[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:18

Altijd leuk als je aan het afrekenen bent in de supermarkt en je hoort van de kassamedewerker 'Oh heb je je haar weer geverfd?' :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:21

Mijn pony is een beetje lang, maar ik vind 'm wel leuk zo. ^^

Afbeelding

Ik vind het jammer dat special effects niet te koop is in Nederland. Precies de verschrikkelijk felle bijna lichtgevende tint rood die ik wilde hebben. :n Heeft iemand hier ervaring met Manic Panic/Directions? En hoe lang blijft dat ongeveer zitten?

JamieShanin

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:47

Ik vind het erg mooi hoor!

ik weet dat die kleuren 6weken blijven zitten maar ze blijven langer zitten als je met koud water wast en een beetje verf met je conditioner mengt ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:10

Iemand ervaring met de BIG shampoo van Lush? :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:56

:o? Even knip-plak vanuit mijn topic dat vast op slot gaat!

Pfft, ik zit met de handen in het haar :P

Ik heb al 8 jaar zo'n beetje hetzelfde kapsel en nu wil ik graag wat anders. Ik heb net de kapper gebeld, en heb vrijdag een afspraak. 1 probleem alleen... ik weet niet wat ik wil!

Ik heb het nu halflang tot lang, in lagen. Ik heb redelijk slag van mezelf, en hoe korter ik het heb, hoe meer het springt. En het springt ook nog wel eens de kant op die ik dan dus niet wil... Ook heb ik een middenscheiding die er alleen met behoorlijk wat overtuigingskracht uit gaat. :D Verder hou ik van een makkelijk kapsel, waar ik niet elke ochtend een half uur voor moet fohnen stijltangen en trutten...

Ik heb al een aantal plaatjes gezocht, die wil ik ook meenemen en aan de kapper voorleggen. Maar ik ben een totale leek op het gebied van kapsels (daarom heb ik ook al 8 jaar hetzelfde :') ), dus ik zou graag horen of ik al een beetje in de goeie richting zit, qua wat er wel en niet kan met springerig haar, en of het aan mijn niet-trutten-voorwaarden voldoet...

Ik vond dit wel heel heel erg tof (even niet naar de kleur kijken):

http://behindthechair.com/displaystepby ... 539&ITID=1

Of dit, ook superstoer:

http://behindthechair.com/displaystepby ... 694&ITID=1

Of heel klassiek:

Afbeelding

Of misschien zoiets?

Afbeelding

Help Bokt, help! _/-\o_ :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:06

Hoi mensen!

Ik kom ook even binnenvallen, twijfel namelijk wat ik met m'n haar zal doen (wat een verrassing :D )

Ik heb het eigenlijk al jaren lang gehad, echt lang. Heb van mezelf erg veel haar, dus dat wordt als ik het een paar uurtjes niet borstel een beetje sluik. Toen heb ik een paar maanden een lange schuine bob gehad, maar dat vond ik een beetje tuttig, dus toen heb ik 't op kaaklengte af laten knippen met veel lagen d'r in voor een volumineus effect :P
Daar was ik wel te vrede mee, maar nu kom ik op het punt dat ik eigenlijk weer naar de kapper moet, want het zit nu nét niet (draag het nu in een inimini staartje).
Maar ik heb geen idee wat ik wil, lang haar vond ik mooi maar errug veel werk kwa kammen, een bob vond ik teveel gedoe met stijlen :P
Ik wil dus eigenlijk iets wat er tussenin zit, het liefst wel een beetje pittig :j
En een beetje werk is natuurlijk geen probleem!

Even wat foto's ter vergelijking,

lang:
Afbeelding

bob:
Afbeelding

nu:
Afbeelding

Ik heb wel een klein ideetje, een kant lang(er), als een lange lok zegmaar.
En de andere kant kort geknipt (een paar cm). En dan eventueel nog een verfje er doorheen.

foto van wat ongeveer het idee dan wordt (gemaakt na een wilde hagel en wind-bui waarbij wat haar uit m'n staartje was ontsnapt :P )

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:06

Sem_ schreef:
Iemand ervaring met de BIG shampoo van Lush? :)

Jep!
Is erg fijn, over het algemeen vind ik alle shampoo's van Lush wel goed :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:50

Geeft hij ook echt volume, of maakt het eigenlijk niets uit vergeleken andere shampoos? :)
Ik vind lang haar je het leukste staan, ook al misstaat het "korte" je zeker niet! Als ik jou was zou
ik het net wat langer later groeien, schouderlengte of nog ietsjes langer. Persoonlijk vind ik
één kant lang en één kant kort nooit zo leuk, maar dat vind ik eigenlijk bij niemand. Denk wel
dat je het goed kan hebben. :j Bedenk ook dat het erg lang kan duren voordat het allemaal
weer op één lengte is als je het zat bent. Mooi haar heb je trouwens. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:13

Haarbal: kapsel 1,2 en 4 zijn geen kaspels die gemakkelijk zijn in onderhoud, lijkt mij
Ik denk dat je er behoorlijk wat aan moet doen om het zo te krijgen en ik denk dat het ook niet lang zo blijft
Kapsel 3 vind ik mooi, maar wel een stuk klassieker dan de andere kapsels die je laat zien. Je zou een foto moeten plaatsen om te kunnen beoordelen of dit je zal staan of niet. Als je van jezelf wat slag hebt, is dit wel een heel onderhoudsvriendelijk kapsel denk ik :j

Judith: gaan voor dat asymetrische kapsel, het zal je super staan, denk ik! :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:36

Ik heb hier de kleur Pearl staan. Foto geeft blond aan. Klopt dit? Heb het gekregen van iemand die het niet gebruikte meer, ik wil het dat evt. voor dipdye. Maar niet dat ik zo oranje ben _O-

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:55

Mag ik vragen wat jullie eigenlijk tegen statisch haar doen? Vooral nu in die wintermaanden kamp ik echt met haar dat continu statisch is. Erg irritant!

Als ik 's ochtends onder de douche vandaan kom en ik maak het met de handdoek zo droog mogelijk, kam het door en laat het gewoon opdrogen en kam het pas weer door wanneer het helemaal droog is valt mijn haar het mooist. Heb enorm steil haar en op deze manier valt het net wat 'voller' maar nog wel 'steil' (heb het op 1 lengte en wil juist de laagjes eruit laten groeien zodat de onderkant ook weer voller word). Ben er nu tevreden over maar nu met dit weer word het op deze manier hoe dan ook erg statisch. Wat dan wel helpt is om er bv. mousse in te doen en dan juist niet gaan föhnen maar gewoon op laten drogen. Keer door kammen en klaar, alleen dan valt het direct niet meer voller. Gebruik nu geen conditioner (is dat nou zo'n beetje het zelfde als crèmespoeling?). Eerder had ik dus ook crèmespoeling en daar werd m'n haar best snel vet van (deed ik verder nog helemaal niks). Gebruik die dus niet meer en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter!

Heb nu alleen Andrelon shampoo (steil haar) en dat is alles, ja soms (op dagen wanneer het echt statisch is) wil ik er nog wel eens mousse in doen maar liever dus eigenlijk ook niet. Alleen nu mijn vraag wat doen jullie tegen het statische? Er moet toch een andere oplossing zijn waar mijn haar lekker los en vol van blijft, niet vet word, maar niet te duur is? De mousse staat hier in de badkamer dus is handig en makkelijk om te gebruiken dan haha.. _O-

En dan heb ik direct nog een vraag, heb nu al een aantal weken, maanden? Mijn haar zo laten knippen dat alles achter op 1 lijn komt (laat de laagjes ook uit groeien), een pony en dan langs het gezicht wat speelser laten vallen. Nu heb ik altijd mijn haar los hangen, ook omdat opsteken voor op kantoor niet handig werkt omdat ik op de scooter moet (helm op dus), maar ook omdat ik niet zou weten wat ik kan doen met mijn kapsel? Heb bij de paarden wel een staart in, maar dit is meer vanuit het gemak dan dat ik het écht leuk vind. En staart vind ik ook al zo snel erg saai worden. :\

Iemand ideeën wat leuk is om te doen? Simpele dingen? Leuke dingen met uitgaan bv?
Let wel, krullen e.d. hoef ik niet te proberen dat is er binnen no time weer uit. Heb wel 'lichter' haar maar wel weer erg glad. :+

Geloof dat ik hier ergens in het topic wel een foto heb gepost van toen ik mijn pony net heb laten knippen, ondertussen valt die al een stukje voller ( :D ) net als de rest van mijn haar nu ook voller oogt. Moet je even op dat "Geplaats" links boven dit bericht zien zie je de foto denk ik wel verschijnen.....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:59

_Marinke_ schreef:
Mag ik vragen wat jullie eigenlijk tegen statisch haar doen? Vooral nu in die wintermaanden kamp ik echt met haar dat continu statisch is. Erg irritant!

Als ik 's ochtends onder de douche vandaan kom en ik maak het met de handdoek zo droog mogelijk, kam het door en laat het gewoon opdrogen en kam het pas weer door wanneer het helemaal droog is valt mijn haar het mooist. Heb enorm steil haar en op deze manier valt het net wat 'voller' maar nog wel 'steil' (heb het op 1 lengte en wil juist de laagjes eruit laten groeien zodat de onderkant ook weer voller word). Ben er nu tevreden over maar nu met dit weer word het op deze manier hoe dan ook erg statisch. Wat dan wel helpt is om er bv. mousse in te doen en dan juist niet gaan föhnen maar gewoon op laten drogen. Keer door kammen en klaar, alleen dan valt het direct niet meer voller. Gebruik nu geen conditioner (is dat nou zo'n beetje het zelfde als crèmespoeling?). Eerder had ik dus ook crèmespoeling en daar werd m'n haar best snel vet van (deed ik verder nog helemaal niks). Gebruik die dus niet meer en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter!

Heb nu alleen Andrelon shampoo (steil haar) en dat is alles, ja soms (op dagen wanneer het echt statisch is) wil ik er nog wel eens mousse in doen maar liever dus eigenlijk ook niet. Alleen nu mijn vraag wat doen jullie tegen het statische? Er moet toch een andere oplossing zijn waar mijn haar lekker los en vol van blijft, niet vet word, maar niet te duur is? De mousse staat hier in de badkamer dus is handig en makkelijk om te gebruiken dan haha.. _O-

En dan heb ik direct nog een vraag, heb nu al een aantal weken, maanden? Mijn haar zo laten knippen dat alles achter op 1 lijn komt (laat de laagjes ook uit groeien), een pony en dan langs het gezicht wat speelser laten vallen. Nu heb ik altijd mijn haar los hangen, ook omdat opsteken voor op kantoor niet handig werkt omdat ik op de scooter moet (helm op dus), maar ook omdat ik niet zou weten wat ik kan doen met mijn kapsel? Heb bij de paarden wel een staart in, maar dit is meer vanuit het gemak dan dat ik het écht leuk vind. En staart vind ik ook al zo snel erg saai worden. :\

Iemand ideeën wat leuk is om te doen? Simpele dingen? Leuke dingen met uitgaan bv?
Let wel, krullen e.d. hoef ik niet te proberen dat is er binnen no time weer uit. Heb wel 'lichter' haar maar wel weer erg glad. :+

Geloof dat ik hier ergens in het topic wel een foto heb gepost van toen ik mijn pony net heb laten knippen, ondertussen valt die al een stukje voller ( :D ) net als de rest van mijn haar nu ook voller oogt. Moet je even op dat "Geplaats" links boven dit bericht zien zie je de foto denk ik wel verschijnen.....

ik gebruik sinds kort john frieda spray voor volume, deze was wel prijzig, maar ik had ook echt super erge last van statisch haar. Dit spray je op handdoekdroog haar bij de wortels, dan kam/verpsreid je het een beetje door je haar met je hand/borstel en dan laat je het gewoon drogen of fohn je het. Ik heb zelf echt super snel vet haar (2-3 dagen max.) maar door dit spul is het er zeker niet erger mee geworden (tegendeel!). Ook lift het mijn haar een beetje op vanaf de wortels....

Ik kan niet meer zonder maar het is wel aan de prijzige kant..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:06

Tegen statisch haar blijkt het te werken als je wat haarlak op je borstel sprayt en dan door je haar heen gaan met je borstel.

Wat vind je van een vlecht? Kan gewoon naar achter, of aan de zijkant dat hij dus over je schouder naar voren valt en allemaal verschillende soorten vlechten. Knotje kan ook leuk zijn en wanneer je het vastzet met wat pinnetjes blijft het de hele dag prima zitten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:12

Wat voor mij werkt is Schwarzkopf anti-klit spray op mijn handen spuiten en dan even met mijn handen
door mijn haar gaan. Dan kan ik er meestal wel weer even tegenaan! Je hoeft ook maar heel weinig
te gebruiken, gewoon 1 à 2 spraytjes op de handpalmen en dat verdelen door het haar. Als anti klit
werkt hij dan weer niet echt goed voor mij.. :+

Deze bedoel ik, de linker natuurlijk
http://img694.imageshack.us/img694/4238/klit.png

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:31

Voor een mooi vallende vlecht langs de zijkant is mijn haar toch echt te kort... En zo naar achter mwah ik weet t niet.. :\

Heb eigenlijk precies hetzelfde kapsel als Angela Schijf.. :=

Bedankt voor de tips voor dat statische! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:37

Conditioner gebruiken helpt voor mij ook veel, ik heb ook dun/fijn haar en het word er niet zwaarder
van gelukkig, maar wel minder pluizig en statisch! :) Wel alleen in de lengte natuurlijk.

Prachtig paard heb je trouwens!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:51

Maar wat gebruik je dan als conditioner? Ik begin een beetje huiverig te worden om van alles en nog wat in mijn haar te smeren (juist omdat het zo snel vet word). :+

Dankje! Ben ook super blij met hem! *D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:21

Word het ook vet in de lengte? Mijn haar word eigenlijk alleen vet (dicht) op mijn hoofdhuid. Als je
conditioner óp je hoofd gaat smeren dan word het wel snel vet ja! :D Als je haar in de lengte ook
vet word zou ik zoeken naar een hele basic conditioner die mild verzorgend is, als een
haarproduct té verzorgend is kan je haar namelijk sneller vet worden. Ik zou er zo geen weten..
Ik gebruik zelf ofwel de conditioner van Dr. Organic met arganolie of Dove Nourishing Oil Care
conditioner maar die zijn beide eerder geschikt voor droog haar denk ik. Misschien kun je van de
Guhl lijn "Luchtig & fris" proberen, die lijn is geschikt voor normaal tot vet haar. :) Ik weet niet
of het echt werkt, maar wie weet!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:22

Sinds ik mijn haar rood heb geverfd wordt het haast niet vet, heel apart :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:50

Ik denk dat het je heel mooi staat dat asymetrische judith! Ik zou er ook voor gaan, alhoewel ik wat je nu hebt ook heel leuk vind, zo zou ik het wel willen :j

Haarbal: ik vind het derde kapsel het mooiste en ik denk ook het meest praktisch :)

Tegen statisch haar werkt bij mij overigens bijna niks.. :(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:50

Nou m'n afspraak is gemaakt hoor, aankomende vrijdag gaat het gebeuren.
Meestal zie ik ter plekke wel wat ik ga doen, vertrouw m'n kapster heel erg, maar die is voor alles in :P
Denk dat het idd het asymmetrische wordt!

Wat houd je tegen Frummels :D ?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:56

Dat ik een watje ben en mijn haar nog nooit zo lang is geweest als nu haha. :P

Maar 23 februari word ik geknipt en gekleurd voor een show in belgie dus dan verlies ik wel een paar cm denk ik haha. Maar is niet erg, ben benieuwd hoe het staat en wat ze gaan doen :j

Ben benieuwd hoe je haar wordt! Wel een foto plaatsen he!?

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:59

Haai Dames!

Ik heb een tijdje geleden een veiling gewonnen op vakantieveiling... heel gaaf een een human hair weave van 45 cm!!

Nou heb ik alleen kort erna mijn zijkanten er helemaal af laten knippen :Y) :') dus ja gaat bij mij niet meer lukken :D

Wie kan ik hier heeeeeeel blij mee maken?
Als er iemand is met heel dun piek haar (zoals ik :+ ) wil ik de waardebon met alle liefde schenken (doormailen)

Wie het eerst pb't met foto van je zielige plukjes is de gelukkige... }>

Hij is geldig tot 06/07 in Almere

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:00

Frummels schreef:
Dat ik een watje ben en mijn haar nog nooit zo lang is geweest als nu haha. :P

Maar 23 februari word ik geknipt en gekleurd voor een show in belgie dus dan verlies ik wel een paar cm denk ik haha. Maar is niet erg, ben benieuwd hoe het staat en wat ze gaan doen :j

Ben benieuwd hoe je haar wordt! Wel een foto plaatsen he!?

Tuurlijk :j

Mooi lang haar is prachtig <3

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:01

cindytjuh schreef:
Haai Dames!

Ik heb een tijdje geleden een veiling gewonnen op vakantieveiling... heel gaaf een een human hair weave van 45 cm!!

Nou heb ik alleen kort erna mijn zijkanten er helemaal af laten knippen :Y) :') dus ja gaat bij mij niet meer lukken :D

Wie kan ik hier heeeeeeel blij mee maken?
Als er iemand is met heel dun piek haar (zoals ik :+ ) wil ik de waardebon met alle liefde schenken (doormailen)

Wie het eerst pb't met foto van je zielige plukjes is de gelukkige... }>

Hij is geldig tot 06/07 in Almere

Wat een aanbod, echt lief van je!

Helaas, ook niks voor mij :+