Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lijsken schreef:Wellicht kan iemand hier mij verder helpen.
Een bekende van mij zou graag een binder dragen ivm dysforie over diens borsten, maar dat is op dit moment niet mogelijk. Een flink comprimerende sportBH kan wel en zou diegene erg helpen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke sportBH? Merken, types, alle tips zijn zeer welkom.
Galaika schreef:Lijsken schreef:Wellicht kan iemand hier mij verder helpen.
Een bekende van mij zou graag een binder dragen ivm dysforie over diens borsten, maar dat is op dit moment niet mogelijk. Een flink comprimerende sportBH kan wel en zou diegene erg helpen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke sportBH? Merken, types, alle tips zijn zeer welkom.
Ik gebruik altijd Calvin Klein. Wel tamelijk prijzig, dus ik probeer er te kopen tijdens de solden ofzo. Ik heb persoonlijk nooit andere merken geprobeerd maar ik ben hier wel tevreden over.
Suliko schreef:@rien10, maar daarmee vergeet je mensen die non-binair zijn en daardoor gedwongen worden om naar een heren- of damestoilet te gaan als enkel die er zijn. Daarnaast kan ik me voorstellen dat als je nog pre transitie bent en nog geen operaties of hormoonbehandeling hebt ondergaan, het niet altijd veilig of ontspannen voelt en/of is om naar het toilet te gaan waar je je mee identificeert, maar waar je fysiek nog niet bij 'past'.
Wij hebben op de universiteit ook een aantal genderneutrale toiletten. Wat mij betreft hadden ze alle toiletten genderneutraal mogen maken. Al is dat informeel al wel zo, sinds we te veel mensen met gelijktijdige pauzes en te weinig toiletten hebben. Dus iedereen gaat gewoon naar de wc die vrij is en als er een rij is die meestal voornamelijk uit vrouwen bestaat, dan is die voor beide toiletten, ongeacht het gender, en staan de mannen ook gewoon in dezelfde rij.
vikawiek schreef:Maar de dames en heren toiletten zijn ook niet weg? Er komt alleen een neutraal toilet bij. Suliko gaf alleen aan dat bij haar op de universiteit de toilet pakt die vrij is, dat is niet overal zo. En op de universiteit is iedereen volwassen
Citaat:Genderpoli is onder de internationale titel They and Them nog t/m 16 november te zien op IDFA, het International Documentary Festival Amsterdam.