Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:46

Eulogy schreef:
Ik vind maximaal 30 seconden ook wel echt heel kort. Is voor spieropbouw niet optimaal in elk geval.

Ik ben trouwens tussendoor ook nog wel tijd kwijt met m'n barbell "opzetten" etc natuurlijk, als je alleen met apparaten traint kost dat je ook geen tijd tussendoor :)

Ik train ook niet zo zwaar als jullie denk ik en is afwisseling cardio en kracht..

Eske_B

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:31

Ik ben als ik alleen sport meestal een uur bezig (als ik met een vriendin sport toch wel 1.5u omdat je ook op elkaar wacht natuurlijk). Tussen m'n squats en deadlifts doe ik langere pauzes (3x5-8, tussen ieder setje 1-2 minuten pauze). Bij andere oefeningen vaak wat minder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:48

Vanochtend de eerste fitboxingles gedaan, een half uur kracht en een half uur cardio (ongeveer). Ik heb nu pijn in Mn bilspieren :') en die gebruik je meer dan je denkt

Een boksles is meestal 5 kwartier, met veel cardio en een beetje kracht

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:42

Hoeveel je rust tussen sets en hoeveel dagen pauze per spiergroep is echt afhankelijk van het soort training (conditie, kracht) en jouw persoonlijke herstelvermogen.
Conditioneel zit je met korte pauzes (30 sec) en hooguit 2 dagen rust het beste. Voor maximaal kracht (explosief deadliften bijv) neem je beter 5 minuten pauze tussen sets en 5-7 dagen rust. "Gewoon kracht" heeft liever 1,5 minuut pauze en zo'n 3 dagen supercompensatietijd.
Ook per spier kan dat (persoonlijk) verschillen. Mijn borstspieren doen vrij lang zeer, mijn rug voel ik na een dag al niet meer :7

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:31

nou hup schoenen aan en gaan!
Eerst wegen, daarna rustig aan rondje milon en misschien extra dingen maar moet nog even rustig aan doen, toch nog snotterig enzo.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:12

Heeft iemand nog oefeningen om m'n armen/draagkracht sterker te maken? M'n pull-ups, met elastieken, gaan al beter. Maar ik red met heel veel moeite 3×5.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:37

Australian pull ups
Pullovers
Rows (zittend of staand)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:16

Eulogy, heb je een foto van je shape nu? Ben heel benieuwd! Welke wedstrijd ga je aan meedoen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:23

Ja ik heb m'n check in foto's van afgelopen weekend, ik zal je even pb'en :D Ik woon in Engeland en ga PCA Bodypower in Birmingham in mei doen, nu dus 10 weken uit.

Gisteravond met m'n coach rug getraind, ik train zelf in m'n eentje al behoorlijk hard maar dit was weer eens wat anders haha, was leuk om echt tot failure te kunnen trainen :D Dan is een spotter toch wel fijn.

Cer, lijkt me leuk dat fitboxing! Ze doen zoiets helaas niet echt bij ons, lijkt me heel leuk ipv cardio.

Eske, niet echt tips ben ik bang, ik ben vrij sterk maar pull ups etc gaan bij mij ook niet geweldig. Heb je niet zo'n assisted pull up machine in je gym?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:04

Thanks voor je PB! Goed bezig! Klinkt goed! En een spotter is zeker fijn :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:02

Eulogy schreef:
Ja ik heb m'n check in foto's van afgelopen weekend, ik zal je even pb'en :D Ik woon in Engeland en ga PCA Bodypower in Birmingham in mei doen, nu dus 10 weken uit.

Gisteravond met m'n coach rug getraind, ik train zelf in m'n eentje al behoorlijk hard maar dit was weer eens wat anders haha, was leuk om echt tot failure te kunnen trainen :D Dan is een spotter toch wel fijn.

Cer, lijkt me leuk dat fitboxing! Ze doen zoiets helaas niet echt bij ons, lijkt me heel leuk ipv cardio.

Eske, niet echt tips ben ik bang, ik ben vrij sterk maar pull ups etc gaan bij mij ook niet geweldig. Heb je niet zo'n assisted pull up machine in je gym?

Bestaan die dingen? Ik zal eens kijken! Ik zit bij de gym van m'n universiteit. Die heeft heel veel, maar niet alles. Ik zal eens kijken :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:14

Die hebben ze op sportschool hier ook. Kun je zo licht zetten als je wilt.

Net terug van huisarts met schouder, ik moet wel zit geen verbetering in meer. Maandag echo en foto van schouder. Dinsdags dan uitslag. Wel zelfde gebied weer alleen onduidelijk wat er nu is, of idd weer die kalkoplossen dat alleen met pijnstilling niet ovr gaat. Optie zou zijn kalk wegtrillen met naalden onder echo begeleiding, brrOf ontsteking en dan veel pillen of waar zij beetje bang voor is scheurtje toch waar ik mee doorgehobbeld ben.

Mag wel zo door bewegen als ik nu doe die aanpak is goed gelukkig. Kndanks de pijn was de schouder krakend wel goed soepel nog gelukkig. Dus ik beweeg voldoende.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:27

Vervelend Karuna

Ben ook wel benieuwd naar he shake Eulogy.
Ik zou ook wel een met die gast waar ik het schema van volg willen trainen.
Maar dan moet ik naar San Diego.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:23

Poeh, mijn pt was terug van vakantie, doodgaan :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:16

Ooh ik zou heel graag willen meepraten met jullie! sinds september probeer ik 3 keer per week naar de fitness te gaan om wat strakker te worden en ook gewoon om te sporten want paardrijden is helaas weggevallen bij mij sinds een jaar of 2.
Ben niet zó fanatiek bezig.. voel mij nog steeds een beetje een leek, en dan vooral bij krachttraining weet ik niet zo goed hoe ik dat het beste aanpak..
Hopelijk word ik er wijzer uit door hier mee te praten :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:08

Ik ben ook nog steeds lekker aan het sporten. Ik ga zo'n 2 a 3 keer per week, net hoe het uit komt met mijn werk. Vanavond voor het eerst een lesje body pump, ik ben benieuwd, volgens mij ga ik er 3 weken spierpijn aan over houden :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:47

Bah Karuna, vervelend.

Ik heb je gepb't Needje! San Diego wordt inderdaad een beetje lastig :') Is het Bret Contreras toevallig?

Haha Relaxed, fijn gevoel wel of niet? *\o/*

Welkom xTitanic!

Ik heb gister anderhalf uur getraind, halfuur cardio er achteraan en had daarna om 9 uur poseerles samen met een vriendin, dus was van kwart voor 6 tot half 11 in de sportschool :') Maar heel lekker getraind en poseren ging beter dan verwacht!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:50

Eulogy schreef:
Bah Karuna, vervelend.

Ik heb je gepb't Needje! San Diego wordt inderdaad een beetje lastig :') Is het Bret Contreras toevallig?

Haha Relaxed, fijn gevoel wel of niet? *\o/*

Welkom xTitanic!

Ik heb gister anderhalf uur getraind, halfuur cardio er achteraan en had daarna om 9 uur poseerles samen met een vriendin, dus was van kwart voor 6 tot half 11 in de sportschool :') Maar heel lekker getraind en poseren ging beter dan verwacht!

Ik volg een Britse youtuber die dit jaar ook mee gaan doen met wedstrijden en zij filmt ook weleens haar poseerles. Maar dat ziet er zo moeilijk uit op die hakken, respect voor jou!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:53

Het is heel tegennatuurlijk omdat het heel overdreven aanvoelt :') Op hakken lopen an sich is gelukkig geen probleem voor mij dus dat scheelt al, maar het is best lastig allemaal inderdaad!
Welke Youtuber volg je? :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:19

Eulogy schreef:

Yesss

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:52

Eulogy schreef:
Het is heel tegennatuurlijk omdat het heel overdreven aanvoelt :') Op hakken lopen an sich is gelukkig geen probleem voor mij dus dat scheelt al, maar het is best lastig allemaal inderdaad!
Welke Youtuber volg je? :)

Ja, kan ik me voorstellen. :')
Bethany Tomlinson!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:32

Meelezer hier! :)
Ik heb me zojuist weer aangemeld bij de sportschool.
Ga morgen beginnen, met een trainer samen alles bij langs en een start schema opstellen.
Voor het eerst weer sportief bezig na mijn operatie. Heb er zin in :D

Hebben jullie nog een tip qua sport legging waarbij de taille band niet op krult/af zakt?
Heb er nu 1 die zit echt heerlijk, maar zodra ik ga hardlopen of veel beweeg doe ik niks anders dan continu de band weer goed doen of optrekken, vet irritant :+

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:00

Ik heb hele fijne tights van Nike waar een touwtje in zit. Kun je hem zo strak aansnoeren als je wilt :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:03

Ja ik heb er ook een van Nike. Epic lux. Super fijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:14

Welkom hier

Vandaag weer getraind ondanks protestdarmen, mag van huisarts mits idd pijngrens respecterend. Vandaag een test gedaan en roeien lukt weer, heb 3 km geroeid en daarna nog buik en benen gedaan. Alleen zo raar altijd. Cardio maakt mijn hartslag lager en ik krijg het er koud van. Hihi