Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 16:00

M'n benen doen nu al pijn haha

Ik eet vanavond tagliatelle met kip en broccoli, lekker, maar de saus maakt het zo ongezond :(

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:01

ik meld mij ook!
ik wil graag zo'n 4 kilo kwijt raken het is niet veel maar wel lastig. Ben iemand die graag een snoepje eet en daarna nog een en ach die ene daarna zal ook wel niks uitmaken.
Drink op moment geen frisdrank meer, alleen nog maar water.
Weeg op moment 69 kilo en ben 1.69m dus wil terug naar de 65 kilo.
Sportschool is voor mij geen optie omdat ik het geld er niet voor heb.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 16:05

Valerie93 schreef:
ik meld mij ook!
ik wil graag zo'n 4 kilo kwijt raken het is niet veel maar wel lastig. Ben iemand die graag een snoepje eet en daarna nog een en ach die ene daarna zal ook wel niks uitmaken.
Drink op moment geen frisdrank meer, alleen nog maar water.
Weeg op moment 69 kilo en ben 1.69m dus wil terug naar de 65 kilo.
Sportschool is voor mij geen optie omdat ik het geld er niet voor heb.

Welkom!
Lekker wandelen en thuis oefeningen doen :)
Deel je lijstje hier eens voor tips

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:09

Ik ben gister voor het eerst 1,5 uur weggeweest deel lopen, deel hardlopen, weer lopen en weer hardlopen. had gelukkig een meisje dat mee wilde want anders ben ik heel moeilijk vooruit te branden.

Heb voor slecht weer de wii met zumba en het balance board zodat ik toch bezig kan zijn, helaas red ik sit-ups niet door mijn ziekte word heel misselijk als ik al met de 3e bezig ben. heb het geprobeerd maar helaas werkte het niet voor mij.

Morgen ben ik een dag aan het werk dus lekker veel lopen en trap op en af. Zondag hele dag door modder ploegen en rennen, bukken, schuilen. dus komt het ook wel goed met beweging.
Qua eten ben ik opzich wel gezond bezig, veel groente en fruit maar het zijn echt de extra dingen die ik moeilijk kan laten staan bijv een ijsje na het eten of een koekje bij de koffie(die ik niet drink)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:39

Oh excuus MevrouwtJ, was vergeten dat je je emailadres moest opgeven O:)

Welkom Valerie! Ik herken mezelf wel in jou. Ik snoep ook graag en bij het 2e denk ik nét hetzelfde, net zoals het ijsje of koekje bij de koffie die je niet drinkt. Het is zó ontzettend moeilijk om er vanaf te blijven :=

Heb ergens gelezen dat het 21 dagen duurt eer je lichaam aan de gewoonte gewend is/er vanaf is, iemand die weet of dit klopt?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:44

LOLLYYwood schreef:
Oh excuus MevrouwtJ, was vergeten dat je je emailadres moest opgeven O:)

Welkom Valerie! Ik herken mezelf wel in jou. Ik snoep ook graag en bij het 2e denk ik nét hetzelfde, net zoals het ijsje of koekje bij de koffie die je niet drinkt. Het is zó ontzettend moeilijk om er vanaf te blijven :=

Heb ergens gelezen dat het 21 dagen duurt eer je lichaam aan de gewoonte gewend is/er vanaf is, iemand die weet of dit klopt?

Ligt ook grotendeels aan je motivatie. Ik ga op vakantie eind mei en zag die datum steeds dichterbij komen. Nu eet ik al ruim 2 weken clean. Heb geen seconde behoefte gehad aan zoetigheid. *D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:04

LOLLYYwood, het erge is nog mijn vriend snoept dus recht voor mijn neus onder het motto: jij wilt afvallen dus ik mag snoepen!

Heb nu wel al 3 dagen dat ik bijna niet snoep dus echt max 3 snoepjes. Merk wel dat ik mij inderdaad er toe moet blijven zetten en zeker als ik zin heb in een snoepje ik maar een plakje komkommer pak of een stuk appel.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:08

Dat is inderdaad erg := Hier propt ie het meestal in m'n mond "je hoeft niet op je eten te letten of minder te snoepen, laat het je smaken!" :')

En wat eet je dan? Echt snoep, of eens een koekje?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:09

vaak 1 dropje. of in ieder geval zoiets. had gister 1 appelkoek op en daar bleef het dan bij het verbaasde mijzelf dat ik die dag voor de rest helemaal niks meer op had!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:23

[/quote]

Moet eerlijk zijn dat ik er vooral fysiek van heb afgezien, de mentale klap is vooral bij mijn partner aangekomen.

Pff direct cardio denk ik dat mijn lichaam nog niet ziet zitten. Ik heb vandaag de fiets ipv de auto gepakt, de trap ipv de lift, en ietsje gezonder gegeten. Vind dat al een heel wat voor mezelf...[/quote]

Dan zou ik gewoon kalm aan beginnen en naar je lichaam luisteren. Het is niet zomaar iets wat je lijf heeft meegemaakt!

Eet eens een lekkere salade ipv brood zoiets :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:23

Gewoon geen snoep oid meer kopen kom je niet in de verleiding ook!

Hoe oud zijn jullie?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:42

Wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik zit al 20 jaar op hetzelfde gewicht (met wat kleine schommelingen rondom de zes zwangerschappen). Had nu al tijden niet meer op de weegschaal gestaan maar ik wist wel dat ik wat was aangekomen.
Afgelopen dinsdag bij de fysio geweest vanwege een blessure. Die wilde perse mijn gewicht weten. En daar zag ik dus wat ik eigenlijk al wist. Alleen nu kan ik het niet ontkennen. Er moet gewoon weer een paar kilo af.
Hoop dus bij jullie extra motivatie te vinden.
Ga geen specifiek dieet volgen of kcal bijhouden want ik weet zelf wel waar het probleem erin geslopen is. Voortaan nog maar een keer opscheppen bij het avondeten (ipv 2 of zelfs 3 keer), een studenten koeken meer in de ochtend of middag en geen handje vol noten meer in de avond. Dat laatste zou niet erg zijn ware het niet dat dat handje vol noten steevast 4 flinke handen vol noten zijn geworden.
Ik mag nu weer voluit hardlopen dus dat zal ook wel meewerken, heb in mijn blessure periode wel heel veel gefietst maar dat is toch op een veel lagere hartfrequentie en zal dus wat verbranding betreft minder doen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:17

Ik koop zelf geen snoep maar mijn vriend wel. Ik probeer zelf al komkommer of stuk fruit te pakken als trek in snoep heb.

Ik ben zelf 22 en mijn vriend is 28

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:55

Goed bezig allemaal!

Ik zit echt nog steeds vol en wat misselijk van mijn late lunch om 4 uur waar ik dus 2 kroketten op brood at hier op Texel. En dat terwijl ik daarvoor enkel om half 10 had ontbeten met yoghurt met havermout. ... Ben dit niet gewend van mijn lichaam. Zometeen om 20.15 uur gaan we hier in het restaurant eten, hopen dat ik dan ondertussen wat minder vol weer zit en anders wordt het weinig eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:04

Ik heb een rommeldagje gehad door allerlei gedoe.

O: wat kwark met beetje yoghurt, rozijnen en walnootjes.
T: 2 crackers met kaas
L: kopje aspergesoep met sandwich in restaurantje
T: 2 crackers kaas en 1 nutella, 2 mandarijnen en een bakje druiven
A: spaghetti

Niet echt een ideale dag, maar goed, ook niet slecht :) weinig beweging, alleen het lopen met de hondjes en door de stad sjouwen. Morgen weer beetje actiever.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:16

zo ik ben net 40 minuten weggeweest, stuk lopen weer rennen en weer lopen en weer rennen.
heb langer en meer gerend dan gister dus dat is echt super voor mij!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:19

Ik ben 24, weeg nu 58 kg en ben 1m60. Bmi gewijs zit ik dus gewoon goed, maar ik wil toch terug naar mijn comfortabele 55kg. Ga het inderdaad rustig aan moeten doen, maar wil echt van mijn zwangerschapsbroeken af, die brengen slechte herinneringen boven.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:49

Ik heb vandaag echt slecht gegeten maar weer tentamentijd.. Ook superveel last van m'n heupen (ik denk door het zitten?) dus moet misschien ook maar weer eens voor advies naar de fysio :\

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:03

wohoee net gewogen! laatste keer was week terug ongeveer toen woog ik 68.9 nu 67.7!!! precies zelfde dag en tijdstip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:53

Bij ons op de sportschool hebben ze nu elke maand een challenge. Voor afgelopen maand was het de hover challenge, met als einddoel een hover van 2,5 minuut. Voor de maand mei hebben ze de squat challenge verzonnen, met als einddoel 250 squats. Ik ga aan deze laatste challenge meedoen en neem de gemiste hover challenge er dan gewoon bij als een soort thuisoefening. Ben benieuwd... :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 22:44

Wat is de hoover challenge? :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:05

Nooit van gehoord idd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:07

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 07:36

Pfoe zwaar!

Ik heb een rot nacht gehad, heb ontzettende spierpijn.. Kon er niet van slapen. Is het slim om te gaan wandelen of kan ik iets op m'n spieren smeren?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:47

Hmm, persoonlijk vind ik altijd dat je met wat spierpijn wel kunt gaan wandelen. Mijn ervaring is dat je je juist na de wandeling losser voelt. Maar als je er echt veel last van ondervind kun je het beter rustig laten herstellen.