Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:52

Oh joh wist ik niet, ik was al allemaal erhalen aan het vertellen :+

Nee ik loop in Deventer! Jij wel in Rotterdam? Hoeveel km?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:55

KarinvdM schreef:
Dat is niet nodig hoor. :)

Maar het is prettig als er hier op MW een hardlooptopic blijft bestaan voor nieuwe mensen die willen beginnen met hardlopen, voor info, vragen en advies. :)

Geen probleem. :)
Voorlopig loop ik nog niet tegen iets aan. Maar dit topic zal wel onder een stipje blijven staan.

Warboel

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Ik heb ook over 2 weken zomervakantie :D Kan ik lekker doortrainen.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:29

Ik meld me hier ook. Heb me volgens mij ook al eens bij oudere hardlooptopics gemeld. Ik loop gemiddeld 3 keer per week (maar de laatste tijd minder gemotiveerd dus maar 2 keer :\ ). Loop per keer ergens tussen de 8 en 12 km, afhankelijk van hoeveel tijd en zin ik heb. Ben dus al een langere tijd bezig met hardlopen. Ik heb me wel zojuist ingeschreven voor de colourrun by the sea. Hoop dus door hier mee te praten dat ik weer wat meer gemotiveerd word om te lopen. Hoewel beter weer ook wel zal helpen :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:22

J508 schreef:
Ik meld me hier ook. Heb me volgens mij ook al eens bij oudere hardlooptopics gemeld. Ik loop gemiddeld 3 keer per week (maar de laatste tijd minder gemotiveerd dus maar 2 keer :\ ). Loop per keer ergens tussen de 8 en 12 km, afhankelijk van hoeveel tijd en zin ik heb. Ben dus al een langere tijd bezig met hardlopen. Ik heb me wel zojuist ingeschreven voor de colourrun by the sea. Hoop dus door hier mee te praten dat ik weer wat meer gemotiveerd word om te lopen. Hoewel beter weer ook wel zal helpen :+

Welkom :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:23

Warbling schreef:
Ik heb ook over 2 weken zomervakantie :D Kan ik lekker doortrainen.

Heerlijk is dat. Lekker veel hardlopen en hopen op heel mooi weer, zodat ik nog meer de motivatie krijg.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:25

Kennen jullie het trouwens dat je graag in het donker wil lopen. :=

Ik wil best hardlopen. Maar ik wacht gerust tot 9 uur a half 10 voordat het pas donker is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:25

Nee, hier is geen straatverlichting, geen goed idee dus...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:27

Wat trouwens wel de volgende vraag bij mij naar boven komt.

Hebben jullie reflecterende hesjes of lichtjes aan je arm/been/ect ?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:30

Cchanny schreef:

Ik heb het wel van die armbandjes maar vergeet ze altijd :+

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:33

Ik loop eigenlijk het liefst 's ochtends vroeg, maar wel als het al licht is. Daar kan ik je dus niet mee helpen. Maar ik zie wel regelmatig mensen met reflecterende vesten hardlopen :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:59

Ik loop ook grotendeels in daglicht. Maar ik vind het wel niet zo prettig als ik langs een gebouw loop met grote weerspiegelende wanden... -O- is het net alsof je een peer met korte pootjes ziet rennen....

Gisteren klein rondje gerend. gemengde gevoelens... wilde 4 km, is 3,3 geworden, laatste stuk flinke tegenwind, dus dat ging niet lekker voor mn gevoel... ik had het idee dat ik ook nog aan mn schoenen moest wennen dus voor mezelf gezegd dat ik na 3,3 mocht stoppen... (doe ik normaal nooit, push mezelf altijd veel te veel, dus dat was wel weer een soort van overwinning op mezelf) en wat dan ook weer fijn was dat mn gemiddelde tempo wel wat omhoog was gekropen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:25

Goed zo Wollie!

Ik ben net terug van lopen. Woensdag had ik wat boven mijn tempo gelopen met een vriendinnetje erbij maar run keeper gaf aan dat mijn gemiddelde tempo toch hoger lag vandaag :D

Wel voelde ik in het eerste wandelinterval een soort knoop in mn rechter scheenbeen. Alsof er een spier niet helemaal lekker zat zeg maar... Getwijfeld of ik door zou lopen maar had er met het lopen zelf geen last van dus toch maar doorgegaan en geen spijt van.

Hou het wel even in de gaten. :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:37

Goed zo Lente! :D
Indd wel opletten dat je niet gaat overbelasten!

Hebben mensen hier ook dat de eerste km (ong 3-5) het lastigst zijn en dat het daarna meer vanzelf gaat? Ik merk dat als ik me voorneem langere afstand te lopen dat dat veeeeel beter gaat dan maar een klein rondje... (soort van 2de adem ofzo? of dat je meer in je ritme zit?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:02

Haha mijn GPS had een foutje gemaakt. Die dacht dat ik de eerste 2 kilometer meer dan 20 km/u ging _O-

Die gemiddelde snelheid viel dus best tegen uiteindelijk :')

Hmm ik vind mijn eerste loopminuten vaak her zwaarste. Dan moet ik nog in het ritme komen en ben ik nog niet zo soepel aan het rennen zeg maar.

Waar bestaat trouwens jullie warming up uit?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:05

Ik heb het vaak zo rond de 2e km even wat zwaarder, en dan het allerlaatste stukje, maar dat is meer mentaal geloof ik :))

Ik wandel eerst goed een paar minuten en dan doe ik verschillende stretchoefeningen. Dan zet ik Evy aan en kan het feest beginnen :Y) Na het rennen wandel ik altijd nog goed uit (die 2 minuten van Evy vind ik echt veel te kort) en stretch ik nog een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:09

Ik durf voor het lopen niet echt te stretchen ivm koude spieren. Ik moet zeggen dat ik me meestal warm huppel. Dat gaat zo lekker soepel _O-

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:16

Woehoe, het gaat hard hier! Ik ga vandaag weer de beentjes strekken.
Heb er best wel zin in, omdat het de vorige keer best wel goed ging.
Ben van plan om naar de sportschool toe te lopen, daar op de loopband te gaan
en daarna weer terug naar huis toe lopen. Ik hoop dat het weer het een beetje toelaat. -O-

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:20

Tip voor de mensen die in het donker lopen: bij de ruitersportzaak kun je een reflecterend vestje met lampjes halen. Die gebruik ik als ik in het donker over de weg rijd met mijn paard, maar dus ook voor het hardlopen in het donker.

Verder een hoop nieuwelingen hier, welkom! Het topic gaat hard...Allemaal fanatiekelingen, goed bezig!

Nog 2 weken en dan ben ik klaar met het schema (loop nu met de 5k runner app op de ipod). Ik heb deze week al 5 km gelopen, daar zat nog wel wat wandelen tussendoor bij natuurlijk (volgens schema) maar het begint er op te lijken :)
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 12-04-13 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:21

Volgens mij is koude spieren stretchen ook niet echt bevorderlijk voor je spieren, ik heb altijd geleerd dat dat niet mag, als het echt koud weer is doe ik wat beenoefeningen, high knees, butkicks ed, zoals gisteren loop ik alleen een stukje voorafgaand. Als cooling down wandel ik rustig uit en stretch ik mn kuiten... (niet heel erg uitgebreid dus)

succes Chanelle, fijn dat het de vorige x zo lekker ging!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:26

Sinds ik rustig instretch voor het lopen heb ik veel minder last van mn spieren juist :) Ik maak het ook niet te gek hoor! Ik wandel eerst goed in, huppel inderdaad wat op de plek en doe dan wat korte rekoefeningen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:30

wollie2004 schreef:
Goed zo Lente! :D
Indd wel opletten dat je niet gaat overbelasten!

Hebben mensen hier ook dat de eerste km (ong 3-5) het lastigst zijn en dat het daarna meer vanzelf gaat? Ik merk dat als ik me voorneem langere afstand te lopen dat dat veeeeel beter gaat dan maar een klein rondje... (soort van 2de adem ofzo? of dat je meer in je ritme zit?)

Ik loop altijd 1 uur en heb dat ook meestal de eerste 15min de laatste 30min gaan beter :)
Lente schreef:
Waar bestaat trouwens jullie warming up uit?

Ik wandel gewoon in... ong 10 min ofzo en zelfde uit.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:14

Cchanny schreef:

jep, ik heb een hesje. Ben al eens bijna aangereden in de schemer toen ik het niet droeg, dus daarna meteen aangeschaft (bij ikea voor 2 euro ofzo)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:15

Lente schreef:
Ik durf voor het lopen niet echt te stretchen ivm koude spieren. Ik moet zeggen dat ik me meestal warm huppel. Dat gaat zo lekker soepel _O-

dat is ook heel goed hoor :j en beetje zwaaien met de armen :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:20

fatal_flower schreef:
Tip
Nog 2 weken en dan ben ik klaar met het schema (loop nu met de 5k runner app op de ipod). Ik heb deze week al 5 km gelopen, daar zat nog wel wat wandelen tussendoor bij natuurlijk (volgens schema) maar het begint er op te lijken :)

way to go! +:)+