Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:51

Sintara schreef:
Achja maar fysio´s weten ook niet alles hoor! Ik heb eens een operatie aan mijn arm gehad en vroeg na een tijdje of ik weer paard mocht rijden..

Zei hij nou, ik weet niet of je al sterker bent dan een paard :+ Hahaah hij snapte niet eens waarom ik zo hard moest lachen 8)7

Is ook zo hoor haha, maar mijn fysio heeft zelf een paard dus toen ik zei dat ik heus niet zoveel met mijn armen deed met paardrijden trapte hij daar niet in :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:00

anne_bento schreef:
Snap wel je stress ja, een goede voorbereiding neemt al veel stress weg, openbaar vervoer goed uitzoeken zodat dat goed duidelijk is, en kun je wat betreft de stopcontacten bijvoorbeeld niet contact opnemen met de organisatie? Zodat je je daar niet druk om hoeft te maken?

De stress kwam juist toen ik het goed voor wilde bereiden Met tig keer overstappen (met al mijn spullen voor die 5 dagen lopen!) en een hele dag onderweg ben ik nog niet op plaats van bestemming Zou dan nog een taxi moeten nemen. Wat betreft stopcontacten had ik al een stekker doos en een speciale stopcontact die je op alle soorten stopcontacten kunt zetten Heb dat in Belgie ee keer gehad dat ze speciale stopcontacten hadden Maar al die dingen geven nog meer bagage.

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:45

Lijkt me heftig voor je lijf Greetje, om zo zes dagen per week te lopen. Mijn respect daarvoor zeg!
Ik weet niet wie het vroeg, maar ik rijd geen paard meer. Helaas niet voor eigen keuze maar omdat ik naar het buitenland ben geweest voor studie voor een jaar, en daarna bij mijn verzorgpaard 'er uit gezet' ben. Ik heb nu in Zweden hier contact met een endurance ruiter. Als zij mij iets aanbiedt, pak ik dat direct aan en gaat het hardlopen op een lager pitje. Mijn 'primaire' sport is en zal altijd de paarden blijven (ik studeer er ook in :j ) en ik loop nu eigenlijk alleen actief hard, omdat ik anders niks anders doe. Niet dat ik het hardlopen niet heerlijk vind hoor :D

Vandaag mezelf even moeten pushen om hard te gaan lopen, maar terug met een heeeerlijk voldaan gevoel! Mijn nieuwe vak begint om 8 uur 's ochtends, wat dus heel vroeg opstaan betekend %) Ik was dus ook dood op toen ik weer thuis was, maar het is vandaag wel +4 graden en zonnig, dus gewoon té zonde om daar niet van te genieten! Heb voor het eerst sinds de winter met m'n mouwen omhoog kunnen rennen en zonder hoofdband, wat een fijn gevoel om weer eens niet helemaal ingepakt te kunnen hardlopen! Uiteindelijk 5x 5min tempo blokjes met zelfs nog een wat hoger tempo dan geplanned :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:13

Dat kan ik me voorstellen Greetje, verstandig om te cancellen als het je nu al zoveel stress geeft :) En zes dagen in de week hardlopen lijkt me heftig! Heeft je lichaam dan nog tijd om te herstellen?

Balen Tita dat het er niet van gekomen is! Maar ach even een weekje rustiger qua hardlopen kan ook geen kwaad :)

Fijn dat je twee duurlopen in ieder geval goed gingen Daan! Ben je nu nog moe (lichamelijk) of valt het mee?

Ik rijd ook paard! Ik ga normaal gesproken 4-5 keer per week naar de paarden, waarvan ik vaak 2x rijd en de andere dagen wandel/longeer oid. Als ik naar de paarden ga fiets ik ook nog 20-30 kilometer (heb geen eigen paard maar meerdere die ik verzorg, maar niks binnen 10 kilometer, mijn lessen zijn op 18 kilometer en als straks de zomertijd weer ingaat ga ik daar ook weer op de fiets heen). Heb ook eigenlijk nooit een dag dat ik helemaal niks doe, maar dat vind ik niet erg want ik gebruik toch verschillende spieren dus mijn lichaam kan wel herstellen en ik kan niet zo goed stil zitten.
Alhoewel ik nu wel kon merken zondag hardgelopen, maandag fanatiek heuveltraining en dinsdag fietsen met wind tegen, woensdag weer hardgelopen en mijn spieren zijn wel een beetje stijfjes nu. Maar vandaag als het goed is niet teveel wind dus dan fiets ik het er wel weer uit :D En vanavond lekker een paar baantjes trekken in het zwembad.

Wel let ik erop dat ik voldoende en relatief gezond eet om mijn lichaam de kans te geven goed te kunnen herstellen/sporten, dat vind ik wel belangrijk en merk ik ook duidelijk verschil in. Mijn reden ooit om te gaan hardlopen was ook dat ik eten ontzettend lekker vind maar het tegenover de paarden en pony's niet eerlijk vind om zwaar te zijn :') Inmiddels vind ik hardlopen gewoon heerlijk om te doen, maar in het begin was dat echt mijn motivatie.

Lekker Piekosj! Grappig hoe het dan al gelijk zo warm kan voelen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:22

Wel heel interessant om jullie schema´s zo een beetje te zien. Eerst dacht ik dat jullie alleen maar gingen hardlopen :D.
Ikzelf rij ongeveer 4 tot 6 uur per week paard momenteel, dans dan nog 3 avonden salsa en ga 2 a 3x per week hardlopen. En dan wandel ik ook nog een paar uur met een paard, maar dat is niet intensief.

Gisteren een rondje van 3 kilometer hardgelopen, gedaan in 17 minuten. Eigenlijk wou ik verder, maar er schoot iets verkeerd in mijn voet. Daarna nog een rondje geskatet van 5km. En dat was het eerste rondje skaten van het jaar, dus ik heb vette spierpijn in mijn kont

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:18

Sintara ik rijd ook paard ja, mijn eigen paard en nu tijdelijk 2x per week ook die van een vriendin. Maar paardrijden tel ik gewoon als rustdag, dat vind ik echt niet intensief.

Tita wauw tot 1 dag voor de bevalling ja, knap hoor.

Greetje wil je dan na de marathon toch weer voor de ulta afstanden gaan? Je had je gekwalificeerd voor het NK 100km toch?
De afgelopen weken heb ik wel goede trainingen gedaan voor de marathon maar helaas ben ik wel te laat begonnen. Mijn gemiddelde weekomvang ligt op 30-35 km... maar het is niet anders, ik ga er maar het beste van maken.

Piekosj het lijkt me inderdaad heerlijk om na al die kou daar weer eens wat meer zon en warmte te hebben, dat gevoel heb ik hier al.

s1993 en Sintara jullie zijn lekker actief bezig!

Gisteren had ik echt de rest van de dag heel veel trek na al dat lopen :9 Vandaag voel ik me prima, geen spierpijn ofzo dus dat is fijn :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:22

Ik woon een kilometer van het laatste traject af van de marathon zvl (die dijk) en die probeer ik in mijn trainingen echt zoveel mogelijk te voorkomen. ;) Of dan in ieder geval dat ik op dat moment windje mee heb.
Heb hem een paar keer meegepakt met mijn lange trainingen voor de ladiesrun van de kustmarathon (de 10 km). Dat dat dan mijn laatste km's windje tegen over de zeedijk gaan. Maar dan ging ik echt helemaal kapot. Dus dat probeer ik nu zoveel mogelijk te voorkomen. En hier staat echt áltijd wind. :')

Ik kan wel genieten van mijn polderrondjes. Maar ik zou het ook wel fijn vinden om wat bos of natuurgebied dichterbij te hebben, zoals in jou omgeving tita.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:13

Greetje63 schreef:
Ben sinds kort van jarenlang 5 keer per week 6 keer per week gaan trainen Dat is overigens best wel een grote stap. Veel groter dan van 3 naar 4 of van 4 naar 5 Trainde ik met 5 keer per week maar drie dagen achtereen, nu met 6 keer per week is het zes dagen achtereen
Zo vond ik van 3x per week naar 4x per week een grote stap omdat je dan voor het eerst 2 dagen achtereen traint in plaats van altijd een rustdag. Mijn lijf heeft daar best even aan moeten wennen hoor :j 6 dagen per week klinkt echt heftig.. en klinkt voor mij ook echt als een ver van mijn bed show.

Heb voor aankomende zondag 32 kilometer op de planning staan en ik zie er een beetje tegenop (lees: erg). Hopelijk is het droog en waait het niet al te hard. Beetje klaar met het koude vieze weer icm de vele km die ik nu moet maken (voor mij veel km dan ;)).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:15

Daan_O schreef:
Greetje wil je dan na de marathon toch weer voor de ulta afstanden gaan? Je had je gekwalificeerd voor het NK 100km toch?

Ja mijn overige ultra plannen gaan gewoon door Op het NK 100km heb ik al twee keer brons gehaald . De laatste keer heb ik het kwalificatie limiet voor het WK dit jaar gehaald. Maar dat betekend helaas nog niet automatisch dat ik mee mag. 3 mannen en 3 vrouwen hebben zich gekwalificeerd en ze gaan volgens mij maar met 4 personen. Dat wordt pas op het allerlaatste moet bekend gemaakt. Ik schat mijn kansen niet zo groot in
In mei wil ik een 6 uursloop of een 12 uursloop gaan doen en in september een 100km. En dat is dan het NK in nederland of het wk in kroatië.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:18

Is dat ook niet een beetje een ons kent ons clubje die vier mensen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:22

Toe ik begon met lopen liep ik om de dag Dus niet drie keer per week maar echt om de dag (7x per 14 dagen) De stap naar 8x per 14 dagen is dan heel klein met name als je de trainingen direct achter elkaar goed op elkaar afstemt. Dus ik vond die overgang heel erg meevallen.
4 naar 5 heb ik gedaan door eerst 4 weken die 5de training enkel een half uurtje rustig te doen. Om er daarna pas een volwaardige training van te maken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:24

Een half uurtje rustig ís voor mij een volwaardige training := :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:25

Kiwipitje schreef:
Is dat ook niet een beetje een ons kent ons clubje die vier mensen?

Dat weet ik dus niet maar wel een beetje vaag zonder duidelijke richtlijnen. En dan zeker als je kwalificatie eisen hebt en je hebt voldoende mensen die daaraan voldoen en je houd dan eventueel toch nog een plaats over voor iemand die zich niet heeft kunnen kwalificeren maar eventueel toch in aanmerking kan komen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:02

12 uur achter elkaar hardlopen? Allemaggies ik kan het me niet eens voorstellen. Toen ik van mijn huis naar mijn opa ging fietsen (ongeveer 100 kilometer) ging ik ook gewoon ergens slapen halverwege :D . Was alsnog humor hoor.. Opa vroeg me: wat wil je drinken? Dus ik zeg; doe maar een biertje ik ben toch op de fiets :') . Als ik aan zou komen hardlopen besteld hij een ambulance denk ik.

Ik zit nu trouwens te kijken of ik van de zomer een wat ambitieuzer doel kan halen (géén 100 km! :P).
Hebben jullie een leuk idee voor een wedstrijd ofzoiets? Ik hoop rond augustus 15km te kunnen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:12

Altijd leuk om een doel te hebben, ik heb doelen wel echt nodig eerlijk gezegd.

Ik heb zelf de volgenden tot nu toe op de planning staan:

25 maart - Zandvoort circuit run 12 km
13 april - Cityrun in dorp 5 km (proberen echt een snelle tijd neer te zetten)
9 mei - Cityrun Alkmaar 10 km
22 september - Dam tot damloop 16 km
12 oktober - Amsterdam halve marathon 21 km
17 november - Zevenheuvelenloop 15 km

Daar tussendoor nog een wandeltocht van 110 km en meerdere obstacle runs, en er zal vast nog meer bijkomen.

Misschien is dam tot damloop een leuke uitdaging voor je? En mocht je die nog niet halen kun je de damloop by night doen, die is de helft

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:13

Zevenheuvelen vind ik echt heel leuk :j Damloop wat minder eerlijk gezegd. By night vind ik dan wel weer tof :))

Van die doelen vind ik wel herkenbaar. Ik moet ook regelmatig wat op de planning hebben staan.. dat helpt ontzettend!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:26

Ik heb die beiden nog nooit gelopen maar hoor van Zevenheuvelen erg goede verhalen, heb ook geen keus want vriendlief sleept me verplicht mee haha. By night wel gedaan, die is zeker leuk, leuke sfeer en echt veel aanmoediging!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:09

Ik hou helemaal niet van dat soort massale evenementen. zevenheuvelen is een mooi parcours maar tussen die mensen massa merk je er weinig van Twee jaar terug heb ik hem gelopen Ik was toen al 20min over de finish toe de laatste nog moesten starten
Dat is dan gelijk het voordeel van mooie natuur marathons en ultra's; er doen nooit echt heel veel mensen mee.
Maar over kortere afstanden zijn er ook heel veel leuke niet massale (goedkope!) loopjes.

ambitieuze doelen hoeven overigens niet in de lengte te zitten. Een snellere 5 of 10 is feitelijk een grotere uitdaging

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:42

Dat is waar Greetje, een kleinschalige wedstrijd is misschien wel veel leuker. Voor nu vind ik de lengte nog wel leuk om als doel te hebben. Dan hou ik ook de uitdaging erin om rustig te gaan leren lopen in plaats van steeds sneller te gaan en dan te moeten wandelen.
Oja en ik moet ook eens hardloopschoenen gaan kopen.. Vanmiddag even kijken..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:11

Sintara schreef:
12 uur achter elkaar hardlopen? Allemaggies ik kan het me niet eens voorstellen. Toen ik van mijn huis naar mijn opa ging fietsen (ongeveer 100 kilometer) ging ik ook gewoon ergens slapen halverwege :D . Was alsnog humor hoor.. Opa vroeg me: wat wil je drinken? Dus ik zeg; doe maar een biertje ik ben toch op de fiets :') . Als ik aan zou komen hardlopen besteld hij een ambulance denk ik.

Ik zit nu trouwens te kijken of ik van de zomer een wat ambitieuzer doel kan halen (géén 100 km! :P).
Hebben jullie een leuk idee voor een wedstrijd ofzoiets? Ik hoop rond augustus 15km te kunnen.

In augustus zijn er niet zoveel lopen omdat het nog vakantie is.

Ik kan de posbankloop op 30 september aanraden. Ik heb vorig jaar de 15 gelopen. Erg pittig, maar mooi parcours. Dit jaar doe ik lekker weer eens de 5.5km.

Op 2 september is de urban culture run in Utrecht. Uitgangspunt hierbij is in kleine groepjes langs mooie, culturele plekken in Utrecht te lopen. Om de paar minuten start er dan een groepje. Parcours is 10km. Sprak mij best aan. Weer eens wat anders. Er zit geen tijdswaarneming aan vast.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:32

Mwah ben ik niet met je eens Greetje.. door de heuvels zie je het parcours juist goed :j maar ieder z'n ding natuurlijk!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:35

Dankjewel voor de ideeen Anne bento en supervixen! Ik ga ze in de groep gooien, kijken of iemand mee wil

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:09

Mooie doelen, anne_bento! Ik stel eerst doelen puur voor mezelf, (wedstrijd)lopen heb ik nog niet op de planning. Wat zijn jullie plannen wat hardlopen betreft?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:14

Mooie doelen en loopjes in het vooruitzicht. Ik wil, als ik de marathon overleef, in mei/juni wat kortere loopjes doen. Daarna gaat mijn vriend trainen voor Amsterdam en zal ik dus ook weer lange duurlopen doen om hem te supporten. Maar het streven is ook om in het najaar een teamtriathlon te doen (ik mag fietsen), een estafettemarathon en ik wil meer tempowerk gedaan. Hopelijk valt het zwarte gat na de marathon zo mee :)).

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:20

Grappig Plien, ik denk ook steeds “eerst de marathon overleven” en daarna wil ik ook weer op tempo gaan richten en kortere loopjes doen.

Koningsdag staat een gezellig 6km loopje op de planning. Misschien begin mei wings for life en eind mei wellicht halve marathon bij de leiden marathon. Verder nog wat leuke plaatselijke loopjes met kortere afstanden. Maar eerst die marathon heelhuids volbrengen :P