Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:09

Bij nader inzien kan ik daar beter niet op reageren. Daarom gewist.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-03-19 13:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Urbanus

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:35

Blijf ontopic mensen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:04

Ik heb al eerder geschreven dat ik me heel goed kan inleven in mensen die niet (meer) vaccineren als er op eerdere vaccinaties slecht gereageerd is of als er aanwijzingen zijn dat een kind mogelijk de vaccinaties niet aan kan.
Maar ik kan me niet inleven in mensen die op basis van onbetrouwbare en verkeerde informatie bij voorbaat de keuze maken om niet te vaccineren.
Want het is juist zo belangrijk om zo’n hoog mogelijke vaccinatiegraad te heb en voor de kinderen die dus niet gevaccineerd kunnen worden met een hele goede reden.
En die afweging kun je niet maken als je niet voldoende kennis hebt van de werking van het menselijk lichaam of de werking van vaccinaties. Bij elkaar gegooglede en gefacebookte kennis reken ik namelijk niet onder geïnformeerd zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:55

Anoniem schreef:
Nee dat is het niet.
Als je in het topic leest hoe niet vaccinerende moeders veroordeeld worden omdat ze niet bijdragen aan de kudde immuniteit, daarmee mensen in gevaar brengen..
Ik gaf met het borstvoeding- Nutrilon verhaal in principe hetzelfde aan.

Het is niet mijn mening.

Hu? Wat een rare vergelijking, het geven van borstvoeding tegenover vaccineren? Ik denk dat mensen best begrip voor elkaar mogen hebben (vandaag gestart: #doeslief), ook met het geven van borstvoeding. Of je dat wel of niet moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Dat heeft alleen invloed op je eigen kindje. Het moedwillig niet vaccineren heeft inderdaad gevolgen voor de vaccinatiegraad en dat is inderdaad gevaarlijk voor kindjes die niet van jou zijn. Geen stemmingmakerij of veroordeling, maar gewoon de feiten.

Anoniem schreef:
Je kunt je wel inleven in de moeders die geen borstvoeding kunnen geven omdat dat voor jou iets tastbaars en bewezen is.
Maar je kunt je niet inleven in de moeders die kinderen hebben/krijgen met vaccinatieschade door vaccinatie omdat dat voor jou niet tastbaar en bewezen is en dus heb jij het recht om daar zo overheen te walsen als je in dit topic deed, zoals ik nu met de borstvoeding moeders deed.-

Klopt, nogmaals - borstvoeding heeft alleen invloed op je eigen kind, niet vaccineren (in grote aantallen) op de complete volksgezondheid. Vaccinatieschade is neit voor mij niet tastbaar en bewezen - het is niet tastbaar en bewezen. Ik weet oprecht niet wat het is, niemand heeft me antwoord kunnen geven op de vraag wát nou precies vaccinatieschade is en hoe het wordt veroorzaakt door het toedienen van een dood of verzwakt virus met wat hulpstoffen. Wat gebeurt er in je lichaam? Ondertussen breken er oa door de lagere vaccinatiegraad overal in Europa mazelenepidimien uit en sterven er kinderen. Dat is ook heel tastbaar en écht. Ik vind het ook niet bashen maar het simpelweg blijven herhalen van feiten. Échte dingen.

Anoniem schreef:
Waarom vind jij dat je zelf zo wel zo naar naar moeders mag doen en ik niet?

Ten eerste zie ik niet waar ik naar doe - ik blijf alleen hameren op het potentiele gevaar van niet vaccineren. Ik herhaal de feiten. Ik vind persoonlijk jou een stukje vervelender uit de hoek komen.

Anoniem schreef:
Dat van jou is ook nog eens oprecht gemeend en jouw standpunt.
Dat van mij was alleen maar de kuddeimmuniteit hysterie geprojecteerd op de beschermende werking van antistoffen in borstvoeding (zoals pro vaxxers dat doen met antistoffen door vaccins) , het is niet mijn mening of standpunt.

Het is echt géén hysterie. In Europa sterven er mensen aan de mazelen. Dat heeft niks met leefomstandigheden te maien. Infectieziekten waartegen we gevaccineerd worden kunnen onschuldig lijken maar hebben ook hele nare échte bijwerkingen. Ik snap niet waarom dat gebagatelliseerd wordt en waarom je het risico zou nemen. Ik herhaal nog maar eens dat mazelen wereldwijd 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte is.

Anoniem schreef:
Dat een groep besloten kan zijn omdat mensen daar persoonlijke informatie plaatsen die privacy gevoelig is, over hun kinderen bijvoorbeeld, en deze persoonlijke informatie daarover niet op heel internet willen zien rondzwerven, komt niet in je op? Dat je hiermee het vertrouwen van mensen schaadt, ook niet?
Hoe zouden jullie het vinden als ik de informatie en foto's die jullie op bokt plaatsen met jullie commentaar erbij op een speciale Facebook pagina zou plaatsen met daarbij allemaal kwetsend commentaar?
En dan is bokt niet eens besloten.
Waar trek je de grens? Pas wanneer het jou aangaat?

Pas wanneer het de volksgezondheid aangaat en er herhaaldelijk onjuiste en potentieel gevaarlijke informatie wordt verspreid. Dat is ook waar de pereoonlijke vrijheid ophoudt en de overheid maatregelen mag gaan nemen in het belang van de volksgezondheid.

De gedeelde screenshots waren keurig geanonimiseerd en bevatten geen persoonlijke informatie. De discussie die werd getoond was zeer netjes en liet zien dat het gemakkelijk is onderzoeken verkeerd te interpreteren als leek en vervolgens je eigen onjuiste conclusies te verspreiden als De Waarheid.

Ik krijg bij zulke besloten groepjes waar iedereen alles een beetje in het geheim zit te broeden een naar gevoel. Als je info klopt ben je daar open over en slinger je het de wereld in. Ik krijg er een bijna een sekte achtig onfris gevoel bij, a la scientology of de katholieke kerk en het misbruikschandaal. Lekker stiekem een beetje binnen eigen kring.

Verder trouwens helemaal eens met verootje - snap ik ook. Als de vaccinatiegraad hoog blijft kunnen dat soort individuele uitzonderingen gemaakt worden. Ik weet zeker dat de artsen ook begrip kunnen opbrengen voor deze uitzonderingen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:12

Onderzoek heeft trouwens vast gesteld van Autisme niet door vaccinaties kan komen was op het nieuws vanmorgen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:20

Popstra schreef:
Onderzoek heeft trouwens vast gesteld van Autisme niet door vaccinaties kan komen was op het nieuws vanmorgen.

Mijn ouders ook weer blij :D ik heb autisme :)

En dat maakt de discussie voor mij soms wat persoonlijk en pijnlijk. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen liever hebben dat hun kind doodgaat aan een enge ziekte, dan dat ze zijn zoals ik......

Overigens is dat geloof ik al jaren duidelijk, maar sommige theorieën blijven geloof ik erg hangen. Ik weet zeker dat de die-hard anti-vaxxers ook hiermee niet overtuigd zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:29

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:58

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:00

Ah, jullie zijn me voor! Herkansing na kritiek van anti's op het eerdere onderzoek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:36

En dan nog een vraag aan mensen die niet vaccineren vanwege "gevaarlijke " stoffen, geven jullie ook zeker geen borstvoeding aangezien daar vele malen meer kwik in zit dan in vaccinatietoevoegingen en ook geen peren?? Want daar zit veel meer formaldehyde dan in vaccinaties en met de onderstaande producten zou ik ook uitkijken:
als ontsmettingsmiddel of conserveringsmiddel in allerlei cosmetica, b.v. shampoo, badschuim, deodorant, mondwater, nagellak, zeep, crèmes enz.
– als ontsmettingsmiddel of conserveringsmiddel in farmaceutische producten, bijv. zalven, poeders, tabletten, gorgeldranken, transpiratiewerende preparaten, antimycotica, keratolytica en preparaten die tannine bevatten
– als een technische conserveermiddel in lijmen, snij-oliën en metaalbewerkingvloeistoffen
– in chemicaliën bij de fotografie (fixeermiddelen)
– in de verf- en rubberindustrie
– in de bont- en leerindustrie
– in appreteer- en in conditioneermiddelen voor textiel
– in pesticiden, vermiciden en zaad ontsmettingsmiddelen
– bij het verbranden van organisch materiaal zoals brandstof, tabak en houtskool

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:29

Avalanche81 schreef:
Popstra schreef:

Mijn ouders ook weer blij :D ik heb autisme :)
.

Dit raakt me best eigenlijk..
Gekke ideeën van iedereen. Wat is nou eigenlijk normaal? Toch?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:46

Dat dus....... ik heb dat niet persoonlijk opgepakt, maar ik kan me voorstellen dat mensen die hier gevoelig voor zijn, dit heel pijnlijk vinden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:44

Al berichten gelezen dat dit volgens de anti vaxxers fake nieuws is.....
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:36

ja en toen was het stil, want het veroorzaakt écht géén autisme... wat nu, zou dan misschien al het andere ook onzin zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:40

Ik geloof dat niemand van de antivaxxers het hier over autisme hebben gehad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:53

Nu niet. Tijdens de start van dit topic wel. :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:23

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:37

tmr001 schreef:
https://nos.nl/artikel/2272002-uitbrake ... en-is.html

@avalanche snap dat de duscussie dan wel wat persoonlijker wordt, net alsof het een heel slecht iets is, wat helemaal niet zo hoeft te zijn! Wat IMJ ook al zegt, niets van aantrekken, wat is uberhaupt normaal ;)

Ben ik ook niet van plan. Ik deed dat vroeger wel, maar mij persoonlijk raakt het niet meer.

De reden dat ik er alsnog woedend om word, is dat kinderen en tieners, kwetsbaarder dan ik, er wel last van hebben. Maar ik wil te graag ze beschermen. En dus spreek ik me uit, in de hoop de visie van mensen wat te veranderen, en dus ook hun reactie op mensen met autisme.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:26

Bij autisme denken mensen al gauw aan de klassieke variant.. hoofdbonken, fladderen.. onwetendheid zullen we maar zeggen!

Edit: en bovendien maakt dat je nog steeds niet minder waardevol..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:52

IMJ schreef:
Bij autisme denken mensen al gauw aan de klassieke variant.. hoofdbonken, fladderen.. onwetendheid zullen we maar zeggen!

Edit: en bovendien maakt dat je nog steeds niet minder waardevol..

Dat is het ook :) de meest extreme vorm van autisme staat onevenredig in de aandacht.
Mensen zoals ik zouden immers nooit diezelfde angst inboezemen....... niemand is bang een kind als ik te krijgen. Maar ik draag hetzelfde gen.

Veel mensen zoals ik zijn wetenschappers, intellectuelen, theoretisch opgeleid, en dat is maar goed ook, want praktisch wordt het niks :')

Nee, ik geloof idd niet dat er een mens minder waardevol is, en persoonlijk hou ik van het veelkleurig spectrum van mensen. Ik zou alleen willen dat daar meer acceptatie voor is. Ik word wat moe van de opgedrongen eenheidsworst soms.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:22

verootjoo schreef:
In Urk heb je idd maar weinig mensen die een zorgverzekering hebben :+ Dus ja, dan kom je wel aan de laagste kosten. (Die betalen ze dan zelf, of de kerk en worden niet meegerekend)

Wilde ik toch even op reageren.
Dat gaat om circa 100 mensen van de 20.000 inwoners die een zorgverzekering via de kerk hebben.
0,5% van alle inwoners daar dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:22

And so it begins....

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:36

Goh hoe oud waren deze kinderen?
onder de 14 maanden.
Dus hebben ze elkaar besmet....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:54

Maar zoals steeds, zal het niet door het niet vaccineren komen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:55

dromertje2 schreef:
Maar zoals steeds, zal het niet door het niet vaccineren komen...

Wie zegt dat?
Niemand toch?