[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:48

Afgelopen periode me onwijs dik gevoeld, heel erg opgeblazen en zat niet lekker in mijn vel :(
Tot opeens deze week, opeens voelde ik me weer beter en geen dikke opgeblazen buik meer.
leek of ik zo spontaan een paar kilo kwijt was :D
Hoe het opeens kan geen idee, maar wel heel blij mee

Maar toch blijf ik moeite houden met afvallen, ik heb de motivatie niet om te gaan sporten op een of andere manier :( daarnaast zit ik ook nog thuis doordat ik werkeloos ben..
Wil zo graag die 68 kilo ooit halen, maar het lukt niet.
Ik snoep niet, snack minimaal ( behalve het weekend had even een slecht weekend, maar vaak helpt dit juist ten goede op mijn vertering) eet veel fruit en groente, veel vis en geen vlees.
probeer nu zo min mogelijk aardappelen en pasta te eten en alleen volkoren rijst dan nog maar.
ik eet volkoren of meergranen brood, geen zoet beleg erop
Drink alleen maar water, of slimpie of zero ijsthee maar dit doe ik al heel lang

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:52

SuzanLarissa: Misschien moet je de zero drank weren, van zoetstoffen en light producten wordt je honger vaak juist opgewekt. Daarnaast zou ik koolhydraten mijden en vervangen door bijv. kwark, eieren, groente.

Als je zo weinig beweegt heb je die koolhydraten niet nodig.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:57

Toad schreef:
SuzanLarissa: Misschien moet je de zero drank weren, van zoetstoffen en light producten wordt je honger vaak juist opgewekt. Daarnaast zou ik koolhydraten mijden en vervangen door bijv. kwark, eieren, groente.

Als je zo weinig beweegt heb je die koolhydraten niet nodig.

Ik ben echt een brood fan dus dat is wel lastig :') maar dan moet ik maar mijn voornemen om kwark en slimpie te geen eten als ontbijt gaan
uitvoeren :)
Wat is nog meer lekker door de kwark heen?
Ik weet namelijk wel wat ik moet doen denk ik alleen het doorzetten is lastig -O-

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:00

Ik eet regelmatig als lunch of ontbijt:
100 gram kwark met 50 gr opgewarmd diepvriesfruit, 40 gr Dorset Honey granola Muesli, en om het iets te zoeten een theelepel biologische jam.

als dit niet genoeg is maak je de portie gewoon groter, dat kan geen kwaad. Ik zou trouwens die slimpie ook mijden, want daar zitten ook veel zoetstoffen in lijkt mij?

Ik drink zelf alleen water, thee en koffie (zonder suiker), 1 glas sap (per dag) en soms nog een glas melk of sterk verdunde limonade.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:07

dit zijn de Ingrediënten: water, 3.9% vruchtensap uit concentraat (2.9% sinaasappel, 1% framboos), zoetstoffen (cyclamaat, aspartaam*, sacharine), conserveermiddelen (E211, E202), antioxidant (ascorbinezuur), aroma's, stabilisatoren (xanthaangom, glycerolester), kleurstoffen (bètacaroteen, bèta-apo-8’-carotenal).

Inderdaad wel veel zoetstoffen..
Diepvriesvruchten klinkt inderdaad wel goed :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:09

nou dag vasten zit erbijna op en voel me wonderwel geweldig. heb meer energie en komt meer uit mijn handen. ik voel me hier heel goed bij dus ga dit zeker volhouden.
@hannahaapje heb jij al een vastendag gehad? het valt me echt 100 % mee. vanavond vanaf 7 uur mag ik weer eten.

heb ook een fitnesshoepel binnen is heel erg leuk om te doen, maar merk wel dat ik het hoelahoepen een beetje verleerd ben. doe het nu elke dag 2 keer 1 minuut. je moet het opbouwen.

ook heb ik een stappenteller op mijn telefoon geinstaleerd waarbij ik de stapafstand kan instellen. ik loop gemiddeld 15km per dag. over de hele dag genomen. dat viel me alles mee.
nu moet ik wel zeggen dat die stappenteller stimuleert om meer te lopen hihi.

al met al een hele goeie dag gehad.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:23

Speltmelk bestaat wel, ik zag aardig wat lekkere recepten met melk en eet ook wel eens brinta.
Ik heb internet afgezocht en het is zonder toegevoegde suiker.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:25

Die stappenteller is wel een goed idee. Daar is gewoon een app voor? En die staat de hele dag aan?

Deze week ga ik me weer aanmelden bij de sportschool zodat ik kan meedoen met de zumba lessen en bodypump,steps. Dat vind ik wel erg leuk. Liever ga ik niet alleen maar heb niemand die met me mee wil/kan. Dus dat is wel jammer......

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:33

Ik heb vandaag een rotdag. Paard is ziekig, op school ging t niet lekker en ik heb lopen vreten :( stuk pannatone op (krentenbrood, met sinaasappel smaak erdoorheen) stukje chocola en een tosti met wat majo, s morgens gewoon een broodje. Drinken is heeeel licht aangemengde limonade (ik wil niet zo heel veel kiloos kwijt, en drinken is iets wat wij thuis niet beters in huis hebben, ja water, maar dat krijg ik vaak niet weg.)

Vanavond heb ik ook weinig tijd want ik mort een verslag maken en een dag buikspieroefeningen inhalen. Ook moet ik eigenlijk nog laaaannngggg touwtje springen...
Waaaar haal ik die tijd vandaan??

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:37

Soms helpt het om je tijd in te delen. Maak even een schema'tje. Ga optijd avond eten misschien alvast een begin maken aan je verslag zodat je eten wat kan zakken en plan dan van 7 tot 8 een uurtje sporten in ga even lekker douchen en ga van half 9 tot half 11 aan je verslag. Ik weet niet hoelaat je normaal gaat slapen en of het verslag echt vandaag af moet zijn?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:39

Michelle het lijkt mij dat school wel voor het sporten gaat. Een rustdag kan ook niet super veel kwaad, kunnen je spieren ook even herstellen en ga je de dag erna gewoon ff lekker knallen!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:42

davina21 is idd een app en je kande tijd dat hij actief is instellen. deze reageerd ook als je gaat lopen

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:46

School gaat voor ja, etens tijd is afhankelijk, ik woon nog thuis ;)

Ach, ik zie wel of ik er aan toe kom te gaan sporten, ik joop t wel, maargoed...

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:52

Vandaag ook weer boerenfitness gedaan haha..
Moet woensdag weer wegen.. ben zo benieuwd!

Hoe voelt iedereen zich? beetje vol te houden?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:57

X_Michelle_X schreef:
'Dagelijkse Buiktraining GRATIS' bekijken - https://play.google.com/store/apps/deta ... rkoutfree1

Whoppa,, dat is hem,, ik waarschuwt je,, hij is zwaar :)
Ik vind m erg goed! Hij is leuk! :D

Jij hebt dus de gratis versie ervan? Ik ga 'm ook maar eens downloaden, hoewel ik bang ben dat ik 'm weinig zal gebruiken :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:07

Julia schreef:
X_Michelle_X schreef:
'Dagelijkse Buiktraining GRATIS' bekijken - https://play.google.com/store/apps/deta ... rkoutfree1

Whoppa,, dat is hem,, ik waarschuwt je,, hij is zwaar :)
Ik vind m erg goed! Hij is leuk! :D

Jij hebt dus de gratis versie ervan? Ik ga 'm ook maar eens downloaden, hoewel ik bang ben dat ik 'm weinig zal gebruiken :')

Helemaal gratis ja :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:14

Ben even jullie meningen nodig wbt mijn schema, zelf heb ik al wel een mening, maar wil graag eerst die van jullie horen...

Onbijt: 2 Etl halfvolle kwark met magere yoghurt (totaal nog 300 gr), kiwi, eetl lijnzaad, eetl granaatappel en handje nootjes
Kapje volk br brood met appelstroop
L: 2x volk br brood met sandwichspread
Tussendoor: vol br brood appelstroop
Tussendoor 2: mandarijn en 1 augurk
Avondeten: 2,5 aardappelen, witlofsalade, beetje hachee en 70 gr rundvlees.

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik wel toegeven dat ik vandaag ongeveer 20 min heb gelopen, verder gewoon school. Is dit goed, te veel, te weinig etc etc.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:44

Max_en_Max schreef:
ik meld me maar hier, even voorstellen:
ik ben 17 jaar oud en mijn gewicht en lengte zijn: 56 kg + 1,65
nu is dit niet te zwaar, maar ik heb echt zo'n buikje :') het liefste wil ik gewoon een platte buik, ook heb ik best wel brede heupen (helaas). ik weet alleen echt niet hoe ik het aan moet pakken, ik eet niet heel erg ongezond, maar ben een echte snoeper, tegenwoordig probeer ik over te stappen op rijstwafels....

daarbij is mijn spierkracht minimaal doordat ik een jaar lang heel erg ziek ben geweest en daardoor alleen maar heb gelegen, ontzettend langzaam krijg ik weer wat condititie (ik fiets namelijk iedere dag 12 km heen en 12 km terug naar school)dus mijn beenspieren zijn wel oke maar mijn buik, rug en armspieren zijn 0,0

tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? :+

Je hebt een BMI van 20... denk dat jij écht niet hoeft af te vallen hoor.
Als je een plattere buik wil, kan je misschien buikspieroefeningen gaan doen. Of naar een sportschool en je daar laten adviseren.. Maar echt niet gaan afvallen, na een paar kilo zit je dan al op ondergewicht.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:17

weet iemand waar je ook alle weightwatchers punten kan vinden ? kwa voeding

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:35

callum schreef:
nou dag vasten zit erbijna op en voel me wonderwel geweldig. heb meer energie en komt meer uit mijn handen. ik voel me hier heel goed bij dus ga dit zeker volhouden.
@hannahaapje heb jij al een vastendag gehad? het valt me echt 100 % mee. vanavond vanaf 7 uur mag ik weer eten.

heb ook een fitnesshoepel binnen is heel erg leuk om te doen, maar merk wel dat ik het hoelahoepen een beetje verleerd ben. doe het nu elke dag 2 keer 1 minuut. je moet het opbouwen.

ook heb ik een stappenteller op mijn telefoon geinstaleerd waarbij ik de stapafstand kan instellen. ik loop gemiddeld 15km per dag. over de hele dag genomen. dat viel me alles mee.
nu moet ik wel zeggen dat die stappenteller stimuleert om meer te lopen hihi.

al met al een hele goeie dag gehad.

He ja, mij valt het ook 100% mee! Vandaag was echt heerlijk. Normaal 's maandags knort me maag de hele dag en leef ik naar de maaltijden toe. En dan nu geen één keer honger gehad en eigenlijk praktisch helemaal niet aan eten denken. :) Dit ga ik sowieso 2 x per week doen, tenzij ik er opeens van kilo's aankom of zo haha.

Makreel op vanavond! Mwuah, vond het niet lekker. :( Maar vond het erg leuk om te proeven.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:35

Goed van je dat je wel makreel heb geprobeerd!!
Ben ent weer terug van de sport school, lekker gebikkeld. Hmm suikervrije rjistwafels gekocht, viel denk in de smaak thuis zitten er nog maar 2 in... {:)-: Heeel fijn!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:51

Oeh, verstop ze anders op je kamer en vertel niemand waar ze liggen? :Y)

Deze week wil ik kabeljauw eten want ik lees net dat dat ontzettend mager is.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:58

victoria secret show kijken is niet goed voor je zelf beeld :')

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:03

*\o/* mjammie kabeljauw heerlijk! Tilapia of pangafilet is ook erg lekker!
@ ajockey, of juist motiverend;) als ik een snaai bui heb ga ik altijd bikini's kijken haha :')

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:06

haha, nee want dan voel ik me schuldig over die 2 pannenkoeken van vandaag :P

En aangezien ik dan paasei jaloers ben, dat hun plat buikje kunnen hebben, en het mij maar niet lukt. Hou met me 53 kilo een beetje bolbuikje.
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 17-12-12 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt