Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:57

ik neem altijd chefarine als ik het voel opkomen. dan komt het meestal niet door. ik houd eigenlijk nooit rekening met eten. als ik er last van heb neem ik chefarine, duik onder de wol, telefoon uit en als ik wakker word is het over.
natuurlijk niet de beste manier maar heb niet het idee dat het door eten oid komt.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:46

Daar ben ik weer, na een vreselijke vrijdagavond. Ik kreeg zo'n aanval, dat ik echt kotsend mijn bed in ben gekropen. Zó, dat was een hele nieuwe (en vervelende) ervaring.
Zaterdag ging het wel redelijk, al wist ik niet zeker of ik vandaag wel op wedstrijd zou moeten starten.
En... ik ben heeeeel blij dat ik uiteindelijk toch gegaan ben, ik werd 1e :+ !! Haha wat een bak!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:26

Wat rot voor je pieteritus dat je weer zo'n heftige aanval gehad hebt en wat een geweldig toetje dan dat je eerste bent geworden op de wedstrijd!! *\o/*

pieteritus

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:05

Ja ik was eigenlijk al in de veronderstelling dat ik wondermedicijnen had, maar helaas.
Dat ik eerste was, daar stond ik zóó van te kijken. Veel imposante paarden en semi-profs die meerijden en dan nog vér bovenaan. Ik weet wel dat mijn poown fijn loopt, maar dit is toch heel fijn. Er zijn nl. mensen die zeggen dat ik alleen kleine wedstrijdjes rijd en dat ik dan niet meekan als er grotere wedstrijden georganiseerd worden, maar ik kan het ECHT.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:27

joehoe, en zo is het maar net :D

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:21

@ Pieteritus: Wat jammer voor de migraine-aanval, maar way to go voor de wedstrijd! :D

@ Rocymax: volgens het ene artikel werkt het voornamelijk bij migraine met aura, hier wordt er dan weer geen onderscheid gemaakt (en miss is dit nog interessant voor de anderen ook) http://www.kopzorgen.nl/onderzoek.html

Het dagboek vul ik nog altijd in, zit nu aan 2 aanvallen en zo'n halve die net niet door wou breken voor deze maand. Eind deze maand wordt er beslist of we doorgaan met het onderzoek, dan houd ik jullie op de hoogte :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:36

Goedemorgen allemaal;

Ik ben weer de klos, ben opgestaan met weer een verschrikkelijke hoofd/nekpijn en medicijnen in genomen , maar dat helpt weer eens niet voor de verandering. Moet vandaag nog wat regelen op de bank en vanmiddag werken, hoop dt ik in de tussentijd nog even kan gaan liggen, brr wat ben ik misselijk. Ik tel de dagen af dat ik naar de neuroloog kan, 15 november moet ik heen.
Hoe is het met de rest van jullie, aan het topic te merken gelukkig goed!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:35

Sterkte Rocy!

Hier gaat het nog steeds goed, soms heb ik wel zoiets van, hmmm, zou ie door gaan komen? Maar dan blijft het toch weg...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:42

Ik heb ook zo'n last van migraine. Ik mag 3 november terug naar de neuroloog, ik ben benieuwd! Ik heb ongeveer wel 1 of 2 keer in de maand migraine en de rest heb ik veel hoofdpijn. Ik weet soms niet meer wat ik moet nemen... Als ik migraine heb dan neem in Sumatriptan 100 mg, dat helpt super goed! Het is toch verschrikkelijk hé om migraine te hebben en hoofdpijn als je niet weet vanwaar het komt...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:44

Gelukkig joyce, ik denk dat ik de griep krijg heb ook zere keel.
Joyce, hoelang benje nu aanval vrij??

Stephtj, wat heeft de neuroloog gezegd waar het vandaan kan komen?? iK moet 15 november voor de eerste keer, ben benieuwd.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:50

rocymax schreef:
Gelukkig joyce, ik denk dat ik de griep krijg heb ook zere keel.
Joyce, hoelang benje nu aanval vrij??

Stephtj, wat heeft de neuroloog gezegd waar het vandaan kan komen?? iK moet 15 november voor de eerste keer, ben benieuwd.

Ik ben al 2 keer bij hem langsgeweest, dus 3 november zal de 3de keer zijn. Hij dacht aan stress maar zelf vind ik dat het niet door stress komt. Hij dacht aan school maar ik ben sinds juni afgestudeerd dus dat kan het ook niet meer zijn... Ik ben zelfs al onder de scanner geweest en daar hebben ze ook niets gezien. Ik heb nu een lijstje moeten maken met wanneer ik hoofdpijn/migraine heb en wat ik ervoor neem... Weet niet of ik het krijg met iets bepaalds te eten... Het is erg raar. We vinden niet echt de oorzaak. Het komt ook soms op als ik net paard gereden heb....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:51

Het eerste weekend van september had ik mijn laatste aanval... Heel bizar dat het al zo lang terug is! Normaal had ik dus elke week vaak wel een aanval en het was echt uniek als ik bijv. 3 weken migraine vrij was en dan nog niet te spreken over de hoofdpijn... Ook dat heb ik bijna nooit meer! Toevallig vandaag wel, maar niet zo heftig als "normaal"...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:54

Ik heb soms van die hevige steken in mijn hoofd, ik kan er wel zot door komen! Niet normaal.. Dan heb ik achter niets zin, dan probeer ik te slapen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:56

Ik begin dan echt te denken dat het toch die vitamine d is, ik hoop het echt voor je, Joyce
Stephtj, Bij mij weet tot nu ook nog niemand waar het vandaan komt , ben benieuwd wat de neuroloog zegt.Krijg je die steken door je hele hoofd, of alleen maar op een plek? gelukkig heb ik daar niet zo'n last van.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:22

rocymax schreef:
Ik begin dan echt te denken dat het toch die vitamine d is, ik hoop het echt voor je, Joyce
Stephtj, Bij mij weet tot nu ook nog niemand waar het vandaan komt , ben benieuwd wat de neuroloog zegt.Krijg je die steken door je hele hoofd, of alleen maar op een plek? gelukkig heb ik daar niet zo'n last van.

Die steken heb ik meestal aan een kant, dus links of rechts. Echt raar hoor, ik kom daar zot van! En mijn migraine zit ook altijd aan 1 kant en dan moet ik slapen op de kant die pijn doet.. Dat helpt voor de pijn...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:31

Dat op de kant slapen waar het pijn doet heb ik ook, ik heb ook wel eens steken in mijnhoofd maar altijd aangenomen dt ieder mens dat wel eens heeft. Heb je dat van die steken ook tegen de neuroloog vertled, en wat zei hij daarvan?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:33

rocymax schreef:
Dat op de kant slapen waar het pijn doet heb ik ook, ik heb ook wel eens steken in mijnhoofd maar altijd aangenomen dt ieder mens dat wel eens heeft. Heb je dat van die steken ook tegen de neuroloog vertled, en wat zei hij daarvan?

Ik ga het hem 3 november zeggen van die steken, heb dit nog niet zo lang. En het is 6 maanden geleden dat ik geweest ben naar de neuroloog. Als ik nieuws heb laat ik dit zeker weten :D Ik wil er zo graag vanaf! Vooral die hoofdpijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:47

Ooeehw die steken vind ik altijd echt irritant, dat zijn echt van die vieze scherpe steken. Gelukkig trekt dat bij mij meestal vrij snel weg.

@Rocy: ik begin ook steeds meer te denken dat het van die Vitamine D komt. Dus dames, laat ook eens je bloed onderzoeken op vitamines/mineralen/tekorten. Ik kwam namelijk voor vermoeidheid en voelde me heel slap en gewoon bleeegh (ik geloofde toch al niet meer dat die migraine ooit weg zou gaan) en nu blijkt het dus toch met elkaar samen te hangen. al geloof ik niet dat ik er helemaal vanaf ben, maar het zou al lekker zijn als ik nog maar eens in de zoveel tijd een aanval zou krijgen, ipv wekelijks.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:42

Ik meld mij ook maar eens weer, ik heb al vanaf afgelopen zondag de ene na de andere aanval gehad. Ik was zelfs in het weekend naar de dokterspost gegaan om extra medicijnen (imigran) en de volgende dag toch maar weer bij de ha een doos zomig opgehaald. Vandaag voor het eerst wat minder last. Mijn echtgenoot maakt zich wel zorgen om mijn hoofdpijn. Hij vind het niet normaal, maar voor mij zijn deze weken geen uitzondering. Ik heb het al vanaf mijn erg jonge jaren(10-12 ). Ik merk wel dat het met kant en klaar ( zoals knor wereldgerechten enz) het erger wordt. Veel water drinken wil wel eens helpen. Ik doe nog steeds mee aan een hoofdpijn onderzoek van het LUMC ( waar nog steeds mensen zich kunnen aanmelden). Ze zijn nu bezig met medicatie die je 4 dagen voor de menstruatie moet gebruiken, maar dat middel heeft helaas vrij veel bijwerkingen. Het is ook nog niet verkrijgbaar.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:44

joyce2 schreef:
Ooeehw die steken vind ik altijd echt irritant, dat zijn echt van die vieze scherpe steken. Gelukkig trekt dat bij mij meestal vrij snel weg.

@Rocy: ik begin ook steeds meer te denken dat het van die Vitamine D komt. Dus dames, laat ook eens je bloed onderzoeken op vitamines/mineralen/tekorten. Ik kwam namelijk voor vermoeidheid en voelde me heel slap en gewoon bleeegh (ik geloofde toch al niet meer dat die migraine ooit weg zou gaan) en nu blijkt het dus toch met elkaar samen te hangen. al geloof ik niet dat ik er helemaal vanaf ben, maar het zou al lekker zijn als ik nog maar eens in de zoveel tijd een aanval zou krijgen, ipv wekelijks.

Lijkt mj het proberen waard!!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:59

Macke, ik zie dat je zomig gebruikt hebt, dat kreeg ik de laatste keer voor geschreven en een paar dagen nadat ik dat ingenomen had kreeg ik enorme bloeduitstortingen en blauwe plekken op mijn benen. Had jij dat ook?

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:45

rocymax schreef:
Macke, ik zie dat je zomig gebruikt hebt, dat kreeg ik de laatste keer voor geschreven en een paar dagen nadat ik dat ingenomen had kreeg ik enorme bloeduitstortingen en blauwe plekken op mijn benen. Had jij dat ook?

Nee , ik heb wel als ik het gebruik een gevoelige neuspunt :D vingertoppen en hoofdhuid dus de uiteinden. Maar het heeft geen invloed op stolling oid. (ik mag geen acetylsalicylzuur gebruiken ivm snel blauwe plekken en wondjes die dan snel open gaan ook al zit er al een week een korstje op). Misschien heb je iets gebruikt wat dat kan beinvloeden, ik heb eerlijk gezegd nog niet gehoord van deze bijwerking. Het middel heeft maar een werkings duur van 2 uur de halfwaarde tijd is ongeveer 30 minuten tot 1 uur dus na enkele dagen ?? Ik zou het niet weten volgens mij zou je geen blauwe plekken moeten krijgen.
Maar als ik een aanval heb of gehad ben ik altijd wel wat dom ( een beetje de weg kwijt) en stoot ik mij snel laat dingen uit mijn handen vallen echt stommelig dus. Misschien iets??

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:00

Nee, ik heb me niet gestoten ofzo, ik dacht in het begin van wel, maar alle bei de benen zaten helemaal onder en geen kleine blauwe plekjes, maar echt enorme bloeduitstortingen, ze deden ook niet zeer ofzo, en de dokter dacht dat dat van de zomig kwam. Misschien wist ze het zelf ook wel niet, in ieder geval is het over en als het nog een keer terugkomt ga ik direct naar de 1e hulppost in ht ziekenhuis. Zomig neem ik niet meer, hielp me helemaal niets.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:12

Dat is ook het nadeel van Zomig het heeft maar een korte halfwaarde tijd en daar door niet zo krachtig. Ik breek er ook vaak doorheen moet het bij de minste klachten al innemen. Er is een middel wat zeker langer dan 5 uur werkt klinkt als Fromirex weet even niet of ik het goed schrijf en is veel sterker. Maar ergens las ik dat je bb gebruikt en dat de klachten beter werden waarom ben je daar mee gestopt? Eigenlijk wil ik daar mee beginnen omdat het soms echt ondragelijk wordt die kop van mij.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:19

Met bb bedoel je betasblokkers?? Die kreeg ik voor geschreven toen ik een veels te snel werkende schildklier had en een hartslag tussen de 120 en 140, daarna jodiumkuur gedaan en nu een te langzame schildklier, dus dan zijn betablokkers niet goed