[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:29

innesteling is meestal tussen de 4 a 7 dagen

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:31

Vraagje, Is er iemand op dit topic bekend met een implantaat?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:06

Jans schreef:
Alle medicatie en doktersbezoeken gaan van je eigen risico. Een van de redenen dat ik aan en spiraal begin voor dat eigen risico omhoog gaat.

Klopt niet. Alle anticonceptie van jongeren onder de 18 wordt vanuit de basisverzekering betaald.
Anticonceptiemiddelen voor volwassenen wordt vanuit de aanvullende verzekering betaald. En dat gaat niet van het eigen risico.
Doktersbezoeken ook niet. Medische handelingen en medicijnen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:20

Waarom betaal ik dat dan wel met mijn aanvullend := ik was er in januari alweer doorheen..

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:40

romeoluver schreef:
Ik ben dus heel erg onregematig ongesteld, er zit elke keer ong een half jaar tussen, en vanochtend ben ik bij de huisaarts geweest en moest ik bloed laten prikken. Over een week krijg ik de uitslag, ik hoop dat er niks aan de hand is :)

Ik heb vandaag de uitslag gekregen, er is niks ernstigs aan de hand :D maar over een maandje moet ik toch ff een gesprekje met de gynacualoog ofzo of ik er pillen voor wil.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:14

Meid, je bent pas 15! Je cyclus moet nog regelmatig worden. Wees blij dat je nog niet elke 4 weken ongesteld bent :) Het komt vanzelf op gang, ik zou me er nog maar niet zo druk over maken. Geniet er nog even van, en ga je er over een jaar pas 'druk' om maken als het dan nog niet regelmatig is. :)

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:23

Hallo, ik heb ook een vraagje! Ik ben er sinds kort over uit dat ik aan de pil wil, tot nu toe heb ik altijd het condoom als anticonceptie gebruikt maar de pil erbij geeft net nog iets meer zekerheid. ;) Daarbij wil ik ook mijn menstruatiecyclus wat meer zelf kunnen regelen.
Alleen nu heb ik geen flaaaaauw idee wat voor pil bij mij zou passen! Ik ben wel van plan om naar de HA te gaan maar hoor toch graag jullie mening...

Ik word namelijk snel dik en heb best vaak last van puistjes... Ik zoek dus een pil die dat niet erger maakt!
Een lichte pil met weinig hormonen, maar wel betrouwbaar als anticonceptie. :)

Als jullie wat namen hebben, kan ik in het weekend eens googlen en dan na het weekend de dokter bellen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:19

Jans schreef:
Waarom betaal ik dat dan wel met mijn aanvullend := ik was er in januari alweer doorheen..

Dat kan niet kloppen hoor!

Zorg die niet onder het eigen risico zorgverzekering valt
Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. Voor de volgende zorgkosten betaalt u geen eigen risico:

huisarts;
verloskundige zorg en kraamzorg;
gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
de griepprik voor risicogroepen;
zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:02

Ik zit in mijn laatste week.. maar deze maand heb ik mijn pil niet erg goed geslikt..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:11

Dan is de kans zeker aanwezig dat je zwanger bent. De pil is 99,9% betrouwbaar, maar als je hem niet goed slikt gaat dat gerust terug naar 90% of minder. Ik zou even contact op nemen met je huisarts en on advies vragen voor nu en ook voor de toekomst. Misschien is een ander type anticonceptie beter geschikt voor jou want je bent duidelijk onverantwoordelijk bezig.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:16

Yessy schreef:
Dan is de kans zeker aanwezig dat je zwanger bent. De pil is 99,9% betrouwbaar, maar als je hem niet goed slikt gaat dat gerust terug naar 90% of minder. Ik zou even contact op nemen met je huisarts en on advies vragen voor nu en ook voor de toekomst. Misschien is een ander type anticonceptie beter geschikt voor jou want je bent duidelijk onverantwoordelijk bezig.

Nou nou onverantwoordelijk is wel weer heel erg overdreven! Ik weet echt wel wat ik doe hoor ;) En slik mijn normaal gesproken altijd netjes om 19:00!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:20

hebben jullie ook ergens 'last' van bij doorslikken? :)
Ik slik hem voor het eerst deze week door, maar ben bang dat er wat ergs gebeurd :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:24

Je zegt zelf dat je je pil deze maand onregelmatig hebt geslikt en afgelopen week 4 dagen niet terwijl je wel seks had. Daaruit trek ik die conclusie, dat je de pil de rest van het jaar wel iedere avond op hetzelfde tijdstip slikt kan ik niet weten en maakt helaas nu je kans op zwangerschap niet kleiner. Ik weet niet of je een sterke kinderwens hebt maar zo niet dan zou ik een andere vorm van anticonceptie serieus overwegen. Ik begon na jaren pilgebruik ook vaker een pil te vergeten (al was dat er hooguit 1 per maand en niet eens elke maand) en iedere paar maanden die stress vond ik vreselijk. Nu Mirena en dat geeft me een veel rustiger gevoel :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:48

@Yessy ik zit niet zo zeer in de stress.. Ik heb geen kinderwens op dit moment maar komt het dan mag het blijven :) Ik ben tegen abortus!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:08

Marieke1495 schreef:
hebben jullie ook ergens 'last' van bij doorslikken? :)
Ik slik hem voor het eerst deze week door, maar ben bang dat er wat ergs gebeurd :')

Ja, daarom slik ik de pil niet maar heb ik een spiraaltje.
Maar in het begin heb ik ook tig zwangerschapstesten gedaan omdat ik het niet vertrouwde. :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:12

Ik heb in 7 jaar pilgebruik nergens last van gehad als ik de pil doorslikte, het hangt heel erg af van hoe jouw lichaam op de pil reageert (en dat kan per pilsoort ook weer schelen). Kortom gewoon proberen en niet te veel nadenken over de gevolgen, je merkt het vanzelf :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:13

Yessy schreef:
Ik heb in 7 jaar pilgebruik nergens last van gehad als ik de pil doorslikte, het hangt heel erg af van hoe jouw lichaam op de pil reageert (en dat kan per pilsoort ook weer schelen). Kortom gewoon proberen en niet te veel nadenken over de gevolgen, je merkt het vanzelf :j

ik heb sws geen last van de pil, geen hoofdpijn enz.
we zullen zien! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:13

Ow nou ik had nergens last van trouwens, behalve van mijn eigen hoofd. :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:15

Haha dat kwam bij mij na een maand of 3 doorslikken meestal pas ;) Heb jij met je spiraaltje wel een regelmatige menstruatie dan nu?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:16

Tis mn 3e. Bij de eerste 2 bleef t gewoon weg na 2 maanden.
Kwam dan na een jaar of 4 weer terug en dan wel regelmatig maar bijna niets.
Zo van tegen de tijd dat ik er achter was, was t alweer opgehouden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:18

Dat is wel fijn! Hier de eerste 6 maanden niets, toen bijna 1,5 jaar superregelmatig en nu al weer bijna een half jaar totaal onregelmatig. Jammer maar niets aan te doen :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:21

T kan zo wisselend zijn. Nu al weer 4 weken continu bloedverlies met mn laatste spiraatje. Hoop dat dat ook weer wegtrekt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:22

Oh getver dat is balen! Helemaal met dit weer!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:24

Ja I know. Tis ook weer helemaal anders als met de eerste en de tweede.
De eerste keer was t bijna meteen weg. De tweede keer had ik heel erg veel oud bloed en slijmverlies dat ik echt dacht dat t nooit goed kon zijn. :o Maar dat ging na een paar weken ook weg.
Nu gewoon normaal bloed. Maar het houdt niet op. Ben t nu toch wel zat. :P Maar verder geen andere klachten dus ik ga me geen zorgen maken en hij hoeft er ook niet uit hoor. Met alle anticonceptie moet je gewoon geduld hebben om te kijken hoe je lichaam er op reageert.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:05

Wat jammer dat je nu al zo'n tijd bloedverlies hebt Iris. Maar gelukkig heb je ervaring genoeg om het wel de kans te geven, ik weet zeker dat t weer over gaat :j Ik ben nog steeds dolblij met mn spiraal en dat oa jij me daartoe hebt weten over te halen :D Ik ben nu ongeveer een half dagje per maand ongesteld en verder niets. Voel me er ook heel veilig mee!