Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:32

Mooi kleurtje DnT!

Ik heb eindelijk nagelwieltjes besteld :D Whoehoe :D En weer 3 kleurtjes gelnagellak erbij. Ben echt fan van gelpolish, behalve het eraf halen :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:54

Acryl is gewoon te hard voor mijn nagels,daar zijn mijn styliste en andere kenner uit het nagelwereldje nu uit.En idd je nagels beschadigen toch in lichtere mate. Ze komen er niet zo mooi uit als dat ze er onder gingen. Als ik gellak laat zetten moet er ook altijd eerst een andere basis van gel onder omdat mijn eigen nagels van zichzelf al zo dun zijn.

Lous

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:57

Wisten jullie trouwens dat er ook serieus Naillympics worden gehouden?

Februari is het weer zover in Rome. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:31

Yonker schreef:
Tazzey jij zegt dat altijd wel... maar met acryl en gel wordt er toch altijd een chemisch goedje opgegooid wat in mijn ogen altijd je nagels beschadigd. Ze komen er nooit zo mooi onderuit als ze eronder gingen. Ze worden altijd wat slap ervan. En als je acryl afbreekt kan het nog zo goed gezet zijn maar je nagel beschadigd dan altijd, dat is dan wel een ander geval maar goed.

Je nagels worden er iig niet sterker op :+

Als het goed gezet wordt met professionele materialen komen je nagel er zeker niet slechter onder vandaan. Als je er zelf aan gaat prutsen of het breekt dan is het inderdaad niet goed maar als het goed verwijderd wordt heb je er zeker geen schade van.
Ik denk dat LadyMadonna dit wel kan onderbouwen.

Ik heb behoorlijk wat setjes, gel en acryl, bij anderen en mezelf aangebracht maar mijn nagels en die van mijn klanten zijn er echt nog nooit slechter op geworden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:33

Echt joh Lous? Wat houdt dat in? Nalilart enzo?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:22

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:08

Dat soort wedstrijden zijn er vaak. In Amerika zijn er heel veel wedstrijden. Het gaat vaak om hoe de nagel gevormd wordt, er wordt daar niet met tips gewerkt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:12

Dat is nationaal, de Naillympics zijn internationaal. En voor Europese stylistes dus ook een mooie kans te laten zien wat ze in huis hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:17

Je kunt als niet US ook meedoen in de US wedstrijden. Een kennis van mij gaat een aantal keer per jaar naar de VS om aan die wedstrijden deel te nemen. Die gasten maken echt complete kunstwerken. :oo

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:21

Dat weet ik, maar wel aardig duur om steeds naar de VS te moeten. Dan is dit een mooie mogelijkheid. De Naillympics kunnen ook in een land buiten Europa gehouden worden, dat wel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:24

Dat is ook zo. Ik heb alleen dat niveau niet om mee te kunnen dingen, bij lange na niet zelfs. Ik heb wel een keer als model mee mogen doen bij een wedstrijd in NL. Zoals ik al zei, sommige stylisten maken echt prachtige dingen. Het merendeel is niet draagbaar maar WOW :wow:

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:26

Bij zo'n wedstrijdonderdeel gaat het natuurlijk ook niet om de draagbaarheid. Maar ik heb ook vaak hele mooie dingen voorbij zien komen. :wow:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:30

Er zijn wel klassen waar het ook om draagbaarheid gaat en daar komen ook geweldige dingen uit maar die niet draagbare designs zijn echt heel gaaf!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:59

Grote goedheid! Even wat kunstwerken op gezocht, ik weet niet of ik het mooi moet vinden of verschrikkelijk, maar knap gemaakt is het zeker!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:23

Op de beurs in Utrecht is ook altijd het nk french :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:47

Kom even binnenvallen hoor;
Ik heb OPI All I Want For Christmas Is gehaald, erg mooie rode lak! Maar zie nu in feller licht dat het niet helemaal dekt. Toch 2 laagjes gebruikt, niet te dik. Je ziet zeg maar de streepjes van het aanbrengen zitten.
Heb ik dan toch te dunne laagjes gebruikt of te hard geduwd met het kwastje?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:51

Sommige lakjes heb je 3 laagjes nodig om goede dekking te krijgen. Op zich zijn de rode lakken van OPI wel erg goed. Misschien te veel druk op het kwastje gehad.

Ik heb voor morgen een artikel klaar staan met een vergelijking tussen Oktoberfest gel en nagellak. Best leuk om ze eens van heel dichtbij te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:15

Ik heb die lak ook en bij mij dekt hij prima in 2 dunne laagjes.
Kan zijn dat het aan je manier van lakken ligt, of te dunne laagjes, of je hebt hele witte tips.

Bij mij is hij absoluut niet streperig, als je echt strepen ziet, heb je denk ik te hard op je kwastje geduwt.
Eigenlijk moet je helemaal geen druk op je kwastje hebben.
Je krijgt vaak het netste resultaat, als je je nagel zo min mogelijk met het kwastje aan raakt.
Dus alleen de lak in contact met je nagel.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:32

Vandaag komen mijn hypnotic lakjes binnen :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:15

Ik heb de post over de vergelijking tussen een OPI gelpolish en een gewone OPI nagellak online staan.
OPI GelColor vs. Polish

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:19

Leuk Amanda!

Mehh ik had me verslapen, ben helemaal van de leg :').

Waar het allemaal mee begon <3

Wat stom dat ze verschillend zijn zeg.Je zou denken hetzelfde zodat je een kleine beschadiging met de lak zou kunnen bijstippen. Vind de gel mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:22

Ik vind ze beiden heel gaaf, maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor de gel.
Maar dat draag ik niet :')

Apart dat ze toch verschillend zijn...
Viel me al zo op met ChG.
RP normaal en RP Gellaze zijn echt totaal anders!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:24

Je ziet het verschil pas als je ze naast elkaar op je hand lakt. Als je twee handen met gel of lak doet zul je het verschil niet zien. Je moet echt erboven op zitten wil je het zien.
Ik heb hem laatst al een als gelpolish gedragen maar voor mijn gevoel verschilde ze niet. Ik heb toen de lakjes op het kwastje bekeken en kon toen geen verschillen ontdekken, je ziet het dus echt alleen op de nagel.

Ik moet wel zeggen dat ik de OPI gelcolors erg prettig vind werken, het aanbrengen verschilt niets met andere gellakken die ik heb liggen maar het verwijderen is een feestje. Gisteren na het foto's maken heb ik de gelpolish verwijderd. 5 minuutjes in de zooi weken en het komt er als een filmpje vanaf.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:54

Heb je dan ook de base en top van OPI tazzey?

Ik gebruik wel de base van OPI, maar verder heb ik er niks van

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:57

Ik helemaal niets. Vind ze te duur om te proberen en gezien OPI van geen kanten op mijn nagels blijft zitten, ga ik dat dure probeerseltje niet aan. Daarbij vind ik het jammer, want de kleuren die me aantrekken heb ik dus al in lak staan en vind 2x beetje onzin.