paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:38

Nou wil ik toch weten hoe het zit wbt drinken en tegelijkertijd eten. Maar het is dus niet zo dat je je eten sneller verteert, eerder het omgekeerde doordat je je maagsappen wat verdund kan het eten langer in je maag aanwezig blijven. Het is dus om andere reden niet verstandig om teveel te drinken tijdens de maaltijd: http://www.dieetvandaag.nl/2237/2012/11 ... -vermeden/

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:40

Ik vind 'te veel' altijd zo'n lastig begrip. Iets met 'te' ervoor is nooit goed, maar ik drink makkelijk 500 ml water tijdens het eten, altijd al gedaan, en vind dat juist heel prettig. Eten dat langer in je maag blijft zorgt ook voor langer een 'vol' gevoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:46

Klopt :j stukje wat ik heb bijgevoegd zegt max 1 glas water, maar ze geven ook aan dat er eigenlijk nooit echt goed onderzoek naar is gedaan. We weten dus gewoon niet wat wel of niet verstandig is, maar dat het sneller "doorspoelt" klopt dus niet. Juist het tegenovergestelde. Ik blijf fijn 2 koppen thee drinken bij mijn ontbijt.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:22

heb vandaag zo honger vanaf 10 uur tot nu al 7 stukken brood maar achteren gewerkt en nog steeds niet een echt vol gevoel.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:25

Maar je hoeft geen vol gevoel te hebben.
De honger moet vooral weg zijn.

Hier van nacht op dag ineens zo ziek als een hond. Hopen dat dat helpt tegen de eetlust :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:35

lianne304 schreef:
heb vandaag zo honger vanaf 10 uur tot nu al 7 stukken brood maar achteren gewerkt en nog steeds niet een echt vol gevoel.

Misschien iets anders proberen dan brood? Het vult bij mij ook totaal niet terwijl er wel veel kcal in zitten... dan liever iets als kwark.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:40

ik zal kwark eens proberen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:39

Patt schreef:
Zucht heb ook even dipje.
Baal echt dat je gewoon niets lekkers tussendoor meer kunt pakken.
Het fruit, appeltje, banaan, sinaasappel, sla, wortel, komkommer en yoghurt komen mijn neus uit.
Ik wil het echt wel volhouden maar vindt het soms echt moeilijk.

Doe wat ik doe dan eventueel, 30 gram ongezouten cashewnoten of andere noten die goed zijn.
Heb je toch even iets lekkers, even iets anders... :)
En val er prima mee vanaf! Weer 2 eraf! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:16

Eet je er ook eiwitten bij? Beleg doet ook heel veel. Avocado op brood en ik heb de hele middag geen trek. Of ik neem er een gekookt ei bij. Soort brood maakt ook nog uit. Hier alleen volkoren.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:11

ei lus ik niet dus doe ik mezelf geen plezier mee.
hou het daarom liever bij sta daart zoals simpel plakjes kaas of een plakje salami
eet ook allen maar volkoren.
kon het niet weerstaan en heb daarom nof tig poffertjes gegeten ben nu wel goed voel.

dit dan maar even als een cheat dag bekijken.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:32

lianne304 schreef:
ei lus ik niet dus doe ik mezelf geen plezier mee.
hou het daarom liever bij sta daart zoals simpel plakjes kaas of een plakje salami
eet ook allen maar volkoren.
kon het niet weerstaan en heb daarom nof tig poffertjes gegeten ben nu wel goed voel.

dit dan maar even als een cheat dag bekijken.

Kaas en salami zijn echt vet. Zeker als je 48+ kaas hebt. Neem dan liever 20/30+ kaas, ik eet dat nu standaart en merk weinig verschil.
Ik probeer ook zoveel mogelijk "worst" te vermijden omdat het vet is en er veel kcal inzitten.
Dus ik denk dat je goed kan gaan kijken naar je beleg, daar valt vaak veel winst uit te behalen :)

Bij ons is vandaag patat dag.. Maar ik wil geen patat :') tuurlijk heb ik er wel zin in, maar ik wil mijn doel behalen, en dan moet ik opschieten. Dus ik ga een wrap maken en een fruitsalade :)

Vandaag ook een beetje een gekke dag gehad qua eten, mijn paard is ziek dus ik ben daar erg mee bezig

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:45

Hier eten me ouders ineens niet mee. Eigenlijk wil ik pizza bestellen (mag ook nog 1000 kcal dus moet kunnen :') ) maar heb toch maar een prakkie uit de vriezer gehaald

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:51

Goed bezig Jester!
Achter af voel je je vaak toch beter als je die pizza of patat niet eet.

Ik heb zojuist met mezelf afgesproken dat ik weet patat mag eten als ik de 90 uit ben. Dus hoe sneller ik dat doe des te eerder mag het :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:05

Ik hoor hier weer veel positieve geluiden. Met de meesten gaat het volgens mij toch de goede kant uit. Soms dipjes, hebben we allemaal. :j

Drinken tijdens de maaltijden wordt inderdaad vaak afgeraden. Zelf kan ik niet zonder; ik krijg dan zo'n droge mond dat ik gewoon niet verder kan eten. Zelfs bij soep krijg ik nog dorst. Maar ik drink wel bijna altijd water bij het eten. Dus dat scheelt weer.

Morgen weer een weegmomentje; ik ben benieuwd...

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:50

Goed bezig Lisa,

Ik heb vandaag even lekker gegeten waar ik zin in had ( een broodje grillworst en hadden de airfryer aangezet ) Moet ook kunnen! :))
Morgen gewoon weer lekker rustig verder!

Ik drink ook tijdens het eten, doe ik al sinds ik me kan herinneren! Drink vaak melk bij het eten! :P

Succes Soesita! :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:00

TurboTinker schreef:
Waarom las je niet een cheatmeal in? 1 maaltijd per week, waarbij je alles mag eten dat je lekker vind. En daarna weer afvallen.

Omdat ik bang ben dat dat beetje wat ik afval er zo weer bijzit door dat te doen.
In begin ging het afvallen goed en sneller maar nu uiteindelijk na al 19 kg te zijn afgevallen gaat het niet hard meer.
Ik stond al vanaf augustus vorig jaar stil (met tijden paar kilo erbij en weer eraf) en heb het lijnen een maand geleden weer strenger opgepakt.
Dan heb ik komend weekend al een etentje gepland staan en wil daarvoor deze weken vooraf daarom al niets tussendoor pakken.

Stamper schreef:
Doe wat ik doe dan eventueel, 30 gram ongezouten cashewnoten of andere noten die goed zijn.

Soms doe ik een paar ongezouten walnoten door mijn Yoghurt maar dat is het dan ook wel.
Ook als ik dus niks pak val ik echt niet zomaar 2 kg meer af. Moet nu al blij zijn met een 0,5 kg.

Ach ik kom er wel weer doorheen, vandaag weer een sterke dag en niet veel last gehad.
Soms is het fijn om hier ook gewoon even te kunnen klagen hahaha
Juist omdat iedereen hier begrijpt en weet hoe moeilijk het is.

En het blijven afvallen motiveert mij enorm, als ik lang stil blijf staan of zelfs weer een paar ons bijkom dan denk ik al gauw van potverdorie waar doe ik het ook allemaal voor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:55

:( gister uit eten geweest. Niet eens gek gedaan. Mosterdsoepje met een stokbroodje en 1/3e pannenkoek
400 gram erbij. Had niet verwacht gelijk te blijven. Maar deze doet zeer. Hopelijk is het er morgen weer een beetje af.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:45

Zo, weegmomentje gehad. Ik ben stil blijven staan, maar eerlijk gezegd verbaast het me niet erg, want ik heb de laatste dagen de teugels wat laten vieren. Ben al blij zat dat ik niks aangekomen ben. Deze week ga ik weer strenger zijn voor mezelf, want het moet weliswaar niet snel gaan, maar er moet nog steeds heel wat af. Vol goede moed dus maar aan een nieuwe ronde beginnen.

TurboTinker: 400g zitten er snel weer aan. Hoe vaak weeg je? Als je dagelijks weegt zou ik gewoon even afwachten en niet te moedeloos worden. Dat lijken me heel normale schommelingen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:04

Gaat hier heel langzaam maar gestaag door, ben echt eeuwen (2 weken :') ) rond de 101 blijven hangen, soms er onder, soms er boven. Maar sinds vrijdag zit er weer schot in, toen 100.3 en vandaag 100. Bijna uit de dubbele cijfers *\o/* *\o/*
En hoewel het qua gewicht niet super hard gaat, gaat mn vet percentage wel vlot na beneden. Ben in totaal 6.5% vet kwijt, dat betekend 9.59 kilo aan puur vet afgevallen sinds 2 December.

Daarnaast had ik het idee dat mijn kettinkje anders zat, het hangertje hing niet waar hij normaal hangt. Heel gek gevoel! En toevallig had ik begin December mijn nek omtrek gemeten voor een chocker die mijn zusje zou maken, dus mn nek weer eens gemeten, en ja hoor mn nek is 1.5 cm dunner :D

Nu wel spijt dat ik verder niks gemeten heb met het meetlint... Terwijl ik wel wist dat een meetlint vaak betrouwbaarder is dan de weegschaal (mits je altijd op het zelfde punt meet natuurlijk), maar had er geen zin in ;(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:23

Dat is ook een verschil. 1.5cm in je nek.

Goed bezig! Ik wil ook uit de dubbele cijfers. Dat is ook 1 van de tussendoelen.

Ik weeg idd elke ochtend, hoop dat er morgen weer af is. Vandaag 2x yoghurt met muesli en vanavond spruitjes met kipfilet. Als dat allemaal niet "mager" is..

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:25

wow dat gaat echt goed Monster_tos

400g is er ook zo weer af. je moet toch van dingen kunnen genieten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:34

TurboTinker schreef:
:( gister uit eten geweest. Niet eens gek gedaan. Mosterdsoepje met een stokbroodje en 1/3e pannenkoek
400 gram erbij. Had niet verwacht gelijk te blijven. Maar deze doet zeer. Hopelijk is het er morgen weer een beetje af.

Soep is wel zout hè, grote kans dat het daaraan ligt.

Ik durf niet te wegen :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:36

Patt schreef:
TurboTinker schreef:
Waarom las je niet een cheatmeal in? 1 maaltijd per week, waarbij je alles mag eten dat je lekker vind. En daarna weer afvallen.

Omdat ik bang ben dat dat beetje wat ik afval er zo weer bijzit door dat te doen.
In begin ging het afvallen goed en sneller maar nu uiteindelijk na al 19 kg te zijn afgevallen gaat het niet hard meer.
Ik stond al vanaf augustus vorig jaar stil (met tijden paar kilo erbij en weer eraf) en heb het lijnen een maand geleden weer strenger opgepakt.
Dan heb ik komend weekend al een etentje gepland staan en wil daarvoor deze weken vooraf daarom al niets tussendoor pakken.

Stamper schreef:

Soms doe ik een paar ongezouten walnoten door mijn Yoghurt maar dat is het dan ook wel.
Ook als ik dus niks pak val ik echt niet zomaar 2 kg meer af. Moet nu al blij zijn met een 0,5 kg.

Ach ik kom er wel weer doorheen, vandaag weer een sterke dag en niet veel last gehad.
Soms is het fijn om hier ook gewoon even te kunnen klagen hahaha
Juist omdat iedereen hier begrijpt en weet hoe moeilijk het is.

En het blijven afvallen motiveert mij enorm, als ik lang stil blijf staan of zelfs weer een paar ons bijkom dan denk ik al gauw van potverdorie waar doe ik het ook allemaal voor.

Ik ken het Patt, is precies wat ik je vorige keer zei. En balen is dat dan! Maar wij komen er ook wel! :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:07

Hier ook een dip, sta al een ruime week te schommelen :( en woemsdag ga ik dus een stedentrip maken, dus nu maar even wat rustiger aan en dan daarna weer aan de bak!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:23

Ik vind t lastig he. Van te voren denk ik "schijt eraan". We gaan morgen weer verder met de lijn.
En dan is het morgen en dan denk ik verdorie!! Balen!