Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:30

horses1990 schreef:
@ IngridB...Bedankt voor de tip! Ga het zeker proberen met dat zoethoutje :D

Hoe gaat het je af met stoppen? Is het een beetje vol te houden?

HorseTopShop

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:33

Ik zit nu op dag 10 met de Champix. De bijwerkingen zijn er zoals misselijk en heftig dromen, maar stoppen met roken zit er echt niet in. Ik heb alleen maar meer trek gekregen :S

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:36

Nou ja zeg, da's balen. Immuun voor champix?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:03

Ben weer begonnen |( Nouja vanaf dinsdag ga ik er weer tegenaan (uit eten met paasweekend wordt hem weer niet). Gewoon weer opnieuw proberen...voel me zo schuldig nu |(

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:50

Hoe begin je weer? Als je geen sigaretten voor handen hebt, kun je ook niks opsteken toch? :)

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:15

Ik begin weer omdat mijn vriend rookt :+ Wil hem niet de schuld geven ofzo....maar sigaretten zijn altijd aanwezig bij mij thuis :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:46

Ja dat maakt het niet makkelijker inderdaad...ben blij dat mijn vriend samen met me gestopt is. Woensdag ben ik alweer 4 weken gestopt!! En nog steeds valt het me over het algemeen mee. Heb nog wel moeilijke momenten, maar zolang ik geen sigaret voor handen heb op dat moment is het goed te doen. Als ik had geweten dat het zoveel makkelijker was dan ik verwacht had, had ik het waarschijnlijk veel eerder gedaan.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:52

Hellow, hier 2 vriend en ik die ook willen stoppen. Sinds zaterdag ochtend besloten om geen peukkie meer op te steken. Probleem 1: Krijg nu toch wel erg trek in een sigaretje...... vooral na het eten.... Probleem 2: Heb nog sigaretjes liggen.... Probleem 3: Wil niet opgeven.... Gelukkig doe ik t samen met me vriend en moet t wel gaan lukken....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:41

Morgen 5 weken gestopt en t gaat eigenlijk super goed *\o/* . Heb soms wel even zin in een trekje (hoef geen hele peuk hoor :D ) maar krijg t echt niet van m'n vriend (dan denk ik, barst met je peuk :D , maar ben hem ook heel dankbaar achteraf natuurlijk :j ). WE gaan gewoon lekker rookvrij door en houden het gewoon vol!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:48

Gefeliciteerd Xono en IngridB met het volhouden om niet te roken +:)+ Arabcarla, de beslissing om niet te roken is enger dan het niet-roken zelf. Zorg dat je niets meer in huis hebt. Koop flink wat fruit, worteltjes en zoethout zodat je ergste trek weg kunt weerstaan en zet hem op!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:18

horses1990 schreef:
Ik begin weer omdat mijn vriend rookt :+ Wil hem niet de schuld geven ofzo....maar sigaretten zijn altijd aanwezig bij mij thuis :P

Oh wat zonde dat je daar niet boven hebt kunnen staan. :(:)
Mijn vriend rookt ook en ik bewaar zelfs zijn sigaretten in mijn tas als we weg gaan. :o
Ook koop ik ze voor hem maar ik heb zelf geen behoefte gelukkig.
Ben zo blij dat ik ervan af ben, zou willen dat hij ook gaat stoppen maar dat zit er nog niet in.
Volgende week ben ik twee maanden gestopt :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:56

Ik vind het altijd wel mooi om bij de supermarkt te zeggen: 'en een pakje Marlboro alsjeblieft' :D
Heb een makkelijke fase momenteel gelukkig. Haal soms dus nog wel sigaretten voor vriendlief, maar Marlboro heb ik altijd vies gevonden, dus is geen verleiding.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:54

ik ben nog steeds zo goed als gestopt. soms tussendoor rook ik mee als de gelegenheid daar is (biertje+ sigaretje) maar verder niet meer .... ben er best blij mee zo !

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:24

Hier drie weken gestopt nu en het gaat echt heel goed, vind roken nog steeds heel leuk denk ik :D maar merk dat ik er heel weinig meer mee bezig ben en dat voelt toch wel heel, heel goed :))

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er aan mijn conditie weinig verandering merk....denk dat mijn basisconditie gewoon vrij goed was, ik ren nog steeds mijn rondje 5 km. in dezelfde tijd en inspanning en ik kan niet zeggen dat het makkelijker voelt :n Misschien komt het nog :j

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:16

Voor de mensen die moeite hebben om te stoppen, even blij wezen dat je gestopt bent. Ik werk namelijk in een winkel en de prijzen zijn vanaf deze maand weer met 20 cent omhoog gegaan :D

Daar zijn wij in ieder geval vanaf. Moet je even bedenken. Een groot pakje malboro 7,20 :')

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:10

Schandalig hoe duur hé :j , maar wel een goede motivatie om het vol te houden ;) .

Vandaag bij een vriend van mijn vriend langs geweest en hun zaten dus lekker binnen te roken. Gatver, wat stonk het zeg :D . M'n kleren nu, blehhhhh := .
Ja ben echt een ex roker hoor _O- hahaha.
Nee valt wel mee, maar ik kan niet zeggen dat ik het oh zo lekker vond. Vond het echt een gore lucht die binnen hing :j . Ik had totaal geen moeite dat hun zaten te roken en ook totaal geen behoefte om er ook eentje te willen. Was al blij dat mijn vriend de deur even open ging zetten := ( landal greenparks huisje dus kleine huiskamer.
Ben dus op de proef gesteld vandaag en ben geslaagd *\o/*

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:46

Hmmmz dit word dag 3 voor mij en dit weekend is snel gegaan af en toe wel even zin in een sigaretje maar de verleiding goed kunnen weerstaan ondanks dat ik sigaretten in huis heb. Waar ik moeite mee ga hebben is de aankomende 4 dagen.... dan ben ik op me werk en is het echt een gewoonte om mee te gaan. Word een uitdaging!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:22

Oh sterkte arabcarla maar ook jou gaat het lukken. *\o/*

Ingrid super dat je hebt volgehouden hahhahh exroker. :D

Iinge_ inderdaad ook hier zijn de prijzen sinds eergisteren omhoog gegaan alleen is een pakje marlboro hier 4.45 of zo iets dus nog stukken goedkoper dan bij jullie.

Ninus dat komt wel maar inderdaad hoe gek dat duurt even.

shadowflower wat een mazzelaar ben jij zou willen dat ik zo kon roken, gisteren voor de eerste keer weer wezen zwemmen in ons buitenbad en daarna had ik zo´n zin in een sigaretje evenals vanavond lekker op het terras met een kop koffie na het eten maar nee mag niet van mij :( .
Mijn vriend is nu naar beneden gereden zijn sigaretten waren op := .

Quellian whhahhah een pakje marlboro alstublieft hihi dat heb ik bij pall mall en winston.
Maar een lekker marlboro sigaretje zou ik nu wel lusten :o

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:29

Malboro is zo vies :')
Ik had altijd camel.

Maar heb mijn vriend er nu toe aangezet ook te stoppen(hij wilde het wel al maar het lukte niet), hij is nu het boek van Allen Carr aan het lezen :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:56

Aangezien jullie de 100 pagina's hebben behaald, heb ik een nieuw topic voor jullie geopend: [MW] Stoppen met roken deel 2
Daar kunnen jullie verder, hier een slotje.