[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:56

Anoniem schreef:
Zou ik misschien een vraag mogen stellen?
Ik ben opzoek naar een oogschaduw palette met bruintinten, en zo min mogelijk roze. Dat draag ik namelijk nooit, staat niet bij mij. Ik heb om te proberen een goedkopere palette gehad, maar merk dat vooral de lichtbruine tinten al snel niet meer te zien zijn.
Iemand misschien een tip? Prijs maakt even niet uit :)

Palette zelfs samen stellen met bijvoorbeeld MUG of kiko?

Mooie ooglook jolien!!! Jij gaat ook wel heel hard vooruit. Vind alleen van jr foundation erg opvallen. Vooral door rand met haarlijn. Misschien iets verder werken?

Ik zal straks op computer uitgebreiden bijleespost!!

Gisteren wezen stappen en daarbij ook weer wat meer uitgepakt met glittersss

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu zo'n fijne "make up remover" (ia een micellair water) krijgt alles super eraf, en dat van action huismerk

Afbeelding

Mellanca

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:10

Shizzel, ga ik straks eens naar kijken naar die wimpers thanks :D

Jolien & Dreamer, waarom stellen jullie niet zelf een palette samen? Dan kan je zelf kiezen welke kleuren je erin doet, en maak je het zo duur als je zelf wil....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:11

Ik ga daar is naar kijken bij de merken die Gianti opnoemde, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:17

Kiko ben ik niet zo fan van t pigment :P maar ik zal eens bij mug kijken.
De foundation zit echt wel goed maar mn telefoon maakt er iets heel bijzonders van :') ben juist kritisch op mn foundation :P
Net nog in de trein een look gemaakt. Ik ben kapot moe en dat zie je ook wel :')
Afbeelding

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:28

Anoniem schreef:
Zou ik misschien een vraag mogen stellen?
Ik ben opzoek naar een oogschaduw palette met bruintinten, en zo min mogelijk roze. Dat draag ik namelijk nooit, staat niet bij mij. Ik heb om te proberen een goedkopere palette gehad, maar merk dat vooral de lichtbruine tinten al snel niet meer te zien zijn.
Iemand misschien een tip? Prijs maakt even niet uit :)

Zou als ik jou was even kijken bij een NYX counter bij je in de buurt. Die hebben een palette met super bruintinten.

Was even mijn collectie aan het bekijken en denk dat ik maar even een keer wat weg ga doen. Heb er eentje van Too Faced tussen zitten die ik echt te weinig gebruik. Allemaal koele tinten en achteraf gezien staat het me niet. Was meer een kwestie van willen kopen voor de heb. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:31

Ik vind kiko echt niet onder doen voor Mac :P mijn bovenstaande look is ook alleen mug en kiko oogschaduw. Wat apart zeg dat je foon dat doet haha

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:35

Toch schrik ik wel van de prijzen van MAC ik zie bijvoorbeeld een foundation van 32 euro. dan vraag ik mezelf af hoelang doe je ermee ik koop namelijk nu van essence van 4 euro en doe ik een maand mee vind dat wel een mooi bedrag. https://www.debijenkorf.nl/m-a-c-studio ... ca%2Fm-a-c deze bijvoorbeeld is dat iets? wil wel weten wat ik dan voor die 32 euro koop :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:37

Ik heb Chanel foundation en doe er echt heel lang mee :) vind wel echt verschil in kwaliteit drugstore en high end :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:39

Gianti schreef:
Ik heb Chanel foundation en doe er echt heel lang mee :) vind wel echt verschil in kwaliteit drugstore en high end :)

Heb je daar foto van? en wat kost die. Ik ben vooral op zoek nu naar een goed betaalbare ( wil best wat meer uit geven maar informatie wat iemand fijn vind is altijd goed) foundation. Nu heb ik wel dat ik iets moet hebben liefst op water basis omdat ik uitslag krijg maar misschien als ik een wat "duurdere" neem dat het beter is. Ik had ooit een monstertje van Lancome dacht ik maar helaas heb ik het monstertje weggegooid -O- Die was ook heel fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:02

Kiko ben ik geen fan van, maar de losse oogschaduws van MAC ook niet. Het makkelijkste is wellicht om inderdaad zelf bij iets zoals NYX met losse oogschaduws je eigen palette samen te stellen. Verder ben ik groot fan van Looxi Beauty - $5 per pan en als je een los magnetisch palette koopt kun je ze daar allemaal instoppen.

Qua bruintinten kan wellicht de Naked Ultimate Basics palette iets voor je zijn. Er zit een rij koele tinten in (paarsig maar op koele basis en bruin op koele basis) en een rij op warme basis wat wel echt bruin is. Superfijn palette en geloof dat meerdere dames in het topic die ook hebben. ;j

Gianti, wat leuk die glitters zo!

Jolien, mooie look, welke lipstick heb je daar bij je laatste foto op?

Foundation is bij high end merken nou eenmaal niet goedkoop, maar je krijgt waar je voor betaalt. Ik heb zoveel geld uitgegeven aan drugstore foundations en constant mezelf gemismatcht dat ik er of als een lijk of als oempa loempa bij liep omdat niets bij mijn huidskleur paste, of dat het juist het droge ging benadrukken of dat ik ineens een op een olievlek begon te lijken... voor mij was het een logische keuze om in plaats van door te gaan met geld pompen in 300 drugstore foundations om uit te proberen, toch misschien dat geld te stoppen in een iets duurdere foundation. Ik heb er nu 1 van MAC en 3 van Urban Decay. Heb er ook 2 liggen van het merk Revlon (drugstore) maar die moet ik nog proberen en alleen gehaald omdat toen ik in de UK was mijn beste vriendin hier zo lovend over was en het 1+1 gratis was. :') _O- Maar als je het geluk hebt dat een drugstore foundation voor je werkt: vooral doen, dan is meer geld uitgeven echt niet nodig. Mocht je net zoals ik qua huidskleur en huidstype niet terecht kunnen bij drugstore, is high end toch meestal je enige optie en wordt deze uiteindelijk stukken voordeliger. Ik kan ook echt jaloers worden van sommige youtubers die 20 foundations in hun lades hebben liggen die allemaal matchen met hun huidskleur - dat geluk heb ik gewoon niet tenzij ik er 2 meng in de meeste gevallen. :+ Maargoed, stuk goedkoper om maar 2-3 foundations te hebben die matchen!

Overigens kan je altijd bij MAC even langsgaan (ik blijf even bij MAC omdat dit in het voorbeeld van LinsxDot werd genoemd - Urban Decay etc. doen dit allemaal ook) en dan foundation laten matchen bij je. Deze brengen ze dan volledig aan op je gezicht en je kan dan gewoon aangeven dat je hier een dag mee rond wil lopen. Naarmate de dag verloopt zal de foundation wellicht oxideren of laten zien hoe je huid hierop reageert, en kan je je omgeving om uitgebreide meningen vragen - zo voorkom je dus een miskoop en een mismatch qua kleur. Geen enkele medewerker die vreemd op gaat kijken als jij aangeeft eerst nog na te willen denken en het een dagje aan te zien met de foundation op je hoofd!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:17

Die van MAC zijn op waterbasis. Ik ga zelf kijken voor de Face & Body of Waterweight. Ik gebruik weinig foundation dus dan hoef ik ook niet zo'n hele dekkende.

Heb nu iets van 6 drugstore foundations (Bourjois, MUA, Loreal, Yves Rocher en Superlooks) en die van Loreal True Match komt het beste in de buurt, maar maakt me toch wat grauw. Die van Bourjois zitten fijn, maar oxideren nogal en anders zijn foundations al snel te geel of te roze. Ik zit in de warm(geel) neutrale hoek. Die van Yves Rocher is op zich fijn, maar wordt toch wat vlekkerig na een paar uur.

De CC cream van Clinique die ik een paar maanden terug heb gekocht van het weekend maar eens opengetrokken om te proberen en die is een fractie donker, maar na het goed uitsmeren gaat dat goed en hij oxideert niet. Maar die is dan weer best stug qua consistentie en ik werk liever met iets vloeibaarders.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:19

Een maand met een flesje foundation vind ik best rap. Hoeveel pompjes gebruik je per keer?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:22

Djilna schreef:
Een maand met een flesje foundation vind ik best rap. Hoeveel pompjes gebruik je per keer?

Het is een klein tubetje en ik gebruik 1 pompje per dag is 20ml

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:23

De tip van proberen bij de store zelf is een goede ga ik zeker doen!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:25

Ah, meeste foundations zitten in flesjes van 30 of 40ml. 20 is niet zoveel.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:27

Ik zelf had (en heb) altijd drugstore foundations. Van Essence tot L'Oréal en Max Factor.
Het verschilt echt per soort foundation, ik heb bijvoorbeeld eentje van Essence die echt best wel fijn is maar ook eentje van Maybelline die vreselijk is.
Wat wel zo is, is dat er vaak niet zoveel kleuren zijn om uit te kiezen. Meestal zijn ze iets te geel.
De L'Oréal True Match heeft sinds kort wel heel veel meer kleuren om uit te kiezen, ook met verschillende ondertonen! Dat vind ik zelf een hele fijne foundation, ik heb namelijk een erg lichte huid met een roze ondertoon.
Ook de Max Factor 3 in 1 foundation vind ik fijn, want die geeft veel dekking, iets wat de L'Oréal true match minder doet. In Nederland is die maar in een paar kleuren te krijgen maar in Duitsland zijn meer varianten.

Ook heb ik sinds een tijdje de MAC Waterweight foundation, die is erg fijn! Helaas hebben ze me in de counter wel een verkeerde kleur aangeraden |o maar het kan er mee door. Er zit in ieder geval erg veel product in dus hij is zijn geld zeker waard!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:15

Ik spring vanaf nu weer in!

Gianti, je maakt mooie looks maar ik vind ze altijd erg op elkaar lijken. Wellicht door je techniek, maar misschien ook door de kleuren die op elkaar lijken. Niet vervelend bedoeld hoor!

Jolien, mooie looks! Die wimpers staan je ook mooi. Ik zie alleen wel je foundation randje bij je haargrens. Het is mooier als dit helemaal in de haargrens geblend word :j

Linsxdot, ik snap dat je foundation al snel te duur vind vergeleken met de 4 euro foundation. Een maandje met foundation doen is niet lang, kort zelfs. Maar logisch ook wel, want zulke goedkopere foundations hebt je vaak meer van nodig om resultaat te zien vergeleken met wat duurdere foundations. Ga inderdaad bij wat merken langs (niet bij douglas of ici paris eigen merken) maar echt bij merken zoals Mac, Urban Decay etc. Daar staan prof. Make up artists

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:18

Mn revolution palette maar eens gepakt. Wel wennen vergeleken met mn favo paarse kleuren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:22

@jolien, ik vond de beurs erg tegen vallen, waren vrij weinig merken. Je moest bij een aantal een uur wachten om naar binnen te kunnen en dan stond je nog met 40 mensen op een postzegel, voelde me echt een plofkip >;)
Vind het ook wel een hele prestatie van mezelf om met 1 ding thuis te komen.

@dreamer het morphe 35OM pallet bevat allemaal bruin en oranje tinten, erg mooi pallet!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:28

Heb van meerdere gelezen dat de beurs niet de moeite waard is. Veel producten snel uitverkocht, mega rijen voor Boozyshop en de populaire merken.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:09

Oeh gaaf een make up topic :D

Ik houd enorm van experimenteren wbt makeup. Vandaag ging ik lekker oranje de dag door :D. Bij gebrek aan lipstick creme blush gebruikt haha

Afbeelding

Soms loop ik er ook wel eens zo bij :D

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:38

Tof dje grijze eyeliner sterreke! Welkom :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:03

Ik zal zo even bijlezen..
Maar de look van vandaag met eindelijk meewerkende krullen met dit weer _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:20

Gianti mooie look zo met die glitters !
Joolien mooie look maar inderdaad een vermoeid koppie :(:)
Avelien ook weer mooi ! Ook met je haar zo los is mooi :j
Sterreke wat een mooie looks <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:23

Mooie look Gianti!
Ik mis wel echt mascara bij je, maar dat is mijn eigen voorkeur.

Ik vind je foundation op die eerste foto's echt helemaal verkeerd Jolien.
Verkeerde kleur, niet goed geblend...
Maar op de foto met hoed ziet het er al beter uit.

Wat een geslaagde look Avelien en wat een leuke foto's!
Zo veel beter met je haar los en iets meer van boven :D

Ik vind je laatste look erg gaaf Ster!

Foundation...
Ik kan je van alles aanraden wat ik fijn vind, maar het is zo afhankelijk van je huidtype, ondertoon en eigen voorkeur.
Heb je een vette, normale, droge of ongehydrateerde huid?
Hou je van een lichte dekking, medium of juist full coverage?
Wil je een matte finish, dewy of er tussenin?

Super mooi Mondy!
Die lipstick staat je fantastisch!

Ik heb vandaag een zelfde soort look, eigenlijk mijn standaard look de laatste tijd.
FiF op de ogen, Diva op de lippen.

Afbeelding