Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:51

Je scheert daarmee ook alle huisartsen en artsen over een kam. Er zijn namelijk ook artsen die geen flapdrollen zijn en wel per patiënt kijken wat wijsheid is.

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:05

Het gesprek wijkt een beetje af van algemene discussie over vaccinaties en gaat nu over 1 situatie maar ik kan me voorstellen dat dit je raakt pocca_locca.
Ik ben wel benieuwd of jullie met de huisarts besproken hebben of de griepprik niet gestopt kon worden toen jullie een vermoeden kregen dat er een relatie was? Hoe reageerde de HA daarop?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:14

verootjoo schreef:
Je scheert daarmee ook alle huisartsen en artsen over een kam. Er zijn namelijk ook artsen die geen flapdrollen zijn en wel per patiënt kijken wat wijsheid is.

Inderdaad. Er zijn ook heus goeie. (Als je even goed leest, zie je dat ik het helemaal niet over huisartsen in het algemeen heb.) Maar zijn huisarts was gewoon wel een flapdrol. Mijn moeder is daar ook weggegaan. Helaas heeft ze haar man er niet mee teruggekregen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:23

[quote="Askja]
Goed georganiseerd in de zin dat ze elkaar weten te vinden via de social media en daar een actieve en nadrukkelijk aanwezige groep vormen.[/quote]

Lotgenoten hebben de neiging om elkaar op te zoeken inderdaad. Maar het lijkt net alsof er hier wordt verondersteld dat de antivaxx beweging een winstgevende industrie is met slechts één doel: zoveel mogelijk geld halen uit vaccinatie leed, en dus actief en agressief mensen overhaalt om hun verhaal te delen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:25

Pocca_Locca schreef:
Lotgenoten hebben de neiging om elkaar op te zoeken inderdaad. Maar het lijkt net alsof er hier wordt verondersteld dat de antivaxx beweging een winstgevende industrie is met slechts één doel: zoveel mogelijk geld halen uit vaccinatie leed alternatieve geneeskunde zoals essentiële oliën etc, en dus actief en agressief mensen overhaalt om hun verhaal te delen.

Zie wijziging. In het geval van Wakefield was het zijn doel om het in zijn tijd huidige BMR vaccin te ontkrachten zodat hij een eigen vaccin op de markt kon brengen, waarmee hij dus geld kon gaan verdienen.

Daarnaast heb je ook mensen in de anti-vaxx beweging die inderdaad gewoon heel vocaal zijn over hun eigen gelijk en hun kop in het zand steken bij bewijs wat tegen hun geloof ingaat. Je zou het kunnen vergelijken met een soort religie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:42

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:52

Pocca_Locca schreef:
Askja schreef:
Goed georganiseerd in de zin dat ze elkaar weten te vinden via de social media en daar een actieve en nadrukkelijk aanwezige groep vormen.

Lotgenoten hebben de neiging om elkaar op te zoeken inderdaad. Maar het lijkt net alsof er hier wordt verondersteld dat de antivaxx beweging een winstgevende industrie is met slechts één doel: zoveel mogelijk geld halen uit vaccinatie leed, en dus actief en agressief mensen overhaalt om hun verhaal te delen.

Nou, een nonprofit met een omzet van 1.4 miljoen... ik weet het niet hoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:02

_lautje_ schreef:
https://www.thebestsocial.media/nl/kind ... vertentie/

Nog een gratis blender nodig iemand???

deze opmerking van haar site triggert me dan enorm:

Citaat:
De WHO (De Wereldgezondheidsorganisatie) en artsen zeggen zelf tijdens de Global Vaccine Safety Summit op 3 december 2019 dat er GEEN ONDERZOEKEN ZIJN gedaan naar de veiligheid van vaccins en vaccineren! Jij wilt met jouw baby toch ook geen testcase zijn?

Wat is daar gezegd wat door iemand is opgevat als "er zijn geen onderzoeken gedaan naar de veiligheid van vaccins en vaccineren". Iemand die dat kan terugvinden?
Want dat dat door de WHO nooit zo is gezegd staat vast en is ook hier terug te zien: https://www.who.int/news-room/q-a-detai ... ine-safety

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:25

Zullen we dat soort opmerkingen gewoon lekker laten? Volgens mij is daar al eerder door een mod op gecorrigeerd dus dan hoef je er niet steeds weer over te beginnen lijkt me... Ik heb iig GETEMT op je bericht.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:31

Klopt het dat Vaccinaties bestaan uit het stimuleren van het immuunsysteem door het inbrengen van een microbiele agressor, hetzij verzwakt, gedood of vervaardigd door genetische manipulatie- in het lichaam

Dat vaccineren tegen een besmettelijke ziekteverwekker of ziektekiem er voor zorgt dat het immuunsysteem vermoedelijk een herinnering aan die ziekteverwekker voor een bepaalde tijd behoudt. Zien jullie dat ook zo?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:32

Ha pocca, uitstekend voorbeeldje slecht discussieren hierboven! Graag op de bal en niet op de man, dankjewel! En ja, ik weet dat er dingen zijn gezegd die niet sjiek waren maar sta erboven en los het op met argumenten. Dit is geen constructieve bijdrage.

Ohja, wil je nog ingaan op Imandra? En mij?

Pocca_Locca schreef:

De spijker op z’n kop dit - het is exact wat er gebeurd namelijk. Naast dat er ook mensen hun eigen verhaal bij elkaar hebben gegoogled. De antivaxxers “targeten” intens verdrietige, emotionele moeders als spreekbuis voor hun misinformatie en dat vind ook ik echt heel naar. De antivaxxers worden grotendeels gefinancieerd door organisaties die iets met homeopathie dien en Andrew Wakefield wilde direct geld verdienen aan een eigen patent. Er worden allemaal supplementen, voedingsadviezen en zelfs de ontstoring van vaccinaties verkocht aan de bange burger. Ondertussen worden er kinderen ziek en gaan dood.

Over de WHO: onmogelijk dat die dat gezegd hebben, pure misinformatie. Vaccine hesitancy staat in de top 10 van bedreigingen voor de internationale gezondheid. Bron? Het WHO zelf.

https://www.who.int/emergencies/ten-thr ... th-in-2019

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:34

Dan is het toch eenvoudig om mensen die ingeent zijn tegen een bepaalde ziekte, die alsnog die ziekte in te spuiten. Deze zou er dan niet of amper ziek van mogen worden.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:34

secricible schreef:
Zullen we dat soort opmerkingen gewoon lekker laten? Volgens mij is daar al eerder door een mod op gecorrigeerd dus dan hoef je er niet steeds weer over te beginnen lijkt me... Ik heb iig GETEMT op je bericht.

Dat zou mooi worden, ík heb zelf niet eens getemt toen vanwege haar “ Pieter Baan” opmerking aan mijn adres, en dan nu wel temmen als ik haar na al die tijd verwelkom met een kleine referentie daarnaar? Kom op, zeg. Zijn we volwassen of wat?

Nog even ontopic: de miljardenindustrie die de farmacie is, en zijn agressieve methoden, kun je niet goed vergelijken met een organisatie ( als dat het is?) als Vaxxed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:35

Dinopino schreef:
Dan is het toch eenvoudig om mensen die ingeent zijn tegen een bepaalde ziekte, die alsnog die ziekte in te spuiten. Deze zou er dan niet of amper ziek van mogen worden.

met welk doel? Ik volg je niet...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:41

Dinopino schreef:
Klopt het dat Vaccinaties bestaan uit het stimuleren van het immuunsysteem door het inbrengen van een microbiele agressor, hetzij verzwakt, gedood of vervaardigd door genetische manipulatie- in het lichaam

Bedoel je recombinant DNA techniek?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:44

Nee niet zo. Maar gewoon de microbe, niet verzwakt in het lichaam te spuiten. Deze zou dan toch beschermd moeten zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:46

Dinopino schreef:
Nee niet zo. Maar gewoon de microbe, niet verzwakt in het lichaam te spuiten. Deze zou dan toch beschermd moeten zijn?

Maar waarom zou je dat doen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:48

Nou dan toon je toch simpel aan dat je inenting werkt en heb je toch het bewijs.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:50

maar volgens mij zijn er weinig mensen die betwijfelen of vaccinatie werkt toch? De discussie zit hem in of het veilig is of niet... Of noodzakelijk. Of begrijp ik je nu zo verkeerd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:52

Dinopino schreef:
Nou dan toon je toch simpel aan dat je inenting werkt en heb je toch het bewijs.

Ik snap nog steeds niet waarom je dat zou doen.

Want om op deze manier te bewijzen dat het werkt moet je nog steeds een controlegroep hebben. Je gaat dan een groep niet gevaccineerde mensen bewust ziek maken met alle risico's van dien.

Geen medisch ethische toetsingscommissie die dat goedkeurt.

Daarnaast...de werking is allang aangetoont.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:53

Pocca_Locca schreef:
Heeeeeee! Wat gezellig _Lautje_ dat je er ook weer bent!!! Altijd fijn als er zich mensen met echte kennis van zaken hier melden. :') Of het nou gaat om medisch advies of zelfs nuttige waarschuwingen wat betreft loslopende cliënten van, ik noem een Pieter Baan centrum. :wave:

Waar komt je woede vandaan Pocca Locca? Wat is je drijfveer voor al deze hatelijkheden. Hebben de huisartsen je leed berokkend. Komt daar je wrok vandaan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:53

secricible schreef:
maar volgens mij zijn er weinig mensen die betwijfelen of vaccinatie werkt toch? De discussie zit hem in of het veilig is of niet... Of noodzakelijk. Of begrijp ik je nu zo verkeerd?

Volgens mij begrijp je het prima.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:58

Ik denk dat er inderdaad meerdere mensen zijn, die meerdere soorten twijfels hebben. Helaas krijgen we die amper te horen omdat je hier tot nu toe, Jouw buiten beschouwing gelaten amper je twijfels durfte te posten. Ik heb me gevaccineerd en dat was n.a.v. een bericht van Janderegela met zijn link. Maar ik hield er een zuur gevoel over dat ik mijn twijfels hier niet mocht uiten. Dat werkte op mij juist averechts. En ik dacht dat hoeft toch niet. Dus ja toen hebben jullie precies dat veroorzaakt wat jullie juist niet willen. Heb vele gesprekken gehad met mensen naderhand over dit thema. En ze waren het allemaal er over eens inenten werkt en heeft levens gered. Nou mooi toch. Jullie staan toch gewoon sterk, waarom dan zo hakken en over gevaarlijke leugens enz. Dat is toch niet nodig. Iedereen ent zich in en voor de meeste is dat ook helemaal geen twijfel of vraagstuk.

Dus nu probeer ik te begrijpen waarom antivaccers het tegendeel beweren. En dan ga ik niet naar artikelen op internet, maar gewoon logisch denken hoe werkt een vaccinatie en waarom is daar twijfel over.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:03

Ohja dit is waarom ik het niet meer op kon brengen om hier te reageren. Echt diep respect voor de mensen die nog tijd van hun leven willen besteden aan poca.
Volgens mij echt ernstig verspilde moeite.

Wellicht kijken of je een keer kan praten met een immunoloog Dino? Die kunnen denk ik heel gericht dit soort vragen goed beantwoorden en precies uitleggen waarom iets wel of niet werkt?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:04

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:

Dat zou mooi worden, ík heb zelf niet eens getemt toen vanwege haar “ Pieter Baan” opmerking aan mijn adres, en dan nu wel temmen als ik haar na al die tijd verwelkom met een kleine referentie daarnaar? Kom op, zeg. Zijn we volwassen of wat?

Nog even ontopic: de miljardenindustrie die de farmacie is, en zijn agressieve methoden, kun je niet goed vergelijken met een organisatie ( als dat het is?) als Vaxxed.

Die opmerking is verwijderd dus je bent alleen maar kinderachtig aan het doen door nu deze opmerking zelf te plaatsen. Dit is geen manier van discussiëren. Dat jij niet zelf getemd hebt maakt niet uit, het is gecorrigeerd door een mod en het is geen manier van praten tegen elkaar, net zo min als hoe jij het nu doet.

Agressieve methoden? Kan je die uitleggen?
Ik vind het vrij agressief om mensen aan te vallen die net een kind zijn verloren, of die overtuigen met onzin en ze op die manier voor hun karretje spannen. Zie mijn links. Kan je daar eens op reageren? Ben wel benieuwd naar een mooie inhoudelijke reactie van jou.

Met vaccins verdient de farmacie amper iets. Het zou qua verdienmodel veel beter zijn om mensen gewoon ziek te laten worden want al die behandelingen etc. tegen mazelen/polio etc kosten veel meer geld.

Dinopino schreef:

Probleem is dat een vaccin je niet volledig immuun maakt. Een vaccin imiteert eigenlijk de ziekte, als het ware. Je lichaam leert deze herkennen en weet de keer daarop hoe erop te reageren. Bij een vaccin is het risico echter vele malen minder (bijv. mazelen doormaken met hoge risico's op consequenties vs. vaccineren met een ontzettend klein risico op anafylactische shock). Gezonde gevaccineerde en niet-gevaccineerde mensen in te spuiten met een ziekteverwekker is gewoon onethisch, omdat het a) de niet-gevaccineerde groep heel erg ziek kan maken met levenslange consequenties of zelfs de dood tot gevolg en b) de gevaccineerde mensen ook gewoon ziek kunnen worden (maar hier wel een kleinere kans op is en als ze al ziek worden verloopt de ziekte veel minder ernstig dan bij een niet-gevaccineerd iemand). Statistisch zal je zeker verschillen zien, maar ik vraag ook aan jou: met welk doel? De werking van vaccins (en de veiligheid ervan) is uitgebreid onderzocht en men is tot de conclusiegekomen dat vaccins werken en grotendeels veilig zijn (muv een allergische reactie die vrijwel meteen op komt zetten na het inspuiten van het vaccin, dus ook daar kunnen dokters gelijk op ingrijpen waarna het kind in de meeste gevallen gewoon gered wordt).

Je mag ook zeker je twijfels uiten en vragen stellen. Een huisarts of dokter zal je precies uit kunnen leggen hoe het werkt. Een aantal mensen hier ook.

Het probleem zit hem denk ik in dat het anti-kamp veelvuldig met 'bewijs' aankomt wat allang debunked is, maar willen dat niet zien. En vinden 'ons' bewijs niet betrouwbaar want 'big Pharma' en weet ik het allemaal wel niet. Dat maakt het lastig.

Dinopino schreef:
En ze waren het allemaal er over eens inenten werkt en heeft levens gered. Nou mooi toch. Jullie staan toch gewoon sterk, waarom dan zo hakken en over gevaarlijke leugens enz. Dat is toch niet nodig. Iedereen ent zich in en voor de meeste is dat ook helemaal geen twijfel of vraagstuk.

Omdat door de steeds meer voorkomende misinformatie de vaccinatiegraad dalende is, over het algemeen. Polio is in Oekraïne weer teruggekomen, sinds lange tijd dus weer terug in Europa. De oorzaak? Maar zo'n 50% van het land is gevaccineerd tegen polio. Steeds meer mensen krijgen twijfels en weten niet meer wie te geloven. Als de pro-vaxxers zeggen 'zie je wel bewijs staat aan onze kant, we gaan niks meer vertellen' dan krijg je alleen nog maar berichten door anti-vaxxers wat weer een heel verkeerd beeld geeft van de consensus over vaccineren.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-01-20 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt