Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:43

Janine1990 schreef:
secricible schreef:
IF is gewoon "een" manier om je energietekort te bereiken. Door je tijdsvebster waarin je eet korter te maken kun je in die tijd meer eten.

Waarom is het dan voornamelijk gericht op het verlagen van het vetpercentage? Want in dat tijdsvenster kan je ook gewoon prima normale energiebehoefte tot je nemen...

Ja dat kan ook idd en dan helpt IF je niet verder. Het is puur een methode die helpt om makkelijker je energietekot op te bouwen. Verder doet het niks. Het is dus ook niks beter of slechter voor verlagen van vetpercebtages dan de hele dag kleine beetjes eten masr einde vd dag net zoveel kcal eten als in 1 uur die kcal eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:44

Ik voel me eindelijk weer beter na 1,5 week met een maag- en darmvirus te hebben gelopen. Effe rustig wennen aan eten want kon niks verdragen :o

O: /
L: 100 gram volkoren penne, 200 gram wortel, 100 gram koolvis
T: Peer
A: Bij mama eten dus weet het nog niet

Ga misschien vanavond ook weer eens naar de fitness, dat is al bijna 3 weken geleden door ziekte en stress :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:01

secricible schreef:
Ja dat kan ook idd en dan helpt IF je niet verder. Het is puur een methode die helpt om makkelijker je energietekot op te bouwen. Verder doet het niks. Het is dus ook niks beter of slechter voor verlagen van vetpercebtages dan de hele dag kleine beetjes eten masr einde vd dag net zoveel kcal eten als in 1 uur die kcal eten.

Oké... Maar is diëten dan niets anders dan het vetpercentage verlagen?
Iets dat me wel aannemelijk lijkt, daar niet van. Vind het vooral heel interessant.

Kayleigh_ schreef:
Ik voel me eindelijk weer beter na 1,5 week met een maag- en darmvirus te hebben gelopen. Effe rustig wennen aan eten want kon niks verdragen :o

O: /
L: 100 gram volkoren penne, 200 gram wortel, 100 gram koolvis
T: Peer
A: Bij mama eten dus weet het nog niet

Ga misschien vanavond ook weer eens naar de fitness, dat is al bijna 3 weken geleden door ziekte en stress :o

Aaah jakkes, dat is ook niet lekker... Ben je wel afgevallen of niet? :D
Zou als ik jou was even een weekje aansterken voordat je aan fitness begint. Ik heb zelf ruim een week heel weinig gegeten door amandeloperatie en vorige week drie keer paardgereden. Valt echt niet mee hoor... Gistermorgen ging ik na het rijden ook nog even een stal schoonmaken. Jeetje, voelde ik echt wel hoor... En dan heb ik nog gewoon redelijk kunnen eten, jij helemaal niets...
Maar even rustig aan aansterken lijkt me...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:12

met een dieet verlaag je in principe ook gewoon je vetpercentage.
Een goed dieet (met de juiste verhoudingen en de juiste hoeveelheid kcal) helpt je daarnaast ook om niet teveel spiermassa te verliezen. Je verliest dan dus vrijwel alleen maar vetmassa en zo min mogelijk spier. Maar simpelweg zeggen dat IF dat op een betere manier kan dan een ander dieet is niet zo. Dat heeft namelijk met veel meer te maken dan met de tijdstippen waarop je eet.

Kayleigh, heb je koorts gehad? Let op met sporten vlak na (of zelfs tijdens) een periode met koorts. Goed uitzoeken is echt essentieel voor je lichaam. Na koorts altijd nog een paar dagen rust!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:15

Ik geloof niet dat het toegestaan is om uitgebreid op IF in te gaan in dit topic.
Ik doe het vooral omdat ik het 's ochtends lastig vind om te eten, en als ik het wel doe, ik de hele dag gigantisch veel honger heb en daardoor rond 10 uur 's ochtends zowel ontbijt als lunch wegwerkte.
Door IF heb ik minder honger over de hele dag, en dan is het makkelijker om minder calorieën naar binnen te werken. En omdat je een bepaalde periode geen calorieën tot je neemt, gebruikt je lichaam je reserves veel meer.

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:17

Sorry, wist ik niet :o
Secredible, bedankt voor je toelichting in ieder geval.

Maanlicht, ik zal niet zeggen dat het slecht is of iets dergelijks. Ik ben geen deskundige. Vind het wel knap in ieder geval :) Maar misschien maakt het het makkelijker dat jij niet zo'n ochtendeter bent :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:20

Een vriendin van me gaat geregeld bij een diëtiste langs en die zegt net dat je best kan ontbijten binnen het uur dat je wakker bent, om je verbranding aan de gang te krijgen. En dan om de 2u iets eten om die gaande te houden.
Moet zeggen dat ik dat zelf niet doe, zelfde reden als Maanlicht, als ik 's ochtends vroeg eet, dan heb ik na een uur alweer honger...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:26

Antonius schreef:
Een vriendin van me gaat geregeld bij een diëtiste langs en die zegt net dat je best kan ontbijten binnen het uur dat je wakker bent, om je verbranding aan de gang te krijgen. En dan om de 2u iets eten om die gaande te houden.
Moet zeggen dat ik dat zelf niet doe, zelfde reden als Maanlicht, als ik 's ochtends vroeg eet, dan heb ik na een uur alweer honger...

Sinds ik havermout eet bij het ontbijt, heb ik weinig last meer van honger kort daarna. En als ik dat wel heb drink ik gewoon eerst een kop thee. Vaak is dat afdoende voor meer dan een half uur. Is het dan nog niet over, tsjah, tussendoortje kan ook prima.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:29

helaas zijn er ook onder diëtisten nog steeds mensen die de wetenschap niet bijhouden en die de riedeltjes van 10 jaar geleden blijven afwerken.
Er is wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen die niet ontbijten moeilijker afvallen. De reden is dat deze mensen later op de dag veel honger hebben en zich dan overeten. That's it. Dus de hele dag niet eten, om 15.00 thuis komen en dan de volledige kast plunderen en eten wat los en vast zit. Doe je dat niet, is er niks aan de hand.
Dus niet vanwege onze verbranding die iedere zoveel tijd eten moet hebben of die opgestart zou moeten worden. Dat is allemaal gewoon nergens op gebaseerd en een argument dat al jaren verouderd is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:33

Mies, die pannekoeken klinke lekker :j

Kayleigh, oei, zo'n virus is niet niks :=

Ontbijten doe ik vrijwel elke dag. Gewoon omdat ik me er goed bij voel en de dag zo goed begin :)

Net bij de supermarkt wat fruit wezen halen :9 moet dat toch echt eens gaan toevoegen aan mn eetpatroon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:36

Oeh ja die pannenkoeken klinken goed!

Kayleigh zulke virussen zijn echt bagger

Als ik niet ontbijt ga ik van stokje, als ik trek heb word ik vaak ook misselijk dan herrinert brein dat ik even eten moet :P

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:37

Dan is het eigenlijk helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen die niet ontbijten moeilijker afvallen, maar dat veel mensen die niet ontbijten moeilijker afvallen omdat ze later op de dag vreetbuien krijgen.

Er zijn heel veel artikelen te vinden over de zin en onzin van ontbijten, bekijk dit maar eens:
http://www.mensgoodlife.nl/gezondheid/e ... ezond.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:40

Maanlicht schreef:
Dan is het eigenlijk helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen die niet ontbijten moeilijker afvallen, maar dat veel mensen die niet ontbijten moeilijker afvallen omdat ze later op de dag vreetbuien krijgen.

Er zijn heel veel artikelen te vinden over de zin en onzin van ontbijten, bekijk dit maar eens:
http://www.mensgoodlife.nl/gezondheid/e ... ezond.html

Leuk stukje, erg verhelderend!

Begin me nu wel af te vragen, over honger, mij is ooit geleerd dat een hongergevoel ook kan betekenen dat je gewoon moet drinken. Wat is daar van waar? Want van drinken gaat het hongergevoel natuurlijk altijd wel een poosje weg, er zit immers tijdelijk weer iets in de maag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:41

Antonius schreef:

Wat een onzin, slechte diëtiste zeg.. Dit is ook al meerdere keren in het topic besproken. Er is niet zoiets als 'je verbranding aan de gang krijgen'. Je verbranding stopt alleen als je dood bent :').

Van de vreetbuien kan ik me goed indenken, maar verbranding aan de gang krijgen.. Nee.. :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:52

Ik ben gewoon niet productief als ik niet ontbijt.

Drinken helpt bij mij niet tegen echt hongergevoel. Gisteren om 5 uur op mn werk een half flesje water gedronken omdat ik honger had. Nog geen half uur later alweer knorrende maag

Nou vind ik wel dat ik heel snel honger heb hoor. Ongeacht wat ik eet. Met name een uur of 2 na het ontbijt krijg ik honger

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:54

Dilan93 schreef:
Hier nog een die nog om boodschappen moet. Het lijstje van vandaag:

O: vezelrijke kwarktaart
T: chocolate chip reep van Atkins
L: 2 gekookte eieren, 1 boterham met kalkoenfilet 75 gram frambozen
T: tiramisu shake van kruidvat
A: groentesoep met een boterham
T: kiwi en wat skyr

Totaal 1409 kcal

Even wat aangepast

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:17

Zijn er hier ook mensen die supplementen gebruiken?

Ik bestel hier (zie link) altijd mijn shampoo, moest nog wat dingetjes hebben en kreeg dit er gratis bij:
https://www.vitamins.nl/aero

Nouja, ik mocht kiezen uit een aantal dingen en had deze keuze nog niet eerder gezien. Dus ach, wie niet waagt... :') Het is maar een klein potje hoor. Ben wel benieuwd of het ook uitmaakt. Ben niet heel erg geneigd om er in te geloven.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:22

Ik gebruik geen supplementen. Voor het sporten vind ik dat pas nodig als ik echt op niveau zou sporten.

En sinds ik gezonder eet, heb ik geen multivitamines meer nodig :)

Heb wel eens ijzerpillen geslikt. Maar dit was altijd op aanraden van de huisarts

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:26

ik gebruik geen supplementen,
maar overweeg eiwitpoeder te gaan gebruiken (schone, van wey of plantaardig).

om zo op de dagen dat ik sport mijn eiwitten iets makkelijker op te kunnen krikken zonder daarbij vet of koolhydraten mee omhoog te sleuren in verhouding. Ik merk dat dat mij nog steeds moeite kost.

maar dan moet ik eerst meer uitvissen voor mijzelf over de zin en de onzin ervan.. En ondertussen zoeken naar voedingsmiddelen waarmee ik makkelijk tot 1.2 gram per kilo zou kunnen komen zonder eiwitpoeder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:28

elenaMM77 schreef:
ik gebruik geen supplementen,
maar overweeg eiwitpoeder te gaan gebruiken (schone, van wey of plantaardig).

om zo op de dagen dat ik sport mijn eiwitten iets makkelijker op te kunnen krikken zonder daarbij vet of koolhydraten mee omhoog te sleuren in verhouding. Ik merk dat dat mij nog steeds moeite kost.

maar dan moet ik eerst meer uitvissen voor mijzelf over de zin en de onzin ervan.. En ondertussen zoeken naar voedingsmiddelen waarmee ik makkelijk tot 1 gram per kilo zou kunnen komen zonder eiwitpoeder.

Wat is het doel van het opkrikken van de eiwitten op een sportdag? Bevordering van het herstel?
En is een proteïnereep dan niet afdoende?

Supplement wat ik aangaf zou zorgen voor een hogere vetverbranding, met name vet op buik en dijen. Die laatste GRAAGGGG.. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:31

Geloof je daarin? Plaatselijke vetverbranding met name op de buik en dijen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:35

bevordering van het herstel inderdaad Janine,

het issue met de proteïne reep is dat ze naast rijk in proteïne vaak ook rijk in complexe koolhydraten en gezonde vetten zijn..

Die laatste twee zijn op zich geen issue, dus dan zou ik met een proteïne bar ook gelijk mijn koolhydraten en vetten omhoog hijsen en dat is nu net niet de bedoeling :')

eigenlijk gewoon puur proteïne in aanvulling op mijn normale eten.
gisteren heb ik dat gedaan met een salade van rivierkreeftjes met 16 gram eiwit en 1.7 gram vet (waarvan maar 0.3 verzadigd) per 100 gram was dat een prima aanvulling (alleen jammer van de conserveringsmiddelen en zout).. Maar een redelijk prijzige oplossing :') natuurlijk..

vandaar mijn interesse in de werking, nut en onzin van eiwitpoeder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:41

gribaldi schreef:
Geloof je daarin? Plaatselijke vetverbranding met name op de buik en dijen?

Niet in plaatselijke verbranding. Maar daar zit het bij mij wel :')
Daar is het het laatste bijgekomen dus zal het ook wel het eerste weer weg gaan. :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 15:42

Elena, jij doet toch voornamelijk cardio en geen krachtsport? Dan is het niet nodig om extra eiwitten in te nemen door middel van repen of whey. Je haalt genoeg uit je voeding.

Als je fanatieker met krachtsport bezig gaat kan het een aanvulling zijn voor je spierherstel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:42

elenaMM77 schreef:
bevordering van het herstel inderdaad Janine,

het issue met de proteïne reep is dat ze naast rijk in proteïne vaak ook rijk in complexe koolhydraten en gezonde vetten zijn..

Die laatste twee zijn op zich geen issue, dus dan zou ik met een proteïne bar ook gelijk mijn koolhydraten en vetten omhoog hijsen en dat is nu net niet de bedoeling :')

eigenlijk gewoon puur proteïne in aanvulling op mijn normale eten.
gisteren heb ik dat gedaan met een salade van rivierkreeftjes met 16 gram eiwit en 1.7 gram vet (waarvan maar 0.3 verzadigd) per 100 gram was dat een prima aanvulling (alleen jammer van de conserveringsmiddelen en zout).. Maar een redelijk prijzige oplossing :') natuurlijk..

vandaar mijn interesse in de werking, nut en onzin van eiwitpoeder.

Oooh aha, ja ik heb geen idee wat er in dergelijke repen zit.
Onlangs wel van een of ander dieet zo'n stukje reep gehad. Was best lekker. Maar dat was nieuwsgierigheid naar de smaak.

Maar lijkt me een lastige opgave inderdaad, als je het zo schetst.