Jarrah, heerlijke foto's. Ikbenellie, wat goed en fijn dat je vooruitgang merkt!
Stress en hoofdpijn, hoog water in de oogvochttoevoer en paniekerig gevoel. Terwijl het nutteloze presentatie was. Zo frustrerend om daar geen controle over te hebben.
Wat voor presentatie was het? En ik ben ook alles behalve blij als ik een presentatie zou moeten geven hoor.....(heb er zelfs es een cursus voor afgezegd omdat je ook een presentatie moest geven.... ) Dus knap dat jij het wel gedaan hebt!!!
Was hele nutteloze presentatie. Gewoon van een opdracht. Maar dan kom ik er achter dat we de opdracht verkeerd hebben geïnterpreteerd en bouwt het al op. Dan weer iets afgenomen omdat ik het al aan docent had gezegd, maar tijdens presentatie bouwt die spanning zich binnen mijzelf weer op. En dan ook nog vragen en opmerkingen, terwijl ik het liefst snel wegvlucht.
Oh, had het hier nog niet eens verteld.... Had me vrijdag ja ziekgemeld, ook eerlijk aan me baas verteld waarom, en maandag vroeg ie hoe het ging, en gisteren vroeg hij het weer! heel lief! Mijn baas zei: (even in een samenvatting, alhoewel mijn samenvattings wel es uitlopen whahahaha) of ik de arbo al gebeld had, omdat ik zo moe was en me ook ziek gemeld had....ik: neuh, ben nog niet dood toch! en die arbo spreek ik over 2 week wel weer....hij: nou zo ver moet het ook niet komen! nja, ik smiddags toch nog maar es naar hem toe op kantoor, even onder 4 ogen.....
toen vroeg ik, of het niet gek was dan dat als ik dit aan de arbo zou mailen, mijn baas stelde zelf nl voor om terug te gaan naar 4 uur per dag....want die en die collega deed dat ook hoor, en die en die van die afdeling is veeelste lang doorgelopen enz enz enz en mijn baas kwam sowieso wel met leuke verhalen over de bevalling van zijn 2 kinderen hoe dat ging in't ziekenhuis en waar je om moet denken als je kraamhulp krijgt dat je niet zo'n doos krijgt die alleen maar beschuiten kan smeren en de was kan draaien, maar dat je om een ervaren iemand moet vragen enz enz enz...
maar in elk geval zei hij: mail die arboarts nou maar, ik zei dus, dat vind ik gewoon ook moeilijk! nou dan mail ik wel zei hij, dus ik zei: nou oke, ik mail wel, kan ik zeggen dat ik met jou overlegd heb? ja dat kon! dus heb vandaag gemaild, en kreeg reactie terug dat dat oke was en dat we over 2 week wel verder praten als ik toch telefonisch contact met haar heb!
dus heel blij dat ik van 6 naar 4 uur terug ga! want kost toch veel energie! lichamelijk ook vooral hihi
Wat super bobomelo! En wat fijn dat je baas zo meedenkt en je ook even neerzet wat dat betreft En je hebt er het volle recht op om iets minder te werken hoor! Denk goed om jezelf!
Polivy
Geplaatst: 23-02-11 22:50
bobomelo schreef:
ja een lekkere spanningsbron! maar heb je ook al een beoordeling gekregen?
Ja, een 5. Voel me dan zo machteloos en heb echt een gevoel van onrecht. Ik wil wel, ik doe mijn best, etc etc. Zo frustrerend!
Hier een pittig weekje maar kan en wil t niet hier neer knallen... Vandaag lekker gesport ben een beetje bezig met joggen ben benieuwd hoever ik kom... Ow en las iest over slapen ik slaap dus echt mega slecht...
jarrah
Geplaatst: 24-02-11 07:55
Kido: doe rustig aan!
Bobo: wat ontzettend fijn! Ik heb zelf ook zo een ontzettend fijne werkgever en een kanjer van een manager! Dat scheelt echt zó ontzettend veel! Juist doordat ik de ruimte krijg, voel ik psychische veel minder druk en kan ik veel meer hebben!
Polivy: wat ontzettend balen zeg! Ik ken echt helemaal dat frustrerende gevoel Heb je wel wat concrete feedback mee gekregen, zodat je weet waar je aan moet werken? Als je dat niet hebt zou ik daar nog even achteraan gaan, dat maakt bij mij de frustratie altijd iets lager omdat ik dan concrete handvatten heb om een nieuw plan uit te stippelen.
Hier gaat het eigenlijk wel erg goed... of misschien wel té... ik leef op het moment een beetje van de ene euforie naar de andere, en ik ben non-stop hyper en slaap slecht door allerlei leuke en uitdagende dingen die op mijn pad komen, zowel op mijn werk, als prive als met de studie.. Het is echt een goed teken, maar ik ben me er echt van bewust dat ik dit moet doseren omdat ik anders straks weer keihard op mijn plaat ga... Timen en doseren is mijn aandachtspunt...
Daihyo
Geplaatst: 24-02-11 09:12
bobomelo schreef:
en hoe is het met jou Amanda?
Goed Ik werk deze week 5x 4 uurtjes en dat gaat tot nu toe eigenlijk heel goed. Dus volgende week 4x5 en 1x4 (vrijdag werk ik altijd 4 uur). Ik moet er wel erg in houden dat ik mijn rust neem en niet teveel wil doen op een dag. Want als ik dat doe dan ben ik echt gesloopt en heb ik een paar dagen nodig om bij te komen. Maar ik geloof dat ik aardig de balans gevonden heb nu.
Verder voel ik me ook erg goed. Soms een wat mindere dag, maar dat hebben we allemaal, ook als je helemaal weer okee bent. Met Jim (mijn haflinger) gaat het ook super. Wat is dat een spiegel voor mij zeg! Geweldig. Saxofoon spelen ben ik ook weer steeds meer aan het oppakken en dat gaat ook goed. En ik heb voorzichtige kriebels voor iemand waar ik ze eigenlijk niet voor wil hebben. Niet voor hem, maar ook omdat ik daar eigenlijk nog helemaal niet aan toe ben voor mijn gevoel. Ik ben nog zo met mezelf bezig. Maar we zien wel hoe het gaat lopen...
Polivy: wat frustrerend dat soort presentaties En balen van je 5. Heb je nog een herkansing? Hoe is het nu?
bobomelo: fijn van het begrip van je baas zeg. Dat geeft een stukje rust denk ik. Hoe gaat het met je zwangerschap?
Kido
jarrah: fijn dat het zo super gaat! Maar zo herkenbaar Ik heb het precies hetzelfde en moet ook echt mijn rustmomenten in plannen. Probeer balans te vinden, anders loop je straks weer jezelf voorbij. Ook al zijn het allemaal leuke dingen, dat is ook drukte en stress
Polivy
Geplaatst: 24-02-11 09:29
Oeh Jarrah, dat lijkt me ook moeilijk. Doseren terwijl je juist zo geniet. Wel verstandig denk ik inderdaad.
Over die presentatie. Het zijn opdrachten die gepresenteerd moeten worden en gaan er dus om of je de lesstof goed begrepen hebt. En mijn docent zei ook op een gegeven moment dat hij de volgende keer dingen beter gaat uitleggen tijdens de les. Maar ondertussen worden mijn groepsgenoten en ik er wel op afgerekend. Dat vind ik gewoon krom en frustrerend.
Kido, dat slechte slapen herken ik. Vannacht was hel voor mij. Zo emotioneel gedroomd. En dan word ik echt met diepe en zware emoties wakker. Ben er doodop van. Vandaag is dus een bagger dag voor mij.
Amanda, wat fijn dat de sax oppakken fijn gaat. Daar kun je volgens mij veel van jezelf in leggen. En probeer van de kriebels te genieten, ook al ben je er nog niet aan toe voor jezelf.
bobomelo
Geplaatst: 24-02-11 18:26
Dank jullie wel!
@polivje, Is indd raar, maar een 5 terwijl hij doorheeft dat zijn uitleg niet zo succesvol was, mss toch maar aan hem vragen vanwaar die 5 zodat je daar aan die punten kan gaan werken!
@kido, mocht je je verhaal wel kwijt willen, pb staat op he! en slecht slapen, weet d'r alles van....hoe lang slaap je al zo slecht? en weet je waardoor het komt? ik heb uiteindelijk toen ook medicatie gekregen voor oa het slapen!
@jarrah, ja heel fijn zo'n werkgever!! blij dat jij het ook getroffen hebt wat dat betreft! en geniet er ook maar even van hoor dat het even heel goed met je gaat! zolang je indd maar ook beseft dat er ook wel weer een soort van dalletje zal komen, zolang je je daar maar van bewust bent, ook op het moment van dat dalletje, maar dan heb je tenminste ook een goed vooruitzicht van: ja, die pieken komen ook wel weer!!!! Het is je gegund hoor meid!!!
@amanda, nou super dat het bij jou ook goed gaat!! is jou ook gegund!(ach, is iedereen gegund hiero haha) en lekker dat het saxofoon spelen ook weer lekker gaat! en ik vind het knap als mensen hun balans weten te vinden! is iets wat ik zelf zoooo moeilijk vind! doe snel weer teveel geloof ik! en die kriebels, nou ff van genieten toch?? en tzt maar es zien wat je met je kriebels gaat doen! en Jim....ja grappig he hoe paarden een spiegel van je kunnen zijn!!!! alhoewel ze je soms er ook wel enorm doorheen slepen van: nou kom op, ik zal je een fijne les bezorgen(had ik met springles toen, toen ik zoooo zwak na week niks eten toch op paard zat, ze was zoooo lief!!!))
Nou ik heb vandaag 4 uur gewerkt, en toen ik in de bus zat viel ik zowat in slaap, thuis maar op de bank geslapen, heerlijk, had koppijn maar die ging niet weg, dus net maar even wat aan gedaan hihi... gekke is, heb helemaal geen zin om naar de paarden te gaan, gelukkig voert schoonpaps ze, maar toch! nou mss ook maar es aan toegeven en erop vertrouwen dat dat echt wel goedkomt, dat ze zonder mij ook genoeg te vreten krijgen hihi, maar das wel moeilijk hoor, die zorg uit handen geven....even de "controle"uit handen geven...
Zwnagerschap gaat verder ook goed, alles groeit zoals het moet groeien, dus dat zit wel goed! maar rugje en bekkenomgeving gaan wel zeer doen.....dus wat dat betreft, mss toch een reden om rustiger aan te doen!
Mijn moeder is vandaag ook geopereerd, ze zou om 1230uur aan de beurt zijn, maar mijn vader is daar nu en heeft nog niets gehoord, hij hoorde alleen dat ze veeeel later pas is gegaan. dus die wacht nog, en wij dus ook! *spanning*
ik heb alles even kort gelezen, en nu geen tijd/energie om overal op in te gaan, dus lekker kort, voor diegenen die vooruit zijn gegaan en op het werk/studie alles wilt vlotten :TOP!!! en voor degene die meer moeite hebben de afgelopen dagen: KOP OP!!!
hier is het weer wat stressen, van zondag terug begonnen met werken na een weekje vrij, en zoveel last van mijn rug, niet normaal. ben echt serieus aan het twijfelen om mijn contract niet te laten verlengen, al is het nog een half jaar. ben gisteren nog naar de accupunturist gegaan, en die heeft rechtstreeks op mijn organen en rug geprikt die in verbinding staan met mijn pijnpunten, ben vandaag heel stijf geweest dus hoop dat dat een goed teken is. verder heb ik morgen een stress dag , er komt iemand een clinic geven op het werk voor 14mensen, en moet alles van het werk alleen doen, baas moet weg en de andere "hulp["kan ook niet. hoop dat het een beetje vlot.
verder gaat het met mijn moeder vrij goed, zolang ze maar rust en niet alweer het huishouden wilt doen haha, dat geeft ook wat stress, het is nl niet de eerste keer dat ze door koppigheid bepaalde situaties erger/langer/vervelender maakte.
Bruintje_87
Geplaatst: 25-02-11 15:24
Mag ik mij hier ook aanmelden?
Na een jaar rondgelopen te hebben met alle klachten van een burn-out/overspannen maar met zoveel schaamte voor de buitenwereld hiervoor, vooral vanwege het onbegrip wat naar je toe komt ben ik in elkaar gestort. Nu was er weer een probleem voorgevallen in januari en ik over mijn grens en kon ik echt niet meer. Ik ga in behandeling en heb AD gekregen.
Vandaag besloten het op mijn werk te vertellen, dat ik voorlopig niet meer kom en waarom niet, en jeetje ik moet ik er nu nog van huilen, ben geweldig opgevangen, super goede gesprekken gehad, knuffels gehad, geweldig gewoon, wat een steun was dit.
Nu vind ik het nog moeilijk, voel me vaak een aansteller, onbegrepen en alsof ik mijn collega's in de steek laat dat is een gevoel, daar moet ik nog meer leren omgaan en mij eroverheen zetten.
En dan nog het onbegrip, mensen die het niet weten wat je voelt, meemaakt, hoe het je sloopt en niet weten hoe het is om in jouw schoenen te staan.
Helaas mis ik personen in mijn leven, waar ik eens mee kan praten en daarom wil ik vragen of ik mij mag bijsluiten in dit toppic.
Hier even een offday. Weinig slaap, zieke kat, pijnlijk lijf. Is morgen wel weer over. Gewoon lekker even mijn rust nemen. Gister wel een hele leuke dag gehad en weer een stapje dichterbij
@Amanda, Balen van je off-day, maar super dat je weet dat het ff voor "vandaag"is! lekker je rust nemen!!
@Bruintje, Was nieuwschierig naar wat voor werk je doet enz... En of je ook paardjes hebt, of rijdt enz enz enz En super dat je dus een psycholoog hebt gevonden! hoop dat het snel de goeie kant weer opgaat voor jou!
Ik heb vanmorgen ook gewerkt, daarna boodschappjes gedaan, en nu net uurtje op de bank gelegen! En nu krabt de kat aan de deur dat die naar binnen wil! Dus zal em erin laten hihi! Snap niet hoe het kan, maar heb nog steeds geen bonkende hoofdpijn! Heerlijk zo een dagje zonder koppijn(al is de dag nog niet voorbij) En mijn moeder is nu net weer "thuis"in't verpleegtehuis, nu hopen dat de buikwand katheter operatie ook snel komt en dat ze dan weer echt naar huis kan!!!!!!!
Welkom Bruintje. Typisch trouwens, lees hier voornamelijk verhalen van mensen die er al zo lang mee lopen tot het lichaam gewoon ho zegt, gewoon omdat we het niet nodig vinden om eerder zelf een rem in te bouwen, het niet ernstig genoeg vinden e.d.
Heerlijk zeg Bobomelo, geen hoofdpijn. We gaan er gewoon voor dat dat zo blijft En het gaat dus goed met je moeder?
Ik ga vanavond een beetje proberen bij te lezen in dit toppic. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Ik ben verzekeringsadviseur en werk dus op een verzekeringskantoor, meid van 23 jaar. Heb 2 paardjes, een eigenwijze merrie en een ruin, rij dressuur met hun beide, ben vrijgezel (relatie van 5 jaar is helaas uitgegaan zo een 1,5 jaar geleden). Woon (weer) thuis. Woonde op mijzelf, todat de huur omhoog ging en ik het helaas niet meer kon betalen. Thuis wonen is op dit moment voor mij ook even een betere optie, voelde me anders zo eenzaam.
Polivy, bij mij was het ook vaak een gevoel van schaamte, te lang denken dat iedereen wel eens een dip heeft en het gewoon eens willen aankijken en afwachten. Heb al vaker een sein van mijn lichaam gehad, dat ik over mijn grens heen was, maar ook daarvan denk je weer, ik kom er wel weer bovenop, verstand op 0 en gewoon doorgaan.
Bobomelo, heb je migraine aanvallen of spanningshoofdpijnen? Ik heb beide, voor de mirgaine aanvallen heb ik maxalt tabletten, die helpen echt super! Voor de spanningshoofdpijnen heb ik amitriptyline gehad, maar die slik ik nu niet meer, probeer het nu steeds met een warme kruik in mijn nek over te laten gaan.
Heel herkenbaar hoor Bruintje. Ik heb dat dus ook (en eigenlijk is daar niets in veranderd, want die gedachte zit er nog steeds in). Hoe diep ik ook kan gaan, een minuut later kan ik weer denken: wat stel ik me aan, valt allemaal wel mee, gewoon kop er weer op en doorgaan!
@bruintje Maar fijn dat je weer bij je ouders terecht kan, en als ik het zo lees, bevalt dat op zich prima? in elk geval fijn dat je je dan niet meer zo eenzaam voelt! En leuk, 2 knollies waar je dus mee rijdt! ook wedstrijden? Over de hoofdpijn, zal ook wel spanningshoofdpijn zijn, migraine weet ik niet, want ik hoef er nooit bij over te geven, en hoef ook niet plat op bed met de gordijnen dicht... maar heb altijd wel hoofdpijn als ik mijn hoofd schudt, dan bonkt het tijdens het schudden wel... meestal sta ik er mee op, ziehet even aan en neem dan 2 paracetamols, er zijn dagen dat die dingen echt niet helpen, maar meestal klaart het daar wel van op! Maar heb ook veel "bulten"in me nek/schouder gebied van de spanning wss, want daar ga ik nu voor heen bij een fysio, ene keer iets minder harde "kabels" dan de andere keer, en altijd wel verdikte bulten ergens(lees, je kan een springparcour springen op mijn nek/rug hihi). En als ik nu ook maar iets van "spanning"heb, bv door een rotcollega of door me moeder die in't ziekenhuis lag en de hele stress eromheen kwa de slechte verpleging in dat tehuis, of door een té drukke planning dat ik dingen doe voor mensen die wél leuk zijn,maar dat ik eigenlijks heel stiekem geen zin heb omdat je op en moe bent, dat zijn ook van die spanningsbronnen...... Amitriptyline gebruik ik ook! Kreeg jij dat puur voor je hoofdpijn toen? of ook voor depressieve klachten? en op welke dosering zat jij dan? en heb je het lang gebruikt? (sorry voor het vragenvuur hihi)
@polivy Denk dat dat ook komt doordat de 1e symptomen natuurlijk lijken op: even te druk gehad, even niet lekker in je vel! Gebroken poot is duidelijk: hij doet het niet meer en moet in't gips... Maar dingen in je "hoofd", weinig mensen die dat zien aan de buitenkant, je houdt vaak eerst nog een masker op omdat je weet dat bv snel geirriteerd bent, maar je fantsoen werkt ook nog, dus houd je je in enz enz enz.... En het zal ook een groot stuk schaamte zijn, bij mij wel, maar meer in de zin van: oh,nou, wat denken mijn collegas dan nu??? die vinden me vast een aansteller, en bladiebladiebla (en dan is onze afdeling heel leuk, maar er zitten eigenlijks stuk of 5 tussen die altijd hun mening al wel klaar hebben, waarvan 2 er met kop en schouder bovenuitsteken... Grote les voor mij: trek je niks aan van hun, zegt zelfs mijn baas hoor, dat dat wel de laatsten zijn waar je je wat van moet aantrekken, maar toch, DAT is ZOOO moeilijk!!