@kimmie jaa helemaal met je eens hoe de sfeer in dit topic nu is! Het is in mijn herinnering ook wel eens anders geweest, iedereen wat kribbiger op elkaar hahaha. Ondanks dat je ''ongezondere dingen'' hebt gegeten valt je lijstje nog reuze mee!
@m9ara snap dat het gevoel niet fijn is. Wel knap dat je in het moment zelf jezelf hebt kunnen stoppen. En dan valt het nog best wel mee wat je hebt gegeten
@travel_me goeie dat roeien
Ik ga hem denk ik bij mijn volgende workout ook eens erbij pakken.
@emmaa ik ben het eens met je macro's. Een tijd geleden deed ik daar ook strenger op letten, maar toen was ik echt zo druk bezig met alles scannen om te kijken of het paste, dat dat ook niet te doen was. Ik denk dat voor mij kcal bepalend zijn, en ik merk nu wel als ik te weinig eiwitten binnenkrijg dat ik dan honger krijg (terwijl dat qua kcal niet zou moeten uitmaken) dus ik probeer meer te kijken naar ''klopt de hoeveelheid eten met het aantal kcal''. En dat anders verruimen met magere opties.
@linoleum oh brrrr ik wilde gisterenavond ook nog gaan wandelen maar heb het toch geskipt vanwege het weer (watje
) Wel lekker!
---------------------------------------------------
Ik ben wel even benieuwd naar jullie mening over mijn BMR/PAL situatie:
Ik weeg 73 (afgerond) bij een lengte van 165 cm (leeftijd 25). Naar mijn idee ben ik karig actief, dat houdt in dat ik 1-2x per week naar de sportschool ga, 1x per week paardrij. Voor de rest probeer ik te wandelen maar zit ik hele dagen thuis te werken, dus ook de normale kantoorbeweging is echt echt minimaal. Maar als ik ''normale lichaamsbeweging'' aanhou komt er dit uit:
Citaat:
Jouw huidige BMR bedraagt 1526. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2098 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.
Om jouw streefgewicht van 62 kilo te behalen zul je 11 kilo moeten afvallen.
Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1833 kilocalorieën doe je er 363 dagen over om je streefgewicht te behalen.
Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 1958 kilocalorieën nodig.
Nu hield ik normaal 1600 kcal als doel aan. Met in het weekend ruimte voor extra (dan eet ik vaak buiten de deur, bij mijn ouders etc en hou ik het niet bij) eten en alcohol. Dit is pas de eerste 2 weken dat ik het zo indeel, hiervoor deed ik maar wat
Als ik invul bij geen-lichte lichaamsbeweging:
Citaat:
Jouw huidige BMR bedraagt 1526. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1831 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.
Om jouw streefgewicht van 62 kilo te behalen zul je 11 kilo moeten afvallen.
Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1709 kilocalorieën doe je er 1013 dagen over om je streefgewicht te behalen.
Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 1709 kilocalorieën nodig.
Ik vind het echt een enorm verschil, vooral omdat mijn marges enorm verkleind zijn.... Wat zouden jullie aanhouden om af te vallen?
Lijstje van vandaag:
O: peer + mango
L: kipcurry gyoza
A: paddenstoelen risotto
B: 1-1.5 uur fitness
Totaal: 1613