Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:03

Wat ik zou willen zien? Alles dicht behalve essentiële winkels. Dus geen uitstapje naar musea, dierentuin, pretpark of hotel. Scholen dicht. Werken vanuit huis als dat kan. En een avondklok, zodat mensen hopelijk niet bij elkaar binnen gaan ophokken voor de lol.

Echt ik ga nu liever 6 weken in een keiharde lockdown dan dat we nog maanden gaan aanrommelen zoals we nu doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:04

lenaa_tje schreef:
moonsparkle schreef:
Wat zouden jullie dan willen zien qua maatregelen? Ik ben voor maar 1 persoon op bezoek met kerst, maar ja dan nog weet ik niet hoe je gaat voorkomen dat mensen dan elke dag naar een ander gaan. Qua winkels zou ik denken of niet essentiële winkels dicht of juist ruimere openingstijden zodat mensen meer kunnen verspreiden. Maar is er een recent onderzoek met waar de meeste besmettingen nu vandaan komen?

1 persoon is wel erg vervelend voor mensen die alleen zijn.. die kunnen dan eigenlijk geen bezoek ontvangen, behalve van anderen die alleen zijn.
In ons geval moet m’n vader dan hier komen terwijl hij veel ruimer woont en je daar afstand kan houden. Zal wel weer te krom voor woorden zijn.

Ik ga ook in mijn eentje op bezoek terwijl ik een man heb, juist omdat we zo weinig mogelijk risico's wil nemen. Je kunt dus zeker ook bezoek ontvangen van anderen die niet alleen zijn. Of zijn wij daarin een uitzondering en gaan anderen echt niet zonder hun partner de deur uit? Ik hoop natuurlijk niet dat mensen die alleen zijn en graag bezoek willen geen bezoek meer (mogen) ontvangen.
De regels zijn in die zin nu ook onhandig, je mag met een gezin van 6 niet bij 1 iemand op bezoek maar die 1 iemand mag wel daar op bezoek. Of heb ik deze regels verkeerd onthouden :o ?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-12-20 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:05

idinn schreef:
Wat ik zou willen zien? Alles dicht behalve essentiële winkels. Dus geen uitstapje naar musea, dierentuin, pretpark of hotel. Scholen dicht. Werken vanuit huis als dat kan. En een avondklok, zodat mensen hopelijk niet bij elkaar binnen gaan ophokken voor de lol.

Echt ik ga nu liever 6 weken in een keiharde lockdown dan dat we nog maanden gaan

aanrommelen zoals we nu doen.

Ja zo staan wij er thuis ook in! Nu even heel hard op de rem en dan hopelijk in 2021 weer opbouwen naar normaal

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:06

Ik ga morgen nog maar even kattenbrok halen bij Welkoop. Haal altijd in groot verpakking. Heb de 22e kappersafspraak. Ga niet alles op alles zetten om eerder te gaan. Ik snap het wel een eventuele sluiting van echt drukke zaken zoals bouwmarkten, grote winkels en pretparken. Daar heb je echt veel mensen in een keer bijeen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:06

lenaa_tje schreef:
pien_2010 schreef:
Nederland gaat anders echt niet goed. Eigenlijk dezelfde kant op als Duitsland. Alleen klinkt het nog niet zo erg omdat de aantallen lager zijn, maar de bevolking is dan ook een stuk kleiner. Ik geloof (verbeter me als ik me vergis), dat als je Nederland wil vergelijken met andere landen dat je voor Frankrijk 4x de aantallen in NL moet vermenigvuldigen en met Duitsland 2x
Even uit de losse pols gedaan, maar het kan anders zijn.

Dat zeg ik ook niet hè?
Ik zeg dat ik denk dat de Nederlandse overheid dat besluit niet gaan nemen maar weer rekent op de ondernemers en dat ze uit zich zelf sluiten.
Zat verder geen waarde oordeel in

Sorry Lenaatje, dat waarde oordeel bedoelde ik er totaal niet om er in te leggen :o . Het was gewoon een objectieve van buitenaf opmerking. Niet eens op jouw persoon gericht maar op je post.

Ik vind 2 mensen mogen uitnodigen vind ik goed. Want als je een mens mag uitnodigen dat is wel heel lastig. Wij leven nu al zo lang beperkt, dat wij echt uitkijken naar onze vrienden met kerst (echtpaar) en zij ook want zij leven ook zo precies. Een iemand zou ik echt waardeloos vinden.

Met KErst ga ik inderdaad niet alleen uit de deur. Dat wil ik vieren met mijn liefste→ mijn man en graag met vrienden want dat is goed voor "le moral". → het moreel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:07

Van mij mag alles wel sluiten (als daar voldoende overheudssteun voor is!) scholen is en blijf ik tegen. Wel vind ik dat team sport onder jeugd ook ingeperkt moet worden. Ook vind ik dat er meer hybride mogelijk moet zijn maar volledig vanuit huis is voor te veel kinderen te nadelig.

En in mijn geval vind ik dat echt onzin zonder partner. Wat moet hij dan doen? Iemand anders bezoeken? Dat zijn alleen maar meer wisselende contacten dus terwijl je nu dezelfde hebt.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:08

Klopt Lenaatje. OOk dat. Of je nu een of 2 vrienden uitnodigt die een relatie hebben, dat maakt geen fluit uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:09

Astorga schreef:
Het is ook wel mijn eigen schuld hoor, heb tijdens golf 1 vakantie teruggegeven en doorgewerkt, met de verwachting dat ik het wel later in het jaar in zou kunnen halen. Is niet helemaal gelukt. ;)

Herkenbaar. Ik had in mei weekje vrij gepland. Doorgewerkt. Gelukkig wel vrij in de zomervakantie. Al vond ik het niet relaxt met al die maatregelen. Ik heb niet echt kunnen ontspannen. Ik hoop voor jou dat je je weekje vrij houdt. Even druk van de ketel is zo belangrijk.

Ik krijg nu energie van de aanstaande verhuizing van ons grote paard, die komt bij de pony van onze dochter te staan. Al paar keer proef gedraaid door hem daar mee naar toe te nemen. Vanmorgen ook heerlijk samen gereden. Dan is corona even heel ver weg. Enige momenten dat ik het even los kan laten.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:09

moonsparkle schreef:
Ik ga ook in mijn eentje op bezoek terwijl ik een man heb, juist omdat we zo weinig mogelijk risico's wil nemen. Je kunt dus zeker ook bezoek ontvangen van anderen die niet alleen zijn. Of zijn wij daarin een uitzondering en gaan anderen echt niet zonder hun partner de deur uit?

Ik ga ook alleen naar supermarkt etc. Zonder man en kinderen. Mijn vader bezoek ik voor kerst even alleen.
Schoonmoeder denk ik met man samen. Scheelt wel dat wij het met 4 prima redden en geen familie hebben die eenzaam is. Dan wordt het echt wel een dilemma. Zo sneu als er mensen echt alleen zitten met kerst

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:11

Als je alleen op bezoek gaat bij iemand en je loopt het virus op en je partner blijft thuis. Gaan jullie na zo'n bezoek dan ook strikt gescheiden leven 10 dagen lang?
Wij kunnen dat niet in het huis waarin we wonen, daar is geen ruimte en mogelijkheid voor.

Ik keek net uit het raam en zag bij de achterburen zeker weer 10 man schouder aan schouder in de huiskamer zitten, na de kerk is het gewoonte om koffie te drinken bij elkaar, dit is een wekelijks terugkomend fenomeen waar ik me al tijden over verbaas. Echtpaar een paar deuren verderop doet dit ook, iedere zondag alle kinderen en kleinkinderen (puberleeftijd) op de koffie, zelf zijn ze achter in de 70.
Als dit doorsnee gedrag is van de gemiddelde Nederlander, verbaast het hoge aantal positieve tests mij niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:12

:oo Oooh Morrie toch.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:14

Morrie schreef:
Als je alleen op bezoek gaat bij iemand en je loopt het virus op en je partner blijft thuis. Gaan jullie na zo'n bezoek dan ook strikt gescheiden leven 10 dagen lang?
Wij kunnen dat niet in het huis waarin we wonen, daar is geen ruimte en mogelijkheid voor.

Ik keek net uit het raam en zag bij de achterburen zeker weer 10 man schouder aan schouder in de huiskamer zitten, na de kerk is het gewoonte om koffie te drinken bij elkaar, dit is een wekelijks terugkomend fenomeen waar ik me al tijden over verbaas. Echtpaar een paar deuren verderop doet dit ook, iedere zondag alle kinderen en kleinkinderen (puberleeftijd) op de koffie, zelf zijn ze achter in de 70.
Als dit doorsnee gedrag is van de gemiddelde Nederlander, verbaast het hoge aantal positieve tests mij niet.

Maar kerkbezoekers zijn sowieso uitzondering geloof ik. Daarom mag de christelijke studenten vereniging (met wie de hoge besmettingen hier ten eerste ook waren begonnen) nog mensen ontvangen. Onder het motto bijbel studie (en bier drinken natuurlijk) :')

Verder zie ik al tijden niemand anders dan m’n vader (maar ik heb m’n werk natuurlijk dus sociaal contact heb ik voor nu wel.)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-12-20 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:15

Morrie schreef:

Nee, het is meer dat ik bij mijn (schoon) ouders liever niet met teveel mensen zit. Het is makkelijker afstand houden.Ik overleef Corona wel, maar zij zijn een stuk ouder. Risico blijf je houden. Maar inderdaad met 10 op kleine afstand binnen is echt wel risico

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:15

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:20

9924 nieuwe besmettingen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:28

Morrie, ik zou daar echt heel somber van worden. Als de buren telkens zoveel visite hebben. Straks raken ze besmet en dan zijn ze zeker verbaasd hoe het toch kan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:29

Het voelt voor mij een beetje als dweilen met de kraan open. Zelf kijk ik juist helemaal niet naar het kabinet voor nog meer regels. Een grote groep mensen hier in NL zoekt toch altijd weer naar manieren om die om te buigen. Je beperkt er i.m.o. alleen maar de mensen mee die zich er wel aan houden. Veel mensen om me heen hebben hun eigen kerstdiner al afgeblazen omdat ze het risico gewoon niet aan willen gaan en vieren het enkel in eigen huishouden. En de mensen die er maling aan hebben die vieren het toch wel gewoon zoals ze van plan waren of het nog met 3, 2 of 1 persoon mag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:33

moonsparkle schreef:
9924 nieuwe besmettingen

-O- Jeeeeee, dat gaat zo de verkeerde kant op!
En dat nog voor kerst.... ik had dit wel verwacht half januari maar nog niet voor de kerst.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:35

@jessix ik ken juist best wat mensen die de regels volgen zoals ze zijn. Dus nu mag een verjaardag als ze verspreid komen en max zoveel per dag, nu mag kerst ook op die manier. Een aantal mensen die ik ken zullen als de regels worden aangescherpt zich er ook aan houden. Natuurlijk vast niet iedereen, maar het zal wel helpen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-12-20 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:36

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:
9924 nieuwe besmettingen

-O- Jeeeeee, dat gaat zo de verkeerde kant op!
En dat nog voor kerst.... ik had dit wel verwacht half januari maar nog niet voor de kerst.

Ik ook

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:39

moonsparkle schreef:
@jessix ik ken juist best wat mensen die de regels volgen zoals ze zijn. Dus nu mag een verjaardag als ze verspreid komen en max zoveel per dag, nu mag kerst ook op die manier. Een aantal mensen die ik ken zullen als de regels worden aangescherpt zich er ook aan houden. Natuurlijk vast niet iedereen, maar het zal wel helpen.

Vast wel, alleen voelt het voor mij even niet zo op dit moment.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:43

Zo moedeloos om weer die discussie aan te moeten gaan met familie over Kerst en aantal personen. Ja maar de buren hebben laatst ook groots een verjaardag gevierd etc etc.
Ze mogen die Kerst wat mij betreft helemaal definitief schrappen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:44

Waarschijnlijk morgen al persconferentie wordt er gezegd.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:44

Pandora2 schreef:
Prof De Waele, hoofd IC in Brussel zei een maand geleden al dat ze de kerstgolf na de kerstfeestjes niet meer gingen opvangen. Gaat niet meer. Onmogelijk voor het personeel.
Ik hoop toch dat iedereen zich aan de maatregelen zal houden hier in Belgie. Uit respect voor de zorg.

https://www.hln.be/binnenland/topdokter ... ~aaf766d3/

Maar wat moet je dan? Deuren sluiten is ook zo onethisch.

In dit tempo hebben we in 12 dagen een verdubbeling van het aantal besmettingen. Mooi Kerstcadeau :(