Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[gast1122] schreef:(Hardlopen, spinnen etc. In een sportschool of niet. 3x per week minimaal 30 min ... En het is er écht zó vanaf
Loesss schreef:[gast1122] schreef:Tja, ik weet wel zeker dat als ik echt 5x per week flink zou sporten (geen krachttraining) i.c.m. het Sonja Bakker dieet dat er over 1 à 2 maanden bijna niks meer bij mij aan zit.
Als ik me echt inzet, is het er zó af ...
Maarja, dan ben je weer te lam om te gaan sporten of krijg je zo'n eetaanval
TjaHet blijft moeilijk
Al weet ik wel zeker, gezien we aan een nieuw boek zijn begonnen ik me er ook echt aan houd
Ik ben fel tegenstander van SOnja Bakker! Absoluut je valt er vanaf, maar daarna... maar goed laten we die discussie heir niet gaan voeren!
tantjeuh schreef:[gast1122] schreef:(Hardlopen, spinnen etc. In een sportschool of niet. 3x per week minimaal 30 min ... En het is er écht zó vanaf
Met een half uurtje kom je er niet vrees ik. Toen de sportdokter me melde dat ik toch wel een kilo of 6/7 kwijt moest, vertelde ik hem ook dat ik al wel op mijn eten aan het letten was en dat ik een keer of drie in de week een half uurtje ging lopen. Heel mooi allemaal, heel goed voor mijn conditie en cardiovasculaire 'gezondheid', maar kilo's kwijt spelen zou ik op die manier volgens hem niet doen. Waarom niet? Bij hardlopen begin je pas vet te verbranden na 45minuten...
Ik sport trouwens ook behoorlijk veel en eet algemeen heel gezond en niet teveel.. Maar kilo's gaan er niet echt al te snel af vrees ik. Ik sport minstens 3 keer in de week, tijdens vakantieperiodes als nu minstens 6 keer in de week.. Afhankelijk waar ik zin in heb: Lopen, wandelen, fietsen, zwemmen, zumba,...
De ene zal al wat makkelijker afvallen dan de andere zeker
Loesss schreef:[gast1122] schreef:Tja, ik weet wel zeker dat als ik echt 5x per week flink zou sporten (geen krachttraining) i.c.m. het Sonja Bakker dieet dat er over 1 à 2 maanden bijna niks meer bij mij aan zit.
Als ik me echt inzet, is het er zó af ...
Maarja, dan ben je weer te lam om te gaan sporten of krijg je zo'n eetaanval
TjaHet blijft moeilijk
Al weet ik wel zeker, gezien we aan een nieuw boek zijn begonnen ik me er ook echt aan houd
Ik ben fel tegenstander van SOnja Bakker! Absoluut je valt er vanaf, maar daarna... maar goed laten we die discussie heir niet gaan voeren!
juval schreef:tita, je bent niet de oudste, ik ben van bouwjaar 1973..
mijn mening over Sonja, en feitelijk elk dieet dat je kan verzinnen is dat het wel werkt!! tuurlijk, als je je kcal gaat beperken val je prima af... het probleem ligt meer naar DAARNA! als je weer 'normaal' gaat eten is mijn (inmiddels vrij uitgebreide) ervaring dat je net zo hard weer aankomt. Het JOJO-effect dus. Daarom doe ik geen dieet meer.
en ik val toch af.....
gewoon door niet snoepen, meer bewegen, veel water drinken, en goed opletten en etiketten lezen. En dan niet alleen naar de kcal kijken, maar ook naar de proteïnen, vetten, suikers/koolhydraten etc...
zo ben ik nu bijna 3 maanden bezig en ik ben dus bijna 10kg kwijt. Ik heb geen honger, voel me prima, heb zat energie en kan de hele wereld aan.
ik ben er nog lang niet. de weegschaal zegt nu 87,5 tegen me, en voor mooi zou ik wel onder de 70 willen uitkomen, ik heb dus nog een lange weg te gaan. Ik hoop natuurlijk dat het in dit tempo door blijft gaan, maar ben wel realistisch dat ik weet dat het ook tijden minder kan gaan..
Loesss schreef:Misschien heb je ook geen jojo-effect omdat je niet echt af hoeft te vallen dus ook geen 5 kilo af gaat vallen neem ik aan! Als je 15 kilo bent afgevallen ligt het jojoeffect natuurlijk veel meer op de loer!
Maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje vervelend dat je hier zo betweterig komt vertellen hoe het wel ff moet.....
tita schreef:Heel goed van die apotheek... Tenminste eentje die wat nadenkt voordat ie zomaar alles meegeeft. Het is niet voor niets dat ze deze pillen enkel meegeven aan mensen met een BMI hoger dan 28... En daar zit jij lang niet aan he.