ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:41

Ah oké... Wel vervelend zeg ! Toch maar wel extra voorzichtig zijn ;)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:53

Ik heb zojuist voor de 8e keer in m'n leven en de derde keer in het afgelopen jaar m'n pinpas verloren... :7 Word er helemaal gek van, ik heb hem vaak nodig op de uni, om dingen uit te printen en eten mee te kopen, en dan stop ik hem onbewust in m'n broekzak in plaats van m'n portemonnee. Afgelopen keren ben ik hem ook op precies dezelfde manier verloren. Iets met een ezel... En een steen...

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:54

Oeh! Misschien moet je zo'n pasjeshouder kopen?
Sindsdien weet ik aaaaaltijd waar m'n pasjes zijn :')

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:34

Haha klinkt bekend!

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:02

Zo was ik in de veronderstelling dat mijn pinpas een keer gejat was, toen ik ging verhuizen vond ik hem in mn laptoptas (die ik een keer gebruikt had en daarna niet weer omdat het toch niet zo handig was)... :P

En zo heb ik een paar dagen zonder fiets gezeten in Wageningen (heel erg onhandig) ook omdat ik dacht dat hij gejat was, bleek dat ik hem gewoon een keer in een andere fietsenstalling had gezet aan een kant van de universiteit waar ik niet zo vaak kom. De twee klasgenoten waarmee ik toen liep lachten me keihard driedubbel uit (ik in volle verbazing naar een fiets lopen die op mijn fiets leek en bleek dus ook mijn fiets te zijn..). Zo typisch..:P

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:19

I'm not alone _/-\o_

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:26

Vandaag weer een echte ADD-style actie :))

Je maakt een cake. Dus dat betekent spul mixen, vorm invetten, in de vorm doen, appeltjes erin, in de oven----.... ooh wacht, oven staat niet aan!
Dus cake was al ingezakt voor hij de oven in kon :+

In het kader van ADHLAS (or: Attention Defic... Hey look! A squirrel! ) :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:06

:D Ik vind het zo leuk die verhalen... Onder het mom van 'ik ben niet de enige met zulke acties', maar eigenlijk omdat ik de meeste zelf ook wel eens gehad heb... :Y)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:57

ben vandaag weer op gesprek geweest, met mijn moeder erbij. Ik voelde me wel aangevalle door mijn moeder en dat zei ik ook op een gegeven moment (was er al bang voor). Psygoloog zei mij dat het niet zo was of dat zij het niet zo zag. Mijn vriend zei dat ook, dus dan zag ik het alleen zo. Ik vond dat mijn moeder nogal de nadruk oplegde hoe slecht ik mij gedroeg en hoe lief mijn zusje was. Fijn gesprek vond ik het in ieder geval niet. Ze heeft wel gezegd dat ik toch hoog scoor op die testen, bijna een 9 als het een cijfer moet geven. Krijg over twee weken nog een gesprek en dan nog een keer een adviesgesprek.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:32

Vanmiddag met 'axium magneduo vrouw' in mn handen gestaan, maar die vrouw van de etos raadde me visolie aan. Dus ik heb nu ieta van 60 tabletten om uit te proberen of het baat heeft bij me. Anderen er ervaringen mee?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:16

Wemkelover ja dat is vervelend.
Ik was het vorige week ook niet altijd met mijn moeder eens eigenlijk. Heb er tijdens het gesprek of erna niets van gezegd maar van de week vroeg ze of ik het maar haar eens was geweest en toen heb ik wel nee gezegd. Maar toen ging ze doorvragen en daar had ik geen zin dus zei dat het al goed was.

Ik zou vandaag gesprek hebben ivm medicatie maar had net 4€ in de parkeer meter gedondert en toen ik naar binnen ging bleek hij ergens met pech te staan wachten op ANWB dus nu as dinsdag. :j

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:56

Lente schreef:
Data ben ik overigens bizar goed in := autistisch trekje? :)) Alleen van één vriendin vergeet ik élk jaar haar verjaardag _O-

Ik snap de lol niet, dat is toch uitermate kwetsend en onaardig? Je eigen verantwoordelijkheid nemen en besluiten om een alarm in je telefoon te zetten is toch niet zo moeilijk. Heeft die vriendin tenminste ook het idee dat ze belangrijk is voor jou... -O-

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:08

Lente schreef:
Ben trouwens ook een enorme ramp met kaartjes versturen := Ik begin er gewoon niet meer aan denk ik... reacties op geboortekaartjes, kerstkaarten... Probleem is... Bellen heb ik ook niks mee... :')

Mag ik vragen, echt uit pure interesse, vind je jezelf dan nog steeds een leuk mens? Mensen krijgen een baby, de mooiste dag uit hun leven. Ze hebben met liefde een kaart uitgezocht, een tekst bedacht, een naam verzonnen. Samen met familie zoeken ze je adres op, schrijven dat op een envelop, plakken er een postzegel op en jij bent gewoon te beroerd om te reageren. Mijn vriendin is ADD-er en vertoont ook dit soort gedrag. Maar zij vindt het gek als mensen haar gewoon geen kaartjes meer sturen. Vind je het niet belangrijk genoeg om mensen te laten blijken dat je e aardig of belangrijk vind, of heb je er gewoon geen zin in?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:29

Utrolig schreef:
Dat laagje stof op je hersenen begrijp ik volkomen. Alhoewel ik zelf nu wel wat alerter ben. Ik ben van het allerlaatste moment, loop daardoor 6 mnd achter met betaling van stal. Ik moet dat pinnen elke maand en dat vergeet waardoor ik teveel geld uitgeef en dan niets overblijft...de volgende maand dan maar...Nu dus even elke maand dubbel betalen.

En je hebt niet een belachelijk groot schuldgevoel naar degene aan wie je dat geld verschuldigd bent? Iemand die nu misschien geen nieuwe schoenen kan kopen voor zijn zoon omdat jij de stalling niet hebt betaald?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:30

JuliaMaria schreef:
Ik heb ADHD en ben ook geen geniale planner, hoe jij je gedraagt heb ik me ook lang gedragen (tot mijn 16e ongeveer), net als jij met het "excuus" dat het door ADHD komt. Maar inmiddels ben ik stoer en volwassen genoeg om de schouders er onder te zetten en niet meer de luie donder uit te hangen onder het mom van "ja maar ik heb ADHD". Dat zal je voor altijd hebben dus als je wat verantwoordelijkheidsgevoel hebt leer je er mee om gaan, want het mag geen excuus zijn voor het verzieken van je eigen leven en bijbehorende doelen. ;)

Maar goed, de ene AD(H)Der is natuurlijk de andere niet... :)

WOW! Dat is de spirit!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:30

TamaradB, je begrijpt niet helemaal wat het inhoud om dingen echt te vergeten.
Dit gebeurt niet omdat het niet belangrijk genoeg is of dat er geen zin in is.

Als ik niet meteen op iets reageer, dat kan kaart/sms/voicemail of zoiets zijn, dan vergeet ik het.
En denk er pas weken later weer aan, als ik weer iets soortgelijks tegenkom.
En natuurlijk zal dit voor anderen niet leuk zijn, daarom heb ik denk ik ook geen vrienden. Maar het gebeurt niet expres.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:32

Ik heb een vraag aan de ADDers hier.
Hoe kun je iemand die overduidelijk alle kenmerken heeft en zijn omgeving en familie daar zeer zwaar mee belast (lees grote schulden maken, afspraken niet nakomen, mislukte smoezen bedenken, vergeten de post open te maken, vergeten huur te betalen, vergeten af te wassen, vergeten tanden te poetsen, vergeten huisdier eten te geven etc etc) om hulp te gaan zoeken?
Deze persoon ontkent iedere vorm van ongemak, dus in zijn ogen is er geen enkel probleem.
Echter moet er van buitenaf door familie geregeld worden dat de rekeningen betaald worden en dat het huis niet in zo'n staat van vervuiling komt dat het gevaarlijk wordt. Wat nou als de ouders wegvallen?
Hij heeft immers geen probleem en accepteerd dus geen hulp.....
Ik heb angst dat hij dan op straat beland ondanks een goede baan etc, puur door laksheid.
Hoe krijg je zo iemand zo ver om hulp te zoeken? Hoe dring je daar in door?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:36

Hoi bokkers! Ik weetsinds een kleine week officieel dat ik ADD heb en ben net begonnen met methylfenidaat. Op zich gaat het tot nu toe heel goed! Laatst heb ik toch zeker 1,5 uur aan een stuk gestudeerd zonder tussendoor iets anders te doen, een nieuw record :) ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar ervaringen met bachbloesems, neurofeedback en/of andere alternatieve behandelingen!

Verder ga ik op zoek naar wat zelfhulpgidsen voor structuur aanbrengen etc, want het is niet leuk om je ov-kaart, sleutels en telefoon altijd kwijt te zijn en vaak te laat te komen! Ik werk al met wekkers en herinneringen, maar als mijn telefoon kwijt is werkt datook niet. Verder begint morgen de tentamenweek dus als iemand nog goede studietips heeft lees ik ook graag mee (ik heb al vele pagina's gelezen van dit topic overigens, als je er eenmaal aan begint ben je zo 50 pagina's verder :p)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:01

Sizzle schreef:
Ik heb een vraag aan de ADDers hier.
Hoe kun je iemand die overduidelijk alle kenmerken heeft en zijn omgeving en familie daar zeer zwaar mee belast (lees grote schulden maken, afspraken niet nakomen, mislukte smoezen bedenken, vergeten de post open te maken, vergeten huur te betalen, vergeten af te wassen, vergeten tanden te poetsen, vergeten huisdier eten te geven etc etc) om hulp te gaan zoeken?
Deze persoon ontkent iedere vorm van ongemak, dus in zijn ogen is er geen enkel probleem.
Echter moet er van buitenaf door familie geregeld worden dat de rekeningen betaald worden en dat het huis niet in zo'n staat van vervuiling komt dat het gevaarlijk wordt. Wat nou als de ouders wegvallen?
Hij heeft immers geen probleem en accepteerd dus geen hulp.....
Ik heb angst dat hij dan op straat beland ondanks een goede baan etc, puur door laksheid.
Hoe krijg je zo iemand zo ver om hulp te zoeken? Hoe dring je daar in door?

Och Jezus, ik heb echt hetzelfde probleem met mijn vriendin! Help...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:10

Ik ben bang dat je hier geen antwoord op die vraag krijgt.. Hier zitten ADDers die erkennen dat er wel degelijk iets aan de hand is.. En die er ook mee aan de slag willen/zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:15

Dat snap ik, maar hoe zijn die het dan gaan erkennen?
Hoe kom je tot het punt dat je WEL hulp of medicijnen wilt?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:17

Pas als je er zelf last van hebt of als je zelf doorhebt dat het je belemmert in de dagelijkse dingen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:19

Ik heb het al van kinds af aan dus, die erkenning is toen ook al begonnen. ik weet niet beter zegmaar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:19

Ik sta nu op de wachtlijst van het GGZ om getest te worden, maar heb voor mezelf eigenlijk al besloten dat het zo is. Het past zo bij mij allemaal dat het bijna wel zo met zijn. Ik ga nu dit topic eens van voor tot achter doorlezen, ik ben erg benieuwd allemaal..

EDIT:
Ik vergeet zelden afspraken(toevallig vorige week een toets vergeten) en kom onder normale omstandigheden nooit te laat. Dit heb ik wel geleerd en ik vertrek dan ook regelmatig zo vroeg voor bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek dat ik 20 minuten kan wachten. Met een agenda vergeet ik mijn huiswerk ook niet eigenlijk, maar ik stel het dan wel weer uit tot het uur van tevoren...

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:28

De erkenning komt inderdaad volgens mij pas als je er zelf last van heb.
Bij mij begon het met school, nadat ik erover was gaan lezen zag ik eigenlijk pas de rest.
Ik ben nu eenmaal ook een grote chaoot, maar ook vrienden en familie moeten dit maar accepteren.
Natuurlijk ik zit ook wel fout, maar ik doe al m'n best.

En Tamara mag ik vragen uit welke ervaring van ADD jij spreek? Alleen die van die vriendin?