Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:17

Hyawatta wat lekker 4 weken vakantie, geniet er van! Ik ben nu ook vrij maar moet het helaas met 1 week doen :+
Dierenarts geweest ja, foto's waren gelukkig goed. Nu ook diagnose gesteld, iets anders dan in eerste instantie werd gedacht. Paardenkind is hoefbevangen :( Maar ze reageert goed op medicatie en geen gekanteld hoefbeen op de foto's dus gematigd positief.

Femke_nikita bah vervelend van die blaren, ik zou het maar even goed laten genezen.

Aaah benangelique wat balen!! Waarom is het niet door gegaan? Last van je knie? Oh afgelast vanwege het weer lees ik..?

Conny wat leuk, wat was je tijd?

Robijntjah lekker bezig :)

Savannah ik zou op internet een schema opzoeken en gewoon rustig beginnen. En stoppen met roken ;)

Ik heb gisteren voor het eerst 8km gelopen! Ik loop meestal tussen de 4-6 km dus was best even verder maar vond het heel goed te doen. En het was ook nog in duingebied terwijl ik vrijwel alleen op vlak asfalt loop. 8km in 45.07 gelopen, tevreden mee :D

Femke_Nikita

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:31

Daan_O
Wauw, wat een mooie tijd voor 8 km! Beterschap voor het paardenkind ;)

Ik heb mn voeten ingetaped en een klein rondje van 3.5 km gelopen. Nieuw record van 17 min. Best boven mijn normale tempo en nu dus ook vrij moe

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:22

wat een snelle lopers zijn jullie! ik ben echt een diesel hoor. ik kan een eind lopen, maar wel op een constante snelheid van zo'n 6.20 per kilometer. Als ik ga versnellen, dus rond de 5.50 loop, hou ik dan net aan 3k vol :+

afsluitdijk werd idd afgelast vanwege het weer. zo ontzettend jammer. heb er de hele dag een kater-gevoel van gehad.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:24

DAAN dank je. Lange vakantie dit keer :D
Wat balen van je paard, hopen dat ze snel opknapt.

Wat een mooie tijd voor 8km zeg.

Ik heb net weer gelopen, de ronde iets uitgebreid omdat de lessen ook langer worden en ik dan nog een paar stukjes extra kan pakken ;)
Eind van de les ipv 3 min 6 min gelopen, dat heb ik nog niet eerder gered :D

Ik heb de gedownloadeerste versie op m'n tel en niet de app van evy maar zat les 10 niet tussen, nu les 11 maar gepakt, zullen niet veel verschillen.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:02

Ik kom mij hier ook even melden!
Vorige maand te horen gekregen dat ik 10 oktober mag starten aan mijn nieuwe opleiding!

Alle redenen om mijn hardloopschoenen weer uit de kast moest trekken! Want het is een sportieve opleiding!

Beetje laat met voorbereidingen maarja.. Alle beetjes helpen!

Naast het hardlopen doe ik ook nog aan conditiezwemmen en rijd ik circa 3 a 4 keer in de week met mijn paard. Die is nog in opbouwende fase dus echt sporten kan je dat niet noemen..

Helaas gaat het hardlopen nog niet zo van harte.. Veel kramp in mijn kuiten wat na het rekken alleen nog maar erger wordt...

Meer drinken helpt niet of daar krijg ik dan weer steken in mijn zij van...

Gisteren kwam een vriend met een tip en ik hoop dat dat de gouden tip is : HIIT training. Sprinten met hardlopen en wandelen afgewisseld.. Dat ga ik nu maar eens proberen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:08

hiit vraagt veel van de kuitspier ivm de sprints. hou daar rekening mee.
hoe ziet een loopje er nu uit bij je?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:35

Daan_O schreef:
Conny wat leuk, wat was je tijd?

Mijn tijd was 31.3 op 5 kilometer. Had zelf graag onder de 30 gezeten maar mede doordat het de eerste km zo druk was kon ik niet lekker op eigen tempo blijven lopen en moesten we veel inhouden.. Maar ik moet niet klagen vind ik, hardlopen is voor mij iets wat ik naast het paardrijden doe voor mijn eigen conditie maar het komt vaker voor dat ik maar 1 keer per week hardloop ipv 3 keer :Y) . Wil volgend jaar wel de 10 doen, en misschien zelfs een keer de 16 (10mijl) maar dan moet ik nog even trainen :D

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:32

benangelique schreef:
hiit vraagt veel van de kuitspier ivm de sprints. hou daar rekening mee.
hoe ziet een loopje er nu uit bij je?

Ik volg hardlopen met evy
Week 1 les 3 en dan daarna om de kuiten te rekken HIIT.
1.30 wandelen
45 sec rennen
40 sec rennen
Dat x5

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:47

Vandaag 13:42 over 2 km gedaan.... Had zoveel pijn aan gewoon alles. M'n favoriete week van de maand...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:48

xxEvelynxx schreef:
Gisteren kwam een vriend met een tip en ik hoop dat dat de gouden tip is : HIIT training. Sprinten met hardlopen en wandelen afgewisseld.. Dat ga ik nu maar eens proberen!

Is inderdaad een prima training. Ik wissel overigens altijd de sprints af met rustig hardlopen ipv wandelen. Maar een HIT training met hardlopen is alleen geschikt voor mensen met al de nodige hardloopervaring. al is het alleen al omdat er een langdurige warming up (inlopen plus tempoblok) aan vooraf moet gaan om de kans op blessures zo klein mogelijk te houden.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:39

Greetje63 schreef:
xxEvelynxx schreef:

Is inderdaad een prima training. Ik wissel overigens altijd de sprints af met rustig hardlopen ipv wandelen. Maar een HIT training met hardlopen is alleen geschikt voor mensen met al de nodige hardloopervaring. al is het alleen al omdat er een langdurige warming up (inlopen plus tempoblok) aan vooraf moet gaan om de kans op blessures zo klein mogelijk te houden.

Ik doe: 45 seconden hardlopen 45 seconden sprinten en 1.30 wandelen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:32

Hier verschillende variaties. Maar altijd vooraf gegaan door 10-15min inlopen en een tempoblok van 15-20min zodat de spieren goed warm zijn. En dan om en om 30sec snel - 30sec rustig., soms series van 3-5-7-9-11-9-7-5-3 herhalingen. tussen de series dan 60sec ipv 30sec rustig. of bv 5x (30-60-90) snel met steeds 60's rustig. Of om en om 40 sec. Door wandelpauzes is het HIT effect weg overigens. Dus wandelpauzes zitten er bij mij nooit in. als je een echte HIT training wil doen zou je die wandelpauze achterwege moeten laten. eventueel een dribbelpauze tussen series van een aantal opeenvolgingen in.
Wat ik ook regelmatig doe is bijv. (na inlopen en een tempoblok) bv 15 keer steeds 1min snel , 2 minuten rustig tempo. Maar dat valt niet echt meer onder een de benaming HIT training volgens mij. Maar intensief en effectief is een training wel.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:18

Greetje63 schreef:
Hier verschillende variaties. Maar altijd vooraf gegaan door 10-15min inlopen en een tempoblok van 15-20min zodat de spieren goed warm zijn. En dan om en om 30sec snel - 30sec rustig., soms series van 3-5-7-9-11-9-7-5-3 herhalingen. tussen de series dan 60sec ipv 30sec rustig. of bv 5x (30-60-90) snel met steeds 60's rustig. Of om en om 40 sec. Door wandelpauzes is het HIT effect weg overigens. Dus wandelpauzes zitten er bij mij nooit in. als je een echte HIT training wil doen zou je die wandelpauze achterwege moeten laten. eventueel een dribbelpauze tussen series van een aantal opeenvolgingen in.
Wat ik ook regelmatig doe is bijv. (na inlopen en een tempoblok) bv 15 keer steeds 1min snel , 2 minuten rustig tempo. Maar dat valt niet echt meer onder een de benaming HIT training volgens mij. Maar intensief en effectief is een training wel.

Voor se eerste keer HIIT moet je wandel pauzes inlassen. Daarna natuurlijk vervangen voor ren stukjes

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:51

Waarom en van wie? Dan is het geen HIT training. Je moet dergelijke hardlooptraining pas doen als je voldoende belastbaar bent en dus al veel loopervaring waaronder interval trainingen hebt. Die wandelpauzes heb je al vaak bij de interval trainingen gedaan en waarschijnlijk al sinds lange tijd vervangen door wandel-dribbel-wandel pauzes of door enkel dribbel pauzes. Dan is je lijf pas toe aan een dergelijke training.
Maar het is niet verkeerd wat je doet, het is enkel geen HIT training. Kan net zo goed effectief zijn maar heeft niet het effect van een HIT training. Maar beter dan dat wel een HIT training doen terwijl je nog onvoldoende belastbaar bent. Begin dan met gewone interval trainingen waarbij je stukjes van pakweg 200 tot 1200m rondom je omslag punt loopt afgewisseld met wandel/dribbel pauzes en beperk sprintjes tot een aantal herhalingen tegen het einde van een training of doe een aantal series heuvelsprints waarbij je terug wandelt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:18

Femke_nikita fijn dat je toch kon lopen, geen last van je voeten?

Benangelique kan me voorstellen dat je ontzettend baalde. Hoe gaat het met je knie?

Hyawatta je hebt de smaak nu echt goed te pakken :D

Lotje_elmo balen dat je je niet goed voelde, volgende keer vast weer beter!

Evelyne welkom! Wat ga je voor opleiding doen? Tijdens het opbouwen (wat je deed toch nog helemaal niet aan hardlopen?) is het sowieso verstandig het hardlopen met wandelen af te wisselen.

Conny jammer dat je last had van de drukte maar toch netjes gedaan :)

Greetje jouw trainingen zijn volgens mij echt heel intensief. Heb je nog wedstrijden op de planning staan?

Gisteren heb ik een intervaltraining gedaan. Voelde de 8km wel beetje in mijn benen (wat zwaar) maar best fijn gelopen :) Vandaag even rust en dan morgen denk weer lopen.
Vanavond ga ik mijn zus aanmoedigen bij een wedstrijd. Ik twijfelde nog om mee te doen maar het is 6,5km en ik wil eigenlijk eerst wat 5km wedstrijdjes lopen voor ik eventueel langere afstanden ga doen. Daarnaast toch ook geen goede voorbereiding gehad.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:38

Daan a.s zaterdag het NK 100km. Of te wel het hoofddoel van dit jaar. De 3 marathons en de 3 ultra's die ik sinds febr. dit jaar in wedstrijd verband heb gelopen waren slechts een voorbereiding hierop.
Vorige week nog (9 dagen na een marathon wedstrijd) een 50km in training gelopen. Deze week doe ik verder rustig aan. Vandaag en donderdag nog een korte training.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:06

Daan_O, geen last van de voetjes dus helemaal blij.

Greetje63, wauw dat zijn nog eens afstanden! Succes zaterdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:31

Wow wat een afstanden. Ik ben vanochtend nog even geweest maar vanmiddag van m'n paard gevallen dus denk dat ik er weer even uitlig :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:12

Wel bijgelezen, geen puf voor een BLP

Ik heb gisteravond nog 32 minuten gelopen, wil nu echt doorknallen richting de 40 minuten zodat ik straks fatsoenlijk de 4 mijl haal

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:30

Ik heb mijn ronde er alweer opzitten vandaag :D
Half 7 de wekker en tegen half 8 gegaan, was heerlijk zo vroeg, ook qua temperatuur

ROBIJNTJE, dat is balen. Veel pijn van de val?

GREETJE, wow wat een afstanden zeg!!
Succes alvast +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:59

Ja mank aan 2 kanten. En heb over 3,5 week mudmasters :oo

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:12

2,5 week jolijn :P

hier vanavond Beekloop 8km, maar misschien dat ik op 4km wel stop, niet fit genoeg eigenlijk. Ga het toch proberen en kijken hoe ver ik kom :).

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:43

Greetje spannend zeg, heel veel succes alvast!! Ik vind het zoooo bizar, 100km lopen! Hoe lang verwacht je er over te doen? Dan wandel je toch zeker wel tussendoor?

Robijntjah oeps foutje, ben je hard gevallen?

Gisteravond was ik dus met mijn zus mee naar wedstrijd, toen kriebelde het bij mij ook :+ M'n zus was ruimschoots als eerste dame binnen, wel leuk :D Ze heeft 6,5km net onder 26 minuten gelopen. Ik doe het haar niet na haha.
Vanmorgen heb ik 6 km in 30,31 gelopen, ging niet echt vanzelf. Beetje last van de warmte denk, zware benen ook. Maar geeft toch altijd weer een goed gevoel achteraf :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:05

Daan, dat zijn toch ook super nette tijden !

Ik heb de afgelopen tijd veel te weinig (kunnen) trainen, gisteren bij de Hypotheker Beekloop dus maar voor 4km in mijn oude snelheid (ongeveer 10km/pu) gekozen ipv, afzien om 8km proberen te halen.

Uiteindelijk net wat te hard gestart, gefinisht op 23.46 dus 10,23 km/pu.
Mag niet ontevreden zijn. Nu de afstanden weer wat op gaan voeren.

Jezus Greetje wat een afstanden :wow: :wow: :wow: :wow:
ga je je nooit vervelen tijdens het lopen?

Ik merk dat ik na een uur ofzo wat verveelt raak. Tijdens wedstrijden valt dat nog wel mee, maar bij training wel.. Heb je wel muziek op?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:20

Ik ben weer terug van weggeweest
Druk geweest met vakantie voorbereidingen en met nachtdiensten.
Ik ga vanaf nu weer gezellig mee lezen en kletsen.
Dinsdag nog een heerlijke strand ronde gelopen, tien km.
Veel door het mulle zand gegaan en vlajbij de kunst kwam er elke keer een zeehond boven het water uit.

Afbeelding

Afbeelding

Vorig weekend ook weer een leuke dog survival gehad.

Volgende week gaan wij op vakantie met camper dus zal ik tien dagen niet reageren.

Afbeelding