Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:moonsparkle schreef:Wat zouden jullie dan willen zien qua maatregelen? Ik ben voor maar 1 persoon op bezoek met kerst, maar ja dan nog weet ik niet hoe je gaat voorkomen dat mensen dan elke dag naar een ander gaan. Qua winkels zou ik denken of niet essentiële winkels dicht of juist ruimere openingstijden zodat mensen meer kunnen verspreiden. Maar is er een recent onderzoek met waar de meeste besmettingen nu vandaan komen?
1 persoon is wel erg vervelend voor mensen die alleen zijn.. die kunnen dan eigenlijk geen bezoek ontvangen, behalve van anderen die alleen zijn.
In ons geval moet m’n vader dan hier komen terwijl hij veel ruimer woont en je daar afstand kan houden. Zal wel weer te krom voor woorden zijn.
idinn schreef:Wat ik zou willen zien? Alles dicht behalve essentiële winkels. Dus geen uitstapje naar musea, dierentuin, pretpark of hotel. Scholen dicht. Werken vanuit huis als dat kan. En een avondklok, zodat mensen hopelijk niet bij elkaar binnen gaan ophokken voor de lol.
Echt ik ga nu liever 6 weken in een keiharde lockdown dan dat we nog maanden gaan
aanrommelen zoals we nu doen.
lenaa_tje schreef:pien_2010 schreef:Nederland gaat anders echt niet goed. Eigenlijk dezelfde kant op als Duitsland. Alleen klinkt het nog niet zo erg omdat de aantallen lager zijn, maar de bevolking is dan ook een stuk kleiner. Ik geloof (verbeter me als ik me vergis), dat als je Nederland wil vergelijken met andere landen dat je voor Frankrijk 4x de aantallen in NL moet vermenigvuldigen en met Duitsland 2x
Even uit de losse pols gedaan, maar het kan anders zijn.
Dat zeg ik ook niet hè?
Ik zeg dat ik denk dat de Nederlandse overheid dat besluit niet gaan nemen maar weer rekent op de ondernemers en dat ze uit zich zelf sluiten.
Zat verder geen waarde oordeel in
Astorga schreef:Het is ook wel mijn eigen schuld hoor, heb tijdens golf 1 vakantie teruggegeven en doorgewerkt, met de verwachting dat ik het wel later in het jaar in zou kunnen halen. Is niet helemaal gelukt.
moonsparkle schreef:Ik ga ook in mijn eentje op bezoek terwijl ik een man heb, juist omdat we zo weinig mogelijk risico's wil nemen. Je kunt dus zeker ook bezoek ontvangen van anderen die niet alleen zijn. Of zijn wij daarin een uitzondering en gaan anderen echt niet zonder hun partner de deur uit?
Morrie schreef:Als je alleen op bezoek gaat bij iemand en je loopt het virus op en je partner blijft thuis. Gaan jullie na zo'n bezoek dan ook strikt gescheiden leven 10 dagen lang?
Wij kunnen dat niet in het huis waarin we wonen, daar is geen ruimte en mogelijkheid voor.
Ik keek net uit het raam en zag bij de achterburen zeker weer 10 man schouder aan schouder in de huiskamer zitten, na de kerk is het gewoonte om koffie te drinken bij elkaar, dit is een wekelijks terugkomend fenomeen waar ik me al tijden over verbaas. Echtpaar een paar deuren verderop doet dit ook, iedere zondag alle kinderen en kleinkinderen (puberleeftijd) op de koffie, zelf zijn ze achter in de 70.
Als dit doorsnee gedrag is van de gemiddelde Nederlander, verbaast het hoge aantal positieve tests mij niet.
Morrie schreef:Als je alleen op bezoek gaat bij iemand en je loopt het virus op en je partner blijft thuis. Gaan jullie na zo'n bezoek dan ook strikt gescheiden leven 10 dagen lang?
Wij kunnen dat niet in het huis waarin we wonen, daar is geen ruimte en mogelijkheid voor.
Ik keek net uit het raam en zag bij de achterburen zeker weer 10 man schouder aan schouder in de huiskamer zitten, na de kerk is het gewoonte om koffie te drinken bij elkaar, dit is een wekelijks terugkomend fenomeen waar ik me al tijden over verbaas. Echtpaar een paar deuren verderop doet dit ook, iedere zondag alle kinderen en kleinkinderen (puberleeftijd) op de koffie, zelf zijn ze achter in de 70.
Als dit doorsnee gedrag is van de gemiddelde Nederlander, verbaast het hoge aantal positieve tests mij niet.
moonsparkle schreef:@jessix ik ken juist best wat mensen die de regels volgen zoals ze zijn. Dus nu mag een verjaardag als ze verspreid komen en max zoveel per dag, nu mag kerst ook op die manier. Een aantal mensen die ik ken zullen als de regels worden aangescherpt zich er ook aan houden. Natuurlijk vast niet iedereen, maar het zal wel helpen.
Pandora2 schreef:Prof De Waele, hoofd IC in Brussel zei een maand geleden al dat ze de kerstgolf na de kerstfeestjes niet meer gingen opvangen. Gaat niet meer. Onmogelijk voor het personeel.
Ik hoop toch dat iedereen zich aan de maatregelen zal houden hier in Belgie. Uit respect voor de zorg.
https://www.hln.be/binnenland/topdokter ... ~aaf766d3/