Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:07

bij wie ? :P

LaurenZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:11

Vette huid: Garnier/Loreal
Gevoelige/droge huid: Nivea

Hier heb ik zowieso een beetje kennis over :P
Garnier helpt super goed! Maar ik heb nou eenmaal een vette huid. Garnier is ook super goed voor een puberale huid.
Nivea, is mij te zacht. Vooral voor een droge/gevoelige huid.
Kijk maar ;)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:25

marleendv_88 schreef:
Grote Klis hebben ze ook bij de winkel de Tuinen heb ik ontdekt. Zowel huismerk als van Vitotaal.
Ben nu erg benieuwd of het werkt :=

Bij mij Etos stond zo'n compleet rek van Vitotaal... Meer merken hadden ze daar geloof ik niet.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:50

Jeej vandaag zei zelfs mijn kapper die ik 3.5 maand niet had gezien: jeetje wat ziet je huid er goed uit zeg!! Echt leuk als buitenstaanders dat zeggen!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:50

ayo schreef:
marleendv_88 schreef:
Grote Klis hebben ze ook bij de winkel de Tuinen heb ik ontdekt. Zowel huismerk als van Vitotaal.
Ben nu erg benieuwd of het werkt :=

Bij mij Etos stond zo'n compleet rek van Vitotaal... Meer merken hadden ze daar geloof ik niet.

Oke? Ben bij drie etossen geweest en ze hadden er nog nooit van gehoord. Ligt misschien aan het filiaal. Ik heb geen idee

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:53

Bij van de bio winkels zoals 'De Tuinen' heb je wel van de natuurlijke dingen die meestal wel goed helpen.
Ik doe er zelf helemaal niks aan en dat werkt voor mij het beste. ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:25

hallo.
ik ben ''al'' 33 jaar en heb ook last van puistjes!
niet dramatisch veel,maar altijd wel een stuk of 4 a 5,en meestal rond mijn mond/kin.
een half jaartje geleden ben ik gestopt met de pil,dus het zal vast een deel hormonen kwestie zijn,maar ik vind het zo vervelend.
heb afgelopen maandag bij de apotheek voor 50 euro aan vichy spullen gekocht.......nu maar hopen dat het werkt,al vind ik mijn huid nu al rustiger worden.....heb dus goeie hoop. :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:45

en anders tea tree olie! werkt super!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:13

heeft iemand ervaring met die vichy normaderm lijn?
heb nu nog clearasil wash, maar mijn huid is altijd vrij trekkerig na het gebruik dus vroeg me af of de vichy normaderm beter was.

any suggestions? :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:15

leeneliefje schreef:
heb nu nog clearasil wash, maar mijn huid is altijd vrij trekkerig na het gebruik dus vroeg me af of de vichy normaderm beter was.

daar ben ik afgelopen maandag mee begonnen,en moet zeggen dat mijn huid nu al rustiger is geworden en dat er een paar puistjes aan het weg trekken zijn....ik heb er een goed gevoel bij.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:35

leeneliefje: echt een tip, stop DIRECT met clearasil, dit is erg aggresief spul en ik ken meerdere mensen bij wie hun huid zelfs is aangetast, dat trekkerige gevoel is echt niet goed! :n

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:07

okee! :oo oef, meestal smeer ik gewoon nachtcremepje op en hopsa, maar ik zal zeker de vichy aanschaffen denk ik! :j
thanks mensen!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:08

Mijn huid ziet er uit om te huilen, werkelijk waar.
Afschuwelijk, en dit heb ik in geen jaar meer meegemaakt! :\

Vanavond maar eens een gezichtsbehandeling doen.
Is ook alweer heel wat weken geleden..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:16

Steentje schreef:
Mijn huid ziet er uit om te huilen, werkelijk waar.
Afschuwelijk, en dit heb ik in geen jaar meer meegemaakt! :\

Vanavond maar eens een gezichtsbehandeling doen.
Is ook alweer heel wat weken geleden..

:(:) die van mij is ook erg ;( nog nooit zo erg geweest. En nu was ik vorige week zondag naar Derek Ogilvie geweest. Heb 2 super mooie foto's maar oeii die pukkels.. echt om te huilen. Heb hem nu in het zwart wit dan valt het minder op maar in kleur is hij echt *piep*

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:20

leeneliefje schreef:

Ben ik sinds 2 weken mee bezig en eerst werd het juist erger maar nu gaat 't langzaamaan weg geloof ik. ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:22

is het echt zo erg bij jullie ? :oo jeetje.. :(:)
en ik dacht dat het nogwel zo goed ging bij jou Steentje? :o

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:23

Ja, met de nadruk op 'ging'.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:24

oei.. jij had de lijn van Dr. Courtin toch ?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:25

:j

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:37

Ik lees al lang mee omdat ik zelf ook niet zo'n moooi huidje heb, helaas.
Veel last van puistjes tot puisten en mee-eters. Vooral langs mijn mond en slaap een heleboel van die kleintjes.

Heb ook al een heleboel geprobeerd (nivea, l'oreal, van der hoog etc.), maar zonder resultaat. Vrijwel altijd dacht ik 2 dagen lang: Heee, het werkt een beetje. :) En daarna was het een grote teleurstelling. Wilde al bijna aan Vichy gaan beginnen, maar bang om iets duurs te kopen en dat het weer niet zou werken. ;(

Tot ik las over tea tree... Naar de kruidvat en een potje tea tree olie aangeschaft (als laatste redmiddel, anders toch Vichy). En ik ben om. :D
Wauw, wat een fijn spul. De dagcreme en scrub heb ik inmiddels ook en denk dat de reiniger ook niet lang op zich laat wachten.

Eerst deed ik de olie op m'n hand en dan op m'n gezicht. Maar vond dat veel te vettig worden. Op een vochtig watje en dan over m'n gezicht werkt super. De scrub is ook heel fijn en krijg er absoluut geen trekkerige huid van. De eerste keer dat ik de dagcreme op deed dacht ik: :\ Wat een rare substantie. Olie-achtig en waterig tegelijk en het bleef zo op de huid liggen. Maar na enkele minuten was het mooi ingetrokken en zag je er niks meer van. Oke gelukkig, toch wel een fijn product. :)

Mijn huid is nu echt stukken opgeknapt. Hier en daar nog wel een puistje (had ook niet anders verwacht na jaren met puisten, maar na aanstippen met de olie zijn ze echt veel sneller weg), maar alle kleine puistjes rond m'n mond zijn gewoon weg. :D :D

Dus mensen die al veel geprobeerd hebben: Probeer het eens! Ik had ook niet verwacht dat het enigszins zou werken, maar het werkt. En voor de prijs hoef je het i.i.g. niet te laten. :)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:40

Dr Courtin schijnt toch wel goed te helpen? Die wilde ik iig gaan proberen, aangezien mijn dagcreme bijna leeg is.

Had trouwens ook de tip uitegeprobeerd om je huid te wassen met brandnetel thee...nou dat raad ik ook niet aan...had een deel van mn gezicht uitgetest en dat deel is nu heel zielig :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:04

Wássen met brandnetel thee? :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:12

Mijn huid is nog steeds GEWELDIG (in jaren niet zo goed geweest!) terwijl ik 1.5 maand geleden nog een draak was!

Alles door middel van de Grote Klis en de druppeltjes van A vogel + tea tree en argan olie! (verer gewoon nog verzorgingsproducten van skincode). Maar het werkt werkt werkt werkt!!!!!! Ben echt gelukkig gewoon haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:15

Courtin is heel fijn spul. In het begin dacht ik nouuu dat ik kon nog wel eens werken! Maar helaas.. Mijn Courtin 24U creme is bijna op en dan ga ik niet nieuwe halen ondanks het wel fijn spul is. Ik doe nu ook wel eens tea tree oil met een wattenstaafje op de pukkels aan stippen en dan met een goeie dagcreme er over heen. Dat werkt eigenlijk precies het zelfde en een stuk goedkoper.

Als mijn Courtin spul op is ga spul bij de appotheek halen. Weet niet welk merk het is maar een mevrouw had een briefje voor mij geschreven met een tip erop. Alleen ligt die beneden en heb ik nu geen zin om op en neer te lopen :+

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:31

Cynn_x schreef:
Wássen met brandnetel thee? :+

Misschien heb ik het ook wel verkeerd gelezen en toch uitgetest..ik sluit het niet uit :P