heten hoe krijgen we corona uit de wereld en alle andere overtuigingen die er heersen.

Ben trouwens vroeger in een legbatterij geweest, het enige wat ik daaruit geleerd heb dat mensen afschuwelijk kunnen zijn en het voor zichzelf wel weten goed te praten.

Ik verbaas mij elke keer weer, hoeveel onzin mensen kunnen verkondigen. Nee geloof zeker niet dat je aan de regels houden, volledig zal beschermen. Maar het zal je meer beschermen dan je niet aan de regels houden en dicht op elkaar gaan zitten. Je bent gewoon een grote egoïst wanneer je zelf alle regels in de wind slaat en daarmee ook je medemens in gevaar brengt. Als iemand die overal schijt aan heeft corona op loopt en komt te overlijden, helemaal prima! Maar respecteer de medemens, die zich wel aan de maatregelen wil houden.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:05

Ilse_123 schreef:
Dinopino schreef:
Vraag die boeren is hoe die het vinden dat gezonde dieren worden geruimd. En vertel me wanneer je een vogel met vogelgriep gevonden hebt?

Maar jullie hebben veel grotere problemen. Het klima, de dreigende oorlog met Rusland, de voedselknapheid en af en toe komt er nog een aanslag. En wie weet nog een variant waar miljoenen mensen aan sterven. Dat jullie nog slapen kunnen. Oh ja de overbevolking vergeten en CO2, verschrikkelijk.

Heb ik ongelijk, geloven jullie hier niet in?

Gevonden:
https://nos.nl/l/2412962

Ik maak me wel zorgen om de klimaatverandering ja. Niet eens zozeer voor mijzelf en mijn mede Nederlanders, maar wel voor voor al die mensen en dieren in Afrika en elders die op een paar drupjes regen zitten te wachten. Maar dat zullen wel aanstellers en angsthazen zijn volgens jou.

Heel erg offtopic, maar de reden van het niet regenen heeft meer te maken met slechte landbouwpraktijken.

"It's not climate change that causes drought and bare ground, it's desertification that causes both drought and climate change, desertification caused by humans not knowing how to manage animals on land. It's not animals that cause overgrazing, it's humans leaving animals in one place too long."
Allan Savory

https://www.youtube.com/watch?v=HBtz3RG5yrU&ab_channel=Gustav

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:31

Ilse_123 denk je echt dat wij mensen daar invloed op hebben. Dat wij voor de ijstijd hebben gezorgd?
Wie zegt dat ik jullie angsten niet respecteer? Wanneer valt het een van jullie eens op, dat er altijd wel voor een of andere ramp of iets wordt gewaarschuwd. Er komt altijd wel iets. Nog nooit opgevallen? Heeft er iemand in al die tijd een vogel met griep gezien?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:34

Dinopino schreef:
Heeft er iemand in al die tijd een vogel met griep gezien?

Euh ja? Zoveel. Ben je echt blind ofzo :? Het heerst gigantisch en je kan er amper omheen kijken…

En alle tekenen zijn overduidelijk dat de mens zeer grote invloed heeft op de bizarre klimaatverandering van afgelopen eeuw.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:38

Dinopino schreef:
Ilse_123 denk je echt dat wij mensen daar invloed op hebben. Dat wij voor de ijstijd hebben gezorgd?
Wie zegt dat ik jullie angsten niet respecteer? Wanneer valt het een van jullie eens op, dat er altijd wel voor een of andere ramp of iets wordt gewaarschuwd. Er komt altijd wel iets. Nog nooit opgevallen? Heeft er iemand in al die tijd een vogel met griep gezien?

Jij verwart realisme voortdurend met angst.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:40

Dus in jouw legbatterij vallen alle kippen dood om? Of de kippen in jouw tuin?

Mysa heb je dus geen angst voor een oorlog?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:47

Dinopino schreef:

Ook voor de hobby eigenaren zijn aangepaste regels en moeten kippen afgeschermd zitten van de buitenvogels, niet alleen voor bedrijven. Dat wist je niet?

Dinopino

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:51

Mijn vraag is nog altijd, heeft iemand een kip of ander soort vogel gezien met vogelgriep?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:52

Dinopino schreef:
Mijn vraag is nog altijd, heeft iemand een kip of ander soort vogel gezien met vogelgriep?

Mijn antwoord, Ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:56

Dinopino schreef:

Persoonlijk heb ik geen kippen of een legbatterij. Maar ik ken meerdere boeren die ooit een stal dode kippen ten gevolge van de vogelgriep hadden ja. Dat is hier echt geen uitzondering helaas.

Wat wil je daarmee zeggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:03

Jongens, toe nou, gewoon niet meer voeren.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:23

Hooguit kippenvoer;-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:35

Dinopino schreef:

Ben je nu serieus zo'n wappie om niet iets te willen geloven, als je het zelf niet gezien hebt? Waarom zou vogelgriep niet bestaan? Of bestaat covid ook niet in jouw ogen?
Je kop in het zand steken kan een prima overlevingsstrategie zijn. Maar wil je nog enigzins serieus genomen worden. Kun je beter je mond houden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:36

truus1957 schreef:
Hooguit kippenvoer;-)

:')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:44

bigone schreef:
Jongens, toe nou, gewoon niet meer voeren.

Inderdaad. Dit is van een niet voor te stellen domheid. Daarmee een discussie aangaan heeft absoluut geen zin. Negeren is het beste.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:06

Dat een simpele vraag zulke reacties uit lokt. Lijkt me toch een reële vraag.

Mistral94 waarom heb je zo de behoefte om me persoonlijk zo aan te vallen. We kennen elkaar niet, dus hoe en waarom wind je je zo over mij op? En waarom is het toekennen van een hokje zoals dom en wappie enz. nodig en je mening te geven.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:32

Dinopino schreef:
Dat een simpele vraag zulke reacties uit lokt. Lijkt me toch een reële vraag.

Mistral94 waarom heb je zo de behoefte om me persoonlijk zo aan te vallen. We kennen elkaar niet, dus hoe en waarom wind je je zo over mij op? En waarom is het toekennen van een hokje zoals dom en wappie enz. nodig en je mening te geven.

Dat zou echt teveel eer voor je zijn, dat ik jou persoonlijk zou aanvallen :') Iets wat in mijn ogen niet eens aanvallen is maar een reële vraag stellen is. Zou een ander in het topic dit soort opmerkingen maken. Zou ik daar precies zo op reageren.

Ik zal het advies van de anderen opvolgen en proberen je te negeren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:42

Ik zou het oprecht fijn vinden als de mods op dit soort reacties modereren. Dit is toch gewoon trollen en vervelende reacties uitlokken? Dit kán je toch geen gezond gesprek/discussie meer noemen? De intentie om dat te doen is nergens te bekennen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:47

Dinopino schreef:

Ja, en het is verschrikkelijk. Vogelgriep mag echt niet onderschat worden. Er zijn hier ook al verschillende bedrijven bijna door kapot gegaan. Hier zitten onze hobby kippen ook volledig in de ren nu.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:54

Ik begrijp ook niet waarom de vogelgriep in twijfel wordt getrokken. Dat is voor o.a kippenhouders echt verschrikkelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:02

Dinopino schreef:

Het is mij tot nu toe gelukkig bespaard gebleven, in ieder geval live. Ik heb op het moment bijna 40 kippen zitten, waaronder 28 (ras)hennen voor de verkoop, dus ik sta echt op scherp. Als het bij mij op het terrein gevonden wordt, betekent dit dat alles geruimd wordt.

Maar in mijn omgeving zijn al honderden wilde vogels doodziek of dood geruimd, waaronder op minder dan een kilometer van mijn huis en ook een buurtbewoner heeft pas nog gebeld omdat hij er één gevonden had.

Maar als je wilt zien hoe het eruit ziet, hier is een filmpje van een besmette gans. Hij is gevangen en direct naar de dierenarts gebracht om ingeslapen te worden.
https://www.facebook.com/Reddingsteamze ... 9796287385

En deze groep heeft helaas op het moment om de haverklap berichten erop staan dat ze zwanen met vogelgriep hebben moeten laten inslapen. Die mensen leven om zwanen te redden. En nu moeten ze keer op keer ze laten inslapen omdat dat het enige nog is wat ze voor deze dieren kunnen doen.
https://www.facebook.com/zwanengroepzui ... 2899588766

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:07

Dinopino schreef:
Iemand al eens een vogel gezien met vogelgriep? Zakdoekje in de snavel, of met koorts in het nestje. Wat is dan de Mexicaanse griep. Is dan de chili concarne ziek. Oh ik lees de vogelgriep komt uit china. Dan zullen ze wel hun snaveltjes snuiten met stokjes.

Serieus dan geloof ik in complottheorieën, die zijn zinniger dan deze onzin. Ooit heeft een gestoord persoon gedacht, laat ik het symbool van vrijheid, de vogel in een kooitje opsluiten. Zulke gestoorde mensen zijn er nog steeds.

Is dit echt?
Kan iemand zo denken? :') :D

Oké nou top..

Waarom hoor ik als gevaccineerde nou steeds: word eens wakker 8)7 _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:14

*... voelt zich bijna schuldig... *

Ik begon over vogelgriep, en dan krijg je zo'n soort reactie.

Zullen we zeggen 'I touched a nerve' met de vogelgriep...?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:17

Vooral niet doen Janneke!