Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:35

Ik ben momenteel zoooo moe door mijn allergie en de bijbehorende medicijnen dat ik alleen maar aan slapen kan denken en sporten er echt niet in zit

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:37

Ah ik begrijp het Loes. Wel meer dan vervelend dan als je een blessure hebt! En ja daarna geen zin meer hebben in cardio herken ik wel. :)
Wel heel netjes hoe jij afgevallen bent! Ik hoop dat ik je achterna ga :)

Steffie, 6 tot 10 kilo in de maand afvallen klinkt mij toch niet helemaal gezond?
Het klinkt verder wel interessant. :j

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:38

Hoeveel wil je kwijt dan Hanneke en hoeveel weeg je nu en lengte?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:40

Nee, viel mij ookal op. Maar vanuit de site staat het vanuit fase 1. Dan heb je echt veel overgewicht en zit je in de gevaren zone. Zelf ben ik begonnen in fase 3 en ben 2,2 kilo afgevallen in 1 week :j
Mijn moeder heeft het dieet ook gedaan in is 10 kilo afgevallen. Ze is er inmiddels 2 maanden mee klaar en het is er nog steeds af...

Ik ben er vandoor, ik ga naar de dietiste :evaw:

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:41

Ik wil ook rond de 57 wegen uiteindelijk, ik ben 1.64. Nu weeg ik weer 76,7 en ik woog zo'n 2 weken geleden voordat ik de mist in ging 75,2. Hoelang ik er over ga doen boeit me niet zo veel, ik wil weer strak en lekker in mijn vel zitten. Gewoon gezond eten met af en toe een gecontroleerde uitschieter en voornamelijk cardio en krachttraining.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:45

Grappig! Ik ben precies even groot als jij en toen ik begon met afvallen woog ik ook 76. Nu dus 60.6 en streef is 57! Ik doe er ook alwel 1,5 jaar over hoor, maar vind het prima!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:46

[gast1122] schreef:
(Hardlopen, spinnen etc. In een sportschool of niet. 3x per week minimaal 30 min ... En het is er écht zó vanaf

Met een half uurtje kom je er niet vrees ik. Toen de sportdokter me melde dat ik toch wel een kilo of 6/7 kwijt moest, vertelde ik hem ook dat ik al wel op mijn eten aan het letten was en dat ik een keer of drie in de week een half uurtje ging lopen. Heel mooi allemaal, heel goed voor mijn conditie en cardiovasculaire 'gezondheid', maar kilo's kwijt spelen zou ik op die manier volgens hem niet doen. Waarom niet? Bij hardlopen begin je pas vet te verbranden na 45minuten...

Ik sport trouwens ook behoorlijk veel en eet algemeen heel gezond en niet teveel.. Maar kilo's gaan er niet echt al te snel af vrees ik. Ik sport minstens 3 keer in de week, tijdens vakantieperiodes als nu minstens 6 keer in de week.. Afhankelijk waar ik zin in heb: Lopen, wandelen, fietsen, zwemmen, zumba,...
De ene zal al wat makkelijker afvallen dan de andere zeker :+

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:52

Ik ben in Januari gestopt met roken en toen ook begonnen met hardlopen. De eerste keer dat ik stopte met roken ben ik al die kilo's aangekomen en met mijn stomme kop na een paar jaar weer gaan roken. }:0 Nu ben ik dus en gestopt en is het er niet bij aangevlogen dus ik heb al veel gewonnen :) .Na een paar maanden vond hardlopen alweer saai worden en ben ik dus begonnen met cardio en krachttraining, qua kilo's is er niet veel afgegaan maar ik ben wel een stuk strakker geworden. Ook qua broekmaat pas ik goed in een 42.

Jij bent echt bezig nu met de laatste loodjes, netjes hoor!
Als je zo langzaam afvalt dan hou je het ook eraf denk ik :j

Tantjeuh, zou dat er ook niet mee te maken wat je gegeten hebt voordat je ging hardlopen? ( Veel koolhydraten of eiwitten ) Na 45 minuten verbranden heb ik nog nooit ergens gelezen eigenlijk, misschien dat iemand anders dat weet? En of je met sporten veel afvalt, klinkt wel ergens logisch. Zoals ik hierboven schreef ben ik qua kilo's niet veel kwijt maar ik heb wel al meer vorm gekregen :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:53

Woow er is veel gepost:O.
Ik vind sonja bakker ook slecht.
Maargoed, ik sport heel onregelmatig altijd.
Zeg altijd ooh morgen ga ik hardlopen, maar dan komt er niks van.
Maar is het dan zo dat als je 45 min hebt hardgelopen er geen verschil is?
Dat kan toch niet.

Mijn lijstje:
S: Stukje stukbrood met kruiderboter en seven-up had niks anders:(.
T: 2 kleine snoepjes
L: 1 boterham kaas en een stukje snijworst, 1 roggebrood met kaas.
En koffie met melk.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:55

Hahahah jouw ontbijt Miej, bijna grappig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:02

Loesss schreef:
[gast1122] schreef:
Tja, ik weet wel zeker dat als ik echt 5x per week flink zou sporten (geen krachttraining) i.c.m. het Sonja Bakker dieet dat er over 1 à 2 maanden bijna niks meer bij mij aan zit.
Als ik me echt inzet, is het er zó af ...
Maarja, dan ben je weer te lam om te gaan sporten of krijg je zo'n eetaanval :))
Tja ;) Het blijft moeilijk :D
Al weet ik wel zeker, gezien we aan een nieuw boek zijn begonnen ik me er ook echt aan houd :j

Ik ben fel tegenstander van SOnja Bakker! Absoluut je valt er vanaf, maar daarna... maar goed laten we die discussie heir niet gaan voeren!

'Daarna' heb ik er géén last van gehad, ook mijn beiden ouders niet :)
Denk ook dat het per persoon verschilt ;)
Bij mij en mijn ouders helpt het, ook toen we het niet meer zo gedetailleerd deden :)
(En zelfs als we het een paar weken niet deden).

De enige reden dat we eraan begonnen zijn was omdat ik gewoon heel de dag door alles opvrat wat ik tegenkwam :')
Wilde er gewoon meer patroon in krijgen, dus deden m'n ouders maar met me mee :D
Het is niet zozeer als ik een keer ga Mac'en ik er gelijk van aan kom ;)

Blijkbaar kunnen wij het dan wel hebben :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:05

tantjeuh schreef:
[gast1122] schreef:
(Hardlopen, spinnen etc. In een sportschool of niet. 3x per week minimaal 30 min ... En het is er écht zó vanaf

Met een half uurtje kom je er niet vrees ik. Toen de sportdokter me melde dat ik toch wel een kilo of 6/7 kwijt moest, vertelde ik hem ook dat ik al wel op mijn eten aan het letten was en dat ik een keer of drie in de week een half uurtje ging lopen. Heel mooi allemaal, heel goed voor mijn conditie en cardiovasculaire 'gezondheid', maar kilo's kwijt spelen zou ik op die manier volgens hem niet doen. Waarom niet? Bij hardlopen begin je pas vet te verbranden na 45minuten...

Ik sport trouwens ook behoorlijk veel en eet algemeen heel gezond en niet teveel.. Maar kilo's gaan er niet echt al te snel af vrees ik. Ik sport minstens 3 keer in de week, tijdens vakantieperiodes als nu minstens 6 keer in de week.. Afhankelijk waar ik zin in heb: Lopen, wandelen, fietsen, zwemmen, zumba,...
De ene zal al wat makkelijker afvallen dan de andere zeker :+

Laat mijn vader nou dag in, dag uit op zijn werk ook sportlessen geven. (En dan ook écht sporten ;) Van Teakwondo tot jiujit-su, van spinnen tot hindernisbanen)
Van papa heb ik dit advies aangenomen, bij mij werkt het wel :)

Maar dan ben ik het zeker met je eens : de een valt makkelijker af dan de ander.
Misschien zit het een beetje in onze familie misschien :) ?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:10

Loesss schreef:
[gast1122] schreef:
Tja, ik weet wel zeker dat als ik echt 5x per week flink zou sporten (geen krachttraining) i.c.m. het Sonja Bakker dieet dat er over 1 à 2 maanden bijna niks meer bij mij aan zit.
Als ik me echt inzet, is het er zó af ...
Maarja, dan ben je weer te lam om te gaan sporten of krijg je zo'n eetaanval :))
Tja ;) Het blijft moeilijk :D
Al weet ik wel zeker, gezien we aan een nieuw boek zijn begonnen ik me er ook echt aan houd :j

Ik ben fel tegenstander van SOnja Bakker! Absoluut je valt er vanaf, maar daarna... maar goed laten we die discussie heir niet gaan voeren!

'Daarna' heb ik er géén last van gehad, ook mijn beiden ouders niet :)
Denk ook dat het per persoon verschilt ;)
Bij mij en mijn ouders helpt het, ook toen we het niet meer zo gedetailleerd deden :)
(En zelfs als we het een paar weken niet deden).

De enige reden dat we eraan begonnen zijn was omdat ik gewoon heel de dag door alles opvrat wat ik tegenkwam :')
Wilde er gewoon meer patroon in krijgen, dus deden m'n ouders maar met me mee :D
Het is niet zozeer als ik een keer ga Mac'en ik er gelijk van aan kom ;)

Blijkbaar kunnen wij het dan wel hebben :) ?[/quote]

Lieve schat, ik heb het niet over een keertje maccen :)! Ik heb het erover als je Sonja loslaat en dus weer normale maaltijden en hoeveelheden gaat nemen. SOnja is een crash dieet en daar ben ik falicant op tegen! Maar ik ben blij dat jij heeeel snel en makkelijk afvalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:12

juval schreef:
tita, je bent niet de oudste, ik ben van bouwjaar 1973..

mijn mening over Sonja, en feitelijk elk dieet dat je kan verzinnen is dat het wel werkt!! tuurlijk, als je je kcal gaat beperken val je prima af... het probleem ligt meer naar DAARNA! als je weer 'normaal' gaat eten is mijn (inmiddels vrij uitgebreide) ervaring dat je net zo hard weer aankomt. Het JOJO-effect dus. Daarom doe ik geen dieet meer.
en ik val toch af.....

gewoon door niet snoepen, meer bewegen, veel water drinken, en goed opletten en etiketten lezen. En dan niet alleen naar de kcal kijken, maar ook naar de proteïnen, vetten, suikers/koolhydraten etc...
zo ben ik nu bijna 3 maanden bezig en ik ben dus bijna 10kg kwijt. Ik heb geen honger, voel me prima, heb zat energie en kan de hele wereld aan.

ik ben er nog lang niet. de weegschaal zegt nu 87,5 tegen me, en voor mooi zou ik wel onder de 70 willen uitkomen, ik heb dus nog een lange weg te gaan. Ik hoop natuurlijk dat het in dit tempo door blijft gaan, maar ben wel realistisch dat ik weet dat het ook tijden minder kan gaan..

Misschien is het vershil ook dat mijn BMI heel goed is, en ik helemaal niet hoef af te vallen ;)
Ik ben 1.63m en weeg 55 kilo.
Het is dat ik gewoon wat regelmatiger wil eten en gewoon nét die gezondere dingen pak. Dus dat ik bewuster van mijn eetpatroon wordt + ik weet wat ik in mijn mond stop.

(Ik heb geen last van jojo effect. Hoe dat komt ? Geen idee).

Daarbij als je eenmaal écht gaat dieeten kun je niet meer zonder.
Of dat nou met Sonja bakker is of met pilletjes.
Tja, ieder doet het op z'n eigen manier en iedereen valt op z'n eigen manier af :)
Prima en allemaal heel knap van iedereen :j
Máár zodra je je oude/slechte eetpatroon weer tevoorschijn tovert .. Kom je aan, met welk dieet dan ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:18

Lieve schat, ik heb het niet over een keertje maccen :)! Ik heb het erover als je Sonja loslaat en dus weer normale maaltijden en hoeveelheden gaat nemen. SOnja is een crash dieet en daar ben ik falicant op tegen! Maar ik ben blij dat jij heeeel snel en makkelijk afvalt![/quote]

Dat even als voorbeeld.
Laat ons gezin het nu ook een paar weken níet gedaan hebben ;)
(Denk aan Kerst, Oud en Nieuw met name).

En wij nemen Sonja Bakker echt wel met een korreltje zout :')
Heel vaak staat hier 's avonds gewoon wat lekkers op tafel en passen we het menu gewoon ietwat aan.
Het gaat ons een beetje om het globale ;) Meer het letten op gezond eten én regelmatig eten :j

Bv. vanvond, wij eten iets héél ander dan dat er op't menu staat :) (En dat komt wel heel wat vaker voor dan 1 malig ;) )

Daar ben ik ook heel blij om :j
Moet alleen echt leren te blijven doorzetten en fanatiek te blijven met sporten. (Meestal dankzij coach pa :') )

Maar even, dit is niet aanvallend bedoelt uiteraard !
Ik wil jullie gewoon een hart onder de riem steken :j En hoopte dat te bereiken met mijn 'tips' en ervaringen :j
Iedereen, ga vooral zo door +:)+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:19

Misschien heb je ook geen jojo-effect omdat je niet echt af hoeft te vallen dus ook geen 5 kilo af gaat vallen neem ik aan! Als je 15 kilo bent afgevallen ligt het jojoeffect natuurlijk veel meer op de loer!

Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje vervelend dat je hier zo betweterig komt vertellen hoe het wel ff moet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:19

Dus, naar mijn idee (en ervaring :') ) : opletten met eten en sporten :) !
Maarja, dat hoef ik jullie denk ik niet te vertellen :))

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:20

:wave: ola ook ik kom weer even binnen waaien.
Aangezien ik heel erg ziek geweest ben en daar nog steeds van aan het herstellen ben, zit sporten, paardrijden e.d. er nog niet in.
Maar ik let wel weer goed op mijn eetpatroon.....
Ik hoop dat zometeen die kilo's er weer vanaf waaien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:22

Loesss schreef:
Misschien heb je ook geen jojo-effect omdat je niet echt af hoeft te vallen dus ook geen 5 kilo af gaat vallen neem ik aan! Als je 15 kilo bent afgevallen ligt het jojoeffect natuurlijk veel meer op de loer!

Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje vervelend dat je hier zo betweterig komt vertellen hoe het wel ff moet.....

Ik wil zeker richting de 52/50 kilo gaan :j Gezien ik dat vorig jaar ook woog en dat gewoon beter bij mij past :j
Nee precies, er moet echt geen 15 kilo af !
Waarschijnlijk heb ik daarom niet dat extreme jojo effect wat soms kan ontstaan door die dieeten.

Lees mijn vorige stukje even ;)
Bij mij werkt dit goed (wat ik nu doe) en dacht dat het zou helpen mijn tips hier dus neer te zetten.
Misschien komt het een beetje verkeerd over door het internet. Had alleen gehoopt dat ik jullie had kunnen helpen met mijn tips :j Meer niet ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:30

tita schreef:
Heel goed van die apotheek... Tenminste eentje die wat nadenkt voordat ie zomaar alles meegeeft. Het is niet voor niets dat ze deze pillen enkel meegeven aan mensen met een BMI hoger dan 28... En daar zit jij lang niet aan he :).

nee gelukkig niet :o maar we hebben internet dus als ik in aug nog zo ben dan maar via internet[/quote]

Tja als je percee je lichaam kapot wil maken moet je het zelf weten!
Je lichaam heeft ook vetten nodig om in stand te kunnen blijven. Als je alli gebruikt met een BMI lager dan 28 kan het alleen maar je spijsvertering kapot maken. Dus pas op!

Alli mag je volgens mij maar een paar weken achter elkaar gebruiken. Bij Obesimed is het een maand. Uiteindelijk zijn dit geen wonder middeltjes en zul je het echt zelf moeten doen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:30

Grrr heb mijn qoute verkeerd gezet en krijg m niet goed..... hopelijk is het zo toch een beetje duidelijk!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:31

Hmm eerlijk gezegd ben ikhet eens met Lily, bovendien maak ik me beetje zorgen om je. Je lijkt lichtelijk geobsedeert. Waarom wachten met bezoek aan dietiste tot sept?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:34

Heee mensen :wave:

ik zou graag uit de 50 kilo zone willen komen :o
weeg nu 55 kilo & ben 1.67/1.68 m..

ik heb een echte paardrijkont :P
daar mag wel wat vanaf vind ik, haha :)

succes allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:36

Wat ik me dan bij Alli afvraag, je mag dan bepaalde dingen bijna niet eten ? (Vet las ik ergens ?)
Maar, dan val je toch zowieso af ? Met of zonder Alli ?

Ik ken het verder niet, heb de reclames ees op tv gezien. Meer ook niet :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:36

Ik heb het idee dat jij geen Sonja Bakker volgt maar meer haar 'gezonde' keuzes overneemt. Dat je daardoor afvalt verbaast me niets :) Als jij elke dag snoept en je doet dat daarna niet meer dan val je ook af. Zo is elke situatie anders, alleen een crashdieet in vele gevallen toch juist vaak ellendig.
Als je wat wilt bereiken in het leven dan moet je jezelf daarvoor inzetten en dat is met afvallen ook.