[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:04

Als je Fudge clean blond er langer dan 5 minuten in laat zitten heb je al een paarse gloed in je highlights :D , werkt veel beter dan de Schwarzkopf in de winkel. De goodbye yellow is ook kappersspul toch?

Lous

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:45

Ja klopt!
Ik bestel zelf altijd via Kapperskorting.nl.
Fijne prijzen en snelle levering.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:20

Mag ik vragen wat jullie vinden van het merk Manic Panic? Ik zit te denken aan de semi-permanente lichtgrijze variant. Blijft het een beetje lang zitten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:06

Grijs gaat niks doen, tenzij je haar op dit moment witblond is. :)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:56

Weet je het zeker? Ik had een youtube filmpje gekeken met swatches waar ze het testte, en het leek alsof het wel kon op ‘normaal’ blond haar. Maar dat kan natuurlijk ook fake zijn :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:04

Het is echt zonde van je geld. Manic Panic is sowieso overpriced rommel.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:27

Weidemaatje schreef:
Weet je het zeker? Ik had een youtube filmpje gekeken met swatches waar ze het testte, en het leek alsof het wel kon op ‘normaal’ blond haar. Maar dat kan natuurlijk ook fake zijn :D

Dat gaat echt niet. Grijs op blond wat nog gelig is, wordt groen. En grijs op 'normaal' blond haar doet waarschijnlijk niets, of wordt ook groen.
Je moet echt wit-wit zijn voor grijs, echt geen enkele warmte er meer in.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:44

Hoe lang blijven roze plukken ook echt roze? Ga dinsdag naar de kapper en zit te twijfelen of ik extra kosten zal gaan maken voor roze plukken of gewoon voor highlights ga

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:59

Paar wasbeurten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:26

tylando schreef:
Hoe lang blijven roze plukken ook echt roze? Ga dinsdag naar de kapper en zit te twijfelen of ik extra kosten zal gaan maken voor roze plukken of gewoon voor highlights ga

Ik kleur eens per maand. En dan zijn ze ook echt vaal (en was m’n haar maar 1x per week met hele milde shampoo).

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:41

Ok dan denk ik dat ik gewoon voor lichtere plukken ga en het roze achterwege laat.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:34

brrrr.... nooit gehoopt dat ik dit zou moeten vragen

de kapper heeft zojuist mijn voorste plukken scheef geknipt, schelen zon 2 cm. en ‘ze kunnen nog in n staart!’ is wat ze zei maar mijn voorkant kan er dus niet meer bij in mn staart, zo kort dus....

morgen moet ik helaas gewoon werken, hoe moet mn haar nu vast als de voorkant niet in n staart past :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:14

Met een knipje of bobbypin/schuifje vastzetten?
Wat vervelend trouwens dat je haar kort en scheef geknipt is zeg, heb je hier de kapper wel op aangesproken? :(:)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:21

kwam er thuis pas achter. valt niet op als haar los is, alleen als t vast zit en je ziet dat de voorste plukken er niet in passen, dan zie je twee scheve voorste plukken hangen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:29

Als je eventueel een nieuwe kapper zoekt in jou woonplaats, ik weet een hele goede ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:51

Terug gaan naar de kapper, dan kunnen ze het corrigeren. Eventueel om een andere kapper vragen als er meerdere werken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:57

ja maar t gaat er ook om dat die plukken te kort zijn om wat mee te kunnen. en dat kan de kapper niet corrigeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:13

Wegvlechten/ bobbypins/ 2 staartjes maken/ haarband/ haardoekje knopen/ haren opsteken?
Ik heb met kort haar (boven mn schouder maar onder mn oren) in de horeca gewerkt dus dan moesten mn haren ook vast, bovenstaande allemaal wel gebruikt haha!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:54

Hi!
Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met (zwarte) semi permanente haarverf? Ik wil graag eens zwart haar proberen. Ik vind het ook niet erg als het in een rare kleur vervaagd. Weet er iemand een goed merk aan te raden? Zijn er misschien tips of dingen die ik moet weten voor ik het in m’n haar doe? En blijft de verf erg achter in de badkamer of is dat wel weg te krijgen? Gaat het in je kleding zitten? :=

Ik heb al op internet gezocht maar al die websites spreken elkaar allemaal tegen. :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:03

Noa28 schreef:
Hi!
Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met (zwarte) semi permanente haarverf? Ik wil graag eens zwart haar proberen. Ik vind het ook niet erg als het in een rare kleur vervaagd. Weet er iemand een goed merk aan te raden? Zijn er misschien tips of dingen die ik moet weten voor ik het in m’n haar doe? En blijft de verf erg achter in de badkamer of is dat wel weg te krijgen? Gaat het in je kleding zitten? :=

Ik heb al op internet gezocht maar al die websites spreken elkaar allemaal tegen. :')

Daarom kijk ik nooit op internet maar smeer ik het er gewoon in :')

Heb je erg licht haar van jezelf? Want dan raad ik t eigenlijk niet echt aan. Stel het is niet wat je wil krijg je het er bijna niet uit...
Ik gebruik zelf vaak de semi-permanente kleuring van Directions. Geloof dat ze die ook in het zwart hebben. De blauwe kleuren van directions kreeg ik er met lichtblond haar echt niet meer uit...

Vlekken verschilt per kleur en per merk. De blauwe van directions gaf echt heel lang heel erg af terwijl rood helemaal niet af gaf. Als je vlekken in je badkamer/huid hebt krijg je dat er heel makkelijk af met reinigingsalcohol (70% voor op de huid en niet hoger). Ik zou de eerste dagen wel een oud kussensloop gebruiken voor de zekerheid ;)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:18

Pepperrr schreef:
Noa28 schreef:
Hi!

Daarom kijk ik nooit op internet maar smeer ik het er gewoon in :')

Heb je erg licht haar van jezelf? Want dan raad ik t eigenlijk niet echt aan. Stel het is niet wat je wil krijg je het er bijna niet uit...
Ik gebruik zelf vaak de semi-permanente kleuring van Directions. Geloof dat ze die ook in het zwart hebben. De blauwe kleuren van directions kreeg ik er met lichtblond haar echt niet meer uit...

Vlekken verschilt per kleur en per merk. De blauwe van directions gaf echt heel lang heel erg af terwijl rood helemaal niet af gaf. Als je vlekken in je badkamer/huid hebt krijg je dat er heel makkelijk af met reinigingsalcohol (70% voor op de huid en niet hoger). Ik zou de eerste dagen wel een oud kussensloop gebruiken voor de zekerheid ;)

Dit is mijn haar:
Afbeelding

Dankjewel voor je tips! Ik ben wel eerst van plan de onderkant er af te knippen want dat is wel weer eens nodig, maar ik heb dus geen blond. Een oude kussensloop is idd handig, nou heb ik bijna alleen maar zwarte spullen (t-shirts, kussenslopen etc.) dus dan valt het denk ik wel mee. Ik zal straks wel even kijken naar Directions. Ik heb best lang haar dus ik moet nog even kijken hoeveel potjes ik nodig heb.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:42

Ik heb mijn haar zo vaak zwart geverfd nooit problemen gehad.
Ik zou eerst echt een heel stuk van je haar afhalen. En dan eerst kijken of het gezond genoeg is om te verven. En verven gewoon in de badkamer doen dan is het goed schoon te maken.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:12

Lau schreef:
Ik heb mijn haar zo vaak zwart geverfd nooit problemen gehad.
Ik zou eerst echt een heel stuk van je haar afhalen. En dan eerst kijken of het gezond genoeg is om te verven. En verven gewoon in de badkamer doen dan is het goed schoon te maken.

M’n haar knippen was ik sowieso van plan :P :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:35

Oef, zo’n prachtige bos haar zou ik niet zwart verven :oo Het is er zo moeilijk uit te krijgen en als je het er toch uit wil, ga je je haar kapot moeten bleken of ontkleuren. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik heb mijn natuurlijk blond haar vroeger in een opwelling bruin geverfd en heeft maanden geduurd voor het uitgeroeid was en ik had er alleen maar spijt van :=

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:08

Weet iemand welke haarverf (gewoon van de drogist) niet zo sterk chemisch ruikt? Ik had die van loreal, maar pfoe die lucht. :')