mignonne2403 schreef:Hoe bevalt de Beppy bij jullie?
Ik ben er in elk geval heel erg blij mee
Vandaag eerste testdag

Verwacht vandaag weinig spannends. De komende dagen worden cruciaal, duimen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mignonne2403 schreef:Hoe bevalt de Beppy bij jullie?
Ik ben er in elk geval heel erg blij mee
Slmt9 schreef:Ik had nog een gek-geur-dingetje met Bep.
Heb nu twee dingen anders gedaan: elke 8 uur verschonen en die cup dan binnenste buiten draaien om te reinigen. Ik denk dat met name dat laatste het verschil heeft gemaakt.
Slmt9 schreef:Ik had nog een gek-geur-dingetje met Bep.
Heb nu twee dingen anders gedaan: elke 8 uur verschonen en die cup dan binnenste buiten draaien om te reinigen. Ik denk dat met name dat laatste het verschil heeft gemaakt.
corine1981 schreef:Succes met Beppy en wat fijn dat ze goed bevalt!Slmt9 schreef:Ik had nog een gek-geur-dingetje met Bep.
Bedoel je met reinigen uitkoken? Of gewoon het wassen tussendoor?
Ik kook eerlijk gezegd niet zoveel uit, alleen aan begin en einde menstruatie.
Verder tussendoor gewoon goed uitspoelen en weer terug, nooit last van schimmels of infecties (bij jaren cupgebruik) maar dat kan toch niet anders dan dat je hem binnenstebuiten keert?
Op mijn eerste dagen wissel ik trouwens wel vaker dan 8 uur, maar met Beppy is het wel minder vaak dan met andere cups, denk dat ik op dag 2 om de 3 uur en op dag 3 om de 6 uur wissel.
We zijn momenteel een paard aan het kopen en ik zal komende tijd dus eindelijk weer kunnen rijden, ben wel heel benieuwd of dat ook zonder problemen gaat met Beppy.
Citaat:Ik kook ook alleen uit aan het begin en het einde.
Andere cups deed ik nooit binnenste buiten, waarom zou je dat doen?
Ik merk dat bij Beppy achter de lekrand bloed blijft zitten, wat er pas weg komt als ik hem binnenste buiten vouw.
Ik ook geen schimmel of infecties, gebruik nu 2 of 3 jaar een cup.
Slmt9 schreef:Cups zijn er met verschillende maten, als in inhoud. Ik weet niet of dit voor de mooncup ook geldt, maar daar zou je nog naar kunnen kijken.
Ik bloed ‘s nachts nauwelijks, maar overdag heb ik twee dagen dat ik circa elke 4-5 uur verschoon omdat hij vol is.
future_vet schreef:Hooi ik up dit topic even.
Ik vroeg mij af wanneer jullie in de cyclus voor het eerste weer de cup in doen?
Mijn cyclus is heel regelmatig, dus ik kan goed schatten wanneer ik weer menstrueer. Maar nu de laatste cyclus had ik hem de avond ervoor ingedaan, ochtend nog niks, cup weer in gedaan maar zoveel buikpijn, krampen en zelfs persdrang gehad en menstrueerde maar niet. Eruit gehaald en even een dagje maar maandverband gebruikt en daarna weer overgestapt zonder buikpijn.
Het voelde heel erg alsof die cup de start van de menstruatie tegenhield, want werd nu dus een dag later ongesteld terwijl mijn cyclus echt heel erg constant is. Iemand die dit gevoel herkend?
Ik denk dat het wellicht tussen mn oren zit, maar heb echt een dag gecrepeerd. (Ik ben sinds half jaar gestopt met de pil en dit is tweede cyclus met de cup gebruik)
Ginny135 schreef:Hebben jullie tips voor het inbrengen? Heb de organicup A (1e keer een cup) geprobeerd, maar krijg het ding gewoon niet binnen...
Ben 18 en vrij strak zeg maar. Heb ook nog nooit gemeenschap gehad. 1 vinger lukt me, 2 eigenlijk niet. Bmm lijkt te variëren van ongeveer 4 tot 5 cm diep
Balenciaga schreef:Je baarmoedermond zit vrij laag, dat heb ik zelf ook en de organicup is daarbij geen match geweest. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een kortere cup, zoals de Meluna Shorty. Als je aangeeft dat het wat stevig aanvoelt, kan dit te maken hebben met sterke bodembekkenspieren. De organicup is niet echt een stevige cup, dus wanneer je sterke bodembekkenspieren hebt is het niet raar dat hij niet openklapt (dit heb ik zelf ook ervaren).
Ik weet niet hoe zwaar je menstruatie is, maar als je niet al te zwaar menstrueert zou ik kijken naar de Meluna Shorty Sport. Dit is een stevige, korte cup. Indien je wel zwaar menstrueert is de Merula misschien iets voor je. Ik heb een lage baarmoedermond, sterke bodembekkenspieren en verlies veel bloed, de Merula is voor mij persoonlijk een 100% match! De Meluna Shorty Sport zou voor mij geen optie zijn omdat ik daarvoor te veel bloed. Ik heb de gewone Meluna Sport (maat M) ook, daar ben ik over het algemeen ook tevreden over maar voor het mooie is hij toch net ietsjes te lang en kan er net iets te weinig in.
Misschien moet je wat experimenteren met verschillende cups, maar mijn inziens is het die investering dubbel en dwars waard! Niets zo fijn als een menstruatiecup die helemaal bij je past