Het franse bedrijf Sanofi werkt samen met GSK aan een covid-vaccin, maar de resultaten tot nu toe zijn niet zo schitterend. Dus dat wordt nog iets van lange adem. Of helemaal niks. Dat kan ook.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Met Pfizer dezelfde ellende. Die sturen gewoon minder flacons naar Belgie.
https://www.demorgen.be/nieuws/pfizer-s ... gle.com%2F
Ergens hoop ik dat Europa nu eens naar onorthodoxe middelen durft te grijpen om dit soort bedrijven buiten spel te zetten.
Pandora2 schreef:Loretta schreef:Met Pfizer dezelfde ellende. Die sturen gewoon minder flacons naar Belgie.
https://www.demorgen.be/nieuws/pfizer-s ... gle.com%2F
Ergens hoop ik dat Europa nu eens naar onorthodoxe middelen durft te grijpen om dit soort bedrijven buiten spel te zetten.
Jaja, wij krijgen er 6 uit een flacon dus minder flacons nodig, dus minder levering.![]()
Dit soort bedrijven kun je niet buiten spel zetten want er is gewoon geen plan B.
En ze produceren ook nog ander spul wat ook erg nodig is voor de mensheid, dus die moet je gewoon te vriend houden.
secricible schreef:verootjoo, we kennen het contract niet. Maar we lezen nu wel dat er alleen staat dat ze "hun uiterste best moeten doen". Dat is vaag, dat is aan interpretatie onderhevig.
Zoals het nu beschreven wordt maak ik op dat ze geld hebben gekregen van de EU om al vooruit te produceren zodat er genoeg zou zjn bij goedkeuring. Vervolgens hebben ze (ik noem maar wat) 200 miljoen vaccins op voorraad. En hebben vervolgens productieproblemenproblemen in UK gehad en de vaccins die in Europa gemaakt werden vervolgens aan de UK geleverd omdat die meer betaalden. Daarop zeggen ze nu "helaas pindakaas, we hebben ons best gedaan, maar we konden het niet leveren en we hoefden alleen ons best te doen. De UK was eerst."
Dat is gewoon smerig spel van AZ en slecht opstellen van contracten door de EU.
Als ik jou 100 euro betaal om te zorgen dat je een grote kan limonade klaar hebt staan als ik klaar ben met sporten. En jou andere kraampje, waar je de limonade duurder kan verkopen, heeft geen limonade meer en je zet je kannen daar neer en zegt tegen mij "ach, sorry, tja, ik heb niet meer dan 1 glaasje voor je. Sorry, maar ik heb mijn best gedaan, maar het is me niet gelukt om een kan voor je klaar te hebben."
Dan ben je gewoon een huichelaar, niks meer en niks minder.
Loretta schreef:Te vriend is een groot woord. Je moet geen ruzie met de gijzelnemer die jou een pistool tegen het hoofd houdt is een betere vergelijking.
Belgie heeft gewoon minder flacons geleverd gekregen dan besteld. Dat is wet er hier is gebeurd. Waar is de rest van de flacons dan gebleven?
secricible schreef:verootjoo, we kennen het contract niet. Maar we lezen nu wel dat er alleen staat dat ze "hun uiterste best moeten doen". Dat is vaag, dat is aan interpretatie onderhevig.
Zoals het nu beschreven wordt maak ik op dat ze geld hebben gekregen van de EU om al vooruit te produceren zodat er genoeg zou zjn bij goedkeuring. Vervolgens hebben ze (ik noem maar wat) 200 miljoen vaccins op voorraad. En hebben vervolgens productieproblemenproblemen in UK gehad en de vaccins die in Europa gemaakt werden vervolgens aan de UK geleverd omdat die meer betaalden. Daarop zeggen ze nu "helaas pindakaas, we hebben ons best gedaan, maar we konden het niet leveren en we hoefden alleen ons best te doen. De UK was eerst."
Dat is gewoon smerig spel van AZ en slecht opstellen van contracten door de EU.
Als ik jou 100 euro betaal om te zorgen dat je een grote kan limonade klaar hebt staan als ik klaar ben met sporten. En jou andere kraampje, waar je de limonade duurder kan verkopen, heeft geen limonade meer en je zet je kannen daar neer en zegt tegen mij "ach, sorry, tja, ik heb niet meer dan 1 glaasje voor je. Sorry, maar ik heb mijn best gedaan, maar het is me niet gelukt om een kan voor je klaar te hebben."
Dan ben je gewoon een huichelaar, niks meer en niks minder.
bigone schreef:En zolang je niet weet waarom de EU minder krijgt is het ook dom om verdachtmakingen de wereld in te gooien dat ze de boel aan Rusland verkocht zouden hebben. Enigste draadje dat elke keer terug komt is het schermen met het feit dat de UK al drie maanden eerder heeft getekend en een dikke maand eerder heeft goedgekeurd.
tamary schreef:bigone schreef:En zolang je niet weet waarom de EU minder krijgt is het ook dom om verdachtmakingen de wereld in te gooien dat ze de boel aan Rusland verkocht zouden hebben. Enigste draadje dat elke keer terug komt is het schermen met het feit dat de UK al drie maanden eerder heeft getekend en een dikke maand eerder heeft goedgekeurd.
Rusland heeft eigen vaccin, dus zo'n verdachtmaking is onlogisch.
Cer schreef:waarom ik in de allergie schiet bij die vergelijking is omdat sommige mensen dit aangrijpen om aan te geven dat we onderdrukt worden door onze regering en dat als we niet uitkijken dat we dan alleen nog met een bewijs over straat mogen, de tanks over ons heen komen rijden en dat wij schapen ons moedwillig een derde wereldoorlog in laten leiden..
En dat vind ik dus niet waar en erg aanstellerig
pien_2010 schreef:secricible schreef:Wat fijn pien. Gefeliciteerd, hoewel dat misschien een beetje gek klinkt
Nee, is niet gek, want het voelt echt zo. Mijn man is 77 dus die moet gewoon geen covid krijgen. Nu nog 5 weken gezond blijven en dan is het veiliger voor hem alvast en dat is voor mij een pak van mijn hart.