Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:19

Jeetje wat gaan jullie hard!
Ik vind ook die walking pushups een van de makkelijker dingen.
Die 2 plank posities (een met naar voren springen en een in de vorm van jumping jacks) vind ik wel erg zwaar..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:21

Raponsje schreef:
Voor de walking push up:

Het is de bedoeling om je voeten op dezelfde positie te houden en de "walk" zo lang mogelijk te maken.
Dus flink naar beneden strekken en dan weg "lopen" naar een push up.

Op die manier zet je extra inpact op je core spieren.

Dus jezelf zo lang mogelijk maken en ook je voeten 'uitrekken' zeg maar? Dat doe ik nu steeds maar ik wist niet of dat wel de manier was..

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:26

Zo even mezelf schoppen en lekker dag 9 doen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:27

@Rozanne: die vind ik ook zwaar hoor!

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:25

Zo dag 9 gedaan! Alleen heb zon last van me enkels, en dan nu opeens mijn linker knie erbij. Hopen dat het gewoon over gaat en we gaan lekker door!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 01:25

Ik meld me ook, ben vandaag begonnen met dag 1 :D .

Zijn er ook mensen die dit combineren met de sportschool? Ik ga namelijk ook 3 á 4 keer per week naar de sportschool, maar daar ben ik zo ruim 2 uur mee kwijt. Omdat ik dat vaak niet heb, vind ik dit wel een mooie oplossing om elke dag erbij te kunnen doen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 04:10

Ik ga ook een paar keer per week naar de sportschool, maar nu ik de 30 Day Shred doe wel minder dan eerst. Nu doe ik alleen 1-2x per week een les (zumba, tae bo of aquafit), 1x met mijn personel trainer en soms nog 1x gewichtheffen of zwemmen.

Vandaag had mijn vriendin zin om mee te doen dus ik heb eerst level 2 gedaan en gelijk daarna met zijn tweetjes level 1. ~~}>

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:20

Zo, net level 1 dag 2 achter de rug. Heb me niet opgemeten gisteren, maar ik doe het meer voor m'n conditie dan per se voor een strakker lijf. (al is dat wel een mooie bijkomstigheid natuurlijk)
Kheb t weer overleefd, nu op naar m'n werk ^_^

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 08:42

Jeeej, nog een ochtendsporter! Ik heb net dag 2 level 2 gedaan, lekker!

De walking pushups gaan we me wel ok af, heb daar voldoende balans voor en 1 push up 'normale' manier lukt me wel, en dan kan ik weer even bijtanken. Met de pendulum lunges moet ik erg goed nadenken en met de abs twist cardio durf ik niet in de spiegel te kijken want m'n armen zwabberen alle kanten op :') . Schaatsen kan ik goehoed, durf wel een wedstrijdje met Nathalie aan :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:31

Schaatsen heb ik ook geen enkel probleem mee. Abs twist, nja, ik doe maar wat :+ Ik merk alleen wel dat mijn rug thv de sluiting van mijn bh erg gevoelig is nu. Bij level 1 was dat juist mijn onderrug.
Zo mezelf uit bed slepen en aan de slag. Dag 15 alweer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:43

Hoe sport iedereen? Op blote voeten? Met schoenen?

Ik merk dat ik push ups e.d. gewoon niet kan omdat ik weg glij op blote voeten. Best frustrerend en heb het idee dat ik zo alleen maar teveel ga forceren. Zouden simpele turnschoentjes daar al tegen helpen? Om nu hier in huis met flinke sport schoenen op en neer te gaan springen lijkt mij geen strak plan. Straks komt het servies uit de kasten. :+

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:00

Ik doe op blote voeten :) Ik vind dat zelf fijner.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:04

zooo ik ga zo beginnen met level 1...doe het vanaf de ipad moet lukke even wat ruimte maken en dan gaan met die banaan. ben benieuwd!!!!!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:07

Ik deed het op blote voeten maar heb nu mn enkel naar de .*%&(%*.. Nu toch maar mijn hardloopschoenen aan zodat ik toch wat rechter op de pootjes sta want anders moet ik echt stoppen met shredden ben ik bang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:20

Amaryllis schreef:
Ik deed het op blote voeten maar heb nu mn enkel naar de .*%&(%*.. Nu toch maar mijn hardloopschoenen aan zodat ik toch wat rechter op de pootjes sta want anders moet ik echt stoppen met shredden ben ik bang..

Zijn je voeten dan wel 'flexibel' genoeg met schoenen aan? Of kun je alle oefeningen nog prima uit voeren? :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:21

Toch poging gedaan, gaat wel goed ... Maar ik vind het niet zo zwaar, alleen de de laatste set buikspieroefeningen kan ik echt niet. Denk dat doordat ik die cardio niet zo zwaar kan doen, het effect toch minder is :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:22

Alle dames goed bezig en welkom nieuwelingen!!

Ik sta eventjes stil sinds gisteren. Hoop VNV iets te kunnen. Ben zo ziek als een hond, echt zo extreem balen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:25

Ik deed het ook op blote voeten

Nu in Lvl 2 heb ik echt mijn schoenen aan, vooral voor die planking oefeningen :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:27

Ik glij weg op schoenen bij de planks. Op blote voeten ook wel een beetje, maar minder erg. We hebben in het hele huis laminaat, misschien kan ik vanavond wel een antislipmatje proberen onder mijn voeten. :)) Dag 14 vandaag. Ik heb spierpijn onder mijn schouderbladen, maar dat zal deels ook komen omdat ik mijn merrie gister zelf van de ijzers heb gehaald. Wat een rotklus. :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:30

Jillian, Nathalie en Anita doen het toch ook op sportschoenen?
Ik heb geloof ik 5 dagen zonder gedaan en toch m'n oude sportschoenen maar gepakt.
Die zijn alles behalve flexibel, maar ik kreeg enorme steken aan de binnenkant van m'n enkel met de jumping jacks. Plus dat ik een doorgezakte voet heb en een zwabber enkel, met schoenen is de boel een stuk steviger.
Nadeel is dat het meer dreunt, jammer dan.
Voordeel is dat je ook niet meer weg glijdt idd :)

Ik heb spierpijn in m'n liezen/binnenkant bovenbenen/hoe heet dat daar?
Kan van paardrijden komen, of van de laatste crunches in planking position.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:37

Zo, ik heb een level 4 ontdekt: stoepen sneeuwvrij maken!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:40

Judith_ schreef:
Zijn je voeten dan wel 'flexibel' genoeg met schoenen aan? Of kun je alle oefeningen nog prima uit voeren? :)

De dames in de video hebben toch ook allemaal schoenen aan?

Ik doe het al vanaf dag 1 met schoenen aan. In level 2 glijd ik wel allemaal weg op onze houten vloer. In eerste instantie hielp het nog wel om tegen de nerf in te gaan staan, maar daar glij ik uiteindelijk net zo hard weg. Nu doe ik het op een handdoek. Glijd nog steeds alle kanten op, maar omdat ik de ene kant met mijn handen vast houdt zet ik mezelf daardoor klem waardoor ik de oefeningen gewoon kan doen.

Ik begon vandaag de banden aan de buitenkant van mijn linker knie te voelen. Die heb ik afgelopen voorjaar verdraaid en ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik daar wel eerder last van zou krijgen, maar dat viel tot nu toe mee.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:43

Spierpijn valt mij echt alles mee!! Hoef gelukkig geen trappen op, huis is gelijkvloers :)
Ik had net een geniale ingeving :D Ik ga met mijn telefoon het youtube filmpje filmen. Blijf ik het gewoon vanaf mijn telefoon doen, maar hoef ik geen internet te gebruiken!
De push ups moet ik op de Nathalie manier doen denk ik, heb het gister op Anita haar manier gedaan. Maar mijn knie is het daar absoluut niet mee eens.

Ik heb ook schoenen aan, vanwege de vering voor mijn scheenbenen en knie.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:50

Trap op is niet zo zeer het probleem bij mij... Trap af is wat zeer doet aan m'n kuiten :p
Ik sport met schoenen aan, gelukkig een betonnen vloer dus weinig dreuning. Op blote voeten krijg ik erg snel last van m'n voeten (ook al alsk op blote voeten door het huis loop)
Waarschijnlijk doen m'n kuiten zo'n zeer omdat ik altijd hakjes draag... Ze moeten nu oprekken :p

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:53

Goedemorgen!
Ik heb toch nog best wat spierpijn van m'n eerste shredpoging. :D
Nu even m'n havermout laten zakken (laat ontbijt ivm sneeuwruimen om huis) en ga dan voor poging 2. :)