[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:32

Vandaag precies een maand bezig, en er is in het totaal al 5 kilo af!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:38

Ladyloe schreef:
Vandaag precies een maand bezig, en er is in het totaal al 5 kilo af!

+:)+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:45

TOPPIE Ladyloe!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:49

Ik heb zo het gevoel dat het deze week bij mij niet gaat lukken. Ofwel ga ik heel veel zondigen, ofwel mezelf quasi uithongeren. Meestal dat laatste als ik me niet goed voel. Zit in een rotsituatie thuis + geen werk + gekwetst paard en het ergste is dat m'n vriend een week weg is voor het werk (Londen). Op zich moet een mens daar tegen kunnen, maar hij is zo'n beetje de enige die ik heb momenteel... Dus dit wordt *piep*...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:59

ohjee Tieneke.. dat is niet best! Kun je voor jezelf niet een eet-schema maken? :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:02

Nee, aangezien we hier met z'n 3en afwisselend koken. 's Avonds zal ik wel altijd flink eten, maar zo overdag val ik stil. Vandaag wel goed begonnen, of ja, ongeveer, met 2 sandwichen en veel water. Wel vannacht, voor m'n vriend hier vertrok, een stuk taart gegeten. Maar ik vermoed zo dat ik m'n calorieën deze week wel volledig zal opgebruiken.

Heb niet eens zin om te sporten. Blègh. Het liefst zou ik gewoon een week volledig doorslapen en hem zaterdag weer fijn in m'n armen houden... Ik weet dat ik zielig klink, maar hier thuis is het nu echt gewoon heel onaangenaam.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:38

He bah Tienke wat vervelend dat je, je zo voelt. Als je niet echt lekker in je vel zit lijkt het me moeilijk om met je dieet bezig te gaan. Dat zou bij mij er op neer komen dat ik dus echt veel ga eten. Hoop dat je het toch een beetje kunt volhouden deze week!

Vanmiddag heb ik mijn weegmoment ben nu een week bezig. Eerst zo nog even lekker met het paard bezig.
Gister een beetje gezondigd. Voelde me daar niet zo prettig bij, maar nu weer vol goede moed aan de slag.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:49

Bleh dat is rot zeg Tieneke :\
Ik snap heel goed dat je je naar voelt hoor. Ik ben zelf ook iemand die vriendlief het liefst zoveel mogelijk om zich heen heeft. Is ie eens een weekend weg met vrienden ofzo dan is dat natuurlijk prima, maar als er dan net van alles mis gaat op andere vlakken dan mis je hem natuurlijk extra.

Is het een idee om in ieder geval voldoende fruit te eten? Dat je 's ochtends een aantal stukken fruit pakt en met jezelf afspreekt dat je die in ieder geval op eet die dag. Mocht je dan eens de neiging krijgen minder te eten omdat je je rot voelt dan heb je in ieder geval toch wat vezels en vitamines binnen gekregen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:57

Hier ook een zondig weekend gehad :( 'omdat het vrijdag is het ik voor ons 3 een appelflap gehaald' om dat nou weer te laten staan vind ik dan weer zo zielig voor m'n moeder :(
Zaterdag middagje wezen shoppen en bij aankomst eerst wezen lunchen (bruin brood met roomkaas) en bij de thee een appelbol in bladerdeeg.
Zondag verjaardag van m'n neefje. 's ochtends vroeg op wedstrijd gegaan met zus en geen trek om te ontbijten dus pakje liga gegeten. Natuurlijk toen we terug kwamen hardstikke trek en op verjaardag me te goed gedaan aan salades en broodjes en een kroket. Zo stom! dus ik weet voor de volgende keer dat ik eerst een hele bak yoghurt ga eten en daarna pas naar verjaardag ga, ookal is het verjaardag met lunch. Heb de rest van de dag trouwens niks meer gegeten alleen nog thee gedronken dus dat ging dan wel weer goed. Expres extra goed de stal van paard uitgemest en nog wat rondgewandeld en opgeruimd dus wel wat lichaamsbeweging gehad. Baalde stiekem wel. Had zaterdagochtend weegmomentje en was wel 0,9 kilo afgevallen in 1e week.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:59

Hier ook weer met goede moed er tegenaan deze week...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:03

Ach, ik heb me vrijdagavond iets meer tegoed gedaan aan de wok dan gepland :P
En gisteren een appelpuntje met warme choco op in de dierentuin, het was zo ontzettend koud. En stiekem vond ik dat we het wel een keertje verdient hadden. En dan hadden we ook nog onze vaste patatdag tussendoor :o Gelukkig nog wel stevige hardlooptraining gehad.

Ik merk wel dat het opbiechten van mijn zonden helpt om weer door te kunnen met gezond eten. Normaal gesproken zwijg ik het dood en verlies ik de motivatie. Dan denk ik 'ik heb nu al zoveel rommel gegeten, kan er net zo goed helemaal mee ophouden'. Nu heb ik zoiets van 'okee, het was lekker, maar nu pik ik de draad weer op en ga verder met gezond eten.'

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:08

@Ladylou, knap zeg! Ga zo door!

Pfff, ik was dus niet de enige met een slechter weekend, als ik de verhalen zo lees, denk ik zelfs nog 'Zo slecht was mijn weekend niet eens :o ' .
Maarja, dan moeten we er deze week maar even extra hard tegen aan gaan meiden!
Geen kilo's kwijt raken werkt niet fijn, en je vraagt je dan ook af 'waarom doe ik dit eigenlijk als het toch niet helpt'. Denk dan gewoon aan een week dat er wel wat af was, en dat het wel degelijk helpt. Het vraagt alleen soms een beetje om veel geduld..
In ieder geval: Iedereen weer veel succes gewenst deze week! :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:12

Hallo iedereen....
Ik wil me ook graag aanmelden :)

Ik ga vanaf morgen beginnen met het Dukan dieet..
Mijn doelstelling is om 15 kilo af te vallen..

@ Tieneke, wat vervelend dat je er zo mee zit..
Mijn vriend is ook t/m zaterdag weg op wintersport..
T is nog pril, maar jakkiebakkie wist niet dat ik hem al zo missen kon..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:13

Ik meld me hier ook! Na de zwangerschap moet ik nog minstens 20 kilo kwijt. Dmv gezonder eten, niet snaaien en alleen water en thee. Nu ondertussen al 4,3 kilo kwijt in 2 weken tijd. Ga nu mijn 3e week in.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:16

jaaaaa we kunnen deze week weer met een ´schone lei´ verder gaan!!! Dit heb ik tot nu toe gegeten:

O: 1 bruine boterham met vruchtenhagel
T: peer, paar rozijntjes
L: 2 bruine boterhammer met kipfilet en kwamkwammer, bakje 0% vet vruchtenyoghurt

verder vandaag:

T: appel en / of sinaasappel
A: maaltijdsalade met kippie denk ik *MJAM*

en ik ben dom geweest... had heel lief voor mezelf komkommer, paprika en chreeytomaatjes in een bakje gedaan..vergeet ik die gewoon! Nouwjazeg!

Tientjeh en zerena... WELKOMMMMMM *\o/*

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:21

Haha Wiebke, dat is natuurlijk niet zo slim..
Nu natuurlijk zin om te snaaien? of valt het mee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:25

:wave: Tientjeh!
Wat een zondaars allemaal :') Daar heb ik echt totaal geen last van!
Tieneke, dat klinkt echt niet gezond hoor... O:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:29

Hee Mo,

Hoe gaat het je af met het dieeten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:31

Ik heb 't hele weekend lamlendig op de bank gehangen... Vanavond maar eens hardlopen om het luie zweet er uit te krijgen :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:35

valt mee hoor zerena.. ik heb nu niet echt heel veel zin om te snaaien :) en als ik dat wel krijg neem ik een nieuw kaugompje, helpt altijd wel bij mij!

~~}> Lopen Mootje!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:44

vibabu schreef:
Hier ook een zondig weekend gehad :( 'omdat het vrijdag is het ik voor ons 3 een appelflap gehaald' om dat nou weer te laten staan vind ik dan weer zo zielig voor m'n moeder :(
Zaterdag middagje wezen shoppen en bij aankomst eerst wezen lunchen (bruin brood met roomkaas) en bij de thee een appelbol in bladerdeeg.
Zondag verjaardag van m'n neefje. 's ochtends vroeg op wedstrijd gegaan met zus en geen trek om te ontbijten dus pakje liga gegeten. Natuurlijk toen we terug kwamen hardstikke trek en op verjaardag me te goed gedaan aan salades en broodjes en een kroket. Zo stom! dus ik weet voor de volgende keer dat ik eerst een hele bak yoghurt ga eten en daarna pas naar verjaardag ga, ookal is het verjaardag met lunch. Heb de rest van de dag trouwens niks meer gegeten alleen nog thee gedronken dus dat ging dan wel weer goed. Expres extra goed de stal van paard uitgemest en nog wat rondgewandeld en opgeruimd dus wel wat lichaamsbeweging gehad. Baalde stiekem wel. Had zaterdagochtend weegmomentje en was wel 0,9 kilo afgevallen in 1e week.

Is wel "zielig" misschien, maar zou het toch niet doen.. Ik weet dat kost wat moeite.. Had ik ook last van.. Ook als ze s'avonds lekker een koekje bij de koffie hebben enzo.. Maar juist zulk soort dingen lekker laten staan jho!

Maar toch goed dat je 0,9 bent afgevallen hoor! +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:03

Mars, da's een goeie tip. Ik ga proberen :) Ik mis hem echt vreselijk, zeker nu. Kan zo moeilijk eenzaamheid verdragen...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:10

ik ga me ook melden..

Ik ben door ziekte en veel prednisolon ook erg aangekomen en wil dat graag kwijt..
Er moet bij mij minimaal 10 kilo af...

Ik heb 1 hele grote beperkingen of eingelijk 2. Ik snlik heel veel medicijnen om mijn inmuunsysteem te ondersteuen, waaronder nu 60 mg prednisolon en ik kan niet echt sporten, dat laat mij lichaam niet meer toe..

Ik let al sinds 1 januar1 erg op mijn eten, snoep en snaai bijna niet meer, op 1 dag na.. Op zaterdag mag ik chips bij een film. (het leven moet wel leuk blijven).. En fiets iedere dag 15 minuten op een homtrainer en rijd 3/4 keer per week paard.

Ik ben sinds 1 januari al wel 1 kilo kwijt, dat motiveert niet echt. Ik weet wel dat ik ook liters vocht vasthoudt van de prednisolon.. maar het motiveert niet.. Ik probeer te teller op de weegschaal nu maar stabiel te houden en te zorgen dat ik niet aankom..

Ik heb vandaag gegeten..

ontbijt: 3 cracotes met pindakaas en een beker melk (en 8 pillen)
tussendoor: 3 koppen thee
lunch: 1 witte boterham met een gekookt ei en een glas water

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:17

Klinkt wel goed hoor Sinelia, je zegt dat je niet kan sporten maar kan je wel flink wandelen? Anders elke avond een stuk wandelen na het eten bijvoorbeeld wandelen is ook goed voor je lijf! :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:25

Hallo,
Graag zou ik hier ook wat willen vragen.
Zijn er hier misschien ook mensen die ervareing hebben met afvallen terwijl je niet kan sporten?
Ik kan namelijk door medische redenen ook niet sporten.