Oh nee wat rot zeg! Wat betekent het precies? Cortisone kan wel wonderen verrichten qua pijn weet ik uit ervaring, hoop dat het helpt voor je en je niet geopereerd hoeft te worden
Normaal gesproken is de pees verdikt waardoor hij blijft hangen in de peesschede en je zelf je vinger niet volledig kan strekken, je hebt dan hulp van je andere hand nodig zeg maar. En het kan knoepen als de verdikking dus toch door die schede schiet. Dit alles kan dan weer lijden tot ontsteking
Maar deze klachten heb ik niet... Bij mij doet overstrekken gewoon flink zeer, vandaar dat ik de spalkjes kreeg toen, want dan kan ik niet meer overstrekken. Op begin zat er door de overbelasting inderdaad wel een ontsteking
Het zal mij benieuwen, laten we hopen dat ze langer werken als de maximaal 4 weken waar ik mee bekend ben
RoosvanBlue
Geplaatst: 09-02-22 08:53
Oei, dat klinkt echt niet fijn. Het kan volgens mij echt verschillen dus voor nu maar hopen op het beste…!
Ai, dat klinkt inderdaad niet fijn Joanne! Hopen dat er snel verbetering in komt.
Ik zag nog een vraag over net gezette tattoos voorbij komen; het ligt een beetje aan de plek van tatoeëren en wat voor work-out je wilt gaan doen. Toen ik m'n bovenbenen had gedaan was een zware legwork-out niet direct iets waar ik om stond te springen Ik ga nu naar de shop voor m'n onderbeen, ben expres gister even gaan trainen zodat ik dat even kan ontzien maar vaak na een dag of 2 ga ik wel weer naar de gym toe. Alleen even goed uitkijken dat je niet (waar ik erg goed in ben) een schijf tegen je eigen been gooit ofzo. Maar ik ga er vanuit dat ik vooral erg onhandig ben en dat dat een redelijke no-brainer is, haha.
Inmiddels een aanwinst rijker Mega blij mee, weer een stukje verder met m'n leg sleeve en het design sluit ook super mooi aan op m'n andere piece van dezelfde artieste.
Ik heb net ook even gewogen (niet het meest ideale moment), vorige week ook al even gedaan en ik schrok een beetje van m'n 'progressie'. Hoewel ik weet waar ik voor aan 't bulken ben denk ik dat ik toch ermee ga stoppen, want ik voel me hier niet meer comfortabel bij. Ik zit nog steeds op een 'net' gewicht maar gevoelsmatig voelt dit helemaal niet goed en merk ik ook dat ik er moeite mee krijg om het nog vol te houden met de juiste intentie en gedachtegang. Daarnaast begin ik ook steeds meer de angst te krijgen dat ik dit er niet meer af kan gaan krijgen, ik wil idealiter weer terug naar m'n 'comfort' gewicht en dat is bijna 8 kilo eraf ... Ik zou echt even niet weten hoe ik dat nu moet gaan bewerkstelligen (althans, ik 'weet' het maar het voelt een beetje onmogelijk omdat ik nooit zo concreet op getallen gewicht ben gaan verliezen). Ook omdat ik de progressie in spiermassa niet over de schutting wil gooien om dit voor elkaar te krijgen, maar dit is niet meer haalbaar zo ... Wellicht herkenbaar hoor met bulken, uiteraard is dit mijn eerste keer, maar vind dit echt heel pittig.
Ik ben overall te zwaar dus troost jullie Ik bulk vanzelf, altijd
Heel mooi courses!!!
Sem_
Geplaatst: 09-02-22 22:01
Wauw mooi zeg Courses! Heel elegant.
Hm wat vervelend dat je je nu zo voelt mbt je bulk. Zelf ben ik ook (bewust) veel aangekomen en ik ken wel een beetje die mindfuck, al ervaar ik dat nu niet meer zo. Op de foto's die je hier post zie je er super uit! Maar daar heb je waarschijnlijk niets aan. Voelde je je al zo voordat je begon met wegen? Anders is het misschien fijner om de weegschaal achterwege te laten. Ik zou persoonlijk niet per se op harde cijfers gaan focussen.
Eulogy
Geplaatst: 09-02-22 22:09
Ik bulk en cut niet, zie er het nut niet zo van in eigenlijk tenzij je echt aan bodybuilding (wedstrijden) doet, en hormonaal (en mentaal imo) is het ook helemaal niet gezond.
Verder wat Sem zegt
xx_Irisje
Geplaatst: 09-02-22 23:19
Lastig courses, ik sluit me aan bij mn voorgangers, je ziet er top uit en misschien proberen minder naar de cijfers te kijken. Ik sta zelden op de weegschaal en de cijfers doen me niets. Ben namelijk nog nooit zo zwaar geweest.m maar bulk en cut niet. Bij beide zou ik me niet prettig vinden. Super toffe tattoo, ik herken je nu ook uit het tattoo topic
Tjee wat balen joanne. Hopelijk wordt het iets beter.
Iemand vroeg wel programma ik aan het doen was; bikini body. Het tempo moet ik nog even mee oefenen maar verder wel lekker hoor!
Ik heb niet de biceps van Zoëy (was het toch?) Maar zeker niet ontevreden!
Ik kijk sowieso niet alleen naar cijfers, ik merk ook dat ik me echt onprettig begin te voelen op m'n huidige vet percentage. Dit is natuurlijk mega persoonlijk en voor iedereen verschillend, maar ik ben wel echt beduidend zwaarder dan waar ik comfortabel mee ben en in de spiegel begin ik me daar ook echt aan te ergeren. Ik had voor vorige week eigenlijk al een half jaar niet gewogen, mede omdat ik dat mij niet wou laten beperken om gewoon door te zetten.
Normaliter kijk ik inderdaad vooral op 'wat zie ik in de spiegel' maar ondertussen voelt dat ook niet helemaal goed meer. Ik heb de afgelopen twee jaar wel wat geschommelt en het laagste waar ik op heb gezeten was 55kg, daar ga ik verder geen foto's van posten want dat was een heel ongezonde periode en daar was ik ook alles behalve trots op. Maar dat is inmiddels bijna 15 kilo verschil en dat is voor mijn doen toch wel echt de andere kant van 't spectrum. Heb ook niet direct 't idee dat ik qua massa nou echt heel veel verschil merk in spier (kan ik mis hebben, maar het is in mijn beleving voornamelijk vetmassa).
Wat je zegt klopt wel hoor Eulogy, vooral het mentale gedeelte.
Ik weeg praktisch hetzelfde. En heb spillepoten en een dikke pens. Jij hebt iig nog prachtige benen, zonder pens
MoniekJ
Geplaatst: 10-02-22 20:20
Irisje, ziet er goed uit hoor!
Courses, gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Een dooddoener misschien, maar het is wel zo .
Hier nog steeds lekker aan het trainen met pt. 2x in de week en ga nog 1 a 2 keer in de week zelf trainen. Voelt gewoon goed en kracht neemt toe plus ik ben 14kg afgevallen
Dat is dan duidelijk courses, je voelt je er niet Oke bij dus dan moet je wat veranderen Ik zit boven de 70 kg tegenwoordig, schrik me kapot als in op de weegschaal sta maar ben fit en voel me goed erbij. Nu scheelt het wel dat ik makkelijk een platte buik hou.
Wacht maar tot na je 40e... Nee gekheid. Ligt echt aan m'n eetpatroon. Maar het is wel zo dat ik voor die tijd echt alles kon eten wat ik wilde en nu niet meer dus.
Ik zal er nog een paar jaar van genieten al riep iedereen ook dat dat zou veranderen na mn 30e
Needje
Geplaatst: 10-02-22 21:34
Ja dat zeiden ze ook tegen mij. Maar dat was dus niet zo. Maar merk nu wel dat ik echt niet meer alles kan eten zonder aan te komen Platte buik zou ik op zich nog wel redelijk kunnen hebben als ik op m'n voeding zou letten. Maar ja. Eten is zo lekker. Eerste golf zat ik thuis en sporten ik 5x in de week thuis en lette op m'n eten en had toen redelijke buik. Heb nooit in m'n leven blokjes gehad hoor, ook al was ik mager. Het beetje vet wat ik had heeft altijd op m'n bovenlijf gezeten.
Alweer even geleden dat ik gereageerd heb... Hier hele slechte weken gehad, geen motivatie om te sporten, eten ging super slecht.. alles gegeten wat je maar kan bedenken. En daarna spijt hebben.
Van de week naar m'n coach geweest, goed gesprek gehad, voeding aangepast en sportschema ook.
Zolang je weer opkrabbelt is een terugval nooit erg...
Ik heb deze week ook weer verhoogd op revalidatie, en aankomende week als ik geluk hebt staat het Squat rek er Ik doe nu: Overhead press met een stang, 15 kilo Row 30 kilo Squat 20 kilo (omdat ik dan zelf veilig nog de bar vanaf de grond in nek kan leggen) Deadlift 40 kilo Chest press 30 kilo (die vind m'n schouder echt zwaar)
Dit maandag nog en dan mag ik woensdag weer omhoog, heel fijn alles in overleg
Nog 6 weken te gaan, sportschool houd ik bewust heel rustig omdat vooral het mentale me al heel veel energie kost met werken er naast
Needje
Geplaatst: 15-02-22 09:13
Gister weer getraind. Ben met Strong begonnen. Niet dat ik Strong ben. Of verwacht dat ik heel strong wordt. Maar ik haat hoge reps dus dit is dikke prima voor me Heb alleen goed last van mn lijf nu.
Beetje spierpijn is lekker maar als je bijna niet meer kan bewegen is er niets aan. Ik ga lekker op het moment. Precies lekkere spierpijn, kan het schema goed volgen maar merk dat er meer spieren worden getraind dan voorheen.
Ja alleen dan lage reps. Dus bv squats en DL 8,6,6,4 en volgende fase 6,4,2,6,4,2, dan 5x5 en dan laatste fase 5,3,3,2,2 Eens kijken hoe dat gaat. Ik ga wel maar 3 tot 4 dagen doen van de 5. Wil nl wel ook yoga blijven doen omdat ik gemerkt heb dat als ik alleen kracht doe m'n lijf echt veel te stijf wordt, en ik met 5 dagen kracht gewoon slecht herstel heb ik gemerkt. En ik vind yoga super leuk om te doen.
MarlindeRooz
Geplaatst: 15-02-22 09:45
Wauw gave foto's in dit topic! Ik was eerst goed bezig met sporten maar na mijn hersenschudding belandde ik in een achtbaan van extreme overprikkeling, vermoeidheid en klachten met sporten. Dan is het ook niet meer leuk om te doen. Heb nu medicatie waardoor ik niet meer zo overprikkeld ben en ik kan dus weer zonder klachten sporten. En heb er ook energie voor. Heb alleen wel een gekneusde schouder dus doe nu weer even rustig aan. Maar ga weer voor de 50/50/50 (deadlift, hipthrust en squatten) voor het einde van de maand. Dat is alleen met squatten moeilijk want de rest red ik eigenlijk al. Daarbij is squatten denk ik erg pijnlijk met mijn schouder. Ga het van de week proberen.
Ben ook echt 10 kilo aangekomen sinds 1,5 jaar dus dat moet er ook langzaam af. Maar vind gezond eten en genoeg bewegen eigenlijk belangrijker dan veel kilo's afvallen. En sporten om een goed lijf te "bouwen" hoef ik helaas niet want al het vet zit al op mijn benen/kont.
Als ik het volhoud en mijn schouder doet het weer goed ga ik toch echt eens die lesjes powerliften boeken ergens.